یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اگر از هر شهروند خرم‌آبادی این سؤال را مطرح کنید؛ که معضل ترافیک شهر خرم‌آباد چیست؟! بدون شک اولین پاسخی که خواهید شنید عرض کم خیابان‌های اصلی داخل شهر می‌باشد!
علت هر چه که باشد، از عدم آینده‌نگری نسل‌های قبل ما تا عدم بودجه کافی جهت تعریض، معضلی است که امروزه گریبان همه ما اهالی شهر خرم‌آباد را بدجور گرفته است.
روز گذشته غروب، با خودروی شخصی دقیقاً از میدان امام تا پل دارایی زاده را در مدت‌زمان ۵۵ دقیقه طی کردم. در تمام طول مسیر منتظر رؤیت تصادفی یا عملیات راه‌سازی، تعمیر چراغ برق، کابل گردانی، آب و فاضلاب، گاز و ... بودم اما تنها اتفاقی که شاهد بودم صرفاً ترافیک وحشتناک و سنگین در تمام طول مسیر بود! فضای بسیار عجیبی که تمام سرنشینان خودروهای مسیر را بشدت کلافه کرده بود! در نهایت دور میدان شهدا به‌راحتی می‌شد دلیل این‌همه بی‌برنامگی و شلوغی بی‌حدوحصر را فهمید! ((کوچک‌سازی خیابان شهدا)) راستش هرچقدر جستجو کردم متضاد کلمه تعریض را نیافتم!



ناخودآگاه یاد اصطلاح ((تصلب شرایین)) افتادم. البته چندان بی‌ربط نیست، چرا که بدون شک عرض خیابان شهدا که پرترددترین خیابان اصلی در قلب شهر خرم‌آباد است به‌اندازه همان رگ باریکی است که البته نه با چربی و کلسترول، بلکه با بی‌تدبیری و بی‌برنامگی مدیران شهرداری! مسدود شده است!
از مأمور محترم و زحمت‌کش پلیس راهور که به علت دادوهوار به رانندگانی که سمت چپ خیابان پارک نکنید خیابان مسدود می‌شود صدایش گرفته بود، پرسیدم جناب سروان علت این شاهکار معماری چیست؟! با صدای خفه در گلو فرمود به خدا قسم دیوانه شدم حتی سرهنگ چغلوند رئیس پلیس راهور استان را آوردیم بازدید کردند و مخالفت خود را اعلام کردند ولی نه‌تنها شاهد توقف این طرح نیستیم بلکه به‌سرعت در حال تکمیل این پروژه هستند که تعجب آدم را برمی‌انگیزد! ای‌کاش همه پروژه‌های شهری این‌گونه پیگیری و تکمیل می‌شدند!
در هر صورت سخن از معضلات شهری خرم‌آباد مثنوی هفتاد من کاغذ می‌طلبد ولی این حرکت عجیب‌وغریب نه‌تنها بی‌احترامی به‌وقت و سرمایه مردم نجیب خرم‌آباد می‌باشد بلکه بشدت با سلامت جسمی و به‌ویژه روحی شهروندان نجیب و مظلوم خرم‌آباد مرتبط خواهد بود. از میدان شهدا تا پل شهدا تنها یک ماشین توان عبور دارد حال اینکه از پل به بعد به‌راحتی علیرغم ترافیک و پارک خودرو در دو طرف خیابان، به‌راحتی دو ماشین در وسط خیابان در حال گذر هستند. (تصاویر).
در پایان شاید چیزی که بیشتر از گره کور ترافیک، آلودگی صوتی، اتلاف وقت و سرمایه مردم و دیگر موارد باعث سردرگمی و خشم و ناراحتی مردم شده عدم پاسخی صریح و شفاف با شهروندان خرم‌آبادی برای توجیه این شاهکار عجیب‌وغریب معماری شهری و شهرسازی از جانب شهردار و همکاران ایشان است!
 



پیمان رجبی/ عضو هیات علمی دانشگاه و خبرنگار

دیدگاه‌ها  

#1 محمدحسین 1399-10-08 10:36
ممنون ازمطلبی که گذاشتیدولی کو گوش شنوا
نقل قول کردن
#2 عباس 1399-10-08 11:05
واقعا این سوال مطرحه حجم بسیار زیاد آبی که معمولا در جوی های خیابان شهدای شرقی خصوصا در فصل بهار جاری هست با این تغییری که در جوی آب داده اند چطور قراره هدایت بشه و اصولا در این تغییر جوانب امر رو در نظر گرفتن؟ بگذریم که عرض زیاد جوی و نبود پل کافی رفت و آمد رو برای مردم خصوصا سالمندان و معلولین و کودکان عذاب آور کرده.. قطعا چند وقت دیگه اینا روهم که با کلی هزینه ساختن تخریب خواهند کرد میگی نه بشین و ببین
نقل قول کردن
#3 علی 1399-10-08 11:17
عدم آینده نگری مدیران شهرداری ومسکن شهرسازی
شهر خرم آباد که جلوه آن در کوچه های 8 متری
گلدشت که معضل آینده این گلدشت است نمایان
است.
عدم وجود پارکینگ طبقاتی. کم عرض بودن خیابانهای
شهر وحتی اطراف شهر. عدم ایجاد بزرگ راه برای
شهر 400 هزار نفری خرم آباد.
نقل قول کردن
#4 بسیج فعال 1399-10-08 12:18
رونوشت:
- شورای شهر ضعیف
- شهردار از همه ضعیفتر
- معاونت شهرسازی که سرگل معاونت ها
- معاونت عمرانی که با حفظ سمت بهترین....
بعد چه انتظاری داریم!!!
نقل قول کردن
#5 امیر 1399-10-08 12:24
هر سال مدل جدول این خیابونو تغییر میدن
این سری هم که دیگه واقعا بدترین مدل جدول بندی رو اجرا میکنن
نقل قول کردن
#6 هوشنگ 1399-10-08 13:41
تنها راه این معضل ممنوع کردن تردد خودرو در این خیابان است و ان را تبدیل به پیاده رو کنند مثل خیلی از شهرها ی شلوغ مرکز شهر تردد خودرو ممنوع است مانند تهران شیراز تبریز و...
نقل قول کردن
#7 حسین 1399-10-08 17:34
درود بر جناب آقای دکتر پیمان رجبی ومطلب واقعی وزیباشون
نقل قول کردن
#8 حسین 1399-10-08 17:37
سلام ودرود بر چناب دکتر پیمان رجبی دوست وبرادر عزیز واقعیت امر چیزی جز تدبیر وآینده نگری ومدیریت نمیتواند مشکل این شهر را حل ویا کمتر کند البته در کنار آن باید شجاعت تصمیم گیری واجرای آن را داشته باشیم که در این دوران آنرا در مدیران کمتر می بینیم
نقل قول کردن
#9 منصور 1399-10-08 20:18
باسلام
این خیابان یکی از خیابانهای اصلی شهر است متاسفانه کمترین نظارت ممکن توسط پلیس راهنمایی انجام میشود ..وکسی جواب گو نیست دو طرف مسیر خودرو ها پارک میکنن و فقط راه برتی یک ماشین باز است
نقل قول کردن
#10 حیدری 1399-10-08 20:58
وقتی بعنوان مسخره بازی یاطایفه گرایی افرادبدون صلاحیت فنی وعمرانی رابعنوان شورای شهرانتخاب میکنیم نتیجه اش انتخاب سهردارهایی ازجنس اعضای شورامیشودکه بجای تعریض خیابانهاانهارات نگترمیکنندچون اصلابامهندسی واصول شهرسازی بیگانه اند
نقل قول کردن
#11 اکبر-ظ 1399-10-08 21:48
به خدا کلافه کننده است.امروز صبح 40 دقیقه طول کشید من از خیابان علوی رفتم میدان کیو.این همه ماشین عرض کم خیابانها این همه جمعیت . حالا که بودجه برای تعریض خیابانها نیست لااقل از کارشناسان خبره شهرهای بزرگ برای رفع ترافیک خرم اباد کمک بگیرید.با سیاستی که در پیش گرفته شده هیچ امیدی به رفع معضلات شهری نیست فقط بلدند مالیات بگیرند.
نقل قول کردن
#12 حبیب 1399-10-08 22:13
بیماران ناتوان وپیر چگونه پیاده درحالی که ماشین ۳کیلومتر آنطرفترپارکشده خودرابه دکتر وآزمایشگاه وسونوگرافی برسانند اگر قصد اینکاررو داشتید چرا فرت وفرت مجوزساخت مجتع های پزشکی رو دراین محدوده میدید
نقل قول کردن
#13 نهال 1399-10-09 11:08
اين مشكل به راحتي قابل حل هست
بستن مركز شهر براي تردد هر ماشيني
گذاشتن يك خط اتوبوس براي افرادي كه نميتونن زياد راه برن ولي اتوبوسي كه سر ساعت بياد و بره عين همه دنيا
به همين راحتي قابل حل هست
نقل قول کردن
#14 رضا-س 1399-10-09 18:08
از آنجائیکه هزینه تعریض خیابان ها به بودجه زیادی نیاز دارد در کوتاه مدت باید پارکینگ های طبقاتی در مرکز شهر ایجاد کنند و خیابانها را پارک ممنوع کنند تا به جای یک خودرو چند خودرو امکان تردد داشته باشند.
نقل قول کردن
#15 امین 1399-10-10 19:55
به نقل از علی:
عدم آینده نگری مدیران شهرداری ومسکن شهرسازی
شهر خرم آباد که جلوه آن در کوچه های 8 متری
گلدشت که معضل آینده این گلدشت است نمایان
است.
عدم وجود پارکینگ طبقاتی. کم عرض بودن خیابانهای
شهر وحتی اطراف شهر. عدم ایجاد بزرگ راه برای
شهر 400 هزار نفری خرم آباد.


دوست عزیز شهر خرم آباد نزدیک 800 هزار نفر جمعیت داره این آمار از کجا آوردی؟! مثل اینکه تو شهر نیستی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا