یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مردم استان لرستان باید شکر گذار وجود کسانی باشند که هرازگاهی به بهانه‌های مختلف و عناوین تازه به مبلغ ویزیت پزشکان اضافه می‌کنند!
در آخرین اقدام و طی روزهای اخیر بیماران مراجعه‌کننده به مطب برخی پزشکان و مراکز درمانی شاهد افزایش حق ویزیت بدون اعلام رسمی از سوی مراجع ذی‌صلاح بوده‌، هرچند آن را منتسب به سازمان نظام پزشکی می‌دانند. شواهد نشان می‌دهد که این افزایش قیمت اختیاری است و در برخی از مطب‌ها و مراکز درمانی مشاهده می‌شود و در برخی دیگر خیر.
 افزایش این حق ویزیت در مواقعی باعث ابهاماتی برای مراجعه‌کنندگان شده است به‌طوری که برخی از آن‌ها این هزینه افزایش‌یافته را مربوط به تعرفه‌های حق ویزیت پزشک می‌دانند و برخی دیگر آن را مربوط به تخلف پزشکان نسبت می‌دهند.
بررسی و مشاهدات میدانی حاکی است که این افزایش حق ویزیت ناشی از هزینه‌های مراکز درمانی و مطب پزشکان ناشی از همه‌گیری کروناست. هزینه‌ای که از آن به عنوان «هزینه سربار کرونا به واحدهای درمانی» نام برده می‌شود که با افزایش حق ویزیت برخی پزشکان چنین به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت باید از جیب مردم پرداخت شود.
این در حالی است که هنوز مدت زیادی از افزایش حق ویزیت پزشکان نگذشته و در عجب مانده‌ایم، با این شرایط نامناسب اقتصادی، مسوولان با کدام تدبیر نسبت به افزایش دوباره حق ویزیت آن‌هم با بزک و دوزک و اسم جدید اقدام کرده‌اند؟!
یکی از شهروندان الیگودرزی می‌گوید: وقتی در مطب نه از ماسک خبری است و نه از مواد ضدعفونی، دریافت مبلغی تحت عنوان سرباری کرونا چه معنایی دارد؟! و چنانچه دریافت سرباری کرونا برای جبران هزینه‌های مطب می‌باشد که اگر حتی منطقی باشد، شما حساب کنید تعداد بیماران و سرجمع دریافتی و ... و اگر خسارت ناشی از کرونا هم به پزشکان وارد شده دولت باید حمایت کند، نه اینکه این هزینه را مردم متحمل شوند.
همچنین شنیده شده این طرح در برخی استان‌های هم‌جوار اجرایی نمی‌شود که گمان می‌رود مردم لرستان به جهت صنعت فعال و درآمد بالا باید سرباری کرونا را پرداخت نمایند!
متأسفانه در این شرایط که مسوولان باید با کاسبان کرونا برخورد نمایند، به‌نوعی مجوز کاسبی در سایه کرونا را صادر کرده‌اند.
امیدواریم در این استان و شهرستان مسوول دلسوزی پیدا شود و این موضوع را پیگیری کند. این مبلغ یا باید از طرف دولت پرداخت شود و یا شرکت‌های بیمه‌گر... تأمین این مبلغ از جیب مردم گویا ساده‌ترین راهی بود که به فکر متولیان امر رسیده است.
 
عباس شاه علی




دیدگاه‌ها  

#1 علی 1399-10-03 02:44
مافیای پزشکی و دارو دنیا را بلعیده است
نقل قول کردن
#2 Mehdi 1399-10-03 13:20
فک کنم شکرگزار درسته نه شکرگذار
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا