یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هنوز کسی نمی‌داند، کووید ۱۹ کی و چگونه متولد شد!؟ تنها می‌دانیم بسترش در پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، در همین آسیای خودمان، در چین، پهن شد و این فرزند شوم چینی، آسایش را از تمام‌ دنیا سلب کرد!
 آنطور که چینی‌ها می‌گویند کسی نمی‌داند بیمارصفر کدام بخت‌برگشته‌ای بوده اما اگر آنچه رسانه‌هایشان نوشته‌اند، درست باشد، شاید یک شهروند ۵۵ ساله‌، ساکن استان هوبی (مرکز شیوع ویروس) بیمارصفر باشد، مردی که بیماری او در ۱۷ نوامبر 2019(۲۶ آبان ۱۳۹۸) تشخیص داده شده‌ و البته با پنهانکاری دولت چین، دنیا در دی‌ماه آن سال متوجه‌ی خطر شیوع کووید 19 گردید!
در ایران هم هنوز نمی‌دانیم کدام مسافر با خودش این جنس خطرناک ساخت چین را وارد کشورمان کرد اما ۲۹بهمن ۱۳۹۸ بود که اولین نمونه آزمایش تست کرونا در ایران مثبت شد و خبرش دل مردممان را لرزاند!
در ابتدا فکر می‌شد این بیماری نهایتا گریبان چند استان را خواهد گرفت، اما طولی نکشید که تمامی استانها درگیر این ویروس شدند.
آمارها ماه به ماه افزایش می‌یافت، مرگ برایمان عادی شد و هر روز تعدادی، غریبانه به خاک سپرده شدند تا امروز که بیش از ۴۰ هزارنفر براثر این بیماری، جان خود را از دست داده‌اند.
حالا امیدها به دست دانشمندانی است که هربار در یک کشور خبر از کشف واکسن کرونا می‌دهند از چین و روسیه و آمریکا تا حتی ایران خودمان!
در چین یکی از مقامات شرکت داروسازی "سینوفارم" اعلام کرده واکسن کوویدـ19 که تا پایان سال جاری آماده استفاده خواهد بود، هزینه‌ای کمتر از 140 دلار خواهد داشت و با فاصله 28 روز در دو دوز مصرف خواهد شد.
در روسیه می‌گویند نخستین محموله واکسن کرونا با نام علمی «گام کووید واک» (اسپوتنیک-و) برای پیشگیری از بیماری واگیر کرونا که در مرکز علمی اپیدمیولوژی و میکروب‌شناسی گاملیای وزارت بهداشت روسیه ساخته شده است و پس از آزمایش‌های لازم برای استفاده عمومی عرضه شده است.
در امریکا گفته شده اولین واکسن کووید19 ساخت شرکت آمریکایی فایزر می‌تواند بیش از ۹۰ درصد افراد را از ابتلا به کووید – ۱۹ مصون کند؛ البته این شرکت آمریکایی دور روز بعد از اعلام شکست دونالد ترامپ در انتخابات، نتیجه آزمایش های موفقیت آمیز خود را اعلام کرد تا این نوشدارو بعد از مرگ ‌سیاسی ترامپ دنیا را شادمان کند!
و اما کشورخودمان؛ خبرگزاری ایرنا درباره واکسن کرونای ایرانی نوشت " با وجود تحریم‌ها، محققان ایرانی از همان نخستین روزهای شیوع بیماری ناشناخته و مهلک کرونا بیکار ننشستند و از همان روزها، تلاش های خود را برای ساخت واکسن کووید ۱۹ آغاز کرده اند و در نتیجه تلاش آنها، حالا واکسن ایرانی به مرحله آزمایش انسانی رسیده است"
کیانوش جهانپور نیز در توئیتی نوشت: واکسن‌های ایرانی ⁧کرونا⁩ در جمع فهرست کاندیداهای واکسن سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته است.
 اما در حاشیه اخبار تحقیقات بر روی ساخت واکسن کرونا در ایران، گاه خبرهایی نیز از زبان برخی مسئولان درباره ساخت داروی درمان کووید ۱۹ شنیده می‌شود از نماینده همدان و قزوین بگیر تا مسئولان علوم‌پزشکی کرمانشاه!
احمدحسین فلاحی نماینده همدان با آوردن یک نمونه دارو به صحن مجلس گفت:
 در برخی استان‌ها دارویی ساخته اند و من یک نمونه آن را آورده‌ام که هشت‌ماه پیش برای درمان قطعی کرونا معرفی شده اما به آن توجه نشده، مردم تلف می شوند و کسی به فکر مردم نیست
قباد محمدی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌، درمانی کرمانشاه نیز درباره کشف داروی کرونا توسط یک محقق کرمانشاهی اظهار کرد: دارویی که دکتر مصطفایی بر روی آن کار کرده و آزمایش‌های بالینی را نیز انجام داده است، در درمان بیماری کرونا کمک کننده و مؤثر بوده و برای صدور مجوز این دارو، مدارک لازم به سازمان غذا و دارو ارسال شده و احتمالاً ظرف ۲ هفته آینده مجوز آن صادر شود.
فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین نیز در جلسه ستاد کرونا استان قزوین گفته است "شیرین‌بیان" داروی ضد کرونا است! گفته می‌شود وی با تخصص طب سنتی و با وعده حل مشکلات اقتصادی جامعه وارد مجلس شده است.
در کنار اینها البته بودند کسانی نیز که از نیش زنبور و روغن بنفشه تا حتی ادرار شتر را بی‌تاثیر در درمان کرونا نمی‌دانستند اما ...
اما تمام کشورها همچنان بر سر یک پیشگیری ساده به توافق جهانی رسیده‌اند و آنهم شستن دست‌ها و استفاده از ماسک است و البته در صورتی که مشکلات اقتصادی اجازه بدهد، دوهفته دوری از اجتماع، نشستن در خانه برای قطع کامل زنجیره انتقال بیماری، راهی که با وجود مقاومت دولت، اما نهایتا با تاکید وزارت بهداشت، رسانه‌ها و ...پذیرفته شد و فرمان تعطیلی برای یکم آذرماه از سوی رئیس‌جمهور صادر گردید!

ابوذربابایی‌زاده/ خاستگاه نیوز

درمانده از درمان؛ روغن‌بنفشه یا قرنطینه!


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا