یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها کرونا به شکل فجیع در حال قتل‌عام مردم جهان، به‌خصوص ما ایرانی‌ها است.
با توجه به شرایط فوق حاد و تأکید وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی تهران و دیگر شهرهای بحرانی، متأسفانه دولت با بی‌تدبیری و بی‌خیالی در مقابل این اعلام‌خطر جدی و تعطیلی، مخالفت کرده است. گویی دولت با ویروس متحد شده است تا هر روز بر شدت تلفات جانی بیافزایند.
از ضعف و انفعال تصمیمات دولت که بگذریم، رفتار بسیاری از ما شهروندان نیز با واژه بی‌فرهنگی پیوند خورده است. برگزاری مراسم عروسی با دعوت گسترده از دوستان و آشنایان را می‌توان" دعوت به قتلگاه" نام‌گذاری کرد. در شرایطی که ویروس مرگ‌بار کرونا از رگ گردن به تک‌تک ما نزدیک‌تر شده است، چطور شما به‌عنوان یک انسان، حاضر می‌شوید با خودخواهی با قساوت قلب، جان صدها انسان بی‌گناه را با خطر مواجه نمایید.
بی‌فرهنگی و بی‌خیالی دیگری چون "فراخوان برگزاری مراسم خاک‌سپاری" این روزها در شهر و دیار ما از مهم‌ترین دلایل آلوده شدن بسیاری از انسان‌ها به ویروس کرونا محسوب می‌شود. داغ عزیز دیدن سخت و جانکاه است، بی‌تردید حضور دوستان و آشنایان از نظر روانی می‌تواند مسکن و مرحمی باشد بر درد و غم خانواده‌ی متوفی، ولی در شرایط خطرناک این روزها، آیا این اقدام کار درستی است؟ حضور میلیون‌ها انسان در مراسم خاک‌سپاری عزیز ازدست‌رفته‌ی شما، آیا او را زنده می‌کند؟
چرا برخی‌ها تا بدین حد نسبت به جان انسان‌ها بی‌اهمیت و بی‌خیال هستند؟! وقتی تمام سازمان‌های بهداشتی در تمام کشورهای دنیا، تنها راه فرار از دست ویروس مرگ‌بار کرونا را: شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌داند، شما چگونه حاضر می‌شوید با خودخواهی، با لجبازی و بی‌رحمی تمام و کمال، صدها نفر از انسان‌ها را به قتلگاه دعوت نمایید؟!
وقتی پای صحبت افرادی می‌نشینیم که در مراسم‌های عزا و عروسی شرکت کرده‌اند، بسیاری از آن‌ها با سری رو به پایین از معذوریت‌های فامیلی سخن به میان آورده و می‌گویند: با ترس‌ولرز و برخلاف میل باطنی شرکت کرده‌ایم. هر چند که این دلایل به هیچ وجه توجیه ندارد، اما خانواده‌های محترم صاحب‌عزا و عروسی می‌بایست درایت، معرفت و شرافت به خرج داده تا جان انسان‌ها به خطر نیفتد.
همه‌ی ما در یک آزمون بسیار سخت قرارگرفته‌ایم، در آزمونی که عیار: انسانیت، ازخودگذشتگی، فداکاری، کمک کردن و مسؤولیت پذیری‌مان بیش از هر زمانی مشخص می‌شود.
جا دارد یک خدا قوت جانانه بگوییم به کادر درمان کشورمان که به‌رغم تمامی مشکلات، میدان را خالی نکرده و برای نجات جان ما، جان شیرین خود را به مسلخ می‌کشانند.
 
رضا طولابی/ پایگاه خبری یافته

جولان کرونا و بی‌خیالی همگانی

دیدگاه‌ها  

#1 علیرضا 1399-08-21 10:35
دورود بر آقا رضا طولابی دوست فرهیخته و خبره
نقل قول کردن
#2 محمد ر ش 1399-08-21 16:06
متاسفانه عده ای خود خواه در حالی که نعش عزیزشان در برابر چشمشان است عبرت نمی گیرند و به دیگران خبر می دهند که بیایید در مسابقه مرگی که برایتان تدارک دیده ایم حضور یابید! اینان حداقل اعتقاد به دستورات شرع مقدس را اگر داشتند می فهمیدند که در قبال سلامت و مرگ افرادی که برای خودنمایی خود دعوتشان کرده اند حتما در پیشگاه خدا مسئولند اما خودشان آنقدر برای خود مهم هستند که خدا را اصلا نمی خواهند ببینند چون می خواهند باد به غب غب بیندازند که علیرغم ممنوعیت اینقدر به مراسم ما آمدند!
نقل قول کردن
#3 علی 1399-08-21 20:12
امسال امتحان ارشد دادم متاسفانه تا حالا
ندیده بودم که در یک آزمون رسمی آنهم با این مشکل
کرونا اولا که خیلی ها ماسک نداشتند. سرجلسه
سیگار می‌کشیدند و وقتی با اعتراض ناظر جلسه
رو برو شدنت دسته جمعی برای سیگار کشیدن
ورفتن به سرویس بهداشتی بیرون می‌رفتند حالا
ببینید اوضاع در شهرومجالس عروسی
عزا چطور است...... مشکل ازعدم رعایت مردم است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا