یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آمارها، نشان از روند رشد بی‌سابقه مبتلایان به کوئید 19 در ایران و جهان را دارد.‌اکنون پس از گذشت نزدیک به ده ماه از فراگیری بیماری ناشی از ویروس مرموز کوئید 19، سازمان بهداشت جهانی ناامید و مستأصل از درمان قطعی و ساخت واکسن، تنها به توصیه‌های ابتدایی، زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی اکتفا نموده است.
مرور آمار و ارقام همه کشورها، بیانگر این واقعیت مهم می‌باشد که تقریباً هیچ کشوری قادر به مهار و کنترل این بیماری نگردیده است و اگر در برخی کشورها توفیقی حاصل گردیده، موقتی و گذرا بوده و همه ممالک شاهد یورش موج‌های دوباره و چندباره بیماری بوده‌اند.
این موضوع بیانگر این واقعیت مهم و حیاتی است که حداقل در کوتاه‌مدت ساخت واکسن و جلوگیری از شیوع بیماری با روش‌های مدیکال منتفی و ناممکن بوده و با توجه به تأثیر عمیق زمان در معادله گسترش بیماری، باید هرچه سریع‌تر راهکار فیزیکی مقابله با همه‌گیری ویروس که همانا قطع زنجیره تکثیر از طریق رعایت فاصله اجتماعی می‌باشد، بکار گرفت.
تجربه چند ماه گذشته نشان می‌دهد، تعطیلی ادارات متضمن اهداف فاصله‌گذاری اجتماعی نیست، «اوضاع نامناسب اقتصادی و ساختارهای سنتی محیطی»، مانع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌باشند.
مردم باید با درک شرایط حاد تاریخی، نقش مهم‌تری را در مبارزه بی‌امان با این بلای مرموز به عهده بگیرند. مردم باید مجری پروتکل‌ها بوده، فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌صورت دقیق و سخت‌گیرانه به کار بسته و دولت موظف است، هزینه‌های این حرکت اجتماعی را پرداخت نماید.
به نظر می‌رسد، آن چنانکه رؤسای دانشگاه‌ها طی نامه‌ای از وزیر بهداشت مطالبه نموده‌اند؛ تعطیلی بیست‌روزه عمومی و منع رفت‌وآمدهای برون و درون‌شهری غیرضروری و هم‌زمان نظارت عامه و خودکنترلی بتواند در کاهش سرعت شیوع بیماری تأثیر جدی داشته باشد.

مردم در مبارزه با کرونا نقش مهم‌تری بر عهده بگیرند



غلام‌رضا صارمیان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا