یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از مکان‌ها و مراکز پرتجمع هرروزه در شهر خرم‌آباد، آرامستان خضر و صالحین است.
بنا به دستورالعمل و اطلاعیه‌های ستاد مبارزه با کرونا در استان لرستان، استانداری، فرمانداری و شهرداری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راه‌های ورود خودرو به این مکان‌ها مسدود شده تا از تجمع جمعیت جلوگیری شود.
حتی گفته می‌شود از سوی متولیان آرامستان تعهدی از صاحب‌عزا گرفته می‌شود تا از هرگونه تجمع در جلوی غسالخانه، تشیع و تدفین به‌جز حضور چندنفری از بستگان اصلی به جد خودداری شود.
 بنابراین، دستورالعمل‌ها از سوی مراجع ذی‌ربط به‌خوبی صادر، راه‌ها برای ورود خودروها مسدود و هشدارها هم از سوی رسانه‌ها جاری است.
 اما آنچه در عمل بنا به مشاهده عینی آشکار می‌باشد به‌جز بسته شدن ورودی خودروها با چند بلوک بتنی یا ایجاد خاک‌ریز از رعایت بقیه پروتکل‌های بهداشتی خبری نیست؛ زیرا هم بخشی از مردم به ‌سلامت خود و جامعه بی‌اهمیت هستند و هم خود مسئولان امر از اراده کافی برای عملی ساختن دستورالعمل‌ها جدی نبوده و شاید بیشتر به خاطر یک رفع تکلیف به صدور اطلاعیه و دستورالعملی آن‌هم بدون پشتوانه راه‌حلی منطقی و عملی اقدام می‌نمایند.
هر روزه صدها خودرو در محدوده آرامستان پشت درهای ورودی بسته‌شده و در محل‌های فرعی منتهی به آرامستان پارک کرده و انبوه سرنشینان پیاده شده از آن خودروها با پای پیاده راهی جلوی غسالخانه و اقدام به تشیع و تدفین می‌نمایند.
 در این مراسم‌ها، هم جمعیت بالاست و هم بلندگو و مداح و صف بازماندگان برقرار است و هم حضور یا پیام تسلیت برخی از خود مسئولان در بلندگوها قرائت می‌شود.
برخی مواقع حتی مشاهده می‌شود به‌ویژه در مسیر غسالخانه به سمت پل خیرآباد و میدان شقایق ماشین مداح با صدای بالای بلندگو و انبوهی از خودروهای پشت سر آمبولانس در حال حرکت و تشیع به مکان‌های بیرون و هم‌جوار شهر می‌باشند آن‌هم در روز روشن و جلوی دیدگان متولیان امر.
آری، دو صد گفته، چو نیم کردار نیست.
 امیداست تصمیم‌ها، گفتمان و شعارهای مطرح‌شده با عمل به واقعیت پیوند یابد. ازاین‌رو، ضرورت دارد هم ما مردم و هم به‌ویژه مسئولان در برخورد با این فاجعه فراگیر در زمینه‌های گوناگون به وظایف خویش عمل نماییم.
 
حاجی علی شرفی/ نهم مرداد 1399




دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1399-05-09 21:11
جماعت زنده کش مرده پرست
نقل قول کردن
#2 افلاک 1399-05-09 23:48
سلام متسفانه در شهری واستانی زندگی میکنیم که مردخ پرستی توش اوج میزنه طرف زنده هست سال به سال کسی بهش سر نمیزنه اما موقع میمیره مجلس عظیمی براش میگیرن ..به نظر من هم استانی این کار ریشه در گذشته داشته که بزرگان ماها در اوج بی سوادی فرهنگ جا گذاشتن هر روز اخبار داره میگه کرونا عروسی مراسم فاتیحه خونی برگزار نشه باز یکسری میرن و میان باعث کرونا میشه و یک خانواده یک شهر نابود میکنه
نقل قول کردن
#3 Armin 1399-05-09 23:50
تنها راه حل مستقر کردن تانک در ورودی قضر و صالحین هست :-?
کاش پلیس هند در خرم آباد فعالیت می کرد! با برخی اهالی این شهر فقط باید برخورد قهرآمیز کنن
نقل قول کردن
#4 شهروند 1399-05-10 14:24
واقعا نمیدونیم قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس رو.بعضی از خانواده های متوفی در اعلامیه مینویسند هیچگونه مراسمی نداریم ولی ساعت تشییع رو ذکر میکنند وبعد با یک بنر چندمتری از متوفی وباز گذاشتن درب منزل اقوام را سر در گم میکنند که چکار کنند ؟؟؟
نقل قول کردن
#5 آریاوند 1399-05-10 19:05
به نقل از امیر:
جماعت زنده کش مرده پرست

درود برشرفت
نقل قول کردن
#6 همشهري 1399-05-11 08:45
لطفا نيروي انتظامي تذكري از طريق صداوسيما به مداحان درمراسمات سوگواري بدهند كه در خيابانهاي منتهي به خضروارامستان به ويژه ساحلي علوي .كه بلندگوهاي خود رو خاموش كنند وباعث ازارساكنين ان خيابان نشوندشايد كسي مريضي داشته باشند وبيشترافسرده ميگردد.
نقل قول کردن
#7 رضا-س 1399-05-11 12:19
با این کارها مردم خودشان را گول می زنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا