یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مرکز ملی آمار نرخ تورم تیرماه خانوارهای کشوری را به تفکیک استان‌های مختلف منتشر کرد.
به گزارش یافته، مرکز ملی آمار نرخ تورم تیرماه 99 خانوارهای کشوری را به تفکیک استان‌های مختلف منتشر کرد.
بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٢,٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٤ درصد) است.

 
کل خانوارها
در تیرماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٢٧,٩ رسید که نسبت به ماه قبل ٦.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان اردبیل با ٨.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ایلام با ٣.٩ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٦.٩ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٤ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به تیر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢٢.٥ درصد) است.

استان لرستان در این ماه با 24.8 درصد در رده پانزدهم است. این در حالی است که لرستان در خردادماه با 24.5 درصد در رده چهارم قرار داشت و برابر آمار اعلامی در این ماه یازده رده بهبود داشت است.
 
 
خانوارهای شهری
در تیرماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٢٦,٧ رسید که نسبت به ماه قبل ٦.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان اردبیل با ٨.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان یزد با ٣.٨ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٢٧.٠ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢١.٠ درصد) است. نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به تیرماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣١.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٢٢.٩ درصد) است.

استان لرستان در این ماه با 24.0 درصد در رده بیستم است. این در حالی است که لرستان در خردادماه با 24.4 درصد در رده چهارم قرار داشت و برابر آمار اعلامی در این ماه شانزده رده بهبود داشت است.
 
 

خانوارهای روستایی
در تیرماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) عدد ٢٣٤,٩ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ٥.٩ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان همدان با ٨.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ایلام با ٢.٩ درصد افزایش می‌باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌به‌نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٥.٩ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ همدان (٣٢.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (١٩.٣ درصد) است. نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به تیرماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٦.٤ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده‌ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ آذربایجان غربی (٢١.٢ درصد) است.
 
استان لرستان در این ماه با 27.0 درصد در رده سیزدهم است. این در حالی است که لرستان در خردادماه با 24.7 درصد در رده ششم قرار داشت و برابر آمار اعلامی در این ماه هفت رده بهبود داشت است.

 


ارتقا و بهبود شاخص‌های نرخ تورم لرستان در تیرماه در حالی منتشر شده که اخیراً استاندار لرستان و معاون امور اقتصادی استاندار لرستان در واکنش به گزارش فصلی مرکز آمار ایران در خصوص نرخ بیکاری در بهار 99 اعلام کرده بودند که (بخشی از ارقامی که در گزارش آمده از دقت و کارشناسی لازم برخوردار نیست و گاهی ناشی از شیطنت است).
حالا اگر ما هم نخواهیم شک کنیم و مواردی چون عدم کارشناسی و شیطنت را در اعلام آمار جدید نرخ تورم استان مطرح کنیم، پرسش اینجاست که ارتقاء و بهبود ناگهانی شاخص‌های تورمی در یک ماه تیر در لرستان ناشی از کدام اقدامات دستگاه‌های مرتبط بوده و در این راه چه‌کارهایی انجام‌شده که منجر به این وضعیت شده است؟
امیدواریم مقامات اقتصادی استان پاسخ شفافی در اختیار افکار عمومی قرار دهند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر هوشنگ 1399-05-09 17:07
اتفاق خاصی نیفتاده من بیشتر به همان شیطنت معتقدم
نقل قول کردن
#2 نفرین 1399-05-10 08:35
تحریم های ترامپ هیچ تاثیری به ایران نداشته . و هیچ تبعیضی هم به لرستان نشده است. نفرین.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا