یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

الهام خوشنام‌وند- سیمره: مبصر گلویش را جر داده، کسی به حرفش توجه نمی‌کند. غوغایی‌ست. هرکس به فراخوار توان حنجره‌اش، فریاد می‌زند. شاگردِ پای تخته دست‌پاچه شده. تازه وحشت هم کرده. آن‌قدر که وقتی یکی از بچه‌ها دستش را بالا آورد و داد زد: «دروغگو»، چشم‌هاش از شدت هیجان و ترس، داشت می‌زد بیرون.
همهمه بود. دستشان توی هوا می‌چرخید و خودشان هم نمی‌شنیدند بقیه چه می‌گفتند. حس می‌کردند تکلیف دارند جیغ بنفش بکشند، فحش بدهند و ناسزا بگویند و هرکس بلندتر ادای تکیف می‌کرد، موفق‌تر بود.
مسابقه‌ای راه افتاده بود. دانش‌آموز پای تخته، گرخیده بود توی خودش و همه‌ش تصویر چاله‌میدانی که در بچگی دیده بود، جلوی چشمش رژه می‌رفت. این‌جا ولی کلاس نبود. مجلس بود با پسوند انقلابی و واقعاً انقلابی در فرکانس صداها و آستانه‌ی شنوایی به وجود آمده بود.
ظریف، همان شاگرد پای تخته را دعوت کردند تا گزارش بدهد با این حال، حتی نماینده‌ای که دیشب فیلمی دیده بود که نمی‌شد اسمش را گفت هم، گلو جر می‌داد و نمی‌گذاشت صدا به صدا برسد. یا آن عزیزی که در نهایت مظلومیت، نگذاشته بودند برود کمیسیون انرژی و الان توی لیگ دسته سه و در کمیسیون فرهنگی، استعدادهایش داشت می‌سوخت.
یک وضعی بود. قالیباف گاهی تذکری می‌داد و منتظر بود بچه‌های شیطان و تازه‌وارد کلاسش، دست به سینه ببشینند سر میزهایشان. ولی زهی خیال باطل! جدیدالورودها می‌خواستند گربه را همان دم حجله، سگ‌کش کنند تا حساب کار، دست سال‌بالایی‌ها و معلم و حتا مدیر کل مدرسه بیاید. برای همین تا فیهاخالدون خود را به فنای پارگی دادند و فریاد کشیدند و فحش دادند و تهمت زدند و همهمه کردند. حالا چقدر موفق شدند مراتب ارادت خودشان را به آن‌جاهای موردنظرشان ثابت کنند، سازی‌ست که بعداً صدایش درمی‌آید!
خلاصه آقا! جلسه، چاله‌میدانی بود پر از بوی ادبیات لمپنی، بدون جمله‌ای از کتاب‌هایی که نخوانده بودند و فیلم‌های خوبی که ندیده بودند!
آن‌ها حتا آن‌قدر داغ بودند که نفهمیدند ظریف تلویحی گفت کیش را فروخته‌اند و قرار است وقتی نهایی شد، عهدنامه را بیاورند و موادش را بکنند توی چشم و قلب ملت، بدون این که الان از آن‌ها نظری بخواهند. یا جایی که گفت سیاست خارجی، فراجناحی و در حوزه‌ی اختیارات رهبر است یعنی این‌که دولت در برجام، در مذاکره، در تحریم، نقشی ندارد و اصلاً تصمیم‌گیری در این امور، کار دولت نیست. پس تبعات و عوارض این تصمیم‌ها به عهده‌ی آن‌ها نیست که خروجی‌اش می‌شود این‌که نسبت دادن «خیانت» به ظریف و دولت، اصولاً از گم‌کردن سوراخ دعا ناشی می‌شود. ولی آن‌ طفلک‌ها اکثراً تازه‌کارند و مانده تا با زیر و زبر امور آشنا شوند و بفهمند که دلیل این‌که مجلس نهم با آن‌همه اهن و تلپ، ظرف ۲۰ دقیقه برجام را تصویب کرد چیست و اصلاً یعنی چی؟!
نماینده‌هایی که برای آتش‌سوزی و فنای محیط زیست حوزه‌ی انتخابی‌شان، لازم نمی‌بینند این‌طور گلو پاره کنند یا از دلار ۲۱ هزار تومنی و سکه‌ی ده میلیونی شوکه نمی‌شوند، و صدای شکستن کمر مردم زیر بار تورم و گرانی افسارپاره‌کرده، را نمی‌شنوند باید هم تُن صدایشان را در خط‌های توییتر، کلمه کنند که یعنی انقلابی و غیرتی!
می‌گویند مجلس جای فریاد است. بله زمانی مصدق در مجلس فریاد زد تا نفت تاراج‌شده‌ی مملکت را ملی کرد. مدرس فریاد زد تا کمر دیکتاتوری رضاشاه را بشکند.
در حیرتم که این‌ها برای چه فریاد زدند؟ خواهان رفع ننگ پاره‌فروشی وطن به چین بودند در ازای وتو یا می‌خواستند برای حقوق رومیناها قانون‌ها را نو کنند؟ یا به انهدام‌های هر روزه در ثروت‌های نظامی کشور معترض بودند؟
نمی‌دانم ولی هرچه هست، مطمئنم این حجم از پهنای باند صوتی، محصول روغن‌های پالم‌دار و گوشت‌های منجمد برزیلی کیلویی ۸۰ هزار تومان نیست. لامصب از عمق روغن کرمانشاهی اصل و گوشت شکارهای شایدمجاز درمی‌آمد!
همه‌اش نوش جان!

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1399-05-02 18:26
احسنت بر خانم خوشناموند با این نوشته خوبتان
نقل قول کردن
#2 کاوه 1399-05-03 10:48
پهلوان ..
نقل قول کردن
#3 محمدحسین 1399-05-03 11:36
بعد از فدا کردن انرژی هسته ای برای برجام هم انرژی هسته ای رو ازدست دادیم،دانشمندان هسته ای ترور شدند هم تحریم ها شدیدتر شد هم تحریم دارو غذا و شدیم هم دلار 5هزار نه 24هزار شد سکه 11 میلیون شد پراید 90میلیون شد سفره های ایرانی هر روز کوچکتر و کوچکتر شد ولی بعضی ها که احتمالا منفعتی داشتند مجیز گوی مسببان این وضعیت هستند ، مجلس وظیفه ذاتیش هست که پرس و جو و تحقیق و تفحص و استیضاح کنه در تمام دنیا گفتمان های درون پارلمانی گاهی تشنج داره کافیه تحقیق کنید
نقل قول کردن
#4 محمود 1399-05-03 12:21
مرحبا ؛ واقعیت تلخ است حالا چه با زبان طنز و چه با زبان واقعی . از این که درست وشیوا مطالب بیان نمودید متشکریم . احسنت
نقل قول کردن
#5 مهران 1399-05-03 12:59
احسنت بر خانم خوشناموند.مطب بسیار زیبا ولی در عین حال تلخ و واقعی بود.ممنون از شما
نقل قول کردن
#6 مهران 1399-05-03 13:06
به نقل از محمدحسین:
بعد از فدا کردن انرژی هسته ای برای برجام هم انرژی هسته ای رو ازدست دادیم،دانشمندان هسته ای ترور شدند هم تحریم ها شدیدتر شد هم تحریم دارو غذا و شدیم هم دلار 5هزار نه 24هزار شد سکه 11 میلیون شد پراید 90میلیون شد سفره های ایرانی هر روز کوچکتر و کوچکتر شد ولی بعضی ها که احتمالا منفعتی داشتند مجیز گوی مسببان این وضعیت هستند ، مجلس وظیفه ذاتیش هست که پرس و جو و تحقیق و تفحص و استیضاح کنه در تمام دنیا گفتمان های درون پارلمانی گاهی تشنج داره کافیه تحقیق کنید

اگه درست برداشت کنم شما از نویسنده مطلب انتقاد کرده اید و احتمال داشتن منفعت نویسنده رو مطرح کردید.ولی اونچه که ما برداشت میکنیم خانم خوشناموند هم از نحوه تصویب برجام انتقاد کرده هم از نحوه اعترتض وکلای فعلی به ان و به درستی نگارش کرده که وکلای فعلی فقط فریاد انقلابی بودن رو یاد گرفتن وگرنه نه طرحی برای اصلاح وضع فعلی دارند نه سوادی. :zzz
نقل قول کردن
#7 حمید ت 1399-05-03 16:29
روغن لری رو ثبت کردن بنام روغن کرمانشاهی .گلونی هم همینطور. :sad: :-* :zzz
نقل قول کردن
#8 لرستان 1399-05-03 17:52
رغو دو رو میگن روغن کرمانشاهی فردا میگن‌ کانگرو و کوالا هم بومی کرمانشاه بودن...
نقل قول کردن
#9 محمدحسین 1399-05-03 17:55
آقای مهران چطور بیان کردید نمایندگان سواد ندارند؟ به سوابق علمی و مدیریتی نمایندگان مجلس یازدهم که نگاه کنیم حداقل از مجلس دهم تخصصی تر هستند مثال بزنم، فریدون عباسی رئیس سابق انرژی اتمی، شمس الدین حسینی وزیر سابق اقتصاد، مهندس نیکزاد وزیر موفق سابق راه و ساختمان و مهندس دهمرده و خیلی های دیگه البته قبول دارم بخشی از مجلس یازدهم تجربه کافی رو ندارند اما بحث من کلی بود در نقد دولت و حامیان دولت ، و اینکه باید به این مجلس امیدوار بود
نقل قول کردن
#10 علی 1399-05-04 09:46
من با متن کاری ندارم
تیترش برای من مهمه که روغن محلی ما شده روغن کرمانشاهی!!!!
از یافته که تعصب لرستان را داره بعیده
نقل قول کردن
#11 امیر هوشنگ 1399-05-04 22:46
آقا روغن لری شده کرمانشاهی نخود درجه یک لرستان بنام کرمانشاه می فروشند انار کوهدشت بنام ساوه می فروشند گلونی لری شده کردی ما متاسفانه همسایه خوبی نداریم همه اموال مارو بنام خودش ثبت می کند البته کوتاهی از خودمان هم هست گروهی لری کردی در لرستان هستند و معلوم نیست کدام طرفی هستند اینها مشکل ساز شدند
نقل قول کردن
#12 قلعه 1399-05-05 08:50
همان لری کردی ها که شما گفتیددر کرمانشاه تابع آن استان هستند.دلایل متعددی دارد ولی جمعیت و توجه بیشتربه کرمانشاه باعث سکوت آن گروه هم شده است.کرمانشاه بهتر از خرم آباد استانداری کرده که باعث شده تعصب لرها نسبت به سبک زندگیشان کمترشده.که باید اصلاح شود.
نقل قول کردن
#13 رضا-س 1399-05-06 09:39
نویسنده باید به از کلمه روغن حیوانی استفاده می کرد چونکه مربوط به کل عشایر است نه یک شهر خاص.
بقیه متن خوب بود .مسئولین هیچگاه به دنبال حل ریشه ای مشکلات کشور نبوده اند. نمایندگان فعلی سایه مصدق و مدرس هم نیستند.اصلاً برنامه بلند مدت و افق توسعه ای وجود ندارد بلکه دچار روزمرگی شده اند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا