یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شرکت صدر فولاد خرم‌آباد در سال 94 به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولیدی قطعات فولادی غرب کشور با تولید سالانه صد هزار تن در سال آغاز به کار کرد و در مدت کوتاهی توانست تولیدات خود را به مقدار چشم‌گیری افزایش دهد و با افزایش دو استند به خط رافینگ نورد خود حدود 80 هزار تن در سال افزایش تولید انواع محصولات فولادی را به همراه داشته باشد. این کارخانه 180 کارگر داشت و عمده تولیداتش میلگرد بود.
 اما متأسفانه یک سال و نیم بعد از افتتاح آن، به دلیل پاره‌ای مشکلات، این صنعت از دور رقابت خارج شد و در حال حاضر بعد از تعطیلی سه‌ساله این کارخانه، باخبر شدیم که چند قطعه از قطعات سنگین و ارزشمند این کارخانه، دو سال پیش به‌جای بدهی توسط شرکت جامع المصطفی قم از آن خارج شده است و در چند روز گذشته این شرکت قصد داشته که ترانس مرکزی را هم به نفع خود مصادره کنند که خوشبختانه با اقدام به موقع مسئولان استان، این اتفاق نیفتاد.
مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار «یافته » می‌گوید: چند روز پیش توسط چند جوانی که نگهبانی از این شرکت را به امید راه‌اندازی دوباره آن رها نکرده‌اند متوجه شدیم که عده‌ای قصد خارج کردن قطعه اصلی این کارخانه را دارند.
وی ادامه می‌دهد: بلافاصله به همراه فرماندار شهرستان چگنی موضوع را پیگیری کردیم و با کمک استاندار و فرماندار و امام‌جمعه محترم خرم‌آباد مانع این اتفاق شدیم.
وی می‌افزاید: شرکت صدر فولاد خرم‌آباد از سه سال پیش به دلیل سو مدیریت و کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش تعطیل شد. او می‌گوید: این مجموعه مشکلات زیادی داشت و شرکای فرد سرمایه‌گذار هم در نیمه‌راه کار را رها کردند و بر مشکلات موجود افزودند.
او می‌گوید: از دو سال پیش سرمایه‌گذار این شرکت به دلیل بدهی مالی در زندان به سر می‌برد و در همان زمانی که وی به زندان رفت شرکت جامع المصطفی شهرستان قم به دلیل بدهی که به این شرکت داشت چندین دستگاه را از این شرکت به نفع خود خارج کرده است.
ویسکرمی می‌گوید: متاسفانه مطابق اظهارنظر کارشناسان در امر قیمت‌گذاری این دستگاه‌ها در حق این شرکت اجحاف شده است به‌طوری که به عنوان نمونه دستگاه ده‌میلیونی را فقط یک‌میلیون قیمت‌گذاری کرده‌اند.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی ادامه دهد: همین شرکت جامع المصطفی بود که چند روز پیش تصمیم داشت ترانس مرکزی که به مثابه قلب این شرکت است را از آن جا خارج کند که با هوشیاری نگهبانان آنجا و اطلاع‌رسانی سریع و همکاری مسئولان این اتفاق نیفتاد.
 
صدر فولاد هیچ مشکلی ندارد
ویسکرمی می‌گوید: شرکت صدر فولاد هیچ مشکلی ندارد و با یک سرویس مختصر، می‌توان دوباره چرخ این صنعت را به حرکت درآورد.
او اظهار می‌کند: در صورتی که از تمام ظرفیت این شرکت استفاده شود می‌توان شاهد اشتغال 1000 نفر در این صنعت شد.
وی ادامه می‌دهد: در شرایطی که جوانان ما به دلیل بیکاری افسرده‌اند و در دام اعتیاد گرفتارند جایز نیست از این ظرفیت به‌درستی استفاده نشود.
 
سرمایه‌گذار جدید پای‌کار است
ویسکرمی می‌گوید: در حال حاضر دو فرد سرمایه‌گذار برای خرید این کارخانه از مالک اصلی‌اش با پذیرش تمام بدهی‌ها و مشکلات این صنعت، اعلام آمادگی کرده‌اند هم‌چنین شرکای قبلی فرد سرمایه‌گذار هم مایل به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند.
ویسکرمی اعلام می‌کند: یکی از سرمایه‌گذاران عرب و دیگری لرستانی است.
ویسکرمی می‌گوید: از نظر قانونی مشکلی برای واگذاری این صنعت وجود ندارد زیرا سرمایه‌گذار قبلی زمین این کارخانه را از منابع طبیعی تحویل گرفته است و تمام مدت‌زمانی را که برای راه‌اندازی مجدد آن داشته را از دست داده است و دیگر امکان دادن فرصتی دوباره برای او وجود ندارد.
 
کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد فقط بومی استخدام می‌کند
وی می‌افزاید: قرار شده تمام استخدامی‌های این کارخانه افراد بومی باشند. او می‌گوید: دیگر اجازه نمی‌دهیم تجربه تلخ پتروشیمی برایمان تکرار شود و سهم ما از پتروشیمی فقط آلودگی محیطی آن باشد.
این مقام مسئول معتقد است با توجه به شرایط خوب این صنعت به‌زودی شاهد رونق دوباره آن خواهیم بود.
ویسکرمی امیدوار است که با اصلاح فرهنگ کار و کارگری و تشویق و حمایت سرمایه‌گذار شرایط راه‌اندازی تمام کارخانه‌های تعطیل مرکز استان فراهم شود تا شاید تا حدودی از بار سنگین بیکاری که بر استانمان سایه افکنده است کاسته شود.
در استان ما علاوه بر حق کارگر که مقدم است و پرداختن به آن وظیفه هر کارفرمایی است باید فرهنگ حمایت از سرمایه‌گذار و تلاش برای مهیا نمودن شرایط بهتر کاری برای این قشر در استان فراهم شود چراکه در صورت وظیفه‌شناس بودن نیروی انسانی به‌عنوان یک قطب بسیار مهم و اساسی یک صنعت می‌توان از سرمایه‌گذار ادعای حق کرد و خواست که همه‌جوره پای‌کار بایستد و اجازه ندهد که نیروی انسانی بعد از تلاش و پشتکار قابل قدیر خود ناامید با جیب خالی به خانه‌اش برگردد.
لذا از مسئولان مربوطه انتظار می‌رود اجازه ندهند که یک سرمایه‌گذار به دلیل مشکلات کارگری، روال اداری طاقت‌فرسا و سودهای کلان بانکی و مالیانها و عوارض قانونی کار را زمین بگذارد و بر بیکاری بیشتر لرستان بیکارمان بیفزاید.
 
فاطمه دارابی- پایگاه خبری یافته

جلوگیری از مصادره اموال کارخانه صدر فولاد خرم‌آباد

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1399-04-10 23:38
دست دكتر ویسكرمی درد نكنه، خدا خیرت بده
و همچنین ممنون از یافته كه پیگیری كرد
نقل قول کردن
#2 Armin 1399-04-11 01:44
آفرین آقای ویسکرمی همچنان همینطور ادامه بده
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1399-04-11 06:58
لطفا از سرمایه گذاران بومی استفاده کنید.سرمایه دارهای عرب دارن همه جای این استان فعالیت می کنند و همه فک و فامیل و دوستان را باخودشون میارن.اگه بازدیدی از کشت و صنعت داشته باشید متوجه عرایض بنده میشوید.در همه جای استان ما هستند.
نقل قول کردن
#4 محمودرضا ولدی 1399-04-11 08:32
درود بر شرف آنان که برای جوانان لرستان دل میسوزانند .درود بردکتر ویسکرمی حامی محرومین .
نقل قول کردن
#5 رضا-س 1399-04-11 12:18
مسئولین استان باید مشکلات کارخانه فولاد را حل کنند تا دوباره به چرخه تولید بازگردد.با این همه جوان بیکار چرا از سرمایه های موجود مثل همین کارخانه فولاد صدر محافظت نکنیم؟
نقل قول کردن
#6 امین 1399-04-11 20:24
درود بر شرفت آقای ویسکرمی نماینده مقتدر یعنی این
با امثال شما پیشرفت و تسعه قطعیست
نقل قول کردن
#7 بهرام 1399-04-20 19:00
درود به جناب دکتر ویسکرمی که از بدو ورود جز دفاع از حقوق مردم و خط مستقیم فعلا فعالیت دارند.کاش خرم اباد از این جلوتر شاهد داشتن این تیپ نمایندگان شجاع و دلسوز بود.یقین دارم جناب اقای دکتر جز بخاطر رضای خدا نه طرحی نه مجوزی نه پارتی بازی بنفع خود و دوستان نخواهد داشت.کرچه خیلیها منافعشون با این کارهای درست بخطر می افتد باید منبعد شاهد هجمه انها به نمایندگان انقلابی باشیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا