یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرام شرفی فعال رسانه و مدیر گروه «تحلیل» در واتس آپ، شامگاه 8 تیرماه با حضور برخی اهالی رسانه و صاحب‌نظران استان به بررسی "جایگاه و رسالت نمایندگان" پرداخت که جمع‌بندی دیدگاه‌ها به شرح زیر ارائه می‌گردد:
۱ـ وظیفه هر یک از قوا به صورت شفاف و مشخص در قانون اساسی، تعریف شده است. وظیفه نماینده هم قانونگذاری و نظارت است. نماینده نباید تمرکز کاری خود را فقط روی امور اجرایی یا عزل و نصب‌های مدیریتی بگذارد بلکه رسالت اصلی نماینده، قانونگذاری در جهت رفع مشکلات مردم، مطالبه‌گری بر مبنای ارائه طرح  و برنامه برای رفع چالش‌های جامعه و نظارت اثرگذار بر مدیران برای اجرای دقیق قوانین است.
 
۲ـ نمایندگان استان براساس تقویت همگرایی و هم افزایی بین خود بایستی به دنبال تهیه کارشناسی و دارای پشتوانه فکری طرح‌های توسعه محلی، استانی، منطقه‌ای و ملی بروند و تلاش، پیگیری، رایزنی و یارگیری در مجلس انجام بدهند تا طرح‌های مذکور تهیه شده به قانون تبدیل شود؛ برای مثال در حوزه کشاورزی استان‌های کمتربرخوردار و حق آبه استان‌های دارای کشاورزی سنتی و خرده‌مالکی همچون استان لرستان، طرح و برنامه تهیه کنند و کوشش نمایند طرح‌های کارشناسی شده به قوانین تبدیل شود تا بتوان به تحول‌آفرینی در استان‌های کمتربرخورداری همچون لرستان رسید.
 
۳ـ اگر نماینده بخش عمده وقت و انرژی خود را امورات اجرایی (حوزه کاری قوه مجریه) یا عزل و نصب‌ها (مدیرگزینی) بگذارد نمی‌تواند به قدرکافی روی رسالت اصلی‌اش یعنی قانونگذاری و نظارت مؤثر برای اجرای قوانین متمرکز شود.
 
۴ـ هم‌گرایی بین نمایندگان استان لرستان بایستی تقویت شود و هرگونه همگرایی اگر برای موضوعات و مسائل توسعه استان، برنامه‌محوری و مطالبه‌گری در مسیر رفع محرومیت و محرومیت‌زدایی باشد یک رویداد نیکوست که بایستی مورد حمایت قرار گیرد.
طرح‌های مشخص دارای پشتوانه فکری، علمی و دانشگاهی برای توسعه همه‌جانبه استان، تهیه و از ظرفیت‌های قانونی قدرت نمایندگان برای اجرایی شدن این‌گونه طرح‌های توسعه، استفاده شود.
 
۵ـ مطالبه‌گری نمایندگان استان در مورد موضوعات توسعه و زیرساخت‌های استان بایستی به‌صورت تیمی، گروهی و جمعی در قالب عنوان مجمع نمایندگان استان صورت گیرد تا منجر به نتایج و تغییرات تحول‌آفرین شود.
به دیگر سخن، صرفاً تقویت قدرت یک نماینده به تنهایی راهگشا نیست بلکه جمع نمایندگان یعنی مجمع نمایندگان استان در مسیر پیگیری برای ارتقای شاخص‌های توسعه استانی بایستی تقویت شود.
 
۶ـ با ظرفیت و قدرت نمایندگان می‌توان نزد وزیران مطالبه‌گری برای پیشرفت استان کرد؛ مهم این است که مجمع نمایندگان استان با رویکرد استفاده از متخصصان دانشگاهی در هر حوزه، طرح و برنامه عملیاتی تهیه کرده و براساس پروژه‌محوری و با اجماع نمایندگان، نزد وزیران، پیگیری‌های جمعی لازم صورت گیرد.
 
۷ـ ناگفته پیداست نماینده، فقط نماینده رأی‌دهندگان به آن نماینده نیست بلکه نماینده همه ملت است (براساس قانون اساسی).
پس، رأی‌دهندگان به نمایندگان نیز نباید صرفاً از نماینده، عزل و نصب بخواهند (مدیرگزینی)، بلکه می‌بایست قانون‌گذاری در جهت رفع مشکلات مردم، نظارت بر اجرای قوانین و مطالبه‌گری مبتنی بر ارائه برنامه برای تحول‌آفرینی را به عنوان خواسته عمومی و اجتماعی از نماینده، تقویت کنند.
همه ما باید مراقبت کنیم شأن و جایگاه قانونگذاری و نظارت نماینده به عنوان یک جایگاه مهم حقوقی را صیانت کنیم.
 

دیدگاه‌ها  

#1 مجتبی 1399-04-09 13:48
نمایندگان استان باهم هماهنگ باشند که هتل صخره ای خرم اباد که نماد عدم توسعه نیافتگی خرم اباد واستان لرستان است را زودتر تکمیل وافتتاح نماید
نقل قول کردن
#2 عباس 1399-04-11 08:10
هتتل صخره ای خرم آباد اصلا این طور نشد
نقل قول کردن
#3 محمد 1399-04-22 13:34
در مورد بند 7 موضوع عزل و نصب یک مورد از گزینه هایی بوده که مردم به نماینده رای داده اند .بله مدیرانیکه در راس ادارات هستند قبلا توسط مدیریتهای قبلی نصب شده که کارامدی لازم را نداشته و در حیطه وابستگی های مربوطه قدم برداشته اند نمایندگان و مسئولین افرادی را بر مسند ادارات بگمارند که فاقد دیگاه قبیله گرایی و رابطه ها باشند که نمونه ان لاقل در سطح حوزه انتخابیه خرم اباد و چگنی بفور مشاهده میشود نمایندگان و مدیران ادارات باید در زمینه اشتغال و اقتصاد و.. دیدگاه مشترک داشته باشند.تمام امریکه در 5 سال گذشته که جنبه اقتصادی دارد بررسی شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا