یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از کارهای خوب طی دهه اخیر دادن مجوز پخت نان‌های محلی (طایی) و سنگک ماشینی یا تنوری بود.
قیمت این نان‌ها هم مصوب و در همه نقاط شهر لازم‌الاجرا بود و هر عدد نان سنگک هزار و نان محلی نیز مثل نان تافتون ۵۰۰ اعلام شد و هنوز اعلام رسمی در خصوص افزایش قیمت جدید آن‌ها نشده است.
اما متأسفانه از یک سال پیش تا کنون بسیاری از فروشندگان نان محلی در خرم‌آباد هر عدد نان را به میل خود به قیمت ۶۰۰- ۷۰۰ و حتی هزار تومان به فروش می‌رسانند!
این که بر کار آن‌ها به لحاظ بهداشتی نظارتی نمی‌شود به کنار، چه نهادی باید با کسانی که سرخود قیمت‌ها را افزایش داده و گران‌فروشی می‌کنند برخورد نماید؟!
با افزایش قیمت نان و میوه و تره‌بار به صورت روزانه، مردم در حال لِه شدن زیر فشار تورم و گرانی هستند.
به نظر می‌رسد بالاتر بودن نرخ تورم در لرستان نسبت به دیگر استان‌های کشور کاملاً نتیجه‌ی مدیریت و نظارت ضعیف نهادهای مختلف این استان است زیرا در استان‌ها یا شهرهای دیگر بعید است اجازه دهند هر کسی نان ۵۰۰ تومانی را هزار تومان یا مثلاً میوه‌ای که بهترین نوع آن نهایتاً هر کیلو ۱۰ هزار تومان است را کیلویی ۳۰ هزار تومان به مردم بفروشند و آن وقت در آن شهر و استان هم کسانی باشند که متولی نظارت و برخورد با متخلفان باشند و سر ماه هم به خاطر این کار حقوق های آنچنانی دریافت کنند اما در عمل هیچ کاری در این زمینه صورت ندهند!
البته بهتر است در فرهنگ‌نامه جدید، از این پس نام آن نقطه که مسئولانش بی‌خیال مردمی که بالاترین نرخ بی‌کاری و تورم را در کشور دارند را خرم‌آباد بگذارند و این قبیل به اصطلاح مسئولان هم کلاه خود را به خاطر نظارت دقیق و تلاش خستگی‌ناپذیر(!) کمی بالاتر قرار دهند!
 
پایگاه خبری یافته/ رضا لرستانی

افزایش سرخود قیمت نان محلی در خرم‌آباد!

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1399-03-19 22:25
گرفتن تعهد رعایت قیمت مصوب هنگام دادن مجوز به آنها کار سختی است ؟ بالاغیرتا مسولای ما این را هم بلد نیستند ؟ خوب یک تعهدنامه موقع اخذ مجوز از آن‌ها برای اینطور مواقعی بگیرید و هر کس رعایت نکرد مجوز او را باطل کنید
نقل قول کردن
#2 ایرج 1399-03-19 23:07
نظارت. نظارت. نظارت حلقه مفقوده....

حرف. حرف. شعار بدون عمل توسط مسئولین استان
نقل قول کردن
#3 امیر 1399-03-20 16:09
لرستان رها شده به حال خودش برخی مسئولان در فکر میز و استخدام اقوام هستن وظیفه و پست سازمانی معنا نداره
نقل قول کردن
#4 مراد 1399-03-21 12:00
هیچ گونه نظارتی وجودندارد هرکس هرچه به هرقیمتی بخواهدمی فروشد
نقل قول کردن
#5 سعید 1399-03-22 12:02
لرستان که پیشتاز گرونی شده و مسئولین محترم استان هم طبق معمول...
راستی "طایی" چیه نوشتین؟! این کلمه لری "تاوه" هست که فارسیش همان "تابه" بوده و این نون، لُریش میشه تاوه ای (با تلفظ خاص حرف واو)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا