یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجلس شورای اسلامی رکن اصلی نهاد قانون‌گذاری در کشور ایران است. هدف از تشکیل مجلس شورای اسلامی، بررسی تخصصی مسائل کشور و تصمیم‌گیری درباره آن‌هاست. طبق قانون اساسی، وظیفه مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری و نظارت است.



در بخش قانون‌گذاری، مجلس شورای اسلامی در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی می‌تواند قانون وضع کند. پیشنهاد و پیش‌نویس قوانین تحت عنوان لایحه " (مصوب وزرا و پیشنهادشده توسط دولت، رئیس قوه قضائیه و یا شورای عالی استان‌ها) و یا "طرح" (پیشنهادشده توسط حداقل 15 نفر از نمایندگان) به مجلس وارد و تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها انجام می‌شود. همچنین، وظیفه شرح و تفسیر قوانین عادی نیز به عهده مجلس است.
 در بخش نظارت نیز که شامل نظارت مجلس در تشکیل دولت شامل رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور، نظارت عام نماینده شامل تذکر شفاهی (در نطق پیش از دستور) یا کتبی (به وزیر و یا رئیس‌جمهور)، سؤال و نیز استیضاح رئیس‌جمهور، وزرا و هیئت‌وزیران، تحقیق و تفحص در کلیه امور کشور، رسیدگی به عملکرد رئیس‌جمهور و معاونان او و وزیران، نیز نظارت‌های مالی مثل تصویب بودجه سالانه و نظارت مستقیم بر دیوان محاسبات کشور و غیره است.
وکالت مجلس یعنی مردم کلید خانه ملت را برای چهار سال به شخص یا اشخاصی تحویل می‌دهند تا به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار آن‌ها در تصمیمات کلان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، در جهت نظارت بر حسن اجرای قوانین و تلاش در راه بهبود امور اجرایی و زیر بنایی کشور، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اداری و اجرایی، پیگیری مطالبات بر زمین‌مانده مردم و استیفای حق‌وحقوق آن‌ها، تلاش برای کسب بودجه و جذب اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال، رفاه عمومی و بسیاری موارد دیگر جهد و تلاش نمایند۔
 بالا بودن نرخ رشد بیکاری، فقر و محرومیت، مهاجرت، واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل، بحران آب، همه و همه نشانگر این است که مردم لرستان روزگار چندان خوبی را سپری نمی‌کنند و این چیزی نیست که از نگاه وجدان آگاه و بیدار ناظران منصف پنهان باشد و همه این موارد نگاه‌ها را به سمت نمایندگان مجلس و مدیریت ارشد استان سوق می‌دهد ۔
حال که دوره دهم مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده است و از هشتم خرداد نمایندگان جدید سکان‌دار وظیفه سنگین و مقدس نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی می‌شوند، ضمن خسته نباشید به نمایندگان قدیم و آرزوی موفقیت برای نمایندگان جدیدالورود به خانه ملت، پیشنهاد می‌گردد نمایندگان دوره گذشته جهت آگاهی بخشی به افکار عمومی و به حرمت حقی که موکلین بر گردن آن‌ها نهاده‌اند و نیز برای قضاوت اهل‌فن و متخصصین امور گزارشی از عملکرد چهارساله خود شامل وضعیت استان ازلحاظ، اشتغال، تورم، پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی و حیاتی مانند فرودگاه، راه‌آهن، آزادراه، نیروگاه، میزان واقعی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف و دیگر مواردی که در حیطه اختیارات نمایندگان مجلس می‌باشد را به اطلاع مردم فهیم لرستان برسانند ۔
با این کار مردم و رسانه‌ها می‌توانند ضمن آگاهی از کمبودها، نقصان‌ها و موفقیت‌ها و دستاوردهای چهارساله دوران نمایندگی ارزیابی بهتری نسبت به کارنامه چهارساله آن‌ها داشته باشند، همچنین در قالب یک تحویل و تحول اداری (امری که تاکنون مرسوم نبوده است) و یا یک گزارش کار آنچه را که تحویل گرفته‌اند و آنچه را تحویل مردم و نمایندگان جدید داده‌اند را در منظر وجدان‌های بیدار و آگاه قرار دهند شاید با مرسوم شدن این رویه در گذر زمان و سپری شدن دوران نمایندگی نمایندگان مجلس و مدیران ارشد بتوان با استناد به این آمار و اطلاعات عملکرد نمایندگان جدید را با داشتن معیار و استانداردهای مناسب مورد ارزیابی و تجزیه‌وتحلیل منصفانه قرار داد.

شورای نویسندگان پایگاه خبری یافته

نقطه سر خط!

دیدگاه‌ها  

#1 بسیج فعال 1399-03-07 09:10
هیچ دوره ایی نماینده های لرستان، هیچ کاری برای این مردم بی پناه و مظلوم نکردن. قول میدهم، این دوره ازهمه دوره های قبلی بدتر باشن!!!
نقل قول کردن
#2 حجت الله عبدلی سرابی 1399-03-07 11:17
ما مردم مظلوم و محروم جز شعار و وقت گذرانی حرکت خووبی از نماینده سابق ندیدم مشکلات و نابسامانیها نه تنها کمتر نشد بلکه اضافه شد سدهای معمعمولی که می بایست حداقل پیشرفتی داشته باشند به خواب رفتند جاده های روستای به کلی فراموش شدند تسویه خانه ۲۰ سال در جا زده چاره ای و اعتباری اندیشیده نشد شهرک صنعتی علیمیزایی جایگاه کبوتران و وحوش شد بیمارستان دومی اصلا"در کار نبود به خاطر تبلیغات انتخاباتی بورسی شد جاده چهاره بانده خرم آباد نورآباد حرکتی لاک پشتی دارد با این حساب و رویکرد جناب آقای دکتر یحیی ابراهیمی که نیرویی متخصص و دلسوز است مشمشکلات پیش رو را نه تنها فراموش نکند بلکه به جدیت تمام پیگیری کند ان شا ء الله به خوبی در این جایگاه مهم برای خدمت به مردم و موکلینش موفق و سر بلند باشد
نقل قول کردن
#3 علیرضا 1399-03-07 12:16
کارنامه منتخبین دوره دهم استان پایین است یعنی حتی یک گره از مشکلات استان حل نکردن که هیچ بلکه گره های کوری زدند که نمایندگان دوره جدید باید نیمی از زمان وکالت خود را برای بازگشایی این گره های کور تلف کنند
نقل قول کردن
#4 حسین 1399-03-08 09:24
ممنون از خبر خوبتون از سایت خبری ماهم دیدن کنیدhttp://safi reaflak.ir/
نقل قول کردن
#5 کاظم نیا 1399-03-10 14:43
درود بر مهندس کاظمی عزیز که همیشه با قلم زیبایش حق مردم رو مطالعه می نمایند .
بنده از نماینده شهر خودم میگم ، ایشون نه به رای مردم نیاز داشت و نه خود را وام دار مردم می دانست، در زمانهای بحرانی مثل سیل ها ایشون غایب همیشگی بود هیچ کاری هم انجام نداده و همیشه دنبال خرده ریز فرمایشات حامیان خود بوده .
بعید میدونم اینها خیری برا مردم داشته باشند
الحق نباید بی انصافی کنیم تنها نکته مثبتشون گرفتن عکس یادگاری با موگیرینی بود که از همین رسانه ازشون تشکر میکنیم
نقل قول کردن
#6 بهزاد 1399-03-11 15:01
کجایی مردان بی ادعا ماشیخ لرستانی ها داشتیم از پیشروان مشروطه .تیمسار همایونی ها داشتیم .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا