یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها، ذهن و زبان مردم کرونایی شده است به همین سبب انگارنه‌انگار انتخاباتی برگزارشده و مجلسی نو قراراست تشکیل بشود. اگرچه پیش از انتخابات تکلیف بسیاری از کرسی‌های این مجلس با رد صلاحیت‌ها، مشخص شده بود اما در لرستان با این که بخش بزرگ‌تری از مردم، انتخابات را تحریم کرده بودند و سهم مشارکت سیاسی پایین آمد، بهتراست بپذیریم در برخی از حوزه‌ها انتخابات با رقابت سنگینی برگزار شد.
به‌هرحال، با همین درصد مشارکت مردم، از بین کاندیداها کسان جدیدی انتخاب شدند و سه تن از نمایندگان پیش هم تکرار شدند که برای انتقال تجربیات یک فرصت خوب می‌باشد و طبیعی است چون خودمان مشارکت کرده‌ایم و رای داده‌ایم نمایندگان را نماینده‌ی خود می‌دانیم و امیدواریم در هر صورت «فصل الخطاب» خود را صندوق رأی بدانیم!
ما در این نوشتار می‌خواهیم برای منتخبین آرزوی موفقیت و سربلندی کنیم و به عنوان یک شهروند، از آن مهم‌تر به‌عنوان موکلانی که بر اساس قانون، وکلا را وکیل خود می‌دانیم چند توصیه داشته باشیم:
 



یکم:
چهار دهه از انقلاب گذشته است و بسیاری از کسانمان را به مجلس فرستاده‌ایم از شیخ شاب بگیرید تا سید و سادات، دکتر و مهندس، معلم و قاضی و… همه را ما به مجلس فرستاده‌ایم، خیلی از آنان دیگر برنگشتند و پلاک ماشین خود را عوض کردند و در تهران ماندگار شدند و تنها تعدادی از آنان به میان مردم برگشتند و شبیه مردم و بین مردم گم شدند.
شما نیز دورانتان تمام می‌شود و چشم به هم بگذارید چهار سال رفته است و زمان چون باد درگذراست پس از همین آغاز در اندیشه‌ی پایان کار باشید!
 
دوم:
ما باور داشتیم نمایندگان کنونی لرستان در مجلس شورای اسلامی از پرنفوذترین و قدرتمندترین نمایندگان پارلمان ایران بودند و هستند و به همین دلیل پرقدرت‌ترین نمایندگان پارلمان در تاریخ لرستان بودند اما اعتراف می‌کنیم که همین نمایندگان، نتوانستند کارنامه‌ی درخشانی داشته باشند و امروز متأسفانه برای عملکرد جمعی آنان، کارنامه‌ی ضعیفی صادر می‌کنیم.
آنان با همه‌ی قدرتی که در پارلمان داشتند (ریاست دو کمیسیون مهم مجلس، دو نایب رییس (کمیسیون شوراها، کمیسیون عمران)، رئیس کمیته آموزش‌وپرورش و… این منصب‌ها را نمایندگان پیشین لرستان هیچ‌گاه یکجا نداشته‌اند!) اما رمز ناکارآمدی این مجموعه‌ی قدرتمند: نداشتن استراتژی استانی، افتادن در دام خودخواهی، فراموش کردن مطالبات مردم، حرکت خلاف مسیر دولت و…‌بود که در آینده مفصل به آن می‌پردازیم.
به شما توصیه می‌کنیم مطالبات ملی را به کسان دیگری واگذار کنید! هیچ‌کسی به‌فرمان ما «تنگه هرمز را نمی‌بندد» و با شعارهای فرا استانی و فراملی هیچ‌کسی به شخصیتی ملی و جهانی تبدیل نمی‌شود؛ از خانه‌ی خودتان بیاغازید!
پس نخست تمام مطالباتتان را در نشست‌های مجمع نمایندگان مطرح کنید، ظرفیت‌های هر منطقه را برشمارید، برای هر منطقه و شهرستان اولویت‌های متناسب با ظرفیت‌های آن منطقه را نمایان و مصوب کنید و بر اساس نوع طرح یا پروژه و نوع نفوذ یا تخصص نمایندگان، برای پیگیری‌ها، تقسیم کارکنید! پیگیری این اولویت‌ها را وظیفه همه‌ی نمایندگان بدانید! ممکن است برای پروژه‌ای در نورآباد دلفان، نماینده‌ی الیگودرز وارد میدان شود این یعنی همگرایی به تمام معنا و پرهیز از تفکرات شوونیسمی و این که استان را یکپارچه می‌بینید!
دو دیگر این که به غیر از رییس مجمع نمایندگان «سخنگوی مجمع» هم انتخاب کنید، مطالبات منطقه‌ای را بعد از تصویب در مجمع نمایندگان، اجازه بدهید از زبان سخنگوی مجمع به گوش رسانه‌ها و مردم برسد. با این کارنشان می‌دهید دنبال مطرح کردن خودتان نیستید و یکپارچه دنبال مسائل استان هستید!
 
سوم:
در دور گذشته بعد از برگزاری انتخابات متأسفانه بسیاری از نمایندگان دوران خدمت خود را انتخاباتی تعریف کردند! یعنی از همان روزهای آغاز کار خود، در فکر چیدن مهره‌هایی برای انتخابات بعدی برآمدند! استراتژی آنان هم فراموش کردن حلقه‌های نخست خود و پیدا کردن یاران جدید بود، این بزرگ‌ترین ستم در حق مردمی است که قرار است شما وکیل آنان باشید!
توصیه می‌کنیم نخبگان سیاسی، اجتماعی، هنری، اقتصادی را به حلقه‌های اول خود بیفزایید و کارگروه‌های گونه گونی تشکیل بدهید! از همین الان فکر کنید فقط برای یک دوره انتخاب شده‌اید و واقعن بسیار متأسف می‌شویم برای کسی یا کسانی که یک بار متولد شده‌اند و یک بار فرصت زندگی یافته‌اند اما می‌خواهند خودشان را فقط وزیر و یا وکیل و یا در میان یک پایگاه خاص ببینند! بگذارید تجربه کنید! بیایید در میان همه‌ی لایه‌های مردم باشید! و ببینید و خدا را در همه‌جا جستجو کنید! زندگی فقط مجلس نیست و درکل، پشت‌میزنشینی نیست گشتن با خانواده بدون دغدغه، بین مردم رفتن و مثل آنان خوردن و پوشیدن، در کنار خانواده بودن، خندیدن با صدای بلند، خود بودن، رها شدن و… هم عالمی دارد!
بعد از چهار سال اگر شما عملکرد خوبی داشته باشید مردم به سراغتان می‌آیند، اگر آمدند استقبال کنید اگر نیامدند حتمن مفید نبوده‌اید از مردم عذرخواهی کنید و به خاطر این که به هر دلیل (ناکارآمدی سیستم، یا نابالغی شما) شایسته‌ی این منصب نبوده‌اید از خدا طلب بخشش کنید و هرگز! هرگز! درصدد برنیایید تا دوباره خودتان را بر مردم تحمیل کنید!
 
چهارم:
مهم‌ترین آسیب نمایندگان فعلی و بسیاری از نمایندگان، جدال آنان بر سر انتصاب مدیران بود به شکلی که در این باره زیر پای همدیگر را هم خالی می‌کردند و هر نماینده تلاش می‌کرد مدیر منتصب، صددرصد مطیع ایشان باشد و البته بسیاری از مدیران هم در این باره استاد بودند! تمام‌وقت این نمایندگان و تمام قدرتشان در پارلمان -که کم نبود-درمسیر عزل و نصب‌ها هزینه شد! روزی ناچارند در این باره به مردم پاسخ بدهند اینان به جای استفاده کردن از ظرفیت اجرایی دولت تمام این چهار سال با دولت ستیزیدند! و یا دولتیان را از ریل وظیفه‌ی خود ساقط کردند!
توصیه می‌کنیم خودتان را به این درد لاعلاج مبتلا نکنید! این مرض استقساست هرچه بیشتر آب بخورید تشنه‌تر می‌شوید. شما، دقیق برجای خود بنشینید! و بر منصب خودتان که وکالت مردم است و باید چشم مردم باشید تکیه بزنید!
شما منتقد مشفق دولت باشید از دولت بخواهید مدیر مقتدرِ دانشمند بگمارد، مدیری که بداند نمایندگان مردم، چهارچشمی به عملکرد او می‌نگرند!
از دولت نخواهید مدیران را از رفقای شما بگمارد اگر این‌گونه بخواهید هزار قسم بخورید شما بنای رفاقت گذاشته‌اید و در این میان خواهی و نخواهی واسطه‌ها بر سر حقوق مردم معاملاتی ترتیب خواهند داد!
 
شما حوزه‌ی نظارت و قانون‌گذاری هستید تیم‌های منطقه‌ای خود را تشکیل بدهید منظور، کارگروه‌های تخصصی است.
از دولت بخواهید در بین دستگاه‌های خود قوی‌ترین‌ها را که به آنان اعتماد دارد و نیروی دولت هستند به شما معرفی کنند!
مجمع نمایندگان واقعن اولویت را به توانایی علمی و دانش حرفه‌ای مدیران بدهد خدای خود را گواه بگیرید اگر در بحث کارشناسی، شخصی را مطلع و کارشناس دیدید، بپذیرید! و خود را منتقد مشفق ایشان، معرفی کنید! منتقدی که می‌خواهد به او کمک کند تا برنامه‌هایش را در مسیر توسعه‌ی دستگاه خود به‌پیش ببرد.
مشی سیاسی را به دولت واگذار کنید، دولت هر مشی که داشت -چه اصولگرا چه اصلاح‌طلب و اعتدال- برای شما موردپذیرش باشد و معیارتان اجرای درست علمی و با سرعت و دقت برنامه‌های پیشنهادی دولت و نمایندگان باشد!
هشدارید! در همه‌ی ادارات کسانی به شما نزدیک شدند یا بعدها می‌شوند و احتمالن علیه مدیران بدگویی می‌کنند! مطمئن باشید منظورشان از این بدگویی‌ها این است که این مدیران را کنار بزنید و من و دوستانمان را مدیر کنید!
شک نکنید اگر به دنبال این باشید که اینان می‌خواهند، به همان راهی رفته‌اید که دیگران رفته‌اند و مثل آنان می‌شوید، درنتیجه شکست و ناکارآمدی شما هم قطعی می‌شود!
 
پنجم:
اگر زمین بماند و روزگار بچرخد به قول «نیما یوشیج» از پی ماها غربالگران می‌آیند و غربالمان می‌کنند! متأسفانه بعد از چهل سال هنوز غربالگران این استان پیدا نشده‌اند تا نقدی همه‌جانبه نگر از نمایندگان لرستان داشته باشند ولی به باور ما در دهه‌ی پنجاه نقدها آغازمی شود و عملکردها سنجیده می‌شوند و شخصیت‌های سیاسی به‌ویژه نمایندگان باید خود را برای بی‌رحمانه‌ترین نقدها آماده کنند پس شما هم از تیررس خارج نیستید:
 
«مکن کاری که برپا سنگت آیو
جهان با این فراخی تنگت آیو
چو فردا نامه خوانان نامه خوانند
تو را از نامه خواندن ننگت آیو «
 
در دهه‌ی پنجاه رستاخیز مسئولین آغاز می‌شود و نقدها شروع می‌شود، بگذارید نامتان که همه‌ی سرمایه‌ی شماست بلند بماند.
بزرگی گفت «جهان سوم (شما بگیرید ایران) جایی است که اگر بخواهید خانه‌ی خود را آباد کنید باید خانه‌ی مردم را ویران کنید و اگر بخواهید خانه‌ی مردم را آباد کنید باید خانه خود را ویران کنید.»
انتظار نداریم خانه خود را ویران کنید! اما بینی و بین الله کاری نکنید که خانه مردم از این خراب‌تر شود!
پیش از شما کسانی رفتند و برخی از آنان فقط در پی آباد کردن خانه‌ی خود بودند و هرروز آمار بیکاری جوانان بالاتر رفت، بزه‌کاری زیاد شد، خودکشی جوانان از حد گذشت، آمار طلاق بالا گرفت، آسیب‌های اجتماعی فراوان شد و المختصر! خانه‌های مردم روزبه‌روز، خراب‌تر شد!
روزگارتان خرم و فرخنده باد!
 
(علی گودرزیان ع پایدار)
 
این مطلب در میرملاس نو شماره ۹۹ منتشر شده است


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 68 1399-01-27 00:35
یافته چرا امار مبتلایان کرونایی رو دانشگاه علوم پزشکی لرستان و خود جنابعالی منتشر نمیکنی. چرا مطالبه گری نمیکنی، چرا پیگیر نمیشی ، چرا امار شهرستانها رو منتشر نمیکنن
یافته ها خراب میکی.
ما انتظارهای بهتر و بیشتری ازت میخوایم
،،،،یافته سانسورش نکو،،،،
نقل قول کردن
#2 ایرج 1399-01-27 00:38
متاسفانه نمایندگان استان اکثرا یکبار مصرف هستند..
در ایام کرونا نمایندگان فعلی کجا بودند؟؟؟،
برخی از اینها مردم را فقط برای منافع خودشان میخواهند..
درصد مشارکت مردم گویای همین است...
نقل قول کردن
#3 احمدی 1399-01-27 08:17
به نقل از 68:
یافته چرا امار مبتلایان کرونایی رو دانشگاه علوم پزشکی لرستان و خود جنابعالی منتشر نمیکنی. چرا مطالبه گری نمیکنی، چرا پیگیر نمیشی ، چرا امار شهرستانها رو منتشر نمیکنن
یافته ها خراب میکی.
ما انتظارهای بهتر و بیشتری ازت میخوایم
،،،،یافته سانسورش نکو،،،،

حالت خوبه؟
مگه کسی میتونه سر خود آمار منتشر کند.
مرجه رسمی آمار دانشگاه علوم پزشکی است و هر آماری غیر از آمار رسمی معنی اش تشویش اذهان عمومی است.
توقع بیجا نداشته باش
نقل قول کردن
#4 نادر 1399-01-27 08:30
به نقل از 68:
یافته چرا امار مبتلایان کرونایی رو دانشگاه علوم پزشکی لرستان و خود جنابعالی منتشر نمیکنی. چرا مطالبه گری نمیکنی، چرا پیگیر نمیشی ، چرا امار شهرستانها رو منتشر نمیکنن
یافته ها خراب میکی.
ما انتظارهای بهتر و بیشتری ازت میخوایم
،،،،یافته سانسورش نکو،،،،

به نقل از 68:
یافته چرا امار مبتلایان کرونایی رو دانشگاه علوم پزشکی لرستان و خود جنابعالی منتشر نمیکنی. چرا مطالبه گری نمیکنی، چرا پیگیر نمیشی ، چرا امار شهرستانها رو منتشر نمیکنن
یافته ها خراب میکی.
ما انتظارهای بهتر و بیشتری ازت میخوایم
،،،،یافته سانسورش نکو،،،،

یک چیزهایی از مطالبه گری شنیدی. اما نمیدونی چیه. نشستی و دستور میدی :roll: :roll: :roll:
نقل قول کردن
#5 ب-ز 1399-01-27 09:18
۱-از ماست که بر ماست.
۲-این نیز بگذرد
۳-چرا برخی نمایندگان ،ساکن شهر خرم آباد نیستنند؟؟
نقل قول کردن
#6 عباس 1399-01-27 13:23
دم شما گرم مطلب جالبی بود به شرطی که منتخبین مردم گوش شنوا و وجدان بیدار داشته باشند و از الان به فکر خدمت باشند ،نه اینکه کیسه لایتناهی برای خود و نزدیکانشان دوخته باشند. منتخبین ارجمند این آیه شریفه قرآن کریم برای امثال شما باید الگو باشد: فاعتبرو یا اولی الابصار
نقل قول کردن
#7 عباس 1399-01-27 14:50
نمایندگان زودتر هتل صخره ای خرم اباد که نماد عدم توسعه نیافتگی لرستان است و25 سال است اصلا افتتاح نشده را زودتر تکمیل وافتتاح کنند واز بخش خصوصی کاملا خارج وبه بخش کامل دولتی مثلا استانداری بدهند این بخش خصوصی است به شهرمان ضربه زده است
نقل قول کردن
#8 مجید سپهوند 1399-01-27 17:50
باسلام یکی از مشکلات نمایندگان جدید انتخاب شده این است. زمان وتاریخ شروع کارشان درمجلس یازدهم انجام نشده راهزنی در دستگاههای اجرایی را کاروانی واتوبوسی راه انداخته اند.واین نشان می دهد کجای انتخااب هستیم اینها می خواهند بروند در راس امور مملکت.جای بسی تاسف است.؟؟؟؟ضر الامثلی هست می گوید بزار بشوم عروس خواهید دید؟؟/
نقل قول کردن
#9 نظری 1399-01-27 20:42
بهترین کار برای جلوگیری از بوجود آمدن محله‌های حاشیه‌ای و غیر رسمی را انجام دادند. الآن دره گرم حدفاصل بیست متری تا پل‌دره‌گرم رو ببینید هیچ‌گونه مشابهتی با الگوی شهری ندارد و محله زشت با کوچه‌های کج و باریک تشکیل شده که هیچ مجالی برای پیشرفت ندارد چون اوایل انقلاب همین‌طوری بدون مجوز، پروانه ساخت و نقشه ساخته شده‌اند حتی تا چندسال قبل، هیچگونه سندی نداشتند. تمام کوهپایه های خرم‌آباد که متعلق به محیط‌زیست است را بدون مجوز، غصب کردند و تا دل کوه خانه‌های زمخت و زشت ساختند. کمربند سبز شهری را تبدیل به محلات حاشیه‌ای و غیر رسمی کردند
نقل قول کردن
#10 اسکینی 1399-01-27 20:44
سایت یافته چرا تمام کوهپایه های خرم‌آباد را که زمینهای محیط زیست است را غصب کردن و تبدیل به خانه کردن؟ آنهم بدون مجوز و پروانه ساخت؟ تمام شمال خرم‌آباد تبدیل شده به محلات پر خطر حاشیه‌ای و دادستان دستور درست و قانونی داده است
نقل قول کردن
#11 عزیز کریمی 1399-01-27 20:46
بنظرم نباید احساسی برخورد کنیم چون اگر قرار باشد هرکسی بدون سند و مجوز و پروانه ساخت و ساز شروع به محله سازی کند که سنگ روی سنگ بند نمیشه! روز به روز دارند ساخت و ساز میکنند و به راحتی از خدمات شهرداری و اب و برق و گاز هم بهره مند میشوند بالاخره دادستانی و دادگاه بدون علت کاری را انجام نمیدهد
نقل قول کردن
#12 سید حسین موسوی 1399-01-27 20:48
خاطرم هست عید پارسال در همین سایت یافته شهرداری و دادستانی باز به این کسانیکه بدون مجوز شروع به ساخت و ساز غیرقانونی میکنند هشدار داده شد ولی ماموران شهرداری را کتک زدند خب شهرداری و دادستانی هم مسئول هستند باید قانون برای همه رعایت بشه
نقل قول کردن
#13 حسنوند 1399-01-27 20:56
بخدا قسم هرچند شاید مردم احساسی و عاطفی نظر بدن ولی کار درستی بوده چون که اینقدر بدون مجوز شروع به ساخت و ساز کردن که واقعاً چهره شهر را بشدت زشت کردند خصوصا ورودی های شهر را و الان در شمال دره گرم هم بدون مجوز دارند تند تند خانه میسازند در روستای سهیلی و کسی جلوگیری نمیکند
نقل قول کردن
#14 الوندی 1399-01-27 20:57
ما همه چیز را به قوم و ایل و طایفه ربط میدهیم ولی خداوکیلی بیایید نگاهی به محلات جدید بیندازید ببینید کجای اصول شهرسازی در آنها رعایت شده؟ کوچه های باریک و بلند و معابر کج و معوج و خانه های بدون پروانه و سند چه شباهتی با شهر دارد؟
نقل قول کردن
#15 رضا دیناری 1399-01-27 20:59
یکبار شهرداری و دادستانی کار درستی کرد حالا اینقدر انتقاد کنید تا دلالها و زمین خوارها اشتیاق بیشتری به ساخت و ساز غیرمجاز داشته باشند. شهرداری اصفهان هرکسی مالیات ندهد یا بدون مجوز ساخت و ساز کند بلوک سیمانی جلوی در خانه‌اش میگذارند قانون نباید با کسی تعارف داشته باشد
نقل قول کردن
#16 عسگری 1399-01-27 21:00
کتابخانه مرکزی خرم‌آباد فقط یک طبقه دارد چرا بعد از دو دهه هنوز تکمیل و افتتاح نشده است؟؟؟
نقل قول کردن
#17 عیدی 1399-01-27 21:02
پلهای کمالوند و بهداری و اناری و افلاک خرم‌آباد بعد از یکسال از سیل هنوز مسدود هستند چرا؟؟؟
نقل قول کردن
#18 جمشید 1399-01-28 00:23
برخی نماینده های لرستان بجز دخالت در انتصابات و دغدغه مطالبات ملی کاری و البته تخریب نماینده های هم استانی کار دیگه بلد نیستن یا نمیتونن انجام بدن
هیچ هم فرقی نداره کی بره و چند بار بره
فقط به اطرافیان خودش میرسه
چرا بودجه نداشتن فقط برای لرستان هست ؟
این همه تبلیغ و اخرش هم بشیم استان اول از نظر بیکاری
خب معلومه دیگه نمایندگاه لرستان چکار کردن تا الان.از این به بعد هم فرقی نمیکنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا