یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در این مدت که سایه شوم ویروس کرونا بر سر مملکتمان سایه انداخته، همواره سعی کرده‌ام برای کمک به قطع زنجیره این ویروس سمج، در منزل بمانم و جز در موارد ضروری خارج نشوم.
امروز از آن موارد ضروری بود! باک خالی ماشین، باعث شد راهی پمپ‌بنزین شوم.
وارد که شدم بعد از مدتی انتظار در صف، نوبت که به من رسید، از اپراتور خواستم ۴۰ لیتر بنزین را به قیمت آزاد برایم سوخت‌گیری کند؛ البته این را هم بگویم هیچ‌گاه چنین درخواستی را از کارگران محترم جایگاه سوخت نداشته و این بار صرفاً در راستای رعایت تذکر بخشنامه‌ای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی (که در آن جهت جلوگیری از شیوع کرونا کارکنان جایگاه‌ها ملزم به سوخت‌گیری شده‌اند) این حاجت را مطرح کردم.
اما اپراتور مربوطه با ادبیاتی طلبکارانه و شاید سخیف اعلام کرد ما وقت نداریم و این وظیفه خودتان است باک ماشینتان را پرکنید.
با یادآوری ابلاغیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به ایشان، این اپراتور عزیز غرولند کنان و با اکراه نازل را برداشت و مشغول سوخت‌گیری شد.
با گردش شمارشگر پمپ متوجه شدم که شمارشگر به‌جای شروع لیتر از عدد ۰ از عدد ۱۱ لیتر سوخت‌گیری را آغاز کرده است.
 اپراتور مذکور در مقابل اعتراض بنده، با چهره‌ای خونسرد علت این موضوع را حواس‌پرتی اعلام کرد و اظهار داشت تا رسیدن به عدد ۵۱ نازل را قطع نخواهد کرد که با کسر ۱۱ لیتر قبلی همان ۴۰ لیتر مدنظر حاصل شود.
 با وجود آنکه توضیح وی مجاب‌کننده نبود به‌ناچار پذیرفتم.
به‌محض آنکه شمارشگر به عدد 49.3 رسید، اپراتور نازل را قطع و پایان سوخت‌گیری ۴۰ لیتری را اعلام کرد.
بازهم با اعلام اعتراض بنده که شما ۳۸.۳ لیتر بنزین درون باک ریخته‌ای و نه ۴۰ لیتر؛ ایشان حواس‌پرتی را دلیل این کار دانست.
با تمام این تفاصیل هنگامی‌که با در نظر گرفتن تمام جوانب بهداشتی، کارت‌بانکی را جهت پرداخت مبلغ 38.3 لیتر بنزین به ایشان تحویل دادم، از روی رسید برداشت بانکی متوجه شدم به‌جای ۱۱۵ هزار تومان، مبلغ 122 هزار تومان از حسابم کسر شده که برداشت رقم اضافه از جهت اخذ انعام مطرح شد...
بگذریم!
نهایتاً نه‌تنها اعتراضات بنده به‌جایی نرسید، بلکه اپراتور در ابراز داستان مشکلات زندگی‌اش آن‌چنان سرعت و تأثیری ایجاد نمود که بنده محق شدم من اشتباه کرده‌ام، لذا جایگاه را ترک کردم...
این حکایت، مدتی است که تکرار می‌شود. تکرار نه بدان معنا عام شمول که فکر کنیم همه‌ی اپراتورها از چنین خصیصه‌ای برخوردارند. اکثر این زحمت کشان، شهروندانی هستند بر خواسته از دل جامعه‌ای امروز که این شغل را در هیات معاشی حلال دیده و در سرما و گرما با وجدان و شرافت فعالیت دارند.
اما بی‌شک هستند عده‌ی معدودی که از آب گل‌آلود کرونا در حال ماهی گرفتن هستند و با این رفتارهای سخیف و مجرمانه، هم اعتبار خود و شغلشان را مخدوش می‌کنند و هم واژه‌ی انسانیت را به سخره می‌گیرند!
با توجه به ادامه‌دار بودن بحث پیشگیری از شیوع کرونا و نبود شیوه درمان قطعی برای آن، بیم آن می‌رود که این شیوه‌ی سوءاستفاده از مردم روزبه‌روز افزایش یابد و یک کارگر ساده پمپ‌بنزین با ساده‌لوح خواندن مردم روزانه به‌اندازه‌ی یک ماه حقوق خویش درامد نا حلال داشته باشد.
شما محاسبه کنید روزانه بالغ‌بر چند هزار ماشین در جایگاه سوخت حاضرشده و اگر قرار باشد اپراتور مذکور به همین شیوه از هرکدام آن‌ها مبالغی را افزون بر قیمت سوخت کش رود چه عدد قابل‌توجهی است!
حالا که شیوع ویروس کرونا باعث صدور دستورالعمل سوخت‌گیری توسط عوامل داخلی، به تمام پمپ‌بنزین‌های کشور شده، در عجبم که چرا این مصوبه اصلاً مورد اعتنا قرار نگرفته، به صورتی که متولیان ان در اکثر جایگاه‌های عرضه سوخت یا از سوی مردم و عوامل جایگاه رعایت نمی‌شود و اگر هم بعضاً رعایت می‌شود فاقد نظارت کافی است.
مسؤولین جایگاه‌های سوخت علاوه بر اینکه موظف‌اند دستکش و ضدعفونی‌کننده را به‌اندازه مکفی در اختیار اپراتورها قرار دهند، می، بایست نسبت به قبل نظارت بیشتر و مؤثرتری بر رفتار کارکنانشان داشته باشند و اجاره ندهند دیوارهای بی‌اعتمادی روزبه‌روز عریض و طویل‌تر گردند
دستگاه‌های نظارتی و بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هم علاوه بر بازدید دوره‌ای از جایگاه‌های عرضه سوخت، لازم است نظارت و حراست بیشتری اعمال کنند و اجازه سوءاستفاده احتمالی از مردم را ندهند.
در این خصوص علاوه بر بازدید و سرکشی و رصد موارد قابل‌مشاهده، گزارشات شهروندان به شماره  ۰۹۶۲۷ نیز در خصوص اپراتورهایی که به اَشکال مختلف در این روند خلاف یا مانع‌تراشی می‌کنند و یا موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ثبت و پیگیری شود.
هر چند فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص اعلام نموده‌اند که «اگر کسی به اپراتور جایگاه اعتماد ندارد، خواهش ما این است که خودش با رعایت نکات بهداشتی سوخت‌گیری کند»؛ اما به نظر می‌رسد که این چاره کار نیست؛ لذا با توجه به این‌که روزانه شمار زیادی از مردم برای سوخت‌گیری خودروها به جایگاه‌های سوخت مراجعه می‌کنند و عدم رعایت موارد بهداشتی می‌تواند شیوع کرونا ویروس را شتاب بخشد، از این‌رو نظارت متولیان امر بر فرایند کار، الزامی است.


عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته
 

 

ساز مخالف برخی اپراتورها!



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1398-12-24 01:02
کاملا درسته ، به شخصه چندین بار شاهد سواستفاده اپراتور پمپ و اخذ مبالغ اضافه بودم . متاسفانه نظارت موثری وجود نداره، حتی در این مورد به اداره تعزیرات هم تلفن زدم ولی فرمودن که به ما ربطی نداره و از طریق شرکت نفت پیگیری کنید، درحالیکه وظیفه تعزیرات یک وظیفه عام هست و نیازی نیست از نظارت به بعضی اقشار سر باز بزنن
نقل قول کردن
#2 مهدی 1398-12-24 04:13
نظارت کی بوده و کجاست گرامی. جیب شما را نه این افرادی که از بقیه یاد گرفتن که چجوری جیب مردم رو خالی کنن بلکه از یه جای دیگه خالی کردن که شما سه برابر قبل، 120هزار بابت 40 لیتر پرداختید
نقل قول کردن
#3 شهروند 1398-12-24 12:53
والا چنان بدشون میاد بهشون میگی
انشالله که حراست شرکت نفت خودش رسما وارد گود بشه
نقل قول کردن
#4 امیر 1398-12-24 13:59
قانون،آئین نامه،بخشنامه،دس تورنامه و... تا ضمانت اجرایی نداشته باشد هیچ ارزشی ندارد و متروک محسوب میشود و مردم و مسئولین به آن عمل نمی کنند. باید ضمانت اجرای شدید وجود داشته باشد که موارد مذکور توسط افراد جامعه رعایت یا انجام شود ولی متاسفانه در کشور چنین نیست
نقل قول کردن
#5 حاتمی 1398-12-24 15:08
عزیز هر کجای این بدن دست میزنم درد دارد.اامبولانس میاد اعلام خبر میکند کرونا خطرناک است .من دکتر متخصص و فوق تخصص عروق هستم من... هستم .این تبلیغات اسمی و سوئ استفاده را چه کنیم.کرونا ازمون خوبیست درسته همه گیر است ولی از خداوند عاجزانه خازانه طلب عفو بخشش برای همه دارم
نقل قول کردن
#6 شهروند 1398-12-25 00:34
این بیماری ناشی از ویروس واقعا استرس زاست و تمام نظام اداری اجتماعی و اقتصادی را درگیر کرده. بعضی بر حسب اموزه های دینی و انسانی نهایت تلاش و ایثار را میکنند تا مردم کمتر اسیب ببینند اما متاسفانه تعدادی هم وجود دارند سعی میکنند ازز این اوضاع از این نمد کلاهی برای خود بدوزند.بعضی سهم بیشتر ازمواد بهداشتی و تنظیف را برای سودا گری برای خود میخواهند بعضی با اب پاشی به گندزداییذتظاهر میکنند اما در چنین مواقعی امتحان خود را در محضر دادار رئزگار دانسته یا نادانسته پس میدهیم امیدوارم سربلند از ان بیرون بیایم و با وجدانی اسوده وظیفه خود را انجام دهیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا