یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دیشب در مرگ محمد دوست دوران کودکی، دکتر هدایت صادقی آموزگار ادبیات دوران دبیرستانم و همه‌ی هم‌استانی‌هایم، که بر اثر بیماری مهلک کرونا روی در نقاب خاک کشیدند، گریستم. کمرم شکسته. هیچ‌گاه این‌قدر مصیبت یک‌جا ندیده بودم.
یادم می‌آید وقتی دکتر هدایت صادقی دبیر ادبیات دبیرستان نمونه دولتی، با آن صدای آرام و رفتار متینش، این نیایش دلنشینِ علی شریعتی، که « خدایا! چگونه زیستن را به من بیاموز، چگونه مردن را خود خواهم آموخت» برای ما شاگردانش می‌خواند.
جنگی نابرابر درگرفته. الشتر خط مقدم این جنگ است. بدون‌شک تهیه دارو و فعالیت‌های درمانی و حتی دعا و نیایش به عهده پشت جبهه‌ی این جنگ است. خبرها حاکی از آنست، تنها بیمارستانِ الشتر لبریز است.
یادمان باشد، زمانی که فشار بر الشتر به عنوان خط مقدم جبهه، بیش از حد شود، همه با هم در این جنگ خواهیم باخت.
 
سیمای شهری الشتر، تا پیش از این پر بود از بنرهای تبریک قبولی آزمون‌های علمی گوناگون و انتصاب در مقام‌های کشوری، اما حالا چه؟!
 سر هر کوی و برزن پارچه مشکی مصیبت برپاست و انگار خاک مرده پاشیده‌اند. از آسمان بلا می‌بارد.
 


آقایان مسئول:
یقین دارم، در این برهه، فضیلت صداقت از آذین امید کاراتر است. اگر باورتان این است که اوضاع الشتر عادی است، پس جلسه ستاد مدیریت مبارزه با بیماری کرونا استان را با حضور همه‌ی اعضا در اتاق مدیر بیمارستان امام خمینی الشتر و با همان‌ پوشش و امکانات محافظتی پرسنل این بیمارستان برگزار کنید، وگرنه شما را بخدا همه چیز را همان‌طور که هست به مرکز گزارش کنید.
کرونا درد مشترک مردم ایران است، یقین دارم، این رزم مشترک هرگز جدا جدا، درمان نمی‌شود.
عجیب اینکه در یکی از خطوط مقدم جبهه جنگ با کرونا، هنوز خبری از حضور رییس جمهور، نماینده مجلس، سایر مقامات کشوری و هیچ‌کدام از اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا نیست؟
از بیمارستان الشتر خبر می‌رسد، ملزومات مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا از جمله کیتهای تشخیصی، انواع ماسک تنفسی، دستکش، الکل اتیلیک و دستگاه‌های تنفسی کم دارند، مراجعین می‌گویند بیمارستان متخصص ریه و عفونی ندارد و پرستاران خسته و بی‌حفاظند.
آقای دکتر نیکبخت، آمار خود را با آمار آقای خسروی فرماندار الشتر مطابقت دهید. اگر از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس بپرسید، به شما می‌گویند در جایی که جنگ باشد، گزارش و دفتر و دستک مرتب می‌خواهد.
آقایان مسئول، در مواجهه با چنین وضعیتی، عقل سلیم اقتضاء می‌کند که الأهم فالأهم کنید، ادارات دولتی استان را در این روزهای پایانی سال می‌شود تعطیل کرد تا الکل، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده سهمیه‌بندیِ کمتری مصرف شده و طبیعتاً باقیمانده به داد سربازان در خط مقدم جبهه برسد. آقایان تصمیم‌گیر، دیر یا زود کرونا‌ می‌رود و عملکردها می‌ماند.
 
مردم عزیز استان لرستان:
تنها وظیفه شما این‌است که در قرنطینه خانگی بمانید و همه با هم برای رفع این بلیه دعا کنیم که به یقین در میان جمع شما دستان پاک و قلوب سلیمی وجود دارند که دعایشان مستجاب گردد. ولی اولین دعای ما این باشد که:‏ خداوندا به بیماران شفا، به داغداران و سوگواران صبر و اجر و به خدمتگزاران شجاع، صادق و دانا توفیق و سلامتی عنایت فرما. آمین یا رب العالمین.

 
✍مهدی حسنوند/یافته

مصائب مشترک کرونا




توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش فرهنگی آن‌ها است.


 

 

دیدگاه‌ها  

#1 یافته سانسورش نکو 1398-12-21 22:51
فرهنگ و تمدن ، اداب معاشرت و رعایت اصول بهداشتی ، احترام گذاشتن به قانون و رعایت حق دیگران بر همگان واجب بوده و هست .

شهرستان باشی و بیمارستان نداشته باشی دیگه قوز بالا قوزه.
بخدا طوری که پیش میریم و شاخص های مبتلایان صعودی هستن.
بدون تعارف حال و روز کنونی قم یا مازندران رو در لرستان طی روزای اینده میشه حدس زد و دید.
نقل قول کردن
#2 مصطفی حسنوند 1398-12-21 22:52
درود بر شما.کاش به جای مدیران و مسئولینی که فقط آمارهای غیرواقعی تولید میکنند تعدادی هرچند کم مدیر ومسئول عملگرا داشتیم که در این اوضاع و احوال در پی حل مشکلات مربوط به سلامت مردم بودند
نقل قول کردن
#3 شهر یار 1398-12-21 23:48
امروز به آمار مبتلایان استان به ویروس نا مبارک کرونا متاسفانه الشتر بیشترین آمار را دارد در عوض شهرستانهای الیگودرز ورمشگان صفر وسایر نقاط استان در مبتلایان خیلی کم است ، براستی همه ما غافل گیر شدیم چرا شهر کوچک الشتر باجمعیت کم باید اینگونه شود ،میطلبد مردم این منطقه توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند بجای توجه به انتصابات در حفظ سلامتی خود واطرافیان کوشا باشند
نقل قول کردن
#4 رضا حسنوند 1398-12-22 02:02
احسنت ولی کو گوش شنوا، مرحوم دکتر صادقی عمری باهم بودیم و ارتباط تنگاتنگی باهم داشتیم.
حیف شد خیلی جوان بود سر حال با وقار ولیکن دست اجل امانش نداد. باید یقه چه کسی رو بگیریم؟!
چرا لرستان ابتدایی‌ترین امکانات رو هم نداره؟
نقل قول کردن
#5 منظمي 1398-12-22 02:06
ما داريم الشتر زندگي ميكنيم، درگذشتگان رو ميشناسيم، ديگه به خود ما كه نميتونيد خلاف بگيد
نقل قول کردن
#6 شهروند۱ 1398-12-22 07:18
وقتی اون خانم دکتر بنده خدا میگه آقا شوخی رو بذارید کنار و ماسک ها رو از رو صورت برندارید و با فرهنگ باشید و ایشون رو نقد میکنن و میگن ایشون داره ما رو تخریب میکنه باید فاجعه رخ بده
تنها راه اینه که بیمارستان صحرایی در الشتر ایجاد بشه چرا که بیمارستانهای سایر شهرها هم برا بیماران خودشون جا ندارند.
الشتر که در خط مقدم قرار داره باید قرنطینه کامل بشه
چرا که امکان انتقال آن به شهرهای دیگر هم وجود داره .
احساسات رو باید کنار گذاشت چرا که این ویروس قابل انتقال هست .متوجه شدید؟ قابل انتقال اونم در کمترین زمان ممکن
از طرفی به جای سوگواری بهتره به دنبال فرهنگ سازی باشیم چرا که خیلی های دیگه هم مستعد گرفتن این ویروس هستن لااقل اونا رو نجات بدیم.
نقل قول کردن
#7 ع حسینی 1398-12-22 09:21
همه استان دست بدست هم دهیم برای مقابله با کرونا کارمندان که مجبورند از خانه بیرون بیایند و کار خلق و الله و که اعلام میکنند در خانه بمانیدو انجام دهند ولی خواهشا توصیه های بهداشتی و جدی بگیرد و تا میتوانید در خانه بمانید .
نقل قول کردن
#8 مهدی 1398-12-23 00:54
دولت از یه طرف اون همیگه بایدخونه باشید-که لازم نکرده، اینو همه ما میدونیم-و از یه طرف ادارات و..رو باز میذاره. این یعنی چی؟...یعنی: دخل وخرج و بدبختیتون تو قرنطینه پای خودتونه و مثل چین و جاهای دیگه کمک و حقوق نمیدن بویژه بفکر مستضعف نیستن.و از طرفی فردا هم که مردم بخاطر معاش کرونا گرفتن و مردن، میگن ما که گفتیم تو خونه بمونید. همش حیله همش دروغ بازی و سیاست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا