یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

آلبرت اینشتین در جایی گفته است: «من آدم گناهکارِ بی سر و صدا را به فرد پرهیزگار اما متظاهر ترجیح می‌دهم.»
این سخن آینشتین به این معنی است که انسان پرهیزگار اهل جلوه گری نیست. پرهیزگاران هیچوقت خودنمایی نمی کنند. آنها هیچ کاری را صرفا برای تظاهر انجام نمی دهند.
ما هم خیلی اوقات ترجیح می دهیم که انسانهای شرورِ سر و ساکتی باشیم تا اینکه آدم های آبرومند اما متظاهر.
خوشبختانه این روزها جنبش «انسان دوستی متظاهرانه در حوزه کرونا» به شدت بالا گرفته است. در این شرایط بسیاری پای کار آمده اند و تلاش دارند که قدمی برای ریشه کن کردن بلای نورسیده کرونا بردارند.
در این اوضاع افرادی هستند که کار خوبشان توسط شهروندان یا دوستان به تصویر کشیده می شود. نمونه بارز آن فیلمی منتشر شده از یک مادر دلسوز بود که به شکل خودجوش اقدام به استریل و نظافت دستگاه های خود پرداز میکرد. این تصویر، تشویق بسیاری از مردم را به دنبال داشت.
در همین اوضاع، برخی مدیران هم در حرکتی که به دیدگاه شخصی نگارنده، چیزی جز خودنمایی نام ندارد، اقدام به انتشار تصاویری از حرکات مثلا  خودجوش خود می کنند و جالب آن که این تصاویر را در کانالهای رسمی و اداری منتشر میکنند... و بازهم جالبتر این که این مدیران از انجام وظایف عادی خود عاجزند و ...
خود را در مقام قضاوت نمیبینیم، اما بی شک دیدن تصویر آن مادر مهریان و دلسوز، همانقدر لذت بخش است که تماشای تصاویر این مدیران چندش آور و مضحک!
این خودنمایی گاه از حوزه اشخاص اداری خارج شده و در حال توسعه به دستگاه اداری است (مثل آمار مضحک برخی خدمات)، اما واقعیت امر این است که مردم متوجه افراد متظاهر هستند و انتشار برخی تصاویر، جز نمره منفیِ مردمی برای مدیر یا دستگاه اداری چیز دیگری در بر ندارد.
 
فراموش نکنیم که در قرآن کریم ذکر شده است:
«ای کسانی که ایمان آورده‌اید! بخشش‌های خود را با منت و آزار، باطل نسازید؛ همانند کسی که مال خود را برای نشان دادن به مردم، انفاق می‌کند؛ و به خدا و روز رستاخیز، ایمان نمی‌آورد؛ ... آن‌ها از کاری که انجام داده‌اند، چیزی به‌دست نمی‌آورند؛ و خداوند، جمعیت کافران را هدایت نمی‌کند». [بقره/264]

عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته

کرونا و خودنمایی برخی ...

 

دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد 1398-12-17 07:28
با سلام
این صرفا نظر نویسنده محترم است وگرنه مورد تأیید همگان نیست.برادر عزیز کرونا اومده همه دارن تلاش می کنن ولو با ریا.آقا تو این وضعیت مردم دارن مبتلا و دور از جانشون دارن میمیرن،اونموقع شما دغدغه ات شده فلان مدیر رفته کلیپ پر کرده که من دارم ضد عفونی می کنم و یا کارهای دیگه.بابا دیگه حداقل تو این شرایط دست از سر پست و موقعیت افراد و ریا و اینجور چیزا برداریم.به فکر سلامتی همدیگه باشیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا