یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

توضیح: این یک یادداشت رسمی نیست درد دلی است با هم استانی‌ها!
 
این روزها حجم زیای از پیام‌های مخاطبان، مربوط به رانندگان سرویس مدارس در لرستان است که خواهان رسیدگی به وضع خود و پرداخت کارکرد اسفندماه هستند.
مجید که یکی از رانندگان سرویس مدرسه در خرم‌آباد است، با اشاره به تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا، اعتقاد دارد در اکثر استان‌ها و شهرها پول کرایه سرویس دانش آموزان، یکجا و در اول سال تحصیلی پرداخت می‌شود، اما این رویه در لرستان وجود ندارد، لذا با توجه به مشکلات موجود، والدین بهتر است کارکرد اسفندماه را پرداخت کنند.
وی همچنین می‌گوید: ما رانندگان که مدارس را تعطیل نکردیم تا تاوان این اتفاق را بدهیم و در طول سال تحصیلی هم در بدترین شرایط، در سرما و برف و باران، وظیفه خود را انجام داده‌ایم و حتی در زمان خرابی ماشین، با تأمین وسیله جایگزین یا آژانس امر جابجایی دانش آموزان را انجام داده‌ایم. حال در این شرایط سزاوار نیست که این ایام بیکاری و فرارسیدن نوروز، شرمنده خانواده باشیم.
وی همچنین به بخشنامه رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اشاره می‌کند که مؤسسانت و مدارس غیردولتی را ملزم به پرداخت حقوق اسفند معلمان‌ خود کرده است و اعتقاد دارد که رانندگان سرویس هم باید از این امتیاز برخوردار شوند.
 
حسن دیگر راننده سرویس در پیامی دیگر از اقدام خوب برخی مدیران مدارس استان‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید، در کرمانشاه برخی مدارس با هماهنگی والدین در صدد پرداخت حق‌الزحمه اسفند هستند.
 
پیروز هم که خواستار بارگذاری «فراخوان کمپین حمایت از سرویس مدارس» در کانال یافته است، وقتی با مخالفت ادمین یافته مواجه می‌شود، ما را متهم به بی‌تفاوتی در این حوزه می‌داند و اعتقاد دارد که اکثر رانندگان سرویس از تحصیل‌کردگان هستند که به علت مشکلات بیکاری و محرومیت در استان، تن به این کار شرافتمندانه داده‌اند، لذا جایز نیست مسؤولین و رسانه‌ها در این خصوص بی‌تفاوت باشند.
 
این که تا چه میزان این خواسته رانندگان سرویس قانونی است، به قرارداد آن‌ها با دستگاه مربوط مرتبط است.
اما در باب لزوم مسؤولیت پذیر بودن همه ما در حوزه مسائل اجتماعی، شاید این خواسته رانندگان، توقع بی‌جایی نباشد.
حال که شیوع ویروس کرونا، زندگی روزمره همه خانواده‌ها را مختل کرده، بد نیست کمی مهربان‌تر با هم رفتار کنیم و فارغ از قوانین به این موضوع رسیدگی کنیم.
مساعدت خانواده‌ها در پرداخت کارکرد اسفندماه رانندگان سرویس، پیگیری مدیران مدارس و انجمن‌ها، همچنین احساس وظیفه مدیران آموزش‌وپرورش استان و تأمین بخشی از این هزینه‌ها از محل منابع اعتباری احتمالی، می‌تواند این موضوع را حل‌وفصل کنند.
 
با امید پایان یافتن این روزهای سخت و آرزوی سلامت برای همه، انتظار می‌رود این مشکل با مساعدت والدین و مدیران به‌زودی زود حل شود.
 
عبدالرضا قاسمی/ مدیر مسوول #پایگاه_خبری_یافته

توقع رانندگان سرویس مدارس لرستان از مدیران و خانواده‌ها


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 
 

دیدگاه‌ها  

#1 دوست 1398-12-11 23:11
محضر دوست بزرگوارم جناب آقای قاسمی
با ابلاغ سلام و احترام
در ارتباط با شاید دلنوشته بعضی از رانندگان سرویسها نظر شما را به موارد ذیل جلب می نمایم
۱- در طول ادوار گذشته همواره سرویسها دریافت کرایه ها بصورت ماهیانه بوده است که در پایان هر ماه پرداخت می شده
۲- در خصوص اسفند و فروردین و خرداد ماه هر سال که بطور نیم بند دانش آموزان به مدارس مراجعه میکنند پول یکماه کامل را میگرفتند یعنی این سه ماه بطور تفکیک هر ماه توسط ولی دانش آموزان پرداخت می نمایند
۳- در سال گذشته و بحث سیل بخصوص فروردینماه که به کلی مدارس تعطیل شدند بر اساس اعلام آموزش و پرورش مقرر شد که دانش آموزان ۸۰ درصد آن ماه را پرداخت نمایند که متاسفانه رانندگان زیر بار نرفتند و بعضی از آنها از سرویس دهی تا پایان سال سرباز زدند و علی رغم تلاش مدیران مدارس و حتی مراجعه ولی دانش آموزان بعنوان شاکی به سازمان مدیریت بار و مسافر ( شما بخوانید اتوبوسرانی که متولی مین بوسها بود) با کمال تاسف هیچ اقدامی ننمودند کهیکی از اعضای محترم شورا فرمودند خودتان بچه هایتان را ببرید که متاسفانه ایشان نمی دانست اگر همه والدین هر روز صبح و ظهر و عصر

بخواهند خودشان بچه هارا جابجا کنند شهر قفل میشود بطوری که حتی نمیتوانند از پارکینگ منزلشان بیرون بیایند

۴- اکثر قریب به اتفاق این سرویسها صرفا" در موقع جابجایی دانش آموزان که اول صبح و ظهر و عصر هست اقدام به جابجائی محصلین میکنند و مابقی در ایستگاه های شهر بخصوص ناصر خسرو و کوی ارتش و پارک شهر فعالیت می نمایند و صرفا" مختص دانش اموزان نیستن که مدعی دریافت کرایه باشند
ودر خصوص سواریها هم به همین منوال است
اگر اینها صرفا" کارشان جابجائی دانش آموزان بود محق بودند

البته چون خودم سال گذشته با این موضوع مواجه شدم و از فروردین تا پایان سال مجبور شدم بخشی خودم و بخش دیگری بچه ام را با آژانس جابجا کنم خدمتتان عرض کردم
در خاتمه خواهمندم اسمی از بنده احیانا اگر خواستید به تحلیل موضوع بپردازید نبرید
با تجدید احترام

قطعا" شما این را میدانید که بیشتر پدران این بچه ها ممکن است کارگرانی باشند که بعلت داغ بودن بحث کرونا شاید در خانه هایشان بمانند و با نان خالی
نقل قول کردن
#2 اولیا شاکی 1398-12-12 00:49
رانندگان سه ماه سال نصف و نیمه بچه ها رو میبرن ولی پول کامل میگیرن
اول فصل امتحانات دی ماه که در طول یک ماه یک به علت فرجه امتحان فقط یک سوم روزها رو سرویس دهی میکنن.
دوم فروردین که نصف ماه است
سوم هم خرداد که فقط امتحانات رو میبرن
روا نیست که بابت کار نکرده کرایه بگیرن فکر نکنم خانواده ها راضی باشن
نقل قول کردن
#3 شهروند لر 1398-12-12 08:56
با سلام . عزیزان راننده سرویس مدارس وقت کمی را صرف جابجایی دانش آموزان می کنند و در بسیاری از ایام سال هم نصفه و نیمه اینکار را انجام میدهند و این در حالیست که شغل دوم یا سوم آنهاست در حالیکه والدین خیلی از بچه ها حتی یک شغل ثابت و دائمی ندارند . لطفا" این دلسوزیهای را در حق انها هم انجام بدید.
نقل قول کردن
#4 یار طبیعت 1398-12-12 09:47
خره بیه ده سر مردم شما به فکرپول هستید پدر دانش آموزهم باکرنا بیکار شده مگه شما در این جامعه نیستید
نقل قول کردن
#5 ع حسینی 1398-12-12 10:44
با توجه به بحث این روزها کرونا وتاثیر ان بر اقتصاد کشور و اکثر خانواده ها باید در این مواقع به هم کمک کنیم ودر مقابل کار انجام نداده طلب وج نکنیم چون خیلی از خانواده الان بیکار و منبع در امدی ندارند
این نیز بگذرد
نقل قول کردن
#6 شهروند 1398-12-17 22:19
رانندگان سرویس باید همون اول سال قرداد 9 ماهه ببندند که دیگه نگویند این هفته دو روز تعطیل بوده مگر زمانیکه مدارس تعطیل است معلم و کارمند پرسنل اموزش پرورش و ادارات حقوق روزهای تعطیل را نمیگیرند بیائیم منصف باشیم رانندگان سرویس مدارس را 9 ماهه کامل حقشانرا پرداخت کنیم که حقشان است
نقل قول کردن
#7 ر 1398-12-26 15:16
رانندگان حق شان است ماهانه کرایه میگیرند نه روزانه
نقل قول کردن
#8 راننده سرویس لیسانه 1398-12-27 07:13
باسلام وعرض احترام به همگی
بنده با وام یک مینی بوس قدیمی تهیه کرده ام، وخداروشاهدمیگیر م بجزیک سرویس مدرسه هیچ منبع درامدی ندارم، وقابل توجه اون دوست عزیزی که میگویدهمه دارای خط هستند، بایدبگم بایک تحقیق ساده میشه فهمید که اکثراین خودروها بجزسرویس نه خط دارند ونه حتی درروستاههاهم قابل استفاده میباشند، ولذاپیشنهادبنده اینه که اولیاءعزیزی که دارای حقوق ثابتی هستند، رانندگان را(درصدی هم شده) فراموش نکنند، وآن عزیزانی هم که وضعیت مالی خوبی ندارند، که به نظرم رانندگان نیزبی اطلاع نیستند! باتماس باهمدیگرمشکل رابرطرف می کنند. باتشکروآرزوی سلامتی همه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا