یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در واپسین سال دهه پنجاه در حالی که مردم در شادمانی پیروزی انقلاب اسلامی جشن و شادمانی برپا کرده بودند دنیای خصم با تیر کینه و عداوت قلب ایران اسلامی را نشانه رفت.

انقلاب نوپا، تجهیزات ناکافی و جنگی که هیچ کسی انتظارش را نداشت، اما هشت سال گذشت و فتح الفتوح رزمندگان اسلام و ایستادگی ملت ایران در مقابل یک دنیا خصم همگان را به شگفتی وا داشت.
به غیر از اندک بازمانده‌های رژیم گذشته کسی به فکر این نبود که از نمد جنگ کلاهی ببافد و همه فکرها و ذهن‌ها درگیر مقاومت در برابر دشمن بود و چه زیبا بود که ایستادگی زن و مرد و کوچک و بزرگ نمی‌شناخت و جنگ تمام شد و... خاطرات بسیاری از خود بر جای نهاد که شاید بازگویی برخی آن‌ها خفتگان را بیدار کند.
آنجا که در هنگامه حملات شیمیایی به خاطر کمبود ماسک رزمندگان برای نجات جان همرزمان خود را بی‌نیاز از ماسک می‌دانستند و ... شاید تلنگری باشد برای آن‌ها که هنوز به این باور نرسیده‌اند که ایمان و ایثار و روحیه دهه ۶۰ عاشقان ایران دنیا را به عظمت خود تکان داد.
اما امروز ما را چه شده است که این درخت تناور به دندان عده‌ای جویده می‌شود و بجایی رسیده‌ایم که در برابر کوچک‌ترین ناملایمات قد خم می‌کنیم؟!
امروز به کجا رسیده‌ایم که در هر بحرانی عده‌ای بجای اینکه مرهمی بر دردهای مردم باشند برای کسب سودهای کلان کیسه می‌دوزند و برخی هم با ایجاد بحران آن را به نفع جیب خود مدیریت می‌کنند؟!
پس از شیوع ویروس کرونا در کشور قبل از آنکه مردم به این بیماری دچار شوند گرفتار کاسبان کرونا و نابسامانی بازار شدند تا جاییکه ماسک‌های پزشکی و مواد ضدعفونی و هر آنچه را که به کرونا مرتبط دانستند به یک‌باره نایاب و با افزایش قیمت‌های غیرقابل باور مواجه شد و حتی کاسبان کرونا به سیر و پیاز و زنجبیل و ... هم رحم نکردند!
آن‌ها که قبل از انتشار اخبار کرونا برای احتکار ماسک و مواد ضد عفونی دست بکار شدند تا بتوانند بحران را به نفع جیب‌های مبارکشان مدیریت نمایند و در این میان برخی داروخانه‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی نیز از قافله عقب نمانده و به حد توان اخبار نبود ماسک بهداشتی و مواد ضدعفونی را در افکار عمومی انتشار و موجبات نا آرامی جو روانی را فراهم نمودند.
البته این نابسامانی و احتکار و هرج و مرج نتیجه ضعف و سوء مدیریت دولت در مواقع بحرانی می‌باشد و گویی عده‌ای در این کشور تمام امور بحران و مدیریت آن به نفع خویش را در ید قدرت دارند و بارها در دیگر مباحث اقتصادی نیز شاهد بروز این‌گونه موارد بوده‌ایم.
اما وای بر آن‌هایی که جیب مبارک را از درد و رنج مردمی پر می‌کنند که چهل سال است در مقابل سخت‌ترین تحریم‌ها ایستادگی کرده و بازهم صحنه‌گردان صحنه‌های انقلاب بوده‌اند و بسیار خوش‌بینانه است اگر بخواهیم کاسبان کرونا را چند متصدی داروخانه بدانیم و نقش اصلی تهیه‌کنندگان سریال کرونا و کمبود ماسک و مواد ضدعفونی و ... را نادیده بگیریم.
به هر ترتیب این روزها هم با همه تلخی‌هایش می‌گذرد اما وای بر آن‌ها که سلامت مردم را وجه المعامله منافع خویش کردند.


دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1398-12-07 07:51
جناب شاه علی در خصوص جنگ 8ساله تحمیلی و عزم مردم برای دفاع از اب و خاک با وجود نداشتن تجهیزات جنگی و مقاومت ستودنی ملت ایران در مقابل دشمنان کاملا درست فرمودید اما با بقیه مطالب شما موافق نیستم 41 یکساله همش میگیم چی کم بود ؟کی احتکار کرد؟ تقصیر دولت بود اصولگرا اصلاح طلب ........بنظر شما ایا 41 سال گذشته زمانی کافی برای حل ابتدایی ترین مشکلات مردم نبوده ؟
نقل قول کردن
#2 یار طبیعت 1398-12-07 07:51
این سودجویان حیوان صفت که جز انسانها نیستند هم همانهایی هستند که خبر از جبهه وجنگ تداشتند وهم الان اگر کرنا ول کند آنها ول نمی کنند نمونه آن ......
نقل قول کردن
#3 محمدی 1398-12-07 08:00
با یستی افراد سود جوی که با این اوضاع نابسامان باعث احتکارماسک و مواد ضد عفونی شده اند اعدام گردند وسلام
نقل قول کردن
#4 احمدی 1398-12-08 20:11
اقتصاد ایران دلالی است و به هموطنان خودشون رحم نمیکنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا