یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پوپولیسم یا عوام‌گرایی، نقطه مقابل الیتیسم یا نُخبه گرایی است که البته هردوی آن‌ها (پوپولیسم و الیتیسم) در پسرفت جامعه، بدنه‌ی یک دستگاه به‌حساب می‌آیند. پوپولیسم؛ در موضوع مردم‌شناسی سیاسی، به عنوان یک بیماری و جنبشی نامقبول و آسیبی جدی در به قهقرا بردن توسعه شناخته می‌شود.
الیتیسم را نیز در این متن به‌منظور تشریح وضعیتی به کار می‌بریم که در آن قدرت و امکانات، در دستان افراد محدودی متمرکز می‌گردد.
در تبلیغات انتخاباتی در دو دهه‌ی اخیر پوپولیسم؛ بعضاً برای برچسب زدن و متهم کردن رقیب با توسل به شعارها و اقدامات عوام‌فریبانه باب شده است.
مستمسکین به این شیوه در تبلیغات انتخابات، از برخی ناکارآمدی‌های دو طیف اصولگرا و اصلاح‌طلب، پُتکی می‌سازند و آن را بر فَرق مردم عامی فرود می‌آورند تا با مَنگیدن آن‌ها احساسات جمعیت خاکستریِ را به غلیان درآورند و مردم را به دنبال سوپرمن‌های خیالی، برای گذار از تبعیضات و نا ملایمات اجتماعی، دچار کوررنگی سیاسی نمایند.
علل مساعدکننده اجتماعی برای سرایت بیماری پوپولیسم، بی‌رمق شدن کارکردهای حزبی و تشکیلاتی و ایضاً  ناکارآمدیِ پیکره‌ی اقتصادی و اجتماعیِ است. لذا این ضعف ساختاری باعث می‌شود که قسمتی از جامعه که دست خود را به هیچ جا بند نمی‌بینند، به فکر سهم السعادت خود از منابع و امکانات بیاُفتند.
این جریان؛ از هیچ حرکت لُمپَن مآبانه ای برای دست پیدا کردن به قدرت، فروگذار نیست!
اگر فردا روزی دیدید که کاندیدایی، سوار بر خَر از شمال تا جنوب شهرهایتان را همراه با لودگی و لوده‌گری، پیش‌قراول لشگری صوت و کَف طی نمود!
هیچ تعجب نکنید؛ زیرا او نیاز دارد که به هر طریق ممکن خود را در اذهان عمومی مطرح نماید تا به‌زعم مجمع مشاورانش قسمتی از آراء اعتراضی جامعه را برای خود جلب نماید.
اما بدانیم که؛ بصیرت مردم در شناسایی جریانی که قصد دارد با روضه‌خوانی از مصیبت‌های عدم عدالت اجتماعی، تبعیض و مشکلات اقتصادی، شعار عدالت‌خواهی و وعده تحقق رفاه را سر دهد، مداواگر بیماریِ عوام‌فریبی انتخابات این دوره خواهد بود.
بدانیم که چاره کار در این است که مردم به مطالعه‌ی عمیق و آماری گذشته بپردازند و کشف نمایند که چه کسانی با چه گرایشی، تمام منابع و امکانات این کشور را برای خود و هم‌کیشانشان مصادره کرده‌اند؟!
و چه کسانی فقط در حد شعار به انقلاب و آرمان‌هایش پرداختند؟!
اینان همان الیت های رادیکال هستند که در مواقع ضروری عروسک گردانِ لُمپن ها می‌شوند تا این بار از در عوام‌فریبی به مقصود برسند!
دست رَد بر سینه‌شان بزنید و با مطالعه دقیق در مورد وعده‌های انتخاباتی افراد و اصالتشان، فقط و فقط مردم‌داران واقعی را انتخاب نمایید...
 
 



  حجت اله صارمیان/ دانش‌آموخته‌ی حقوق بین‌الملل

بیماریِ کور رَنگیِ سیاسی را در انتخابات درمان کنیم!


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


         
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1398-11-22 18:45
متاسفانه سال‌هاست که افراددر میادین رقابتی انتخابات بدون تخصص و تجربه تنها با تخریب رقبا سعی در کنار زدن افراد گرچه کم تخصص اما توانمندتر داشته که بیشتر این بی اخلاقی ها نیز در خرم آباد باب است
نقل قول کردن
#2 مادر 1398-11-22 20:26
گیرم که یک مردم دار واقعی را فرستادیم ۰اصولا کاری از دستش بر میاد۰
نقل قول کردن
#3 مادر 1398-11-22 20:27
گیرم شخص مورد قبولمان هم رای اورد۰بعدش چی?
نقل قول کردن
#4 محمد 1398-11-22 22:45
به کسی رای بدهیم...شجاع و انقلابی و آشنا به قانون و حامی اقشار کم درآمد باشد...درود
نقل قول کردن
#5 مجتبی 1398-11-24 00:46
بسیار عالی و دقیق نوشته شده است واقعیت تلخ شهرما است
نقل قول کردن
#6 مجتبی 1398-11-24 00:48
بسیارعالی و دقیق نوشته شده است واقعیت تلخ شهرما است .
نقل قول کردن
#7 حسین 1398-11-25 12:13
اگه هیچکس رو نشناسیم ، چطوری و از کجا و چگونه ما اعتماد کنیم راجع به پیشینه و سوابق و برنامه هاشون که راست میگن یا دروغ ، اینقدر دروغ زیاد شده که دیگه من یکی نمی تونم به هیچکس اطمینان کنم ، تو روز روشن تو چشمات نگاه می کنن و دروغ میگن
نقل قول کردن
#8 رشنو 1398-11-28 10:27
مجلس متعلق به استانهای بزرگ و کلانشهرهاست لرستان سالهاست که مرد سیاسی استخواندار و قوی در سطح ملی ندارد و بنظرم 4 سال نمایندگی برای شناخت توانایی هایی یک نماینده کافی باشد
نقل قول کردن
#9 چنگایی 1398-11-28 10:31
به نقل از مادر:
گیرم شخص مورد قبولمان هم رای اورد۰بعدش چی?

نماینده های لرستان اکثرا ضعیفن و فقط بدنبال استخدام آشنایان در ادارات دولتی هستند وجداناً کدامشان یک کارخانه بزرگ در لرستان احداث کرده است؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا