یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در روزهای اخیر یکی از مسایل مهمی که در بین اقشار جامعه مطرح می‌باشد انتخابات مجلس است، با توجه به رشد و آگاهی فکری در امور سیاسی و اجتماعی در جامعه ایرانی در این زمینه تحلیل‌های متفاوتی وجود دارد:

شجاع دریکوند: فرا رسیدن ایام الله دهه فجر را خدمت همه شما مردم شریف تبریک عرض می‌نمایم و یاد میکنیم از شهدای گرانقدر این مرز بوم که با نثار جان خود باعث استقلال این کشور شدند و حق انتخاب را برای مردم به یادگار گذاشتند.
در روزهای اخیر یکی از مسایل مهمی که در بین اقشار جامعه مطرح می‌باشد انتخابات مجلس است، با توجه به رشد و آگاهی فکری در امور سیاسی و اجتماعی در جامعه ایرانی در این زمینه تحلیل‌های متفاوتی وجود دارد:
 
✔ جمعی حضور را تکلیف شرعی می‌دانند، گروه های سیاسی و احزاب به نحو دیگری با موضوع مواجه می‌شوند و فعالین اجتماعی و صنفی و گروهی نیز به خاطر قومیت و شناخت فردی انگیزه حضور پیدا میکنند. به هر دلیلی که باشد محترم است.
 
✔ به عنوان یک فعال اجتماعی و دغدغه‌ای که برای توسعه کشور و استان و محل زندگی خود دارم و سوا لاتی که مردم دارند به نکاتی در این زمینه اشاره میکنم.
 
✔ حق انتخاب بر اساس قانون اساسی برای هر فرد ایرانی جزء حقوق اصلی اوست، اگر از آن استفاده نشود مسئولیت به عهده فرد می‌باشد، با توجه به چهل سال تجربه در زمینه‌های اجتماعی و سیاسی قاطع عرض میکنم ایده آل مطلق وجود ندارد بلکه آرمانها همیشه نسبی به دست خواهند آمد بنابراین قهر کردن با صندوق رای ضرری مضاعف برای مردم و امنیت ملی در پی خواهد داشت و اطمینان دارم مردم به این امر واقف هستند.
 
✔ اما در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی و بخش‌های تابعه برای کسی که می‌خواهد به‌عنوان نماینده مجلس انتخاب شود فاکتورهایی قائل هستم:
۱_کاردانی و تخصص و تعهد
۲_ قدرت تصمیم‌گیری
 ۳_ صداقت در گفتار و رفتار
 ۴_پاسخگویی به مردم
۵_ تعامل با مسئولین کشوری و استانی
 
✔ اینها از مشخصات اولیه نماینده مجلس می‌باشد که البته در جامعه لرستان به علت مشکلات و گرفتاری‌های مردم شاخص انتخاب با سایر نقاط کشور متفاوت است. صداقت در رفتار و گفتار و کردار یک نماینده قبل از انتخابات و بعدازآن از مهم‌ترین فاکتورهاست. به قول معروف وقتی‌که ((رفتند پشت سر را نگاه نکنند اگر هم نگاه کردند فقط به تیره و تبار خود نگاه نکنند))
 
✔ یکی از نقاط ضعف انتخاب شوندگان اعمال نظرات بخشی است که باعث کاهش اطمینان مردم می شود، آنچه که مهم است این است که اولویت‌های حوزه انتخابیه با مشورت نخبگان بررسی و برنامه‌ریزی شود. اگر به حوزه انتخابیه نگاهی گذرا بی اندازیم به نیازهای اساسی پی خواهیم برد. به ترتیب اولویت میتوان مهمترین مشکل این حوزه را بیکاری قشر جوان دانست. ۸۰ درصد این قشر دارای مدرک بالای علمی هستند که بیکاری این قشر تحصیل‌کرده بسیار نگران‌کننده می‌باشد این موضوع نیاز به همفکری ملی و استانی دارد با تخصیص بودجه سرانه کار درست نمی‌شود باید چاره ای اندیشید چون در پی اشتغال است که توسعه همه جانبه پیش خواهد آمد و این امر به امنیت ملی و آرامش عمومی کمک خواهد کرد، انگیزه جوان را برای تشکیل خانواده بالا خواهد برد و در یک کلمه خیال خانواده‌ها راحت خواهد شد این امر در ۴۰ سال گذشته مطرح بوده و باید یک جایی تمام شود.
 دومین مشکل حوزه انتخابیه مبلمان شهری، فضای ورزشی و فرهنگی، توسعه گردشگری و همچنین ایجاد زیرساخت‌های توسعه و تقسیم عادلانه امکانات زیربنایی برای کل شهر در تمامی نقاط شهرستان خرم‌آباد و بخش‌های تابعه خصوصا شهرستان چگنی است. علاوه بر موارد فوق نیازهای اختصاصی وجود دارد که در این مقاله نمی‌گنجد.
✔ غرب و جنوب شهر که از قدیمی ترین محلات هستند و بیشترین تراکم جمعیتی را دارند فاقد کمترین حجم خدمات هستند و این در حالی است که آراء این دو منطقه برای انتخاب شوندگان تعیین کننده می‌باشد.
✔ به‌هرحال پیشنهاد می‌کنم که با حضوری قوی از بین افراد مطرح‌شده به کسانی رای دهیم که فراجناحی و فرا قومی عمل می‌کنند و از امتحان صداقت در گفتار و کردار سربلند بیرون آمده باشند، این چنین افرادی در صورت موفقیت، عدالت در توزیع منابع، انتخاب مدیران شایسته، به‌کارگیری نیروهای جوان از همه طیف‌های اجتماعی و قومی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند و از مدیرانی حمایت می‌کنند که تجربه کافی را در کار خود داشته باشند و به سراغ مدیر توانمند میروند نه اینکه مدیر به سراغ نماینده بیاید. این چنین افرادی پاک دستی و خضوع را در مقابل مردم تا پایان دوره نمایندگی حفظ می‌نمایند و با کمک نخبگان و طیف‌های مختلف اجتماعی و سیاسی و هماهنگی با سایر نمایندگان شهرها آنچه استحقاق مردم لرستان می‌باشد ایفاء نمایند.
درپایان آرزوی سعادت برای مردم و خدمتگزاری برای منتخبین را از خداوند متعال دارم.

دیدگاه‌ها  

#1 مادر 1398-11-18 00:25
یعنی به نظر شما چطور امکان دارد در عرض یک هفته این همه ویژگی ها را دریک نفر پیدا کرد۰
نقل قول کردن
#2 امیر حقیقت گو 1398-11-18 10:04
تا حدی تکراری هستند این حرفا که آدم احساس میکنه کپی پیست میشن. انتخابات رو همه خوب میشناسن. نخبه کاندید بشه همینارو میگه پلنگی کاندید بشه همین....
نقل قول کردن
#3 پولادوند 1398-11-18 11:08
جناب دریکوند یا مصدق یا دکتر شاهرخی که از مدیران باسابقه لرستان هستند چرا استاندار نشدند؟ اینان بومی استان هستند و مشکلات را بهتر میشناسند ایکاش از تجربه آنها استفاده میشد
نقل قول کردن
#4 مالزیری 1398-11-18 11:10
غرب و جنوب خرم‌آباد قدیمی ترین محلات خرم‌آباد هستند و بیشترین تراکم جمعیتی را دارند ولی چه امکانات رفاهی و درمانی دارند؟ نه پارک و بوستان، نه کتابخانه ، نه باشگاه و فرهنگسرایی و حتی درمانگاه هم به نسبت جمعیت ندارند خیلی از نمایندگان با رای این محلات وارد مجلس شدند ولی حتی شهرداری منطقه 4 خرم‌آباد را تاسیس نکردند
نقل قول کردن
#5 جودکی 1398-11-18 11:12
ایکاش جناب دریکوند استاندار میشدند بهرحال بومی استانند و سابقه 40 سال مدیریت در استان و کشور را دارند
نقل قول کردن
#6 رضا 1398-11-18 20:09
یافته عزیز چرا اسامی کاندیدای تایید شده شهرمان خرم اباد را در سایت نمی زنید با تشکر
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا