یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

لاابالی‌گری و طنازی برخی افراد و شیطنت رندانی که حتی حاضرند سرنوشت شهر، دیار و آینده فرزندان و نسل آینده این سرزمین را با نیت‌های گاه مغرضانه مختلفی چون لجاجت‌های منفعت طلبانه و خیره‌سری‌های کودکانه و یا از سر شوخی و لودگی ذاتی مورد مضحکه و بازیچه قرار دهند.
گویند فردی نزد رندی رفت و گفت که من می‌خواهم مشهور شوم و به قول معروف اسم در کنم و سری بین سرها درآورم ولی هیچ هنری و قابلیتی هم ندارم شما چه توصیه‌ای برای من دارید؟ آن رند با زیرکی گفت فردا صبح قبل از طلوع خورشید به چشمه بالای ده برو و درون آب چشمه اجابت مزاج کن پس از خبردار شدن مردم و پرس‌وجو و پیدا کردن عامل این رفتار مایه لعن و نفرین مردم روستا می‌گردی او نیز چنین کرد و شهره خاص و عام شد.
حال و روز این روزهای برخی کاندیداهای شهر، استان و کشور ما هم حکایت همین تمثیل است که برای اسم در کردن به هر کاری تن داده‌اند و با حرکات نامتعارف به دنبال جلب نگاه‌ها به سمت خود هستند.
البته تا اینجای کار مساله شخصی است و آن‌ها مختارند پاپوش خود بر سر چوب کنند و عرض خود ببرند، اما آنجا این مسئله قباحت دارد که این فرومایگی در سطح افکار عمومی چنان انعکاس بدی داشته که موجب ایجاد ذهنیت بد و مسمومی در سطح جامعه و افکار عمومی دیگر نقاط کشور نسبت به مردمان اصیل، با سابقه و تاریخ هزاران ساله فرهنگ و تمدن این استان شده است و روزانه شاهد بازتاب گسترده آن در اجتماعات و فضاهای عمومی و خصوصی و تیتر یک ستون‌های طنز جراید و کانال‌ها و گروه های فان شده و به‌تبع آن موجبات تمسخر و استهزا مردم شرافتمند، آبرودار و اصیل و با نجابت استان را در میان دیگر هم‌وطنان  بوجود آورده.
بدتر آنکه عده‌ای رند درنهایت کج‌سلیقگی این سقوط اخلاقی را تحت عناوینی چون نافرمانی مدنی و دهن‌کجی به سیستم معیوب نظارتی در فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی می‌نامند و این رفتار ناشایست را چنان پر و بال می‌دهند که گویی فتح الفتوح نموده‌اند که عنان امور خود را به دست برخی سپرده‌اند، در حالی که هر ناظر آگاه و با انصاف و اندیشمندی با نگاهی ژرف به موضوع واهی بودن این ادعا را متوجه می‌شود، چون برای نافرمانی مدنی و اعتراض به نارضایتها، راه‌های مختلفی چون انداختن رأی سفید به صندوق و ... وجود دارد.
این خودزنی دسته‌جمعی مانند این است که شما برای اعتراض به نحوه برگزاری یک مسابقات اسب‌سواری، لخت‌وعور سوار بر الاغ  در کوی و برزن شهر بگردی و تمسخر و ریشخند جماعت را به حساب موفقیت تز و ایده خود و همراهی و همدلی جماعت بپنداری، قبلاً و در برخی انتخابات نابخردانه قبلی که ثمرات نامیمون و زخم‌های به‌جای مانده از آن همچنان هویداست و هراز چند گاهی گریبان مردم شهر و استان را می‌گیرد،و ذکر خیرش در جای‌جای این کشور هنوز هم که هنوز است ورد زبان است.
 نوشتیم و گفتیم که نادانی یک ویروس است ویروسی کشنده‌تر و مخرب‌تر از کرونا، امان از روزی که شیوع پیدا کند که هیچ واکسن و دارو و درمانی جلودار آن نیست؛ پس تا دیر نشده نخبگان و تحلیل گران و اصحاب رسانه دست‌به‌دست هم دهیم و پیشگیری کنیم از سرایت این ویروس.
 
 



آرش کاظمی/ یافته


ویروسی مخرب‌تر از کرونا


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 هرمزان 1398-11-14 08:06
بسیار هم عالی
نقل قول کردن
#2 رضا 1398-11-14 11:13
دم شما گرم جناب کاظمی ، واقعا جای تاسفه که یک شخص به نام قوم بزرگ لر به طرفداری از برادرش در فضاهای مجازی با لودگی ویدئوهای متعددی نشر میدهد با این مظمون که ....

لطفا مسئولین دستگاههای قضایی و پلیس فتا این قبیل موجودات را به سزای اعمال زشت و بی مفهومشان برساند
نقل قول کردن
#3 امیر حقیقت گو 1398-11-14 16:15
من به شخصه معتقدم افرادی که دست به اینکارها می زنند لزوما از سر بی سوادی و بی عقلی مرتکب این اعمال نشده اند. همچنانکه متوجه رفتار دون شأن و فرهنگ خودشان هستند اما بخاطر انعکاس گسترده این تصاویر سخیف و تأثیر تبلیغاتی آن اقدام به چنین روش های سطح پایین برای مطرح نمودن خودشان کرده اند. البته بسیارند افرادی که حاضر به اجابت مزاج در شبکه های اجتماعی فقط برای مطرح شدن نیستند. فاجعه زمانی به وقوع میپیوندد که عده ای ساده لوح و بیسواد تصمیم میگیرند چون برادر فلان داوطلب سردش نمی شود و خود داوطلب هم بی کله و نترس است به او رأی می دهند!!!
نقل قول کردن
#4 عباس 1398-11-14 17:38
متاسفانه برخی بدنامی رو بهتر از گمنامی میدونن و به همین دلیل به هر کاری دست میزنند تا اسم درکنند. تا اینجای کار عملکرد نهادهای نظارتی در تائید اینگونه افراد محل سوال و تردید جدی است چرا باید افرادی تا این حد سخیف بتوانند از فیلترهای نظارتی رد شوند و مایه سرافکندگی قوم اصیل و نجیب لر شوند.
نقل قول کردن
#5 مادر 1398-11-14 18:19
تا وقتی که احزاب به معنی واقعی ان وجود ندارند درروی همین پاشنه است ربطی هم به لرو غیر لر ندارد۰
نقل قول کردن
#6 محمود 1398-11-14 20:00
سپاس از سایت یافته و آقای کاظمی برای این متن خوب

بی شک پشتیبانی از افراد هنجار شکن را کسانی انجام میدهند که منافعی برای بلبشو شدن اوضاع دارند.

اعتراض مدنی به این روش هم یک دروغ بزرگ است که یکبار اتفاق افتاد.
نقل قول کردن
#7 حسین 1398-11-14 20:02
درودجناب کاظمی توصیه برادرانه به شمااینست که بیش ازاین به شخصیت دیگران احترام بگذاریدوچنانچه شماسلیقه دیگری داریدبهتراین است به تبلیغ کاندیدای خودبپردازیدوبه سلیقه دیگران کاری نداشته باشید
نقل قول کردن
#8 حسین 1398-11-14 20:02
نباید اجازه داد که این اقدامات زشت به نام لرستان ثبت شود.
آخر این دیگه چه روشی است
نقل قول کردن
#9 صفا منش 1398-11-14 20:03
احسنت.

آقایان ...
خودتان و این قوم را مضحکه خاص و عام نکنید. هنوز سرفکنده اعتراض مدنی قبلی هستیم
نقل قول کردن
#10 ضیا 1398-11-14 20:05
عالی بود.
متاسفانه این روزها برخی از طیف اصلاح طلبان رد صلاحیت شده از این نوع اقدام، به نوعی حمایت میکنند.

ما هم به برخی رد صلاحیتها اعتراض و امید به تجدید نظر داریم.
اما گویا استدلال برخی داوطلبان ( پیمانکاران) این است که ( اگه ما نباشیم میخواهیم دنیا هم نباشد)
نقل قول کردن
#11 ضیا 1398-11-14 20:10
به نقل از حسین:
درودجناب کاظمی توصیه برادرانه به شمااینست که بیش ازاین به شخصیت دیگران احترام بگذاریدوچنانچه شماسلیقه دیگری داریدبهتراین است به تبلیغ کاندیدای خودبپردازیدوبه سلیقه دیگران کاری نداشته باشید

توصیه بنده هم این است که از جانب خودتا حرف بزنید.

ترویج این نو حرکات توهین به لرستان و لرستانی ها است. از چه حمایت می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا