یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از چندی قبل که بحث احداث سایت بازیافت زباله‌های صنعتی در الیگودرز مطرح شد، شاید در حمایت مستقیم مدیریت استان در اجرای این طرح تردید وجود داشت اما پس از گذشت چند روز اظهارات محمد خدابخشی در نهایت سرنخ این ماجرا را به معاون عمرانی استاندار ختم کرد.
نماینده مردم الیگودرز با قاطعیت از پافشاری امیری معاون عمرانی استاندار لرستان برای اجرای طرح بازیافت زباله‌های صنعتی در الیگودرز پرده برداشت و در تذکر کتبی به وزیر کشور گفت: در حالی که فرآیند واگذاری زمین به طرح‌های عمرانی و عام‌المنفعه شهرستان الیگودرز که سرمایه‌گذار آن‌ها دولت و یا نهادهای حاکمیتی است به‌کندی پیش می‌رود پشت پرده حمایت و اصرار معاون عمرانی استانداری لرستان در واگذاری زمین‌های منابع طبیعی الیگودرز به بخش خصوصی و اصرار ایشان بر اجرای سایت مدیریت پسماند در الیگودرز علیرغم مخالفت مردم چیست؟!
سرنوشت نامعلوم پروژه‌های الیگودرز
جناب امیری با توجه به حمایت شما از طرح بازیافت زباله‌های صنعتی در الیگودرز لازم است وضعیت پروژه‌های عمرانی حوزه راه را به شما یادآوری کنیم.
 متأسفانه مدت‌هاست پروژه‌های عمرانی شهرستان الیگودرز گرفتار تعطیلی و یا حرکت لاک‌پشتی شده‌اند، از اجرای چهار خطه‌ها گرفته تا احداث زیرگذرها که مردم الیگودرز در حسرت و غم و اندوه مسافران و رهگذران داغ‌دیده تصادفات خونین، برای تلاش مجدانه دولت و نمایندگان رئیس‌جمهور در لرستان لحظه‌شماری می‌کنند.
درحالی‌که بیش از یک سال از تکمیل چهار خطه خمین در حوزه استحفاظی الیگودرز سپری می‌شود هیچ اقدامی جهت ایمن‌سازی و نصب تابلوها صورت نگرفته است.
این در حالی است که روال اجرای زیر گذر خمه به‌رغم اینکه دچار تغییرات مکرر پیمانکار شده است به نتیجه نرسیده و عملاً تعطیل است که با شرایط موجود افتتاح این محور توجیه منطقی نخواهد داشت.
زیرگذری که علیرغم مخالفت و هشدارهای جدی کارشناسان سلیقه‌ای و غیر کارشناسی جانمایی شد و هم‌اکنون مورد اعتراض اهالی روستاها قرار گرفته است.
همچنین ‌محور کمربندی شمالی الیگودرز که سه سال قبل حفاری‌های نصب چراغ انجام گرفت و به حال خود رها شد و زیرگذر سنج نیز بلاتکلیف و نیمه‌کاره رها شده است و در محور الیگودرز به داران نیز پس از گذشت چند سال تاکنون قطعه ۸ کیلومتری آن و همچنین زیرگذر فرعی شول‌آباد تکمیل نشده است.
و...
حال با توجه به وضعیت نامناسب اجرای پروژه‌های عمرانی الیگودرز و همچنین تأکید و پافشاری برای اجرای طرح ویرانگر بازیافت زباله‌های صنعتی در این شهرستان مردم دچار سردرگمی شده و می‌پرسند چگونه است که پروژه‌های عام‌المنفعه الیگودرز تعطیل و دچار رکود شده و در مقابل معاون استاندار برای حمایت از به سرانجام رسیدن طرحی که امام‌جمعه، نماینده، فرماندار و مردم با اجرای آن مخالفت می‌کنند پافشاری می‌کند؟!
 
آن‌ها می‌پرسند؛ مگر امکان دارد طرحی بدون اطلاع و رضایت مسوولان یک شهرستان به مردم تحمیل شود!؟
مردم می‌خواهند بدانند پشت پرده عدم اجرای مجتمع گردشگری سد حوضیان بعد از گذشت نزدیک به یک سال از کلنگ زنی چیست؟!
 

تصمیمات غلط و بلاتکلیفی پروژه‌های 
در این خصوص استاندار لرستان با اشاره به اینکه پروژه‌های میراث فرهنگی با تصمیمات غلط بلاتکلیف هستند، افزود: طرح گردشگری سد حوضیان قابل دفاع نیست که سرمایه‌گذار زمینی را از ما بگیرد و پس از ایجاد ارزش‌افزوده آن را به دیگری بفروشد.
خادمی افزود: چنانچه در سه تا چهار ماه آینده عملیات اجرایی توسط سرمایه‌گذار آغاز نشد، کل قرارداد شرکت فسخ و طرح به سرمایه‌گذار دیگری واگذار شود.

 
انتقاد چندباره
هر چند این نخستین بار نیست که استاندار لرستان و معاونت عمرانی سابق از به بیراهه رفتن طرح سرمایه‌گذاری مجتمع گردشگری سد حوضیان انتقاد و حتی عدم طی مراحل قانونی قبل از کلنگ زنی را عنوان می‌کنند، اما بی‌گمان برگزاری مراسم کلنگ زنی این طرح در ۲۳ اسفند ۹۷ با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز شخص استاندار این پرسش را در ذهن ایجاد خواهد نمود که چرا طرحی که مراحل و روال قانونی را طی نکرده کلنگ زنی می‌شود و تعهدی تازه برای مردم ایجاد می‌کند؟!
آیا وزیر از این موضوع اطلاع داشته است یا صرفاً برای رضایت قلبی و شخصی مسؤولین برای کلنگ زنی حاضر شده است و یا اینکه اطلاع نداشته و مسوولان استان به ایشان آمار غلط داده‌اند؟! که یقیناً درهرصورت برگزاری مراسم کلنگ زنی با توجه به ایجاد شبهاتی نظیر دولت کلنگی نمی‌تواند برای این دولت وجهه خوبی داشته باشد.
 
انتظار مردم
و بازهم مردم انتظار دارند استاندار لرستان شفاف عنوان نمایند ماجرای پشت پرده و فروش زمین اطراف سد حوضیان توسط سرمایه‌گذار به شخصی دیگر چیست؟!
کلام آخر؛ امیدواریم در بحث سرمایه‌گذاری سد حوضیان چنانچه تخلفی صورت گرفته رسیدگی و به مطالبات به‌حق مردم و مخالفت آن‌ها با اجرای طرح بازیافت زباله‌های صنعتی نیز توجه شود و این دو مقوله مجزا برای مسوولان خلط مبحث و به زورآزمایی مدیران استان و مسوولان شهرستان مبدل نشود.
 
عباس شاه علی


 مطلب قبلی:

توضیحاتی بر نظریه اداره کل محیط زیست لرستان در خصوص احداث سایت بازیافت پسماند در الیگودرز

تیر خلاص امام‌جمعه الیگودرز به طرح بازیافت زباله‌های سمی

توضیحات کارشناسی: احداث سایت بازیافت پسماند در الیگودرز سلامت مردم را تهدید نمی‌کند






 توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به‌شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نماییم.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا