یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رسانه‌ها با مطرح کردن این فاجعه پنهان‌کاری مسوولان را جبران کردند. به گزارش یافته به نقل از نیوز الیگودرز؛ امروز دفاع جانانه امام‌جمعه الیگودرز، مردم این شهرستان را از خطری بزرگ و جبران‌ناپذیر نجات داد خطری که از اردیبهشت‌ماه سال جاری تا کنون بیخ گوش شهرستان بوده و متأسفانه با کتمان مواجه شده بود.
اجرای طرح بازیافت زباله‌های سمی و صنعتی در الیگودرز که چند روز قبل در نیوز الیگودرز صدایش درآمد و کسانی که تا دیروز رسانه‌ها را به شایعه‌پراکنی و مخالفت با توسعه متهم می‌نمودند امروز دست پیش را برای مخالفت می‌گیرند و ...
در همان زمانی که عده‌ای رسانه‌ها را به ایجاد جو روانی متهم می‌کردند و موضوع را به انتخابات گره می‌زدند اقدام هوشمندانه امام‌جمعه شهرستان و برگزاری جلسه جهت شفاف‌سازی توسط فرماندار راهگشا شد و خوشبختانه مسوولان شهرستان اگر چه دیر هنگام اما با صدور بیانیه‌هایی مخالفت خود را با این طرح اعلام نمودند.
 
حجت‌الاسلام سرلک امام‌جمعه الیگودرز در پاسخ به سخنان مدیر کل محیط‌زیست گفت: شما محیط‌زیست هستید اما با لحن تحکم صحبت می‌کنید که پاسخ شما را در خطبه‌های نماز جمعه خواهم داد.
حجت‌الاسلام سرلک گفت: مقام معظم رهبری فرمودند هیچ مسوولی حق ندارد پنهان‌کاری کند اما شما حقیقت را از مردم کتمان کرده‌اید و در اینجا باید از رسانه‌ها تشکر کنم که پنهان‌کاری شما را جبران کردند.
وی افزود: امروز بیشتر وقت جلسه در اختیار مجریان طرح قرار گرفت اما نتوانستند این جمع را قانع کنند و در مقابل، شما از آن‌ها دفاع می‌کنید، این در حالی است که مردم، خانواده شهدا، نمازگزاران با طرح مخالف هستند.
وی افزود: شب گذشته من یک ساعت با فرماندار و دادستان و نماینده الیگودرز صحبت کرده‌ام که ایشان هم مخالف‌اند، حال سؤال این است حال که این‌ها هم مخالف هستند و مردم هم مخالف می‌باشند چه اصراری به اجرای طرح در الیگودرز می‌باشد؟!
حجت‌الاسلام سرلک افزود: بنده به‌عنوان اولین امام‌جمعه بومی الیگودرز به شما اعلام می‌کنم حتی یک درصد هم احتمال ندهید که اجازه بدهیم این طرح در الیگودرز اجرا شود و بهتر است به فکر مکانی دیگر باشید‌.
نکته؛ اگر چه جلسه با مخالفت نسبت به اجرای این طرح خاتمه یافت اما با توجه به سخنان سرمایه‌گذار که تاکنون ۲ میلیارد تومان هزینه کرده، احتمال دارد که قصه پرورش ماهی حوضیان تکرار شود که در این خصوص همه باید هوشیار باشیم.

گزارش جلسه:

جلسه پسماند با موضوع احداث بازیافت زباله‌های صنعتی در الیگودرز امروز با حضور امام‌جمعه، فرماندار، مدیرکل محیط زیست استان، دادستان اعضای موسسه زیست پویان، مدافعان محیط زیست، جمعی مسوولان، اصحاب رسانه و مجریان طرح در سالن فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه ابتدا فرماندار الیگودرز گفت: چندی قبل که این طرح مطرح شد و مجریان عنوان داشتند طرح مشابه پروژه پیرولیز زاگرس شیمی می‌باشد که من نیز عنوان داشتم باید مباحث زیست‌محیطی برطرف شود.

وی افزود: پس از آن که در هفته اخیر برخی رسانه‌ها این موضوع را مطرح نمودند با امام‌جمعه محترم هماهنگ کردیم جلسه‌ای برای شفاف‌سازی برگزار نماییم.

در این جلسه فرصت در اختیار مجریان طرح قرار گرفت و در رابطه با مشخصات  اجرای آن سخن به میان آوردند.

در این بین میر احمدی مدیرعامل شرکت گفت این‌گونه که رسانه‌ها عنوان می‌کنند چراغ خاموش درست نیست زیرا ما این طرح را در شهرستان مطرح کرده و با مدیران صحبت کرده‌ایم.

پس از سخنان مجریان طرح حجت‌الاسلام سرلک امام‌جمعه الیگودرز گفت: شما حرف‌هایتان را زدید اما هیچ‌کدام از این جمع متوجه نشدند که اصل فعالیت طرح شما چیست.

 

الیگودرز پایتخت زباله ایران

در ادامه محسن گلپایگانی مدیر عامل زیست پویان زاگرس به دفاع علمی از مخالفت مردم با این طرح پرداخت و گفت: با اجرای این طرح باید نام الیگودرز را پایتخت زباله ایران نام بگذاریم.

علی سرلک سرپرست اداره صمت الیگودرز نیز با اشاره به اینکه ۲۸ دی‌ماه متوجه شده‌ام عنوان داشت: ما با این طرح مخالف هستیم و مردم اجازه نخواهند داد این طرح در الیگودرز اجرا شود.

پس از آن عباس شاه علی مدیر نیوز الیگودرز با یادآوری خاطره احداث پرورش ماهی در قفس سد حوضیان در ایام انتخابات سال ۹۴ گفت: وقتی می‌خواهند کارخانه‌ای دم‌دستی کلنگ زنی کنند از ۶ ماه قبل بوق و کرنا راه می‌اندازند و این طرح وقتی دچار شبهه می‌شود که به‌صورت چراغ اجرایی می‌شود و مردم حق‌دارند که به اجرای آن و خطراتش شک کنند.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران این طرح گفت: لطفاً این محبت و لطف را در حق مرکز استان انجام دهید زیرا الیگودرز قطب کشاورزی می‌باشد و به نظر بهترین طرح‌ها در این شهرستان طرح‌های مرتبط نظیر گاوداری ۲ هزار رأسی می‌باشد.

در این جلسه اسکندری سرپرست آموزش‌وپرورش، کامرانی سرپرست شبکه بهداشت و درمان، شاه نصیری رئیس اداره ورزش، توکلی عضو زیست پویان نیز سخنانی عنوان داشته و با اجرای طرح مخالفت نمودند.

 در ادامه فتحی بیرانوند مدیر کل محیط زیست استان گفت: جواز تأسیس از طرف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای ما ارسال شده است و چنانچه مدیر شهرستان ۲۸ دی خبردار شده این مشکل درون مجموعه خودشان است.

وی با دفاع تمام‌قد از اجرای این طرح در الیگودرز گفت: این طرح از اردیبهشت امسال مراحل قانونی خود را شروع کرده و روال قانونی آن طی شده است.

فتحی گفت: امروز مسئولینی که کسانی که مخالفت می‌کنند در جریان موضوع بوده و حتی نماینده ۱۵ دستگاه اجرایی در کارگروه بررسی و موافقت طرح حضور داشته‌اند.

وی گفت: قرار نیست هرکسی بدون دلایل علمی در فضای مجازی مطلبی نوشت صحت داشته باشد و رسانه‌ها باید خدا را در نظر بگیرند.


تیر خلاص امام‌جمعه الیگودرز به طرح بازیافت زباله‌های سمی



عکس از آرشیو است...

دیدگاه‌ها  

#1 فعال محیط زیست 1398-11-02 00:49
متاسفانه اوضاع محیط زیست استان در طی سالیان اخیر بسیار وخیم شده که اثرات این تخریبهارو در سیل اخیر شاهد بودیم ..

... حالا مردم لرستان باید میزبان پسماند کارخانه های پتروشیمی و ... استانهای همجوار باشند این یک خیانت نابخشودنی هستش و انتظار داریم مدعی العموم محترم استان ورود جدی داشته باشند تا جلوی این زیادی خواهی ها گرفته شود ...
نقل قول کردن
#2 مهدی سیف ابادی 1398-11-04 08:26
ما الیگودرزی ها چه قدر بدبختیم کارخانه‌ها

با چند صد ویا چند هزار کارگرش داخل شهرهای دیگه باشه بعد ما بشیم سطل آشغال اونا بعد منت می زارن 150تا کارگر نیاز داره آقا لطف شما را نخواستم الیگودرز تا حالا که کار خونه ای نداشته الان یه بعد هم نمیخواد
نقل قول کردن
#3 حبیب 1398-11-05 10:17
هرکاری که بخواهد در الیگودرزانجام بشود سریعا عده ای بدون اینکه علمش راداشته باشند یاتحقیقی کرده باشند با آن مخالفت می کنند.مطبوعات هم بنابه.....روشنگ ری نمی کنند.واین است که الیگودرز.....
نقل قول کردن
#4 الیگودرزی 1398-11-08 17:13
به نقل از حبیب:
هرکاری که بخواهد در الیگودرزانجام بشود سریعا عده ای بدون اینکه علمش راداشته باشند یاتحقیقی کرده باشند با آن مخالفت می کنند.مطبوعات هم بنابه.....روشنگری نمی کنند.واین است که الیگودرز.....

معلومه تو اصلا الیگودرزی نیستی ویا ممکنه از استان مرکزی یا اصفهان باشی . شما لطف کنید هرچی که کارخانه پتروشیمی رو از ازنا و الیگودرز بردید بیاید این کارخانه تولید زباله سمی را هم ببرید برای خودتون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا