یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

زنان رانندگان بدتری هستند چون برخی آقایان می‌خواهند که این‌طور باشد.
 آن‌ها با نادیده گرفتن مهارت‌های زنان در امور مختلف به‌خصوص رانندگی، سعی در ضعیف جلوه دادن زنان دارند ؛ این در حالی است که خطای رانندگی زنان بسیار کمتر از مردان است. برابر آمار تنها 8 درصد زنان رانندگی خشن دارند و فقط 20 درصد از تصادفات منجر به مرگ، توسط رانندگان زن صورت می‌گیرد.




تخلفات رانندگی هم چون سیگار کشیدن در حین رانندگی، استفاده نکردن از راهنما در مواقع لزوم، صحبت کردن با تلفن همراه، سرعت غیرمجاز و تغییر مسیرهای ناگهانی بدون استفاده از راهنما، رعایت نکردن حقوق رانندگان دیگر و ... به‌طور عموم از خطاهای رانندگی اغلب مردان است و تمام این موارد نمی‌تواند دلیلی بر ضعف رانندگی‌شان باشد و اصلاً این قبیل اشتباهات چندان به چشم نمی‌آید چون مردند و مردان به‌طور ذاتی رانندگان خوبی هستند، این در حالی است که چنان چه یک راننده زن در پارک ماشینش کُند عمل کند و یا به‌طور ناگهانی ترمز بگیرد و ... اثباتی بر ناتوانی زنان در این امر به شمار می‌رود و برخی افراد به خودشان اجازه تمسخر و تیکه پرانی و یا حتی یکسره کردن بوق را می‌دهند و با ایجاد استرس و آشفتگی، عملکرد راننده زن را ضعیف می‌کنند.
فرصت بهتر شدن را به زنان بدهید
از آن جا که اغلب مردان تصور می‌کنند رانندگان بهتری هستند فرصت راننده بهتر شدن را از همسرانشان می‌گیرند و با انتقادها و ایرادگیری‌های زیادی که دارند باعث می‌شوند که سطح توانایی‌شان در رانندگی کاهش پیدا کند و توانایی ریسک کردن را نداشته باشند.
نازنین مرادی که چند سال است رانندگی می‌کند ضمن بیان این مطلب به "یافته" می‌گوید: وقتی همسرم کنار دستم می‌نشیند هر روز یک آزمون رانندگی را از سر می‌گذرانم. وی ادامه می‌دهد: می‌دانم همسر مقصد کمک کردن به من را دارد اما واقعیت این است که این رفتار او فقط منجر به افزایش استرس و کاهش توانایی‌ام می‌شود.
 
زنان قانون مدارترند
اغلب زنان رانندگان قانون‌مدار و منصفی و محتاط‌تری هستند که در حین رانندگی رعایت حقوق دیگران را می‌کنند و به سبب زاویه دید وسیعی (از ویژگی‌های ذاتی‌شان است) که دارند تسلط بیشتری بر محیط اطراف دارند و عکس‌العملشان نیز سریع‌تر است.
مریم دولتشاه مربی رانندگی آموزشگاه رانندگی پارسیان در خرم‌آباد است؛ وی در این باره به «یافته» می‌گوید: در طول روز ساعت‌های زیادی را به رانندگی در خیابان مشغولم و در این رفت‌وآمدها می‌بینم که زنان با دقت بیشتری رانندگی می‌کنند و خطای کمتری دارند. وی ادامه می‌دهد: برخی آقایان تصور می‌کنند همین که بیشتر گاز می‌دهند و سبقت می‌گیرند نشانه مهارتشان است.
او می‌گوید: برخی افراد با دیدن راننده زن با بوق زدن‌های الکی باعث هول شدنشان می‌شوند و زنان راننده هم چون می‌ترسند که به ماشین آقایان برخورد کنند تند دستشان را می‌چرخانند و به بلوار یا ماشین دیگر برخورد کنند.
دولتشاه می‌افزاید: در چندین موارد دیده شده که در تصادفات رانندگی چنان چه راننده مرد مقصر باشد، صحنه را چنان می‌گرداند که خود راننده زن هم باورش می‌شود که خطاکار است.
او می‌گوید: تیکه پرانی به خانم‌های راننده صورت خوشی برای شهرمان ندارد هنوز هم بعد سال‌ها رانندگی و مهارتم در این باره و با وجود تابلوی آموزشگاه بر روی خودرو، گاه و بی گاه صدایی از دور می‌شنوم که می‌گوید: ترمز وسطیه، یا این که گاز تو آشپزخانه است و ...
 
داشتن گواهینامه نشانه مهارت در رانندگی نیست
دولتشاه می‌افزاید: البته ناگفته نماند که بعضی خانم‌ها وقتی هنوز مهارت خاصی در رانندگی ندارند فقط به‌ صِرف داشتن گواهینامه، ماشینشان را به خیابان می‌آورند و مشکلاتی برای دیگران ایجاد می‌کنند این در حالی است که ما همیشه به شاگردانمان توصیه می کیم که تا مدت‌ها بعد از گرفتن گواهینامه تنها رانندگی نکنند و سعی کنند مهارتشان را افزایش دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.
وی معتقد است که اعتمادبه‌نفس کاذب برخی رانندگان مرد، بر عملکرد خانم‌ها تأثیر می‌گذارد و اجازه نمی‌دهد که قابلیت واقعی خود را دراین‌باره نشان دهند.
 
 
رفتارهای رانندگان انعکاس تربیت خانوادگی‌شان است
لیلا کرمی 20 سالی است که رانندگی می‌کند وی در این باره به «یافته» می‌گوید: رفتارهای موجود در رانندگی به تربیت خانوادگی افراد بستگی دارد. تا وقتی‌که در خانه ماشین بهتر را اغلب مرد سوار می‌شود و کارهای مهم را به پسر خانواده می‌سپارند و از دخترانشان فقط خانم بودن را انتظار دارند و دیگر هیچ، نمی‌توان انتظار داشت که رفتارهای مناسبی در جامعه دیده شود.
کرمی ادامه می‌دهد: تربیت دخترانی جسور و تلاشگر با اعتمادبه‌نفس بالا می‌تواند مادران موفق‌تری را به جامعه تحویل دهد مادامی‌که ما زنان از سرعت گرفتن در خیابان سبقت گرفتن و خطا کردن در حین رانندگی می‌ترسیم، اجازه می‌دهیم که دیگران قضاوت‌های ناشایستی در مورد رانندگی ما داشته باشند.
او می‌گوید: نباید خطای رانندگی ما را دچار دلهره و نگرانی کند چون هر راننده‌ای ممکن است اشتباه کند و دچار مشکل شود.
وی می‌افزاید: نمی‌توان گفت که همه مردان رفتار مناسبی با رانندگان زن ندارند چرا که برخی افراد به سبب فرهنگ خانوادگی‌شان وقتی با راننده زن می‌رسند رفتارشان بسیار محترمانه است. وی می‌گوید: ما خودمان هستیم که کیفیت برخورد دیگران را با خودمان تعیین می‌کنیم. او می‌گوید: قدری جسارت و اعتمادبه‌نفس برای رانندگی در خیابان‌هایی که پر از راننده مرد است لازم است.
 
زنان اغلب ثابت کرده‌اند که در پذیرش مسئولیت‌ها بهتر از مردان عمل می‌کنند و وقتی تصمیم می‌گیرند در کنار تربیت فرزند و خانه‌داری به عقیده بعضی‌ها پا در کفش مردان کنند و رانندگی کنند به‌طور حتم می‌توانند رانندگان بهتری باشند اگر آقایان کمتر انتقاد کنند، کمتر قضاوت کنند، کمتر بوق بزنند و رانندگان زن را دست نیندازند و از تلاش برای اثبات برتر بودنشان دست بکشند و باور کنند که زنان رانندگان قابلی هستند.
 
فاطمه دارابی- پایگاه خبری یافته

زنان رانندگان بدتری هستند چون آقایان می‌خواهند!

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1398-11-06 12:47
جانا سخن از زبان ما میگویی .آقایان باید قبول کنند که هم زنان وهم مردان گاهی دچار خطا میشن تنها خطای زنان را به هر دلیلی که خودشون بهتر میدونن بزرگ جلوه ندن .
نقل قول کردن
#2 سلیمانی 1398-11-06 12:52
با این تفاسیر، رانندگی بد زنان و رانندگی خوب مردان، کلیشه جنسیتی بخشی از جامعه است که با توجه به اثبات عینی و علمی این مسئله لازم است تا باور غلط برخی از مردم مخصوص آقایان نسبت به رانندگی زنان تغییر کند؛ به‌شرط آنکه خانم‌ها هم تلاش کنند تا به توصیه‌های گفته‌شده عمل نمایند.
نقل قول کردن
#3 شفافي 1398-11-06 13:26
خواهشا از حرفم ناراحت نشيد،ولي چرا رانندگي خانما اينطوري شده؟؟اصلا به هيچ كس راه نميدن و فك ميكنن همه راننده هاي مرد دشمنن.مثلا بارها ديدم تو اصلي ترافيكه و يكي ميخواد دور بزنه بعد اون راننده خانم راه نميده و تشخيص نميده كه فرقي به حالش نداره .يا مثلا خود راننده ميخواد از فرعي يا از پارك در اد ميگيره رو بقيه.در كل انگار يه كم طلبكارن راننده هاي خانم
نقل قول کردن
#4 شهابي 1398-11-06 13:28
اینا عقده های تو سری خوردنه یه عمرِ زنان ایرانیه که اینجوری بروز میکنه،،نیاز به توضیح بیشترداره كه رانندگي زنان دست كمي از مردان نداره
نقل قول کردن
#5 شهروند 1398-11-06 13:32
شایدخانمهاييكه تازه گواهینامه گرفتن و خیلی مهارت ندارن مثل مردها خطايي داشته باشن ولی کسی که چندسال رانندگی میکنه اینطور نیست خیلی از اقایونم اینطورن از فرعی با سرعت میاد بیرون باباا وایسا یه نیش ترمزی چه خبرته
نقل قول کردن
#6 بانو 1398-11-06 13:35
چون به دید جنسیتی نگاه میکنیم میگیم رانندگی خانم ها اینطوری رفتارشون اینطوری ما خانم ها هم باز باهمون دید جنسیتی رانندگی مردها و نقد میکنیم و یه رفتار که از دونفر یا سه نفر تو رانندگی و میبینیم به همه نسبت میدیم
نقل قول کردن
#7 دوست 1398-11-06 13:58
آقایون غیر از رانندگی در حرفه های مورد ادعای خانم های محترم هم برتر هستند آقایان هم در آشپزی سرآمد هستند هم در خیاطی برید داخل شهر این حرفم رو امتحان کنید بهترین خیاط های شهر آقایان هستند بهترین آشپزها
و ... #زنده باد آقایون ماهر :|
نقل قول کردن
#8 مهدی 1398-11-06 15:27
مهارت رانندگی مختص زن یا مرد نیست.چه بسا رانندگان پایه یکمی که تصادفات منجر به مرگ داشتند.برخی از اشتباهات خانمها به دلیل فرهنگ نادرستیه که متاسفانه بر جامعه ما حاکمه.برخی نگاهها و پرخاشگری ها و تیکه های شرم آور باعث دستپاچگی خانم ها میشه.رانندگی خوب علاوه بر مهارت و دقت نیاز به فرنگ سازی و نهادینه کردن انسانیت در جامعه است.
نقل قول کردن
#9 موسوي 1398-11-06 15:49
ممنون از گزارش ارزنده تون خيلي خوشم اومد يه نفر واقعيت رانندگي زنان رو نوشته مرسي خانم فاطمه دارابي با آرزوي موفقيت براي شما
نقل قول کردن
#10 شهریار 1398-11-06 18:26
راننده خوب خانم من تا حالا تو استان ندیدم ولی تا دلتان بخواهد راننده خوب خانم در تهران که بعضی هاشون از خیلی از مردان مهارت وعکس العمل سریع وبهتری دارند فکر میکنم بخاطر این رانندگی زنان در استان ضعیف است که مردان زیاد میدان به خانم ها نمها نمی دهند به عبارتی به چشم یک بچه بهشان نگاه میکنند ولی در شهر هابزرگ وکلان شهر ها با توجه به نگاه فکری وفرهنگی باز تر اعتماد به نفس خانم ها چندین برابر ما است
نقل قول کردن
#11 راننده تازه کار 1398-11-06 21:33
به عنوان یه خانم که چند سالی هست تو خرم‌آباد رانندگی می‌کنم، لازمه از راننده‌های همشهری بخصوص راننده‌های آقا تشکر کنم. با اینکه رانندگی بنده و بقیه‌ی تازه کارا قاعدتا خالی از اشکال نیست، خیلی با فرهنگ مراعات میکنن مردممون. سپاس
نقل قول کردن
#12 خانم راننده 1398-11-07 09:23
بنده 20ساله كه راننده هستم وبه جرات ميگم رانندگي تعدادمحدودي ازمردان رو قبول دارم وقتي توي خيابون رانندگي ميكنم از فس فس رانندگي مردان واينكه انگار دارن هواپيما ميرونن عصبي ميشم ومعمولا بهشون غر ميزنم ماييم ديگه.
نقل قول کردن
#13 احمدوند 1398-11-07 13:24
درود بر شرف و غیرت اینگونه بانوان عزیز و گرامی خداوند سلامتی به این عزیزان بدهد.
نقل قول کردن
#14 صادق از ارومیه 1400-04-21 09:05
با سلام و درود به همه هموطنان عزیز متاسفانه در ایران اموزش وجود ندارد :اگر رانندگی مردها بهتر از زنان میباشد پس چرا شاهد تلفات منجر به مرگ در جاده ها هستیم اصولا رانندگی در جاده با رانندگی داخل شهر خیللی فرق میکند مثلا خط وسط مخصوص اتوبوسها میباشد که بعضا نه از جانب اتوبوسها رعایت میشود نه سواریها فاصله بین ماشینها در جاده ها رعایت نمیشه بلد نیستیم بین خطوط رانندگی کنیم حتی در جادهها به راحتی حق همدیگر را تضییع میکنیم . حداقل خانمها یا اینکارها را انجام نمیدهند یا کمتر انجا میدهند. مشکل مملکت ما در همه زمینه ها اموزش و عدم ثبات قوانین میباشد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا