یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فقدان فرهنگ مطالبه‌گری یکی از حلقه‌های مفقوده‌ی توسعه لرستان است که می‌بایست همگان در پی تقویت آن باشیم و خود در راستای سرکوب آن گام برنداریم.
این معضل همواره سبب شده است لرستان به بهشت مسئولان ضعیف و مأمن نمایندگان بی‌اثر تبدیل گردد.
در رابطه با نمایندگان مجلس باید توجه داشت که نوع ارتباط میان پارلمان و دولت در ایران ایجاب می‌کند که وکلای مردم با بالا بردن قدرت ارتباطی خود و نشان دادن توان علمی و تحلیلی، بر دیگر نمایندگان و اعضاء هیات دولت تأثیرگذار باشند.
چنین شیوه‌ای سبب شده است که همیشه میان مجلس و دولت شاهد پدیده‌ لابی‌گری باشیم و این بده بستان‌ها در بسیاری از مواقع سبب می‌شود که هر دو قطب از انجام وظایف قانونی خود دور شوند.
ثمره چنین فضایی این است که ثروت ملی در ایران به صورت عادلانه بین شهرها و استان‌های کشور تقسیم نمی‌شود و اگر چنین نبود شاهد شکاف عمیق میان مناطق توسعه‌یافته و توسعه‌نیافته‌ی کشور نبودیم.
به همین دلیل این متنفذان و صاحبان قدرت سیاسی استان‌ها و مناطق کشور هستند که در پی تأمین منافع عمومی مردم مناطق خود، از نفوذ و قدرت خویش در کانون‌های تصمیم‌گیری کشور بهره می‌برند تا سهم بیشتری از ثروت ملی را نصیب شهر و استان خود نمایند.
در این میان مردم لرستان و مشخصاً شهر خرم‌آباد که از مهره‌های تاثیرگذار در قوه‌ی مجریه و در بین دولتمردان بی‌بهره هستند، تمام امید خویش را به بازیگری نمایندگان مجلس و تاثیرگذاری آنان در جذب سهم بیشتر از ثروت ملی کشور بسته‌اند تا شاید شکاف عمیق ایجاد شده بین لرستان و سایر استان‌های برخوردار عمیق‌تر نگردد و ریشه‌های فقر و فلاکت در این دیار بخشکد.



امروز که بک دوره دیگر از مجلس شورای اسلامی رو به پایان است مردم لرستان و شهر خرم‌آباد حق دارند پاسخ سؤالات خود را از نمایندگان مجلس به صورت شفاف دریافت کنند.
سوالاتی از قبیل:
۱. نمایندگان این دوره از مجلس چه مقدار از شعارهای تبلیغاتی خود را عملی کرده‌اند؟ و اگر نتوانسته‌اند به هر دلیل وعده‌های خود را محقق کنند، علت را به صورت شفاف بیان نمایند؟ (قطعاً شعارهای تبلیغاتی خویش را خوب به یاد دارند.)
۲. چه میزان قانون موثر در جهت کاهش فقر مردم لرستان به‌ویژه مرکز استان با اختصاص ثروت ملی کشور در چهار سال گذشته به کمک سایر نمایندگان به تصویب رسانده‌اند؟
۳. شرکت در استیضاح‌های دولتمردان به عنوان وظیفه‌ی ذاتی نمایندگان، چه خروجی موثری در جهت تامین منافع عمومی کشور و مردم لرستان و مرکز آن خرم‌آباد داشته است؟
۴. در چهارچوب قانون اساسی، نظارت بر انتصاب برخی مدیران ناکارآمد استانی را چگونه انجام داده‌اند؟
 



محمد یگانه/ عضو هیات علمی دانشگاه

فرهنگ مطالبه‌گری و نمایندگان مجلس




توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 علی اکبر 1398-10-08 09:07
به خدا همین نمایندگان هر روز ما رو در گروه‌هاشون عضو می‌کنن که بگن طرفداران ما زیاد هستن. بابا به کی بگیم ما اصلا نماینده نمی خایم. نماینده های این دوره چه کردن و چه گلی به سر مردم زدن؟ چرا دست از سر این مردم بیچاره محروم بر نمی دارید؟ با چه رویی دوباره کاندید شدید؟
نقل قول کردن
#2 تالوه 1398-10-08 11:07
نمایندگان ضعیف نمی خواهیم.
نقل قول کردن
#3 متین 1398-10-08 11:29
مردم فهیم به افرادی که نزدیک انتخابات در قبرستانها حضور پیدا می کنند رای ندهید زیرا اینها افرادی صادق نیستند حتی با حضور بر سر مزار اموات کلاه هم سر اموات می گذارند هم کلاه بر سر زندها؟
نقل قول کردن
#4 جمشید 1398-10-08 13:25
:-*
نباشن خیلی بهتره
وقتی هر روز داره وضغیت لرستان بدتر میشه
وقتی فقط ضد هم هستن این نماینده گان شریف مردم لرستان
نقل قول کردن
#5 ابو اسحاق 1398-10-08 14:33
مطالعه گری بسیار خوب است ولی نیرویی باید پشت این مطالبات باشد وقتی ما مطالبه کنیم و حکومت هیچ عکس العملی نشان ندهد انوقت باید چکار کرد؟
ولی اگر نیرویی پشت این مطالبات باشد و به موقع عمل کند بهتراست
نقل قول کردن
#6 بلوط 1398-10-09 09:51
زنده باد نماينده مردمي و منتخب واقعي مردم لرستان جناب آقاي گودرزي شير مرد مجلس كه همواره دغدغه مردمي داره و شجاعانه فساد برادر رييس جمهور را تذكر داد .راي من به اقاي گودرزي هست نه به نمايندگاني كه با استيضاح حسن روحاني مخالفت كردند
نقل قول کردن
#7 احمد نوروزیان 1398-10-09 13:03
ما از نمایندگانمان چیزی ندیدیم هتل صخره ای خرم اباد که بالغ بر 25 سال است که اصلا افتتاح نشده است افتتاح نشده است وبساری از طرح ها
نقل قول کردن
#8 رضا-س 1398-10-09 14:16
با سلام
1-مردم تا حدودی فرهنگ مطالبه گری دارند ولی فریادشان به جایی نمی رسد.
2- نمایندگان استان در مجلس هم بعضاً توانایی و جسارت لازم برای پیگیری مطالبات به حق مردم دردمند را ندارند.
3- بخشی از کندی اجرای پروژه های عمرانی و توسعه ای استان هم مربوط به روابط خارجی است.تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد خبری از پیشرفت طرح ها و پروژه ها قابل تصور نیست.
4- مردم باید به دور از گرایشات قبیله ای و طایفه ای و سیاسی ، قوی ترین افراد را روانه مجلس کنند.
نقل قول کردن
#9 سید رضا موسوی 1398-10-30 23:14
تا زمانیکه اقتصاددانان و کارآفرینان وارد مجلس نشوند مشکل بیکاری و فقر مردم حل نمیشود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا