یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نحوه‌ی ثبت‌نام برخی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خرم‌آباد نمادی است از بی‌سوادی محض رسانه‌ای، جهل جامعه‌شناختی و ناآگاهی آنان از عنصری به نام افکار عمومی!
 
ژست‌های عجیب‌وغریب و همراهی سیاهی لشگران شال و ستره پوشیده و گلونی به سر کرده برای به راه انداختن کارناوال‌های مثلا تبلیغاتی، حکایت از کم‌سوادی و بی‌اطلاعی آنان از اصول کار سیاسی و تبلیغات انتخاباتی و عدم شناخت آنان از وضعیت جامعه و زندگی مردم دارد.
 
جای سوال است کسانی که شعار خدمتگزاری به مردم را سر می‌دهند، چگونه در اولین گام تا این حد درک پایینی از جامعه دارند و این‌چنین به مردم دهن‌کجی می‌کنند و با چه دیدگاه و دانشی می‌خواهند بر کرسی‌های مجلسی بنشینند و سرنوشت یک ملت را تعیین کنند؟!
البته پازل این ناپختگی و کم‌تجربگی کاندیداها را مشاورانی بی‌تجربه و نامتخصص تکمیل می‌کنند. مشاورانی که ظاهراً خیلی خوب ژست می‌سازند و در عمل بسیار بد آبرو می‌برند!
کسانی که اگر درک درستی از مردم‌شان داشتند، برای اقناع افکار عمومی هم که شده سعی می‌کردند بدون پیرایه چند جمله با مردمشان همدردی کنند و نشان دهند که ناامیدی مردم را از انتخابات می‌فهمند و می‌خواهند فارغ از هیاهوی همیشگی و بی‌مایه انتخابات خیلی ساده به آن‌ها امید بدهند.
 
حقیقت این است که مجلس شورای اسلامی جای نخبگان و صاحب‌نظران است؛ نه افرادی که ابتدایی‌ترین اصول افکار عمومی و نیازهای مردم را نمی‌شناسند، نگرانی‌های آنان را درک نمی‌کنند و دغدغه‌ی اصلی‌شان در گام اول، ژست‌های مسخره‌ و تبلیغات نامتعارفی بود که نشان از بی‌سوادی رسانه‌ای و شیوه‌ی کنترل افکار عمومی و شناخت آن داشت.

به‌طور قطع این‌ها افراد نخبه و تأثیرگذاری نیستند که شوربختانه در یک هفته‌ی ثبت‌نام، این کج‌سلیقگی آنان به‌وضوح به چشم آمد.
متأسفانه امروز سطح نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌عنوان راس امور، چنان تنزل پیدا کرده است که اگر ادامه پیدا کند و باز هم مسیر گذشته را در معیارهای انتخابمان طی کنیم، مجلس آینده از این هم که هست ضعیف‌تر خواهد بود.
 
مردم ما امروزه مضطرب از افزایش تورم، فقر، گرانی، بیکاری، افزایش قیمت بنزین و از همه مهم‌تر دغدغه‌ی قوت لایموت روزانه‌ی خود، نیازمند موکلانی هستند که علاوه بر توان مدیریتی و تجربه و تخصص در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... حداقل درد را در جامعه و حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود بشناسد و برای درمان آن نسخه بپیچد و از همه مهم‌تر مردم را مَحرم خود بداند.
 
کاندیداهای محترم؛ حداقل احترامی که تا زمان برگزاری انتخابات می‌توانید به مردم بگذارید این است که به دور از رفتارهای عوام‌فریبانه، با مردم شفاف و باصداقت صحبت کنید.
 
قطعاً اگر کسی بر اساس احساس تکلیف و انجام‌وظیفه کاندیدا شده باشد، گرفتن این ژست‌ها و جمع‌کردن معدودی از اقوام و آشنایان در زمان ثبت‌نام را برای رسیدن به هدفش ضروری نمی‌داند و کاندیداهایی که فکر می‌کنند با این شیوه‌ی تبلیغاتی به مجلس راه پیدا می‌کنند، نه نخبه هستند و نه آگاه به شناخت افکار عمومی!
 
امین جعفری_ کارشناس ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 
 

دیدگاه‌ها  

#1 امین حقیقت پژوه 1398-09-17 20:40
این ژست های زشت و کارهای سطح پائین رو افکار درست و‌حسابی تشخیص میدن. گاهی مبتکران این اعمال سخیف از سر اطلاع و شناخت دست به این کارها میزنن و لزوماً از سر نا آگاهی نیست.
من معتقدم متاسفانه توی جامعه ای زندگی می‌کنیم که بسیاری از مردم فریب همین کارها رو میخورن
نقل قول کردن
#2 Armin 1398-09-17 21:16
این حرکات علاوه بر فریبکاری مسخره بازی بیشتر نیست! لعنت بر هرکسی اینبار طایفه ای رای بده! به فرد شایسته باید رای بدیم کسی که سواد و شخصیت و در عین توانایی دو خط فارسی حرف زدن تو مجلس داشته باشه و مطالبات شهر پیگیری کنه
نقل قول کردن
#3 Armin 1398-09-17 21:30
بیاید یکبار بشینید کاندیدها رو یکی یکی بررسی کنید و برنامه های اونا رو گوش کنید اونوقت انتخاب کنید! به کسانی که دوران قبل با چلو و پلو و... رای خریدن پشت کنید! برای یکبار تعقل و تفکر خواهشاً!!!! آینده فرزندان خودتون در نظر داشته باشید! اگر انتخاب بد کردید و فرزندانتان در آینده معتاد و بیکار و بزهکار شدن حق اعتراض و غر و غر ندارید!!! اگر به افراد نالایق و ناشایست رای بدید مطمئن باشید نسل های بعدتون از بیکاری و نداری میرن بانک و پمپ بنزین آتیش میزنن و زندگی خودشون تباه می کنن!بیاید مثل زنجانی ها و قزوینی ها و تهرانی ها و تبریزی ها اینبار دو تا نماینده خوب به مجلس بفرستید!گول افرادی که میرن خضر و صالحین جانماز آب میکشن نخورید!
نقل قول کردن
#4 68 1398-09-17 21:40
فردا میبینی همینها در نبود درک سیاسی بعضی همشهریان عزیز بخاطر طایفه گرایی رای میارن و حال و روز من و نسل بدبخت امثال بنده رو به این روز میندازن که باید برا کار هزار و صد کیلومتر از شهر و دیار زن و بچه دور شیم با حداقل حقوق و یکسال حقوق جامانده بریم حمالی برای استانی دیگه.
نقل قول کردن
#5 امیر 1398-09-17 22:20
به نقل از Armin:
یکی نیست بگه شال و ستره و گلونی میخواد واسه ما چی کنه؟ این حرکات علاوه بر فریبکاری مسخره بازی بیشتر نیست! لعنت بر هرکسی اینبار طایفه ای رای بده! به فرد شایسته باید رای بدیم کسی که سواد و شخصیت و در عین توانایی دو خط فارسی حرف زدن تو مجلس داشته باشه و مطالبات شهر پیگیری کنه

خیالت راحت امسال هم کیلویی از روی طایفه بازی رای میدن این جماعت مهاجر
نقل قول کردن
#6 پیامنی 1398-09-18 00:39
هر کسی سرش کلاهی بی ارزه باید از این شهر و استان فرار کنه و بره چون تا این قماش هستن هرگز هرگز هرگز این شهر و استان روی پیشرفت و امکانات و مخصوصا آداب اجتماعی رو نخواهد دید خوش بحال کسانیکه امکان رفتن دارن و میرن
نقل قول کردن
#7 احمد 1398-09-18 08:20
درود بر نگارنده و یافته.
نباید در برابر طایفه گرایی و تبلیغات غیرعرف سکوت کرد.
نقل قول کردن
#8 ساناز 1398-09-18 08:25
سپاس فراوان از این متن. امیدوارم مردم ما به خودشان بیایند و این بار نگاه طایفه ای نداشته باشند
نقل قول کردن
#9 سمیرا 1398-09-18 08:26
اینکه شال و گلونی و ... از افتخارات ماستو سابقه تاریخی دارد بر کسی پوشیده نیست. اما این که هر جا میخواهیم مردم را احساساتی کنیم و از آن استفاده کنیم اصلا کار پسندیده ای نیست.
نقل قول کردن
#10 Armin 1398-09-18 10:07
به نقل از پیامنی:
هر کسی سرش کلاهی بی ارزه باید از این شهر و استان فرار کنه و بره چون تا این قماش هستن هرگز هرگز هرگز این شهر و استان روی پیشرفت و امکانات و مخصوصا آداب اجتماعی رو نخواهد دید خوش بحال کسانیکه امکان رفتن دارن و میرن

متاسفانه درست فرمودی جناب پیامنی! اگر موقعیتش داشتم یک روز در این شهر نمیموندم!این شهر دیگه شهر ما نیست شهر برخی تازه به دوران رسیده که با رانت و پارتی گند زدن به خرم آباد و آینده ما
نقل قول کردن
#11 نیازی 1398-09-18 12:26
متاسفانه درزمان انتخابات ،همین کاندیداها حامی مردم میشن.ولی اگه رای نیاوردن به تهران برمی گردن ودیگه تا چهار سال خبری ازشون نیست. شما درجریان سیل بهار امسال ببینید کدوم یک ازکاندیداها به خرم آباد یا پلدختر اومدن و یا حتی پیامی فرستادن؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#12 فرزین پور 1398-09-18 12:49
نمایندگان قبلی که دوباره کاندیدشدن ،چه کاری برای شهر انجام دادن ؟ که دوباره میخوان شرکت کنند؟؟؟؟
نقل قول کردن
#13 ابو اسحاق 1398-09-18 22:41
سطح سواد مردم بسیار پایین است و برای همین این افراد میان وسط میدان و نمایش مسخره نشان میدن البته خیلی افراد مثلا با سواد هم داریم که درگیر طایفه گرایی هستند کسی که طایفه گرایی می کند نباید قبایل ابتدایی افریقایی را مسخره کند چونکه رفتار شما بعضی وقتها از آنها زشت تر است فقط آنها رنگ پوستشان تیره تر است ولی شما افکار قدیمی تری دارید
نقل قول کردن
#14 کوشکی 1398-09-19 08:02
کاندیدهای لرستان درقبال فاتحه خوانی-طایفه بازی- خرج شام وناهار و تبلیغات ، مطرح وانتخاب میشن . نه براساس سابقه کاری، شایسته سالاری و تخصص
نقل قول کردن
#15 جودکی 1398-09-21 09:23
دروغ گفتن کاندیدها طایفه بازی مردم کلافی سردرگم و گره هی باز نشدنی برای لرستان
نقل قول کردن
#16 چگنی 1398-09-22 00:11
فردا میبینی همینها در نبود درک سیاسی بعضی همشهریان عزیز بخاطر طایفه گرایی رای میارن و حال و روز من و نسل بدبخت امثال بنده رو به این روز میندازن که باید برا کار هزار و صد کیلومتر از شهر و دیار زن و بچه دور شیم با حداقل حقوق و یکسال حقوق جامانده بریم حمالی برای استانی دیگه. تا زمانیکه اقتصاددانان و کارآفرینان وارد مجلس نشوند مشکل بیکاری خرم آباد حل نمیشود
نقل قول کردن
#17 رشنو 1398-09-22 00:13
به نقل از پیامنی:
هر کسی سرش کلاهی بی ارزه باید از این شهر و استان فرار کنه و بره چون تا این قماش هستن هرگز هرگز هرگز این شهر و استان روی پیشرفت و امکانات و مخصوصا آداب اجتماعی رو نخواهد دید خوش بحال کسانیکه امکان رفتن دارن و میرن
بری جا برای کی خالی کنی؟ اتفاقاً اونا به عمد دارن همینکارو میکنند که امثال تو جا بزنن و برن
نقل قول کردن
#18 زیوداری 1398-09-22 00:14
مردم خرم آباد ساده نباشند و احساسی رای ندهند تا زمانیکه اقتصاددانها و افرادی که در حوزه تولید کار میکنند وارد مجلس نشوند گره بیکاری حل نمیشود. لطفاً هیجانی و احساسی رای ندهید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا