یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

راه‌آهن دورود -خرم‌آباد که به یک رویای شیرین می‌ماند در سال ۹۲ عملیات اجرایی آن به طول ۱۱۴ کیلومتر کلید خورد تا لرستان یکی از رؤیاهایش را دست‌یافتنی ببیند.
ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء 'ص' به این پروژه موجی از امید را در نزد لرستانی‌ها به وجود آورد و کار با سرعت خوبی ادامه یافت تا اینکه بدقولی دولتمردان انگیزه کار را از قرارگاه گرفت و تعدیل نیرو در این ابر پروژه آغاز شد.
قول‌های مسوولان کشوری برای پرداخت بدهی‌ها و عملی نشدن آنان سبب شد تا پروژه‌ای که در طول مدت کوتاهی پیشرفت قابل قبولی داشت به یک‌باره روند لاک‌پشتی در پیش بگیرد و انگیزه در نزد کنندگان کار کم‌رنگ شود.
لنگ‌لنگان پیش رفتن پروژه قبل از آنکه دل مسوولان استانی را به درد بیاورد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء 'ص' را رنج می‌داد از این رو جلسات مختلف با دولتمردان مرتبط از سوی دکتر محمد شروع شد تا بلکه روزنه‌های امیدی برای لرستان و لرستانی باز شود اما گویا هرگز قرار نبود قطاری از لرستان به سمت جنوب برود، این را از وعده و وعیدهای دولتمردان به‌خوبی می‌توانستید حس کنید.
از این رو دکتر محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء 'ص' شخصاً به لرستان سفر کرد و در جلسه مشترک استاندار لرستان با حمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه‌وبودجه کشور راه‌های برون‌رفت راه‌آهن دورود -خرم‌آباد از بن‌بست بررسی و قول‌های خوبی توسط پورمحمدی در آن جلسه داده شد؛ قول‌هایی که مشخص شد فقط روی کاغذ بوده و جامه عملی نخواهند داشت.
اجرای بزرگترین تونل ریلی کشور در راه‌آهن دورود- خرم‌آباداما باز هم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء 'ص' صبوری پیشه کرد تا شاید پیگیری از سوی استان برای رفع معضلات اعتباری این پروژه صورت بگیرد ولی گویا اینجا احدی از مسوولان دلش برای مردمان دیار لرستان نمی‌سوزد و یا شاید زورشان به مسوولان مافوق نمی‌رسد و از هنر لابی بی بهره‌اند.
و این در حالی بود که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء 'ص' در جلسه استان اعلام آمادگی کرد که از محل تهاتر و یا اوراق تسویه خزانه که سازوکار آن در بودجه ۹۸ لحاظ گردیده آمادگی دارد پروژه را تکمیل کند هر چند این امر برای قرارگاه با ریسک‌های زیادی همراه بود اما استان به‌راحتی از کنار چنین پیشنهاد ارزشمندی هم گذشت.
ولی حالا خبرهای خوشی از ابر پروژه لرستان به گوش نمی‌رسد و قطاری که قرار بود صدایش سمفونی توسعه را بنوازد ناقوس مرگ این پروژه را در گوش‌ها طنین‌انداز کرده و این اتفاق نا میمون نه نمایندگان مجلس را به تکاپو انداخته و نه برای استاندار و معاون مربوطه‌اش تفاوتی دارد که راه آهنی برای لرستان باشد یا نباشد.
راه‌آهن دورود- خرم‌آباد حالا روی ریل بی‌تدبیری در شرف ماده ۴۸ قرار گرفته و عملاً تعطیل شده است.
در این خصوص با معاون عمرانی استانداری تماس گرفتیم تا علت خلف وعده مسوولان کشوری و خطر ۴۸ شدن این پیمان را جویا شویم که با بی‌میلی گفت بروید از خودشان بپرسید!
طولانی‌ترین تونل ریلی کشور در راه‌آهن خرم‌آباد ـ دورود ایجاد می‌شودجواب سربالای معاون استاندار در پاسخ به این سؤال خبرنگار که ما دسترسی به مسوولان کشوری نداریم و شما را مسوول رسیدگی وعده‌های آنان می‌دانیم، با این مطلب به‌ظاهر ساده اما فاجعه‌آمیز روبرو شد که ما هم به‌مانند شما دسترسی نداریم.
اینکه استاندار و معاون عمرانی قدرت پیگیری وعده‌های داده‌شده مسوولان کشوری در جلسات دو تا سه‌ساعته استان با آن‌همه تشریفات و ... را ندارند پس اساساً لزوم برگزاری چنین جلسات و استقبال‌های گاه‌وبیگاه آنان از مسوولان کشوری و وقت‌کشی‌های چندین ساعته مدیران در این جلسات چیست؟
اگر قرار باشد معاون استاندار یا حتی خود ایشان قدرت دیدار با یک مسوول رده چندمی چون پورمحمدی را نداشته باشند تفاوت آنان با افراد غیر مسوول در استان چیست؟ و لزوم یدک کشیدن عناوینی چون معاونت به چه سبب می‌تواند باشد؟
شاید زمان بی‌تفاوتی یک جایی باید متوقف شود و همه از مردم گرفته تا مسوولان دل در گرو توسعه استان بگذارند و نگذارند زمان برای سرنوشت جوانان این دیار از دست برود.
چرا که تعطیلی و اخراج حدود هزار نفر در پروژه راه‌آهن دورود- خرم‌آباد زنگ خطر دیگری از عدم توسعه یافتن را در لرستان به صدا در آورده آنجا که یکی از ارکان مهم زیر ساخت توسعه حمل و نقل ریلی عنوان می‌شود.



محدثه مقدم/ صدای-رسا

راه‌آهن روی ریل بی‌تدبیری /ماده ۴۸ در انتظار ابر پروژه لرستان


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 استاندار داریم 1398-08-22 09:40
این کار وظیفه استاندار است متاسفانه استاندار لرستان هنوز نمی داند چکار کند اگر تحرکی هم بود متعلق به استاندارقبلی بود.خدایا خودت به داد توسعه لرستان برس.
نقل قول کردن
#2 شیران 1398-08-22 09:48
یکی از گروه هایی که می توانداین پروژه را دوباره فعال کند.و مسئولان و دولت را دوباره پای کار بکشاند.شو رسانه ای است که مشکل شبکه افلاک سردگمی ،ندانستن مطالبات اساسی لرستان است.ارائه نکردن گزارش و پیگیری رسانه ای نکردن-صحبت کردن با لهجه من درآوردی_برنامه نداشتن در مورد اصالت وزبان.یکی این شبکه رو توجیه کند.
نقل قول کردن
#3 لرستانی 1398-08-22 10:13
بله تعطیل شده دیگه کاملا
کجا هستن اقایونی که مسیر اولیه راه اهن رو تغییر دادن به نفع خودشون
الان چرا از نفوذشون استفاده نمیکنن که به اینجا رسیده

یافته شما هم یاداوری کنید حدودا یک سال کار شده بود و بعد تعطیل شد و مسیرش رو کلا تغییر دادند
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1398-08-22 10:35
استانداری جدید لرستان همیشه راه راحتر رو انتخاب میکنه ،یعنی تعطیلی پروژه ،راحت آسوده و بی درسر ،استانداری حتی پروژه ساختمان استانداری با هشتاد درصد پیشرفت ، هم تعطیل کرد،پس وای بحال پروژهای دیگر
نقل قول کردن
#5 حمید ت 1398-08-22 10:37
به نقل از لرستانی:
بله تعطیل شده دیگه کاملا
کجا هستن اقایونی که مسیر اولیه راه اهن رو تغییر دادن به نفع خودشون
الان چرا از نفوذشون استفاده نمیکنن که به اینجا رسیده

یافته شما هم یاداوری کنید حدودا یک سال کار شده بود و بعد تعطیل شد و مسیرش رو کلا تغییر دادند

اون آقایون ، نقش منفی دارن در پروژهای که مربوط به شهرستان خرم آباد است
نقل قول کردن
#6 مهرداد 1398-08-22 10:54
خیالتون راحت یه پروژه تو استان لرستان به آخر نمیرسه.
نقل قول کردن
#7 حسنوند 1398-08-22 11:07
استان لرستان خیلی محروم شدیم تمام استانها دارای خط ریلی قطار هستند تاکی این مردم باید رنج بی تدبیری و ندامت کاری نمایندگان و مسولین استانداری افتتاحی که سال ۹۲ کلنگ زده شده بعداز ۶سال هنوز نیمه کاره تعطیل شده .خدایا خودت کمک کن تا آرزوی چندین سال ما به سرانجام برسد . حسنوند
نقل قول کردن
#8 بهاروند 1398-08-22 16:03
حیف واقعا حیف صد حیف
نقل قول کردن
#9 اکبر-ظ 1398-08-22 19:23
مگه استاندار قبلی {بازوند}چه مشکلی داشت که عوض شد ؟ طرح راه اهن و فرودگاه خرم اباد را شبانه روزی پیگیری میکرد این استاندار فعلی برای استان فلک زده ما مناسب نیست اخرش اینم مثل صابری با جنجال میره .
نقل قول کردن
#10 68 1398-08-22 19:57
خدایا گناه لرستان و مردمش چیه؟ که مسئول و استاندار کار بلد و دلسوزی(( غیر از آقای دهمرده ))نداشت
نقل قول کردن
#11 شهر یار 1398-08-23 02:52
مشکل ما شاید این باشد در مدیریت استان افراد شایسته ودلسوز ومتعصب به این استان در حال حاضر نداریم
نقل قول کردن
#12 علی 1398-08-23 09:15
بیچاره رحیمی نسب چقدر برای ماده 32 آن تلاش کرد
نقل قول کردن
#13 بهاروند 1398-08-24 20:42
به نقل از شیران:
یکی از گروه هایی که می توانداین پروژه را دوباره فعال کند.و مسئولان و دولت را دوباره پای کار بکشاند.شو رسانه ای است که مشکل شبکه افلاک سردگمی ،ندانستن مطالبات اساسی لرستان است.ارائه نکردن گزارش و پیگیری رسانه ای نکردن-صحبت کردن با لهجه من درآوردی_برنامه نداشتن در مورد اصالت وزبان.یکی این شبکه رو توجیه کند.
شما چی میگی؟ بحث در مورد راه آهن است کدام لهجه من درآوردی؟ سواد نداری حرف نزن
نقل قول کردن
#14 صفر 1398-08-25 12:10
جالبه واقعا
نقل قول کردن
#15 فرزاد 1398-09-21 14:27
با سلام خدمت همه دوستان
از شنیدن ماده 48 شدن پروژه راه آهن خرم آباد واقعا ناراحت شدم وناراحتی همه دوستان هم برای بنده قابل درکه.. ولی مشکل اصلی ما اینه که مطالبه گری رو بلد نیستیم و فقط بلدیم گردن دیگران بندازیم ،استاندار لرستان واقعا مدیر ناکارآمدیه وماباید بپذیریم و بخواهیم که ایشون این سمت خطیر رو به شخص لایق تری واگذار کنه ، طرح توسعه وبین المللی شدن فرودگاه خرم آباد در زمان آقای بازوند کلید خورد ولی در زمان آقای خادمی نه تنها ادامه پیدا نکرد بلکه پروازهای مشهد هم بصورت چراغ خاموش به فرودگاه کرمانشاه منتقل شد ، راه آهن هم که به لطف بی تدبیری ، ماده 48 شد...همه باید بخواهیم که مدیر کارآمدتری استاندار ما بشه...ضمنا ایشون باید پاسخگو باشن هر کسی در هرمسئولیتی که هست باید پاسخگو باشه ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا