یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از کاراکترهای جذاب و به یاد ماندنی کارتون پر مخاطب پلنگ صورتی سربازرس است. این شخصیت در بیشتر قسمت‌های فیلم به جنگ باندهای تبهکار می‌رود و شکست می‌خورد تصور همکار همیشگی او گروهبان دودو شخصیت خنگول داستان این است که سربازرس، باری من، نمونه یک قهرمانی واقعی هست و نیازی به کمک او ندارد. هر بار که بازرس به مبارزه با تبهکاران می‌رود گروهبان دودو در گوشه‌ای پناه می‌گیرد و به بازرس می‌گوید هر وقت به من نیاز داشتی «فقط، سوت بزن بازرس»
 اما خبر ندارد که همواره در کلیه مأموریت‌ها، سربازرس، از تبهکاران شکست سنگین می‌خورد و به‌طور غیر واقعی، مسائل را به دودو خنگول، منتقل می‌کند.
پس از آن که سربازرس، از افراد مختلف شکست خورد، گروهبان دودو خنگول! وارد صحنه می‌شود و با ساده‌ترین روش و به‌راحتی اوضاع را کنترل می‌کند. در موضوع شورای شهر این بار یکی از اعضای شورا (سربازرس) دست یاری به سوی گروهبان دودو کارتون نوستالژیک ما دراز کرده تا او به سمت افرادی که تصور می‌کند تبهکار هستند برود و به‌راحتی آن‌ها را دستگیر کند و پیش رئیسش بی آورد.
این در حالی است که ماهیتاً اصلی‌ترین وظیفه شورای شهر و به‌تبع آن اعضای شورا تلاش برای نهادینه شدن شفافیت و نظارت بر حسن اجرای این امر می‌باشد
شفافیت یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مبارزه با فساد و کارآمدتر کردن نظام اداری است. «شیشه‌ای» مفهومی است که برای نظام‌های اداری شفاف به‌کار برده می‌شود. کل نظام اداری و سیاسی ایران به شفافیت نیازمند است.
 
«شهرداری تمام شیشه‌ای» یعنی تلاش برای غلبه رویکردی که در آن به‌جای تکیه‌بر افراد سالم و کارآمد، به ساختاری تکیه شود که در آن افراد ناسالم و ناکارآمد نیز کمترین صدمه را به جامعه وارد کنند و سیستم حتی با حضور آن‌ها نیز حداقلی از کارآمدی را داشته باشد. مهم‌ترین پیش‌نیاز این رویکرد، ایجاد شفافیت اطلاعات برای تمام شهروندان است. این طرح در وهله نخست به دنبال عملی ساختن چهار اقدام است: ۱-انتشار آرا و پرونده کمیسیون‌های ماده صد و ۷۷ برای اطلاع و نظارت شهروندان ۲-شفافیت رأی اعضای شورای شهر به مصوبه‌ها؛ ۳- انتشار آنلاین اطلاعات معاملات شهرداری؛ ۴- انتشار آنلاین اطلاعات تغییر کاربری‌ها، پایان‌ کارها، مجوزها و غیره؛ ۵- انتشار آنلاین کمک‌ها و ردیف بودجه‌های شهرداری در خصوص نهادهای فعال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی.»
 
✍️مشخص کردن بدهی‌های شهرداری و گزارش آن به مردم
 
✍️شفاف‌سازی منابع تأمین مالی پروژه‌های شهرداری.
 
✍️انتشار فهرست پیمانکاران خدمات و پروژه‌های شهرداری.
 
✍️شفاف‌سازی قیمت پروژه‌ها و خدمات شهرداری؛ و استقرار سیستمی برای محاسبه قیمت پروژه‌ها.
 
✍️اقدام جدی برای اصلاح‌ نظام بودجه‌ریزی شهرداری، کاهش هزینه‌های جاری و ممانعت از افزایش اتکا به فروش فضا و تراکم برای تأمین درآمدهای شهری.
 
✍️اقدام جدی برای در اولویت قرار دادن مقوله ایمنی در برابر زلزله، حریق و سایر مخاطرات شهری؛ بالأخص در چارچوب بودجه‌ریزی.
 
✍️اقدام جدی برای مدیریت پسماندهای شهری (تفکیک از مبدأ، بازیافت، تولید انرژی و کمپوست از زباله‌های شهری و ساماندهی پسماندگاه‌ها)
 
✍️اقدام جدی برای ممانعت از تشدید بحران آب‌های سطحی
 
✍️سیستم استخدام شفاف همراه با آزمون تخصصی برای نیروهای شهرداری و اعلام رتبه نفرات برگزیده
 
ما به یک شهرداری شفاف نیاز داریم که بدانیم بیت‌المال در آن چگونه هزینه می‌شود؛ و شورایی که خودش سوت میزند و منتظر گروهبان دودو نمی‌ماند.
 
 



آرش کاظمی/ یافته



توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 امیری 1398-08-18 17:28
متاسفانه شفاف سازی در هیچ نهادی وجود ندارد و فقط مختص شهرداری نیست ولی روزی فرا می‌رسد که تک تک پرونده ها بخصوص تخلفات ... به دست مردم می‌رسد و نام متخلفان آشکار میشود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا