یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چند صباحی است هنگام عبور از خیابان ساحلی خرم‌آباد و ضلع جنوبی شرقی قلعه فلک‌الافلاک ،  آثار احداث یک پل را مشاهده می‌کنیم و هفت پایه از آن که مدت‌هاست بدون عرشه‌ای در گل فرو مانده‌اند.
این پل یکی از پل‌هایی است که سال گذشته عده‌ای اندک از همشهریان دلسوزانه معترض ساخت این آن شدند، به علت عدم جانمایی درست . دغدغه درستی که سیل ابتدای سال خیلی از مطالب را روشن ساخت.
 اما عده‌ای همین مقدار نقد را تحمل نکرده و مغرورانه گفتند صرفاً باید متخصصین امر نظر بدهند! متخصصین هم که متأسفانه هم چون گذشته ساکت‌اند و بی‌تفاوت!!
 البته برخی در ایام خاص مانند انتخابات هم فعال می‌شوند هم تکلیف مدار! از این غصه می‌گذریم که هدف این نوشتار نقد این حضرات نیستت ؛ اما لرستان هر چه می‌کشد از "عدم داشتن روحیه مطالبه گری" است و برخی "مجیزگویان و متملقین قدرت"! .
اما در خصوص این "هفت‌ پایه " چند سؤال و مطلب به ذهن متبادر می‌شود که در این وجیزه مطرح می‌شود تا چنانچه مسئولین امر پاسخ مناسبی دارند برای تنوبر افکار عمومی منتشر نمایند.
تصمیم برای احداث این پل بر اساس کدام طرح مطالعاتی بوده است؟ کارفرمای این پل کدام نهاد یا دستگاه دولتی می‌باشد؟
اگر احداث این پل بر اساس طرح مطالعاتی و کارشناسی بوده است پس چرا با یک سیلاب ساخت آن متوقف شد؟ و حدود هشت ماه است که عملیات اجرایی و ساخت پل آن‌هم در بهترین فصل سال برای اجرای پروژه‌های عمرانی که آب رودخانه نیز به کمترین مقدار خود می‌رسد متوقف شده است؟
اگر این پروژه فاقد طرح مطالعاتی و کارشناسی کافی بوده است، چرا تصمیم بر اجرای آن گرفته شد؟ چه کسانی تصمیم بر اجرای این پروژه داشتند و الان چه پاسخی برای افکار عمومی دارند؟
چه مقدار اعتبار و چند صد میلیون تومان برای تجهیز کارگاه پیمانکار و احداث این پایه‌های در گل مانده! به آب داده‌اند؟
به نظر می‌رسد باید دستگاه‌های نظارتی و امنیتی استان به این قضیه ورود کنند چرا که در این شرایط سخت اقتصادی که بسیاری از طرح‌ها بدون اعتبار مانده‌اند؛ باید مشخص شود تصمیم گیران و متولیان این امر چگونه تصمیم بر اجرای این طرح گرفتند تا در صورت اثبات قصور و به «حیف» دادن بیت‌المال تحت تعقیب قرار گرفته و مجازات شوند.
کسانی که بیت‌المال دست‌درازی کرده و آن را «میل» می‌کنند بر اساس بی تعهدی و بی‌تقوایی است که خوشبختانه با اقداماتی که در چند وقت اخیر از جانب دستگاه‌های نظارتی و قضایی صورت می‌گیرد با خاطیان برخورد می‌شود.
اما کسانی هم که با تصمیمات غیر کارشناسی و بر اساس ناکارآمدی خود بیت‌المال را به آب می‌دهند و آن را «حیف» می‌کنند هم باید تحت تعقیب قرار گیرند و مجازات شوند.
باید عرصه مدیریت از وجود این مدیران پاک شود تا اعتبار و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی هم چنان پاک باقی بماند.



حسام بابا یک مرادعلیوند
 
 

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.

 

دیدگاه‌ها  

#1 بهنام 1398-08-12 09:37
نگارنده محترم باور بفرماييد تا رابطه بازي در اين مملكت رخت نچيند اوضاع هر روز بدتر مي شود؟اقاي استاندار و رييس سابق سازمان مديريت بعنوان دو مقام كليدي از نظر نظارتي و تامين بودجه چه كار مفيدي براي استان و لرستان انجام داده اند؟
نقل قول کردن
#2 میلاد 1398-08-12 10:33
عالی
نقل قول کردن
#3 رضا ح 1398-08-12 11:22
شیرمادر با خوندن این پیام فشارم رفت بالا.
خدا سی ... نسازه
نقل قول کردن
#4 منصوری 1398-08-12 11:39
اب در هاوان کوبیدن است و دیگر هیچ
نقل قول کردن
#5 Armin 1398-08-12 11:54
شاهکار اون عزل شده ی ..سابق هست :-|
نقل قول کردن
#6 علی 1398-08-12 13:00
عزم مبارزه با فساد در لرستان دیده نمی شود؟؟؟
نقل قول کردن
#7 چگنی 1398-08-14 15:31
بلوار امام رضا خرم آباد کانال و جوب عبور آب ندارد و هنگام بارندگی تمام خاک و شن حاشیه جاده وارد بلوار میشود و تردد را مسدود میکند خواهش میکنم شهرداری منطقه ۲ خرم آباد رسیدگی کند!!!
نقل قول کردن
#8 سالاروند 1398-08-15 12:41
مسئول میراث فرهنگی زمان کلنگ زنی حاضر بوده و گفته مشکلی ندارد! بعدها گفتند در حریم قلعه است! الان هم که میگن جانمایی خوبی نداره؟ چطور به اینها مجوز دادند؟ چرا دستگاه قضا ورود پیدا نمیکنه و متخلفین را مجازات نمیکنه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا