یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر استان در حقیقت با توجه به مأموریت‌های اصلی و شاخص آن، اگر نگوییم بالاتر از جایگاه مدیریت ارشد است، بهتر است بگوییم بعد از منصب استانداری، مهم‌ترین جایگاه مدیریتی هراستان است.
برخی از مهم‌ترین وظایف این دستگاه کلیدی را با هم برشماریم:
 
🔻توزیع اعتبارات جاری (حقوق و دستمزدها و...) وعمرانی استان (کلنگ زنی‌ها و ساخت و سازها و...)
🔻دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان
🔻جذب اعتبارات ملی
🔻دبیر شورای فنی استان
🔻تنظیم برنامه‌ی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت توسعه‌ی استان (همانی که همیشه گم‌شده‌ی لرستان است)
🔻مدیریت منابع انسانی (میزان استخدام نیروهای دولتی و ارتقاء سطح دانش و نگرش و انگیزش آنان و...) و تحول نظام اداری استان منطبق با آخرین نظریات مدیریت در جهان پیشرفته و...
🔻دبیر کارگروه توسعه‌ی مدیریت استان با همه‌ی تعاریفی که از توسعه داریم.
🔻انجام  سرشماری عمومی نفوس و مسکن یعنی گردآوری اطلاعات و داده‌های بنیادی و پایه‌ای و...
🔻تهیه طرح‌های جامع آماری
🔻دبیر توسعه‌ی دولت الکترونیک
🔻دبیر کارگروه پژوهش و فناوری استان و.....
 
 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یک استان یا کشور ایران، حکم cpu (واحد پردازش مرکزی central prossesor unit) را دارد.
"سی پی یو" مغز کامپیوتر است هرچه این مغز مدرن‌تر و روزآمدتر باشد هم سرعت پردازش سریع‌تر و هم  دامنه‌ی  پردازش بیشتر می‌شود.
 
در سال‌های گذشته رایانه‌ها "تک نخی" بودند و فقط دریک حوزه می‌توانستند فعالیت کنند و تا یک فعالیت و عمل خاتمه نمی‌یافت امکان شروع عمل جدید نبود ولی رایانه‌های جدید "چندنخی" شده‌اند و به‌صورت هم‌زمان و هم‌روند چند فرآیند را با یک واحد پردازشcpu و نظارت هماهنگ، انجام می‌دهند!
 
 حدود۱۸سال پیش با کامپیوترهایی کارمی کردیم که قدرت پردازش مغزشان (central prossesor unit) در مقایسه با نسل جدید رایانه‌ها بسیار پایین بود.
 امروز نسل جدید رایانه‌های "چند نخی" دارای سی پی یوهای هشت هسته‌ای و حتی ده هسته‌ای هستند و در یک آن، میلیون‌ها گیگابایت اطلاعات و داده را از حوزه‌های مختلف پردازش می‌کنند، تصور کنید اگر با این حجم از اطلاعات، شما بخواهید با یک رایانه‌ی (کامپیوتر) تک نخی و تک‌هسته‌ای کار کنید چه‌کاری می‌توانید به‌پیش ببرید!؟
 
حالا از این بگذریم که دولت مهرورزی دکتر احمدی‌نژاد "مغز دستگاه‌های دولتی" را نشانه رفت و  واحد پردازش مرکزی(cpu) دستگاه اداری کشور را از کار انداخت و ما سال‌ها باید تاوان بی مغزی‌های گذشته را بپردازیم!
 
این دستگاه کلیدی است که نقشه‌ی راه مدیران را طرحی می‌کند و برای اجرای نقشه، آنان را مشاوره و به آنان اعتبار تخصیص می‌دهد و در آخر مدیران را ارزیابی می‌کند!
افق‌های ۵ تا ۱۰ تا۲۰ساله را طراحی می‌کند و همه‌ی امکانات سراسر استان و کشور را در مسیر توسعه تعریف می‌کند و ظرفیت‌ها را شناسایی و به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کند و...
 
المختصر!
جایگاه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جایگاه بسیار حساسی است و باور داریم اگر امروز جایگاه استان ما در بین استان‌های کشور، از جمیع جهات چنین بی‌رونق شده است!
 اگر ما رکورددار شاخص‌های منفی  بیکاری جوانان،  طولانی شدن اجرای پروژه‌ها،   ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها،  اعتیاد و به‌طورکلی  آسیب‌های اجتماعی هستیم، بخشی از آن نشانگر کم‌کاری دیروز سازمان مدیریت برنامه‌ریزی استان است!
 
 مظلومیت پنهان مردم لرستان همین است که کلیدی‌ترین دستگاه دولتی‌شان ناکارآمد بوده است! مظلومیتی که نمود آن ملموس نیست!
 این که امروز استان ما و مدیران ما در نوعی بی‌برنامگی و شلختگی می‌لولند اگر نگوییم همه، ولی قطعن بخش بزرگی از آن محصول بی‌برنامگی سال‌های متمادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان است!
 
این جایگاه را محض خدا به اهلش بسپارید!
چرا افرادی مطرح می‌شوند که در این عرصه یا کار نکرده‌اند یا کارنامه‌ی درخشانی ندارند!؟
این جایگاه را به کسی بسپارید که برای خاطر خدا و بچه‌هایمان، توانایی ترسیم افق‌های آینده را داشته باشد!
این جایگاه را به کسی نسپارید که کنار استاندار بنشیند و بگوید:
"کجا خرجش کنم!!"
 
جناب دکتر نوبخت!
شما هم فرزند این آب‌وخاک هستید دلتان برای بچه‌های بی افق بسوزد!
وقتی قراراست کلید مدیریت کلیدی‌ترین دستگاه را به کسی بسپارید حتمن حواستان باشد که بسیاری از پدران و مادران نگران آینده‌ی فرزندان خود هستند!
 
هبه کردن جایگاه "سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان" به هرکسی از دو حالت خارج نیست:
 یا جناب دکتر نوبخت خود نمی‌داند چه خبراست   که بنده به این بخش باور ندارم    یا ایشان نیز بعد از این که  ، در این مملکت آسان گرفته می‌شود! آسان گرفته است!
ولی:
...این خون است
خون باغبان پیر رنجوراست
چنین آسان مگیریدش
چنین آسان منوشیدش...!
 
 

علی گودرزیان

چهارم مهرماه ۹۸
 

دیدگاه‌ها  

#1 عزیزی 1398-07-05 11:36
با سلام لطفا از مدیران غیر بومی استفاده کنید به این دلیل که مدیران بومی دچار حاشیه و فشار از سوی اشخاص فاقد سمت در استان میشوند و به حاشیه کشیده میشوند .
نقل قول کردن
#2 همشهری 1398-07-05 11:57
قلعه 45 دقیقه هست که اطرافش دچار حریق شده
نقل قول کردن
#3 رضا 1398-07-05 13:15
سلام گزینه های مطرح شده چه کسانی هستند؟
نقل قول کردن
#4 شهروند 1398-07-05 14:05
کارشناس محترم. سازمان مدیریت بودجه رو تامین کرده. ولی بعضی از مدیران بودجه رو..... پس بهتر است بدون غرض کارشناسی کنیم. یا علی مدد
نقل قول کردن
#5 لرستانی 1398-07-05 15:58
به لرستان ظلم شده و میشه
وقتی نماینده ها با هم اتحاد ندارن بهتر از این نمیشه (تذکر اقای بروجردی به وزیر ورزش راجع به افتتاح ی پروژه در خرم اباد) یا مخالفت پلدختر با ساخت سد معشوره
و ...
مسولین بومی میاد میشه قبیله ای
غیر بومی میاد که همه میشن کاربلد و دلسوزمردم
تا کی میخاد این ادامه داشته باشه .
نقل قول کردن
#6 سیدحامدموسوی فرهنگی 1398-07-05 16:46
سلام باتشکرازآقای گودرزیان که دلسوزوضعیت فللی استان لرستان است وچرادولت فکری بحال این استان با این استاندارضعیف وناتوان نمیکند
نقل قول کردن
#7 رضا 1398-07-05 18:35
من کارمند سازمان مدیریت هستم تو به خدا اگه میخواه انتخاب کنید یک نفر از خودمان را با توجه به شایسته بودن انتخاب نمایید چون یک سازمان تخصصی است آن را سیاسی نکنید دوستان گرامی
نقل قول کردن
#8 رشنو 1398-07-05 22:05
شهرداری خرم آباد《انبار نقلیه شهرداری》و《پمپ گاز CNG پیروزی》واقع در ورودی خیابان ترمینال برون استانی را جابجا کند تا این خیابان تعریض شود! بخدا همیشه ترافیک دارد و عامل اصلی پمپ گاز CNG شهرداری است که بد جایی احداث شده است!
نقل قول کردن
#9 شمشیرآبادی 1398-07-05 22:58
استاندار توانایی جمع کردن لرستان رو نداره باید به کجا بریم تا عوضش کنند؟؟
نقل قول کردن
#10 علی فلاح 1398-07-05 23:30
درود بر علی گودرزیان.قلم توانمند ایشان کاش بکار گرفته شود.
نقل قول کردن
#11 لرستان 1398-07-06 07:56
آقای گودرزی در تعجبم شما چگونه انتظار دارید یک فردی بر اساس شایسته سالاری و تخصص سکان ریاست این سازمان را عهددار شود.باور بفرمایید ضعیف ترین سازمان برنامه و بودجه کشور زمان آقای روحانی می باشد.
نقل قول کردن
#12 ناظر 1398-07-06 09:29
آقای گودرزیان، یادتان رفته تا چند ماه قبل که مشاور استاندار بودید افتخارتان این بود که مدیر می‏ چینید؟ الان که از این افتخار محروم شده اید متن تهیه شده توسط ... را به عنوان اعتراضنامه خود جا میزنید؟
نقل قول کردن
#13 مسلمان 1398-07-06 11:21
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کلیدی ترین سازمان تخصصی هر استان که اصلاً سیاسی نبوده بلکه علمی و تخصصی بوده و فراجناحی عمل میکند. باتوجه به جوّ نامطلوب و ناخوشایند مدیریت و اداری استان بکارگیری مدیران غیربومی به نظر مناسبتر است چونکه مدیر بومی هرچند کاردان و لایق هم باشد اسیر حاشیه ها و طایفه گریها میشود و این حواشی نمیگذارند درست کار کند. البته مدیر غیربومی باید شایسته و بالیاقت و دلسوز باشد و به درد و رنج مردم این استان محروم برسد. اصلی ترین عامل عقب افتادگی لرستان طایفه گری و رابطه بازی و نفوذ آن در سیاست و اداره استان است که باعث شده بعضاً افراد نالایق به پُست های حساس مدیریتی استان رسیده و با ناکارآمدی تیشه به ریشه توسعه استان زده و بیش از پیش آن را عقب نگه دارند. از افراد پُست دوست و علاقه مند به میز مدیریتی خواهشمندم اگر توانایی و لیاقت در خود نمیبینند دنبال ریاست این سازمان مهم نباشند و بگذارند افراد لایق و کاربلد این پُست را در دست بگیرند و سنگ اندازی و تخریب نکنند. اگر هم کسی قرار است از داخل استان این مسئولیت را برعهده بگیرد حتما از دل خود سازمان باشد.
یاحق
نقل قول کردن
#14 رضا-س 1398-07-06 16:01
به نظر می آید مسئولین دچار روزمرگی شده اند و هیچ استراتژی بلند مدتی برای توسعه استان ندارند.اگر استراتزی محورند ، طرح و برنامه هایشان را اعلام فرمایند.
نقل قول کردن
#15 ایرج 1398-07-07 07:49
از کسانی که مدرک کارشناسی ارشد صنایع به بالا دارن و از افراد باتجربه شاغل در برنامه ریزی ادارات استانها میباشند جهت مصاحبه وارائه برنامه دعوت وبهترین گزینش و به نمایندگان و سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور معرفی گردد.
نقل قول کردن
#16 ایرج 1398-07-07 07:55
تنها راه خلاصی این استان فراخوان عمومی جهت مصاحبه وگزینش افراد با تخصص برای سمتهای مدیریتی استان میباشد .حتما ان مدیر انتخاب شده همین روند را برای زیر مجموعه درنظر خواهد گرفت .چون میبایست به مسئولین طی دوسال پاسخگو باشد .
نقل قول کردن
#17 شهروند 1398-07-07 09:51
به نقل از ناظر:
آقای گودرزیان، یادتان رفته تا چند ماه قبل که مشاور استاندار بودید ...؟
جناب آقا یا سرکار خانم ناظر، دو مساله را مطرح کرده اید: ایشان چند ماه قبل ادعای انتصاب مدیر داشته اند.متن را فرد دیگری نوشته است.
در مورد اول صرف نظر از صحت یا ثقم ماجرا، حکایت من قال و ما قال است. هم استانی عزیز، اگر استدلال ایشان ایراد دارد (که البته در برخی موارد دارد) آن را نقد کنید و نه شخصیت گوینده را. در مورد دوم هم داستان همان است: اگر فرد الف این متن را نوشته و نویسنده آن را اعلام و بازتاب داده باز باید به محتوای متن بپردازید نه چیز دیگری. خدا همه ی ما را راهنمایی کند.
نقل قول کردن
#18 علی صداقت پیشه 1398-07-08 11:38
امان از مدیریت پیر و فرتوت و بدون هیچ ریسک و نوآوری در تصمیم
با نظر ردیف 15 ایرج موافقم
نقل قول کردن
#19 سید محمد قاسمی 1398-07-09 09:37
یادداشت بسیار پر مغز و ظریفی است .
با سپاس از نویسنده خوش فکر ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا