یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به‌کارگیری نیروهای بومی در لرستان، همواره یکی از مطالبات مردم بوده که موردتوجه قرار نگرفته است.
در سال‌های اخیر با روی کار آمدن استاندار غیربومی لرستان، شاهد حضور نیروهای غیربومی بیشتری در پست‌های مهم و حساس استان بودیم و این روند همچنان ادامه دارد، البته ما با حضور نیروهای غیربومی کارآمد در استان مخالف نیستیم، مسئله این است بیشتر نیروهایی که به استان لرستان وارد می‌شود از شایستگی لازم برخوردار نیستند و توانایی خاصی برای ایجاد تغییر و تحول در استان ندارند.
عملکرد معاونت عمرانی و اقتصادی استاندار لرستان که غیربومی هست نتوانسته رضایت عمومی را در پی داشته باشد بطوریکه که در ماه‌های اخیر دو خبر در این حوزه نداشتیم پس در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی دستاوردهای قابل‌توجهی نداشته‌ایم.
مسئله تأسف‌بارتر این است که اندک مدیران قوی و کاربلد استان هم به خاطر مناسبات سیاسی کنار گذاشته می‌شوند و مدیرانی به‌مراتب ضعیف‌تر جایگزین آن‌ها می‌شود که مصداق بارز آن را می‌توان در مدیرکل بهزیستی لرستان مشاهده کرد.
در حال حاضر مدیران کل بسیاری از دستگاه‌های اجرایی لرستان ازجمله مالیات، صداوسیما، جهاد کشاورزی، آموزش‌وپرورش، استاندارد، ثبت اسناد، راهداری، راه و شهرسازی مخابرات، بنیاد مسکن و نوسازی مدارس، میراث فرهنگی ... غیربومی هستند درحالی‌که ما در لرستان نیروهای بومی برتر و کارآمد زیادی داریم که می‌توانند در سطح مدیریت ارشد و مدیران میانی حضور داشته باشند اما نه‌تنها از این ظرفیت استفاده نمی‌شود بلکه اخیراً خبرهایی در رابطه با انتصاب نیروهای غیربومی دیگری نیز در استان به گوش می‌رسد که بار دیگر نخبگان بومی استان را ناامید کرد تا به فکر مهاجرت به استان‌های دیگر باشند.
حالا که عملکرد ضعیف استاندار و ناکارآمدی نیروهایی که روی کار آورد بر همگان ثابت شد، می‌بینیم که نمایندگان مردم لرستان و وابستگان شان به نقد از او پرداخته‌اند و بعد از نزدیک به سه سال تازه یادشان افتاده که استاندار لرستان ضعیف است؛ اما مردم، دیگر این موضع‌گیری‌ها را باور نمی‌کنند و خوب می‌دانند که همین نمایندگان با روی کار آوردن خادمی، بیشترین سهم‌خواهی را داشتند.
رسانه‌های لرستان هم می‌دانند که انتقاد و تخریب مدیری که رفتن او از استان قطعی شده، هنر نیست، هرچند آن مدیر باید پاسخگوی عملکرد خود باشد اما هنر آن است که بتوانیم مدیر شایسته و توانمند بومی را جایگزین کنیم.
 



لیلا سلیمانی /شهاب آسمانی
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 D66 1398-06-23 01:50
مدیران بومی چه‌کردند که اینا کنن.سر و ته ی کرباس ان.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1398-06-23 07:57
مدیر بومی که میزارن طرف تمام تیر و طایفه خودش میاره سر کار .مدیر چه بومی چه غیر بومی می بایست با تجربه و برای استانهای ضعیفی مثل لرستان می بایست مدیران با سابقه از شهرهای بزرگ به استانهای محروم منتقل شوند.
نقل قول کردن
#3 بهرام 1398-06-23 08:07
برادر گرامی تاریخ مهم ترین سند هست.یک زمانی تمامی معاون استاندار لرستان بومی بودند؟ببخشید چه گلی سر لرستان زدند ؟اگه هم گلی زده اند بر سر اقوام درجه یک خودشان و هم باندشان زدند؟به نظر من اگه لرستان برود زیر نظر استان اصفهان خیلی خیلی بهتر خواهد شد؟زیرا مدیران بومی هم آمدند و رفتند و کار مثبتی برای لرستان مظلوم انجام ندادند؟این همه جوان بیکار خروجی مدیران بومی قبلی بود
نقل قول کردن
#4 دالوندی 1398-06-23 08:53
مدیران بومی فقط و فقط به فکر اقوام و بستگان نزدیک خود هستند و به نظر من نویسنده این مقاله هم در انتصاب مدیران غیر بومی منافعش به خطر افتاده به هر حال این مدیران غیر بومی ایرانی هستند .
نقل قول کردن
#5 آرمین 1398-06-23 08:57
چه بومی و چه غیر بومی، فرقی نداره چون ما مردم مطالبه گری نیستیم.
از ماست که بر ماست.
نقل قول کردن
#6 بسیج فعال 1398-06-23 09:19
اول اینکه این عکسی که از مدیران بومی گذاشتید، از ضعیف ترین کسایی بودن که مدیریت داشتن تو لرستان، و همه از هر کسی بپرسی میدونن

بعدم همونطوری که مدیران کنون نتیجه معامله های پشت صحنه بقیه نمایندگان کشور تو استان های دیگه هستن، نماینده های لرستان هم‌بستگان خودشون رو تو بقیه استان ها جایگذاری میکنند.
مظلوم مردم لرستان...
نقل قول کردن
#7 گلناز 1398-06-23 09:27
بنظرم شایسته سالاری اعم از جنسیت و بومی و غیر بومی بودن است
نقل قول کردن
#8 علی 1398-06-23 10:11
مدیر بومی یعنی رانت و پارتی بازی.
نقل قول کردن
#9 هم استانی 1398-06-23 10:55
نگارنده محترم مطلب به عرض عالی برسانم که دغدغه شما و هر هم استانی در راستای جهش عملکردی مدیران قابل تحسین می باشد لیکن مدیر در صورت توانمند بودن و رعایت شایسته سالاری تفاوت چندانی در بومی یا غیر بومی بودن ندارد شاید غیر بومی بودن به لحاظ تمرکز بر انجام امور سازمانی ارجحیت دارد چرا که متاسفانه در این استان به لحاظ قومی و قبیله ای بودن و از طرفی انتظارات خارج از حیطه اختیارات مدیران موجب صلب تمرکز و وقت مدیر بومی بر وظایف محوله میگردد. که خدایی نکرده در مواردی نیز موجب چشم پوشی بر حقوق ذینفعان میگردد. لذا در انتصاب مدیر شایستگی و داشتن تقوا و عدالت در صدر شاخص ها می باشد.
نقل قول کردن
#10 lorestan 1398-06-23 11:19
به خدا از دست یکی از مدیران بومی چنان به ستوه آمده ام که دعا می کنم کاش در زمان اسکندر مقدونی یا چنگیز مغول متولد می شدم
نمایندگان هم چنان حمایتش میکنن انگار خدا فقط همین یه دونه رو ساخته.نمیدونم چه خیری براشون داشته؟؟؟!!!!
در این استان مدیر غیربومی یعنی ظلم کمتر و توهین کمتر
نقل قول کردن
#11 شهروند 1398-06-23 11:41
خانم سلیمانی لطف بفرمایند و عملکرد مدیران بومی رو شفاف سازی کنن
مدیر بومی داشتیم که لیسانس فیزیک بود اما مدیر میراث فرهنگی
مدیر بومی داشتیم که تازه به خاطر اختلاس در حبس تشریف داره
مدیر بومی داشتیم که اول پل رو درست کرد بدون اینکه با میراث فرهنگی هماهنگ کنه و مجدد پل رو تخریب کرد
مدیر بومی داریم که پادگان ۰۷رو تخلیه نمیکنه
,...
نقل قول کردن
#12 ن. ل 1398-06-23 12:59
دوستان شهاب آسمانی نزدیک انتخابات که میشود،یک مرتبه یادشان می آید نماینده هم داریم پس چرا در نشریه تان این همه از مدیران(بومی و غیر بومی )(مراجعه به آرشیو ) تعریف و تمجید میکنند ... براستی آیا دغدغه این عزیزان چیست
نقل قول کردن
#13 سارای 1398-06-23 15:42
به نقل از بهرام:
برادر گرامی تاریخ مهم ترین سند هست.یک زمانی تمامی معاون استاندار لرستان بومی بودند؟ببخشید چه گلی سر لرستان زدند ؟اگه هم گلی زده اند بر سر اقوام درجه یک خودشان و هم باندشان زدند؟به نظر من اگه لرستان برود زیر نظر استان اصفهان خیلی خیلی بهتر خواهد شد؟زیرا مدیران بومی هم آمدند و رفتند و کار مثبتی برای لرستان مظلوم انجام ندادند؟این همه جوان بیکار خروجی مدیران بومی قبلی بود

والا غیر بومی ها هم فقط به فکر اقوام خودشون هستن.
نقل قول کردن
#14 همشهری 1398-06-24 10:39
با کمال عذر خواهی قطعا از گذاشتن این عکس منظور معرفی افراد بوده است
این عمل واقعا درست نیست
نقل قول کردن
#15 لرستانی 1398-06-25 22:45
بدترین دوره مدیریتی است بنظرم هیچکدام کار فعال و درستی انجام نمیدهند
نقل قول کردن
#16 گیلورانی 1398-06-25 22:46
مدیرکل اداره راه و شهرسازی بعد از 2 سال هنوز نتوانسته است 5 کیلومتر ورودی خرم آباد از سمت چگنی را آسفالت کند
نقل قول کردن
#17 #غیوران اصیل 1398-06-28 22:58
مدیر (دلسوز و پیگیر و کارکن )مشکل لرستان است نه بومی و یاغیر بومی..
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا