یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از رئیس اتحادیه قالیبافان، رنگرزان، چله کشان، رفوگران و ... پنهان نیست از شما چه پنهان این روزها که بین آمارهای اقتصادی دولت و جیب مردم، بگومگوی فراوانی است و هیچ‌کدام هم از مواضع‌شان کوتاه نمی‌آیند، بشارتی دوبل آمد که نمایندگان مجلس در یک اقدام جهادی 109 ماده قانون تجارت را که از 85 سال قبل دست نخورده و سیاه و سفید باقی مانده بودند، دو ساعته آچارکشی، درزگیری، هواگیری، رنگ‌آمیزی کردند و آپارات شده تحویل هیئت رئیسه دادند!
 
اصل سند منگوله‌دار و رنگ‌آمیزی شده به روایت جراید... «حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امروز روز عجیبی بود در عرض حدود دو ساعت ۱۰۹ ماده قانون تجارت در صحن مجلس تصویب شد که واقعاً بهت‌آور بود. وی تصریح کرد: مشکل آن است این مباحث تخصصی را عمده نمایندگان متوجه نمی‌شوند! چند نفر از همکاران نماینده نزد بنده آمده و به‌صراحت اعلام کردند از این مباحث چیزی نمی‌فهمند! با این وضع قانون‌نویسی به کجا می‌رویم. نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بیان کرد: البته باید بگویم هرچند مدرک نمایندگان نسبت به دوره‌های قبل ارتقاء پیدا کرده اما واقعیت آن است سطح سواد فوق‌العاده ضعیف‌تر شده، وقتی ادبیات نمایندگان و مرقومه‌های آنان را با برخی دوره‌ها و بعضی از نمایندگان مقایسه کنیم به این مهم روشن‌تر پی می‌بریم.» خبرگزاری فارس
 
ملاحظه فرمودید... کاری را نزدیک به یک قرن روی زمین مانده بود دوستان به احسن وجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام رساندند و خیال تجار و اقتصاددانان مملکت را راحت کردند. البته برای نمایندگانی که برجام را بیست‌دقیقه‌ای هواگیری کردند، دو ساعت رکورد مطلوبی نیست ولی با عنایت به اینکه آزمون بزرگی در آخر سال داریم، ظاهراً نمایندگان سریع‌تر لوایح را تصویب کردند و منتظر ماندند تا زنگ بخورد و به حوزه‌های انتخابیه‌شان بروند و کارهای عقب‌مانده را پیگیری کنند وگرنه هر آدم عاقلی می‌داند که برای تصویب 109 ماده‌قانون دست‌کم سه چهار ساعت زمان است و حکماً این تعجیل حکمتی داشت!
 
فقط پیش خودمان بماند اگر این 109 ماده‌قانون را در خم رنگرزی یا پاتیل می‌ریختیم و با روناس یا سرخس وحشی رنگ‌آمیزی و با سانتریفیوژ آبکشی و با اشعه خشک می‌کردیم، بازهم بیشتر از دو ساعت طول می‌کشید! رؤیاهایتان ارغوانی ...
 
 
  

وحید حاج سعیدی
 








توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


 

دیدگاه‌ها  

#1 ابراهیم 1398-06-11 13:54
این قانون حدود ده سال است در کمیسیون های مختلف مجلس دهها بار مورد بررسی و کارشناسی نمایندگان ادوار مختلف قرار گرفته است، کاملا تخصصی است ، اساتید مختلف رشته حقوق تجارت در تدوین و نگارش آن نظر داده اند.
نقل قول کردن
#2 عباس 1398-06-12 08:12
اصولا بررسی و نگارش قوانین و کار کارشناسی در جلسات کمیسیون ها و با حضور کارشناسان خبره و صرف ده ها بلکه صده ها ساعت وقت صورت می پذیرد قرار نیست نمایندگان مجلس در زمانه ای که دامنه علم به قدر کهکشان ها گسترده شده در هر زمینه ای متخصص باشند . نمایندگان صرف اعتماد به نتیجه جلسات کمیسیون های تخصصی رای می دهند.الیته این مسئله به صورت کلی است وگرنه در بین همین نمایندگان مجلس فعلی هم هستند افرادی که تخصص که هیچ حتی کمترین اطلاعی از مسائل اقتصادی ، فرهنگی ، سیاسی و ... ندارند.
نقل قول کردن
#3 محمد 1398-06-12 13:16
جالبه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا