یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از دانشمندان علم مدیریت می‌گوید: "مدیریت یعنی همه‌چیز". بر همین اساس توسعه‌یافتگی یا عقب‌ماندگی، پیشرفت یا پس رفت، آسایش یا سختی زندگی مردم لرستان عملاً بستگی به کارآمدی و عملکرد مدیران استانی دارد. به بیانی دیگر، هر مدیر مسئولیت اداره و حل‌وفصل بخشی از امورات و مشکلات مردم را به عهده دارد که باید با تلاش و کوشش و با استفاده از تجربیات، تخصص و برنامه‌ریزی دقیق به رتق و فتق امور مردم بپردازد. بدیهی است در صورتی که مدیران از تجربه کافی، تخصص لازم، صداقت، پاکی و مهم‌تر از همه از شخصیت برجسته‌ای برخوردار نباشند، امورات و مشکلات مردم بر زمین‌مانده و آرام‌آرام کژی‌ها و کاستی‌ها پدیدار می‌گردند.
در حقیقت، مدیران سکان هدایت و پیشرفت استان را در ید اختیارات خود گرفته و در صورت ناکارآمدی و بی‌کفایتی، دست استاندار لرستان را برای توسعه استان بسته و مردم را در امواج سهمگین مشکلات و معضلات گرفتار می‌سازند. به‌عکس، مدیران صالح و باکفایت با برنامه‌ریزی‌های مدوّن و با بهره‌برداری از منابع انسانی صالح و صادق، امنیت، آسایش و رفاه را برای جامعه به ارمغان می‌آورند و امید و نشاط را در جان‌ودل مردم می‌نشانند.
با این اوصاف باید از خود بپرسیم با توجه به وضعیت کنونی و افزایش نرخ بیکاری، آیا استان‌مان از مدیران صالح و کارآمد بهره می‌برد یا این وضعیت حاصل عملکرد بعضی مدیران ناصالح و ناکارآمد است؟ به بیانی روشن‌تر، اگر استان لرستان پیشرفتی داشته باشد، این پیشرفت حاصل کار مدیران است و اگر پس رفتی اتفاق افتاده باشد، آن‌هم نتیجه عملکرد همان مدیران است. در شرایط کنونی، وقت آن است به اهمیت بی‌چون و چرای نقش مدیریت بیندیشیم و ضعف عملکرد بعضی مدیران را "مشکلِ مشکلات" استان لرستان بدانیم. متأسفانه، تازیانه‌های مدیران ناکارآمد و ناصالح بر پیکره جامعه لرستان و شلاق دردناک آنان بر گرده مردم نجیب استان فراتر از آنی است که تصور می‌کنیم. حاصل کار و عملکرد مدیران ناصالح و ناکارآمد استان چیزی به‌جز:
(1) به تاراج بردن بودجه محدود استان (2) حیف‌ومیل اموال عمومی (3) بر هم زدن رفاه و آسایش مردم (4) گسترش فساد (5) گسترش مشکلات اجتماعی (6) به‌کارگیری افراد فاسد (7) افزایش تعداد افراد فاسد (8) کاشتن تخم یأس و ناامیدی در جامعه (9) کاهش اعتماد عمومی به دولت و حاکمیت (10) عقب نگه‌داشتن استان (11) تخریب منابع انسانی کارآمد و تحصیل‌کرده (12) فراری دادن نخبگان استان (13) بر باد دادن آبروی استان در سطح کشور (14) و در یک‌کلام خیانت به قرآن کریم و سنّت رسول خدا حضرت محمّد (ص) در بر نداشته و نخواهد داشت.
مدیران ناصالح و ناکارآمد مثل موریانه پایه‌های مستحکم نظام اسلامی را آرام‌آرام سُست نموده و سطح نارضایتی مردم را به شدّت افزایش می‌دهند. به‌راستی کدام دشمن را سراغ دارید که این‌گونه از درون به‌نظام اسلامی خیانت کند و این‌چنین مردم این سامان را در مشکلات اقتصادی و اجتماعی گرفتار سازد؟ متأسفانه، مدیران نالایق و بی‌کفایت خود را در زرورقی از ریا کاری و دغل‌بازی می‌پیچند و از پشت به‌نظام خنجر می‌زنند. آنان به‌ظاهر هواخواه و پشتیبان نظام هستند و حتی پشت سر بزرگان استان به نماز می‌ایستند ولی در عمل موجب نارضایتی و ناامیدی مردم می‌شوند.
آری، وقت آن است به این مدیران به‌ظاهر حامی و پشتیبان حاکمیت و دولت ضرب شستی نشان داده و حق‌وحقوق این مردم شریف و نجیب از حلقومشان بیرون کشیده شود. مگر سهم استان از بودجه و اعتبارات دولتی چقدر است که این مدیران فاسد به آن مبالغ ناچیز رحم نکرده و با وقاحت آن را حیف‌ومیل می‌کنند!
چه به‌موقع و به‌جا دستگاه قضایی استان به همّت مدیرکل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و با همکاری و تدبیر اداره کل اطلاعات استان مدیران ناصالح و فاسد را تحت نظر داشته و طی سه‌ماهه گذشته بسیاری از آنان را بازداشت و تحت محاکمه قضایی قرار داده است. بی‌تردید، مبارزه گسترده با متخلفین و سارقین بیت‌المال موجی از شادی و شعف در سطح استان پراکنده ساخته و موجب امیدواری و نشاط مردم شده است.
استمرار اقدامات قاطعانه دستگاه قضایی استان، بی‌شک پایان عمر مفسدان اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. لذا، باید صادقانه و خاضعانه به خدمتگزاران به مردم نجیب لرستان دست‌مریزاد گفت.
 
 
اشک تمساح و طناب پوسیده ترامپ


سیدمحمد قاسمی/ یافته


توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش آن‌ها است.


دیدگاه‌ها  

#1 ر 1398-06-11 06:56
مدیران ناصالح پرسنل پاک دست انقلابی رو هم اذیت می کنند. ممنون از همه دلسوزان انقلاب.
نقل قول کردن
#2 انقلابی 1398-06-11 07:25
بسیار زیبا
مدیران رو کی انتخاب میکنه؟
سکوی پرتاب کسانی که مدیران رو انتخاب میکنه کیه؟
نقل قول کردن
#3 بازوند 1398-06-11 08:10
کجای تاریخ آمده استانداران زمان مولای علی (ع)رانندگانی 24 ساعته که در خودرو را برای آنها باز و بسته می کرده اند در اختیارشان بوده؟آلان هر مدیری چندین نفر فقط خدمه در مجموعه خودش را اجیر کرده؟آیا سیره و سبک زندگی مدیران امروزی را می توان با سیره و سبک مقامات حکومتی وقت مولای علی (ع)قیاس نمود.توسعه یافتگی یا توسعه نیافتگی استان و در مجموعه کشور خروجی همین مدیران هست؟بعد از 4 دهه هر روز شاهد فقیر شدن مردم هستیم.تا زمانیکه افراد صالح و خدمتگذار بر اساس شایسته سالاری زمام حکومت را بدست نگیرند شاهد نابسامانیهای فعلی هستیم.مدیرانیکه بر اساس رابطه پست و مقام می گیرند بیشتر در فکر خودشان و وابستگانشان هستند تا بجای خدمت بی منت؟مدیرانیکه بر اساس سفارش از سایر قوادر زمان احمدی نژاد و در زمان به اصطلاح تدبیر و امید هنوز بر مسند قدرت برنامه ریزی هستند و بعنوان متولی برنامه ریزی فاقد هر گونه طرح و برنامه ایی جهت توسعه و خروج از این توسعه نیافتگی فقط به فکر صندلی ریاست خودشان هستند چه انتظاری از اینگونه مدیران سفارش شده خواهید داشت؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#4 زهرایی 1398-06-11 08:20
آقای قاسمی متولین برنامه ریزی لرستان در زمان احمدی نژاد و در دوران شعار دولت علی برکت العالی چرا عملکرد و خروجی کارشان مورد بررسی و ارزیابی قرار نمی گیرد.متولیان برنامه ریزی لرستان در طول این مدت طولانی دو رییس جمهور چه راهکارهایی جهت برون رفت از وضعیت کنونی لرستان در خصوص بخش های همانندصنعت ،کشاورزی. خدمات و کشاورزی و اشتغال جوانان لرستان انجان داده اند؟اگر اشتغالی هم صورت گرفته فقط جهت وابستگان خودشان صورت گرفته نه مردم عادی.علی برکت العالی برای این متولیان بی برنامه ریزی......
نقل قول کردن
#5 سامان 1398-06-11 08:35
درود خداوند بر شما
نقل قول کردن
#6 مهر 1398-06-11 09:32
نگارنده محترم
زمانيكه شعار با عمل يكي نباشه و نظارتي بر انتصابات مديران صورت نگيره و مديران بر اساس سفارش بر مسند تكيه مي زنند اوضاع احوال از اين بهتر نمي شود.
نقل قول کردن
#7 موسوی 1398-06-11 11:02
البته اگه تعداد این مدیران ناصالح و نادکارامد بیشتر از حد نرمال باشد که هست مشخص می شود استاندار و تمایندگان نیز که نقش اصلی رو در انتخاب انها داشته اند ناکارامدتر و مقصر اصلی هستند.
نقل قول کردن
#8 ابراهیم 1398-06-11 13:38
سلام
احسنت,جالب بود ، ان شاالله خدا به آقای رئیسی قوت بدهد تا ریشه همه مفاسد را پاکسازی کند.
نقل قول کردن
#9 شهروند 1398-06-11 14:03
به جای برخورد قضایی بهتر است ساختارهای اقتصادی را درست کنیم که فساد به حداقل برسد بعد برخورد قضایی با فساد حداقل نتیجه بخش است. اقتصاد دولتی فساد زا است، واگذاری بخش های اقتصادی به بخش اختصاصی و خصولتی فسادزا است. شفافیت در تمام بخش ها باعث از بین رفتن فساد است.
نقل قول کردن
#10 انقلابی 1398-06-11 22:37
درود خدا بر شما همینطور است
نقل قول کردن
#11 انقلابی 1398-06-12 07:20
به نقل از ر:
مدیران ناصالح پرسنل پاک دست انقلابی رو هم اذیت می کنند. ممنون از همه دلسوزان انقلاب.

احسنت
دیده میشه انقلابی ها رو حتی نگهبان و نظافت چی کردن و غیر انقلابی ها رو رییس یا معاون
نقل قول کردن
#12 انقلابی 1398-06-12 16:01
بله برادر عزیز توکل بخدا
نقل قول کردن
#13 رضا 1398-06-12 16:32
باید علکرد مدیران برنامه ریزی استان و تمام مسئولینی ک تا الان بر این استان حکومت نموده اند مورد بررسی قرار گیرد
نقل قول کردن
#14 علی 1398-06-13 14:59
ادمهای ناصالح در هر رده ایی که باشند وجودشان باعث زیان به جامعه انسی میشود خواه دکتر یا مهندس یا کشاورز و...یا کاسب مسئولین کشور باید با یک حرکت جهادی ادارات را از وجود افراد ناصالح پاک کنند چون بصورت اپیدمی افراد و مسئولین ادارات بسمت اختلاس رابطه قبیله گرایی در حرکتند و با نزدیکی انتخابات حرکات بسیاری از این افراد بوضوح در جامعه مشخص میشود.
نقل قول کردن
#15 محمد 1398-06-18 08:43
درست است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا