در خبرها آمده است بهای عوارض عبور از آزادراه «خرمآباد- پل زال» باز هم افزایش یافت!
قیمت جدید که از یکم شهریور اعمال میشود ۱۸ هزار تومان برای سواری، 31 هزار برای مینیبوس و کامیونت، 36 هزار برای اتوبوس و ۶۵ هزار تومان برای تریلر تعیین شده است!
این در شرایطی است که شهریور ۱۳۹۵ نرخ افزایش به ترتیب ۱۲-۲۵-۳۲ و ۵۰ هزار تومان برای خودروهای فوق تعیین شد.
جالب است بدانید قطعه اول این آزادراه ۱۰۴ کیلومتری که آبان ۱۳۸۹ با حضور احمدینژاد افتتاح شد و قرار است ظرف ۲۵ سال سود مشارکت سرمایهگذار را تأمین کند، در همان سال اول افتتاح برای سواری ۵ هزار، وانت و مینیبوس ۱۰ هزار، اتوبوس ۱۲ و تریلر ۲۰ هزار تومان بوده است!
این یعنی افزایش قیمت عوارض در هر یک از موارد تا بیش از ۲۰۰ درصد نیز صورت گرفته و از این نظر عوارضی آزادراه خرمآباد- پل زال، چند سالی است افتخار پیدا کرده که لقب گرانترین عوارضی کشور را یدک بکشد!
حال دولت و مسئولان محترم پاسخ دهند، زمانی که نرخ عوارض آزادراه یا مثلاً بهای لبنیات طی این چند سال افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی را داشتهاند، به چه دلیل «یارانهها» که همسن و سال همین عوارضی آزادراه خرمآباد- پل زال هستند هیچ افزایشی نداشته و هنوز ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر نفر باقی ماندهاند؟!
ر - خرمآبادی
دیدگاهها
این آقا که آزاد راه رو ساخته، پولشو با دلار ۹۰۰ تومان آورد هزینه کرد تو این استان.
۱. الان فقط ۱۲ برابر پول خودش ضعیف شده
۲. این آقا اونهمه سرمایه کذاری کرده، به ازادی هز ۴ سال سود بانکی باید یک برابر سرمایشو ببره طیق سود بانکی کشور
۳. با این دو دوتا چهارتا کردن معمولی، بعید میدونم این نقد شما منصفانه باشه...
لرستان نسب به سایر استان ها در چه وضعی هست با توجه شرایط خدا دادی که داره
این ازاد راه هم دارن از پول مردم ساختشو میگیرن
هر چند که اگه ساخته نمیشد خیلی وضع بدتر میشد