یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مردادماه سال ۱۳۹۶ که به دعوت شورای پنجم، برای ارائه برنامه‌ی مسئولیت شهرداری بروجرد به‌ صحن شورا رفتم و برنامه جامع "توسعه پایدار بروجرد" را ارائه کردم ، شورای پنجم را با توجه به حضور جناح‌ها و تفکرات متفاوت، فرصتی برای بروجرد می‌دانستم! فرصتی که می‌توانست منجر به شکوفایی برخی استعدادهای نهفته در شهر و حرکتی روبه‌جلو برای بروجرد باشد.
دیری نپائید که انتخاب شهردار، دستخوش سیاست زدگی اعضاء شد، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اقدام به یارگیری کردند، بر سر تصاحب کمیسیون‌ها و هیات رئیسه شورا اختلافات بالا گرفت و پنج و چهار و چهار و پنج پی‌درپی شکل گرفت و شد آنچه که تا امروز همه ما و سراسر یک کشور، شاهد آن هستیم!
آن روزها یادداشتی از من در پایگاه خبری یافته و جراید دیگر منتشر شد با عنوان "شهردار، یک مدیر سیاسی نیست".
هدف، انتقال این پیام بود که مردم، شهردار خدمتگزار می‌خواهند، فردی می‌خواهند که با توانایی‌های ملی بتواند امتیاز بگیرد، نخبگان را دعوت کند و منطقه‌ای عمل کند.
بتواند با جذب چندین سرمایه‌گذار واقعی و ایجاد چند طرح عمرانی، موجب تحولات ملموس در شهر شود، زیرگذر میدان قیام را اصلاح کند، پل رودکی را تمام کند، معضل ترافیک را حل کند و در یک جمله، انتخابش، فارغ از هیاهو و اختلافات جناحی آن روزها انجام شود.
برخی از اعضاء شورا یا دوستان و مشاوران در سایه‌شان همان موقع به من اعتراض کردند که شما اشتباه می‌کنید! نگاه شهردار باید همواره سیاسی باشد!
این بحث تا آنجا پیش رفت که یادداشتی تحت عنوان " مگس‌وزنان سیاسی!" را قلم زدم و پیامش این بود که افراد مدعی سوابق و وزن سیاسی، از این جایگاه ادعا شده اگر واقعی است، استفاده کنند و بزرگان همفکرشان را که در حاکمیت مسئولیت دارند به شهر بروجرد بیاورند و از آن‌ها برای رفع مشکلات شهر استمداد کنند! این یادداشت نیز اگرچه در سطح ملی بازتاب گسترده‌ای داشت، ولی بازهم موجب حرکتی در سیاست زدگان نشد! شاید هم ادعاها واهی بود!
هنوز هم معتقدم هریک از ما، اگر مدعی هستیم رزومه‌های تخصصی، فنی، مدیریتی یا سیاسی داریم، باید مطابق این ادعا، عملکرد داشته باشیم!
هزینه‌ی انجام کارهای سیاسی اگر از جیب خودمان باشد، مشکلی نیست! ایراد آنجا ایجاد می‌شود که هزینه‌ی این کار از جیب مردم و بیت‌المالی باشد که باید صرف رفع موانع توسعه در امور شهری گردد و هیچ نماینده‌ای در شوراها نباید سوار بر آراء مردم شهر، موجب هزینه‌ی فرصت در شورا و شهرداری شده و با سیاست زدگی، هزینه‌ساز شود!
 
بوی آزاردهنده‌ی این سیاست زدگی در شورای پنجم که در پرده‌های واپسینِ چند روز اخیر و پس از دو سال هیاهوی بسیار برای هیچ! به بازداشت دو عضو و استعفای سه عضو دیگر رسیده، تمام شهر را گرفته است!
اگر وجود این بوی آزاردهنده، مجال استنشاق بوی گند زباله‌دان‌های مکانیزه‌ی کنار خیابان را داد، محض رضای خدا با شستشوی آن‌ها، مانع از انتشار بیماری‌های مختلف در این هوای گرم شوید و نشان دهید این شورا، بیهوده شرط داشتن سابقه‌ی شهردار بودن! را برای انتخابشان علم نکردند و در این شرط لازم، آن‌قدر سابقه مفید دارید که بتوانید مانع سیر نزولی در مدیریت شهری بروجرد باشید!
از صمیم قلب امیدوارم، با انجام وظایف اولیه خود در پاکیزگی شهر و سپس اقدامات ماندگار عمرانی، اعضای این شورا هم بتوانند به خود افتخار کنند که با انتخاب چنین شهردار کاربلدی، اگر توانایی ده‌ها نامزد بومی با سوابق ملی و بین‌المللی عمرانی و مدیریتی را نادیده گرفته‌اند ولی لااقل مردم را راضی نگه‌داشته‌اند!
به امید آن روز
 
 



علیرضا مقسمی/ کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک


مطلب مرتبط: "شهردار، یک مدیر سیاسی نیست".



 توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع، نشانه‌ی احترام شما به تلاش نویسنده است.

 



 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1398-05-30 16:50
اگر نمیتوانند کار کنند یه چند نفر از همین ما مردم عادی تعیین شوند به بهترین شکل ممکن شهر را سامان خواهیم داد.همین بلوار ولیغصر ع یکنفر کافیست که فضای سبز انرا نگهداری نماید متاسفانه کسی نیست درختان خشک شده اند بعضی از مردم خودشان درختان بلوار را ابیاری میکنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا