یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هدف اصلی از تشکیل شوراهای اسلامی تکیه‌بر نظرات و آرای مردم در زمینه مسائل شهری و پرهیز از اعمال سلیقه‌ها و خواسته‌های فردی و سیاسی در اداره امور شهری می‌باشد که این امر با انتخاب نفرات شورای اسلامی شهر و شناسایی مشکلات و کاستی‌ها به‌وسیله آنان و انتخاب شهرداری که بتواند در زمینه رفع این مشکلات قدم بردارد صورت می‌پذیرد.
حال مسئله اصلی که در این مرحله رخ می‌نماید این است که آیا شهردار انتخاب‌شده صرف‌نظر از چگونگی انتخاب شدن که آن نیز ممکن است تحت تاثیر سیاسی‌کاری و مسائل دیگر بوده باشد، چگونه اهداف پیش‌بینی‌شده را تأمین می‌نماید.
آیا از منابع شهرداری اعم از مالی و سازمانی به نحو احسن استفاده می‌نماید؟
آیا حیف و میلی در بیت‌المال صورت نمی‌پذیرد؟
دقیقاً همین‌جاست که نقش نظارتی شورای شهر پررنگ می‌شود. نقشی که در ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف، و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به‌صراحت به آن اشاره شده است که نمونه عینی آن بند هشتم این ماده است که بدین شرح است:
«نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی نقدی و جنسی و اموال منقول و غیرمنقول شهرداری و همچنین نظارت بر حساب درآمد و هزینه‌های آن به‌گونه‌ای که مُخل جریان اداره عمومی شهرداری نباشد.»
حال این سؤال پیش می‌آید که نقش نظارتی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در تخلفات احتمالی اخیر چیست؟
در صورت اثبات جرم، چگونه علف هرز فساد این‌گونه ریشه‌های خود را مستحکم کرده است و رویش آن به چشم اعضای شورا نیامده است؟
آیا فراموش کرده‌اند که امانت‌دار آرای مردمی هستند که به آنان امید بسته‌اند؛ مردمی که طعم تلخ فقر، محرومیت و توسعه‌نیافتگی را با تمام وجود چشیده‌اند.
هر چند که آب رفته را نمی‌توان به جوی بازگرداند اما اکنون کوچک‌ترین التیام بر باور جریحه‌دار مردم این است که اعضای شورای اسلامی شهر قصور خود در نظارت بر شهردار و شهرداری را پذیرفته و سعی نمایند که رویه‌ای متفاوت ازآنچه تاکنون بوده است در پی گیرند.
باشد که بزرگ‌ترین سرمایه یعنی اعتماد مردم از نو ساخته شود. به یاد داشته باشیم که مرز میان خدمت و خیانت بسیار ناچیز است. مبادا از آنان باشیم که مصداق این سخن امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه قرار گیریم که می‌فرمایند: بزرگ‌ترین خیانت، خیانت به امت است. یا حق
 
 
 
 بهزاد رنجبر-دانشجوی کارشناسی ارشد

دیدگاه‌ها  

#1 فرهنگی 1398-05-28 23:04
مردم که هیچ امیدی به این شورا و شهرداری ندارند چون خرم اباد عین یک ده کوره ای شده
نقل قول کردن
#2 شهروند 1398-05-29 01:04
امروز ۳نفر از شورای شهر بروجرد استعفاء
وباشرمندگی از مردم بابت عدم قولهایی که
به مردم دادند عذرخواهی کردند.
نقل قول کردن
#3 محسن 1398-05-29 01:25
شورا فقط تحميل هزينه اضافي و باعث خلل در اداره شهر و شهرداري ميشود
نقل قول کردن
#4 عباس 1398-05-29 15:43
به نظر میرسه انحلال شورا یا استعفای دسته جمعی اعضای شورای شهر خرم آباد بهترین گزینه موجوده ، وضعیت اسفناک خرم آباد در حال حاضر با هیچ دوره ای قابل قیاس نیست خرم آباد در حال حاضر کوچکترین شباهتی با یک شهر نداره
نقل قول کردن
#5 حمید ت 1398-05-29 16:50
کارشناسان بررسی کن ،وجود شوراهای شهر ،در مجموع مفید است یا مضر .به نظر من تحمیل هزینه های بیشتر به مردم یه شهر هست .
نقل قول کردن
#6 عباس 1398-05-30 14:07
ببخشيد يك فرهنگي كه د بقول سياسيون الفباي آموزش و برورش را نميداند چگونه مي تواند در خصوص شهرو شهرسازي عرض اندام كنه؟
امروزه شاهد افت تحصيلي فرزندانمان هستيم ؟امروزه تعدادي از فرهنگيان بجاي اينكه در فكر بالابردن سطح علمي فرزندانمان باشند در فكر باند باند بازي هستند؟آقايان بخداوندي خداوند در برخی جاها خذف شوراها به مراتب بهتر از بودنشان هست؟تمام بچه هاي مردم را بيسواد بار آوردند؟سر كلاس درس نميدهند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا