یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سید موسی خادمی، استاندار لرستان در روز خبرنگار انتقاداتی از اصحاب رسانه داشت که جای تامل دارد.



در خصوص عبارت درز‌های رسانه‌ای که آقای استاندار آن را برای اولین بار وارد ادبیات رسانه‌ای استان نمود باید بدانیم که اولاٌ رسانه همواره پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است که انتشار اخبار و انعکاس مطالبات مردمی از مهم‌ترین کارکردهای آن است.
حال اینکه مسئولان با ارائه عملکرد دروغین به رسانه‌ها سعی در بالا کشیدن خود دارند، بیش از هرچیز جای خالی دستگاه‌های نظارتی خالی است که جلوی ارائه گزارش‌های خلاف واقع را بگیرند و از سوی دیگر  اصحاب رسانه نیز باید بیش از پیش دقت کنند که مدیران از درزهای رسانه‌ای به عنوان پلی برای رسیدن به اهداف خود استفاده نکنند.
 خادمی گفت: برجسته کردن نکات منفی اخبار به ضرر لرستان است، شما باید تصاویر زیبای لرستان را ببیند، برای نشان دادن ضعف یک مدیر، انتشار مشکلات استان در کشور کار درستی نیست. مدیران دیر یا زود رفتنی هستند اما اخباری که منتشر می‌شود در ذهن مخاطبان باقی می‌ماند!
سوال ما از استاندار محترم این است که تصاویر زیبای لرستان کجایند که مدیران ما ساخته‌اند و ما آن‌ها را نمی‌بینیم؟
حقیقت این است که مدیر رفتنی باشد یا نباشد، ما اصحاب رسانه نمی‌توانیم رسالت و وجدان کاری خود را زیر پا بگذاریم، چراکه امام علی(ع) سرلوحه کارهای ماست و این الگو به ما آموخته که در برابر ظلم و خیانت مسئولان کوتاه نیاییم و تا جایی که می‌توانیم در مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم و البته قبول داریم که برجسته کردن نکات منفی دردی از استان را دوا نمی‌کند اما باید نکات مثبت را نیز ببینیم که بتوانیم آن‌ها را انعکاس دهیم.
یکی دیگر از گلایه‌های استاندار این بود که صحبت‌های رئیس دیوان محاسبات کشور مبنی بر اینکه مسئولان استان لرستان جزء پاک دست‌ترین  مسئولان کشور هستند، در رسانه‌ها انعکاس خاصی نداشته است، این درحالی است که در چند وقت اخیر موج دستگیری ها در لرستان بالا گرفته و شاهد دستگیری مسئولان استانی و شهری در استان هستیم.
در پاسخ به این گفته دکتر خادمی باید گفت: آیا این اخبار نقیض را مردم باور می‌کنند که ما آن‌ها را انعکاس دهیم؟ آیا وجود این همه فساد و دستگیری با جملات رئیس دیوان محاسبات کشور تناقض ندارد؟
دیگر موضوعی که در این مراسم به آن اشاره شد تقسیم آگهی‌های دولتی بین روزنامه‌های استان بود، که استاندار لرستان به عنوان مسئول ارشد دولت در استان، تنها به ارسال نامه برای دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد که مسئولان آن را اجرا نمی‌کنند، که البته این خود اعترافی بر ناکارآمدی است.
مطلب دیگر که در این جلسه بیان شد، سفارش ادارات به پرداخت مطالبات روزنامه‌هاست، این درحالی است که این روزها عملکردی از ادارات دیده نشده که روزنامه‌ای بخواهد آن را به صورت رپرتاژی چاپ کرده و از اداره‌ای مطالبه داشته باشد که بخواهد با سفارش پرداخت شود.
از اولین روز شروع به کار استاندار لرستان تاکنون یکی از مطالبات اصلی اصحاب رسانه از استاندار برگزاری نشست خبری است که به واسطه آن بتوان افکار را به هم نزدیک کرده و از تجربیات رسانه‌ها از سطح جامعه در اجرایی کردن تصمیمات دولت و مجلس به نحو احسن در سطح جامعه استفاده کرد؛ اما این روزها و پس از گذشت دو سال از حضور استاندار و آگاهی کافی خبرنگاران از عملکردهای استانداری این مهم دیگر ضروری به نظر نمی‌رسد.
 در پایان فراموش نمی‌کنیم صحبت‌های مادر شهیدان حیدری که ما را به آینده و ادامه راه خود در رسیدن به جایگاه واقعی خود امیدوار کرد.

 
لیلا سلیمانی/ شهاب آسمانی





 

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع، نشانه‌ی احترام شما به تلاش نویسنده است.




دیدگاه‌ها  

#1 منتقد موسی 1398-05-27 13:43
آقای خادمی هیچ چی!!!
یادمه روزی که اومدی گفتی من از این لحظه لرستانی هستم ولی با انتصابات ضعیف و همه چیز عادی نشون دادن روز به روز از محبوبیت خودت کمتر کردی پدر من! پروژه های بر زمین مونده ی مرکز استان مهر تاییدی بر عملکرد شماست!
نقل قول کردن
#2 زاهد 1398-05-27 13:55
این چه تایتریه اخه! من خودم خبرنگارم اصلا جالب نیست تیترتون
نقل قول کردن
#3 سروش 1398-05-27 15:07
ایشان در مدت دوسال برای مرکز استان چکار کردند؟ اصلا مدیران بی حال و بی توجه مواخذه یا جابجا میشن؟
وضعیت توسعه و مبلمان شهری افتضاح و شرم آور است. تا فرصت هست جبران مافات کنند.
نقل قول کردن
#4 شهروند ۱ 1398-05-27 15:18
با سلام جناب خادمی : مدیران دیر یا زود رفتنی هستند ، پس بفرمایید استان لرستان را به آزمایشگاه پرورش مدیران تازه بدوران رسیده تلقی می نمایید
متاسفانه رسانه های استان حس هیچ گونه مطالبه گری از مسئولین را ندارند
پس چه انتظاری از مردم دارید
نقل قول کردن
#5 مسعود 1398-05-28 01:35
چه عملکردی هست که بخوان گزارش بدن
توکدوم حوزه؟؟؟؟
چه اتفاق جدیدی افتاده تواین دوسال
نقل قول کردن
#6 امیری 1398-05-28 11:25
اقای استاندار:1-در زمانی که مردم با پیشرفت تکنولوژی به صورت لحظه ای از اخبار مطلع هستند پاک دستی مدیران شما با عزل و دستگیری کار کنان شما چه رابطه ای دارد ؟ایا مردم نمی پرسند استانداری که حتی در اتاق های دیوار به دیوار محل کارش فساد اقتصادی رو می دهد استانداری که استانش به تیتر خبر های این رو ز کشور و جهان در دستگیری مدیران فاسد تبدیل شده است چگونه برخی مدیرانش را پاک دست می داند .
نقل قول کردن
#7 امیری 1398-05-28 11:26
2- اقای استاندار حتی اگر مدیران شما هم پاک دست باشند دردی از مردم را درمان نمی کنند بیکاری و
فقر و رانت های پیدا و پنهان سبب شده است که استان لرستان با وجود تعصبات قومی و مذهبی شاهد پدید هایی همچون طلاق و اعتیاد و مهاجرت باشد .کاش می توانستی جوانان لرستانی را که همگی داری مدارک دانشگاهی هستند در گوشه گوشه میدان ها و خیابان های تهرانی ببینی که یا با لباس کاری در دست منتظر کار گری هستند یا با ماشین های 31 و 41 در اضطراب بر خورد پلیس برای مسافر کشی هستند اقای استاندار مبلمان شهری مرکز استان را که چه عرض کنم حداقل بفرمایید چاله های حیابان های مر کز شهر را اسفالت کنند تا برای مساغران معلوم نباشد که اوضاع این استان از نظر اقتصادی و سیاسی پر از چاله هست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا