یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دوشنبه 10 دی‌ماه 1397 فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «حالا خورشید» شبکه سه سیما به ابهاماتی که در چند روز اخیر در فضای مجازی پیرامون اظهارنظرش درباره عملیات کربلای 4 ایجاد شده بود، پاسخ داد.
نخبه کشی در ذات ماست آقا محسندکتر محسن رضایی در یکی از پیام‌رسان‌ها در فضای مجازی گفته بود: «عملیات کربلای 4 فریب دشمن بود.» با اعلام این نکته، سیل انتقادات روانه این فرمانده دفاع مقدس شد.
منتقدان که بیشتر از یک طیف سیاسی در کشور هستند، محسن رضایی را متهم کردند که او عملیاتی را که به گفته آن‌ها در آن هزاران تن از فرزندان این مرزوبوم به شهادت رسیده‌اند را چطور به‌عنوان عملیات فریب می‌داند؟!
جنگ روانی و موج تخریب علیه این سردار دفاع مقدس در این چندروزه به حدی او را رنجانده بود که وقتی مجری برنامه، سؤال منتقدان از او با این عبارت که «جان رزمندگان دفاع مقدس برای شما ارزش نداشته» را مطرح کرد، به‌قدری ناراحت شد که جلوی دوربین یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون، به گریه افتاد.
این یادگار دفاع مقدس در پاسخ به این سؤال با بغضی در گلو گفت: «کل شهدای ما در کربلای ۴، ٩٨۵ نفر است که اسامی آن‌ها در بنیاد شهید موجود است، برای فرمانده حتی یک شهید یا یک مصدوم هم دردناک است، رابطه عاطفی ما در جنگ بی‌نظیر بود، ما به هم سردار و ژنرال نمی‌گفتیم، من برای همه «آقا محسن» بودم، یک برادر حاضر است شهادت برادرش را ببیند؟! من هنوز مهدی باکری به خاطرم می‌آید قلبم به درد می‌آید.(گریه سردار)»
رضایی در پاسخ به یکی دیگر از سؤالات رضا رشید پور که چرا وقتی می‌دانستید عملیات کربلای 4 لو رفته عملیات را لغو و یا به تأخیر نینداختید؟(نقل به مضمون) جواب داد: «در زمان جنگ تعداد زیادی مزدوران دشمن در داخل کشور و نیز گروهک منافقین در تهران، کرمانشاه، اهواز و ... و نیز سرویس‌های امنیتی و جاسوسی ابرقدرت‌ها و کشورهای منطقه، اطلاعات ما را به عراقی‌ها می‌دانند؛ و احتمال درز اطلاعات در همه عملیات وجود داشت و به همین دلیل نمی‌توانستیم در جنگ منفعل عمل کنیم.»
فرمانده سپاه قدس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه با تائید سخنان سردار رضایی گفت: «بعضی مطرح می‌کنند چرا عملیات لو رفت؟ آقای رضایی دستور عملیات دادند، این یک تصمیم شخصی نبود، ما در همه عملیات درصدی از لو رفتگی را داشتیم، مثلاً در یکی از عملیاتها وقتی غواص‌های ما وارد آب شدند همان زمان دشمن نورافکن انداخت روی آب.»
سردار قاسم سلیمانی ادامه داد: «منطق لو رفتن نمی‌تواند مانع یک عملیاتی شود که چندین ماه برای آن تدبیر شده است؛ ما با فاصله کمتر از ١۵ روز عملیات کربلای ۵ را انجام دادیم که عملیات موفقی بود، پیرامون آن هم بحث داشتیم؛ دشمن در کربلای ۵ دچار غافلگیری شد و تصور دشمن این بود که کربلای ۴ عملیات فرعی ما بوده است.»
این فرمانده شجاع مدافع حرم اضافه کرد: «محسن رضایی یا آقا محسنِ همه مردم ایران حق بزرگی به گردن همه ما دارد، ایشان طراح عملیات‌های مهمی بودند که اغلب آن‌ها موفق بود، البته برخی دوستان ما که نقش ارزنده‌ای داشتند شهید شدند مثل حسن باقری.»
دکتر رضایی در ادامه این گفتگوی زنده تلویزیونی با بیان این که تحلیل من از «عملیات فریب» یک تحلیل پسینی است، افزود: «24 ساعت بعد از انجام عملیات کربلای 4، این عملیات به عملیات فریب تبدیل شد و با موفقیت عملیات کربلای 5، عراقی‌ها به این نتیجه رسیدند که عملیات کربلای 4 به‌منظور فریب آن‌ها بوده است.»
فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره دستاوردهای این عملیات هم گفت: «دستاورد کربلای ۵ این بود که قطعنامه ۵٩٨ به امضا رسید؛ صدام فهمید نمی‌تواند مقابل ایران دیوار باشد؛ اگر کربلای ۴ نبود کربلای ۵ انجام نمی‌شد و جنگ تا به امروز ادامه داشت، صدام بر سرکار بود، اختلاف کویت و عراق شکل نمی‌گرفت؛ پایان دادن جنگ کمتر از آزادسازی سرزمین‌ها نبود.»
همه ما در کتاب‌های تاریخ دوران تحصیل، قاجارها و به‌ویژه فتحعلی شاه را مورد شماتت قرار می‌دهیم که چرا لیاقت نداشتند تمامیت ارضی کشور را حفظ کنند و نتوانستند سرزمین‌های شمالی ایران را از اشغال روسیه تزاری نجات دهند؟!
البته شایان ذکر است که این گونه نبوده که حکومت وقت و سپاهیانش خاک کشور را دو دستی تقدیم بیگانه کرده باشند، بلکه این اتفاقات و تصرفات در حالی صورت گرفت که سپاه ایران 30 سال با روسیه تزاری در حال جنگ بود، ولی به علت این که سپاه ایران یک سپاه نامنظم و فصلی بود، در عین این که پیروزی‌هایی هم کسب کرد ولی نتوانست که در مقابل روس‌ها دوام بیاورد و در نهایت عهدنامه‌های ننگین «ترکمانچای» و «گلستان» به کشور تحمیل و بخش‌های مهمی از خاک ایران جدا شد.
حالا امروز سردار رضایی که یکی از نمادهای دفاع مقدس است و فرمانده سپاهی بود که شجاعانه در مقابل نظام سلطه و دشمن تا بیخ دندان مسلح بعثی ایستادند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد از سوی کسانی که مدعی خون شهدای والامقام شده‌اند، مورد هجمه قرار گرفته است!
به قول سردار قاسم سلیمانی «نباید فردی که رمز موفقیت ما در٨ سال جنگ بوده مورد شماتت قرار بگیرد.»
به نظر می‌رسد دلیل این رفتار را باید در حافظه تاریخی ملت ایران جستجو کرد؛ در طول تاریخ متأسفانه جامعه ایران یک جامعه نخبه کش بوده و همیشه نخبگانش در ادوار مختلف به طریق گوناگون از دور خارج شده‌اند و جامعه ایرانی از خدمات این افراد محروم می‌شده است.
لازم نیست خیلی به عقب برگردیم، کنکاشی اجمالی در تاریخ معاصر به‌خوبی نمایان می‌کند که افرادی که به قول معروف سرشان به کلاهی می‌ارزیده نه‌فقط در حوزه سیاست که در همه عرصه‌ها و حوزه‌های اجتماع به‌نوعی سر به نیست یا خانه‌نشین شده‌اند؛ قائم‌مقام فراهانی‌ها، میرزا تقی‌خان امیرکبیرها، مصدق‌ها، تختی‌ها و ... تنها نمونه‌هایی از این دست هستند.
در تمام دنیا پاسداران و سربازان قابل‌احترام و موردتکریم مردم هستند؛ شک ندارم در آینده نه‌چندان دور اکثر قریب به‌اتفاق مسئولان رده‌بالای دولت آمریکا اعم از رئیس‌جمهور، نمایندگان مردم و مجلس سنا، فرمانداران کل و ...از بین همین سربازان آمریکایی که خاورمیانه را به آتش کشیده‌اند و در افغانستان و سوریه و یک دهه گذشته در عراق به صغیر و کبیر رحم نمی‌کردند و نمی‌کنند، انتخاب خواهند شد.
یکی از اتهامات جرج بوش پسر، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در مبارزات انتخاباتی، فرار و شرکت نکردن او در جنگ ویتنام بود؛ جنگی که در آن سربازان آمریکایی میلیون‌ها انسان بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند.
این در حالی است که در 58 جنگ و بیش از 100 کودتایی که توسط آمریکا در یک قرن اخیر در جهان روی‌داده، بدون استثنا ماهیت تجاوزکارانه و امپریالیستی داشته و هیچ‌کدام آزادی‌خواهانه نبوده است.
آن‌وقت در کشور ما تحت تأثیر القائات و هجمه رسانه‌های معاند و نیز دنباله‌های آن‌ها در داخل، نامزدهایی که سابقه جبهه و جنگ دارند و پاسدار و سرباز وطن بوده‌اند با کاهش محبوبیت و در نهایت ریزش آراء مواجه می‌شوند!
در روسیه کنونی با وجود گذشت چندین دهه از جنگ جهانی دوم، هم چنان کهنه سربازان شرکت‌کننده در این منازعه بین‌المللی دارای امتیازات خاص بوده و در میان مردم و مسئولان مورد احترام هستند.
گریه سردار رضایی در برنامه مزبور جدای از بحث عاطفی و جریحه‌دار شدن غرور یک انسان و یک مرد؛ هشیار باشی به همه ماست که بیش از این‌قدر قهرمانان ملی و واقعی‌مان را بدانیم و نگذاریم که جای خادم و خائن عوض شود.
آقا محسن اولین و آخرین نفر نیست که مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد؛ در فرهنگ مرده‌پرست ما، افراد تا زنده هستند کسی قدر آن‌ها را نمی‌داند و متأسفانه نخبه کشی جزئی از فرهنگ و ذات ما ایرانی‌ها شده است.
محسن رضایی و رضایی‌ها شهروند کشورهای اروپایی و غربی که بماند، اگر مال همین کشورهای شیخ‌نشین حاشیه خلیج‌فارس باشند به قول لری خودمان آن‌ها را روی سر می‌گذارند و حلوا حلوا می‌کنند.

مصطفی رباطی

دیدگاه‌ها  

#1 Armin 1397-10-12 11:55
اونجایی که ایشون پست گذاشته بود پیام‌رسان نیست! شبکه اجتماعی هست و اسمش هم توئیتر هست،نمیدونم چرا امثال آقای رضایی که همیشه ادعای انقلابی و دغدغه مردم داره توئیت میزنه بعد واسه ما حرام و فیلتر هست!!
نقل قول کردن
#2 Armin 1397-10-12 11:57
در ثانی اون همه تلفات و شهید که دادیم فقط برای یک فریب ساده بود؟!
نقل قول کردن
#3 امیری 1397-10-12 13:39
با سلام
متاسفانه نگارنده این یادداشت سعی در تبرئه دارد و از همان اول که منتقدین را "یک گروه سیاسی در کشور "می داند، نشان می دهد در پی چه هستند! این در حالی است که خیلی از فعالین و افراد شناخته شده در این باره موضع گیری داشتند...
بالاخره باید ایشان و هر کس دیگه در هر جایگاهی که هستند یا بوده اند جوابگو باشند!
مگر شما فکر کنید ایشان معصوم هستند؟!!
نقل قول کردن
#4 زیوداری 1397-10-12 20:03
فرمانده عالی جنگ آنزمان مرحوم آیت الله رفسنجانی بوده و وزیر سپاه هم محسن رفیقدوست. فرمانده نیروی زمینی ارتش هم سپهبد صیاد شیرازی بوده ولی مشخص است که یک جریانی مغرضانه سعی دارد دکتر محسن رضایی را تخریب کند. دکتر حسین علایی ( فرمانده نیروی دریایی سپاه در زمان جنگ ) در کتاب روند جنگ ایران و عراق جلد دوم مینویسد:زمانیکه عملیات کربلای ۴ لو میرود دکتر محسن رضایی اعلام خطر میکند و مقامات بالا را مطلع میکند و فرماندهان و مقامات بالا با این دلیل که ماهها طرح این عملیات زمان برده و نمیشود آنرا به یک باره لغو کرد میگویند باید ادامه یابد حالا تمام تقصیرها را نباید بر گردن یکی انداخت. بالاخره جنگ بوده و ایرانم بدلیل تحریمهای تسلیحاتی در تنگنا بوده است.
نقل قول کردن
#5 سپهوند 1397-10-12 20:33
منافقین ( مزاحمین خلق ) به رهبری مسعود رجوی خاعن که فیلم روبوسی او با صدام موجود است تمام اطلاعات پشت جبهه های جنگ را به عنوان ستون پنجم به بعثی ها میفروختند تا شاهد شکست ایران در عملیاتها باشند. علاوه بر آن در شهرها با بمب گذاری و خط ترور افراد سرشناس مملکت موجبات نارضایتی را بوجود می آورد حالا عده ای تمام مشکلات را فرو میکاهند به محسن رضایی و گویا تیشان یک تنه عامل و مقصر تمام مصایب ایران بودند! اجتماع نخبه کش ایران همین است
نقل قول کردن
#6 افلاکی 1397-10-12 20:39
وقتی که ما تمام مشکلات را به یک نفر نسبت میدهیم یعنی هنوز به درک درستی از تحلیل وقایع دست پیدا نکردیم. اگر فیلمها و مستندات زمان جنگ را دیده باشید پی خواهید برد که رهبری عملیات ها توسط شورای جنگ متشکل از فرماندهان عالی رتبه نظامی و کشوری اعم از ارتشی و سپاهی و سیاسیون ( مسؤلان ارشد مملکت مثل رییس کمیسیون دفاع ملی مجلس ، رییس مجلس ، رییس جمهور ، نخست وزیر ، وزیر دفاع و … ) گرفته میشده است و هرگز یک نفر به تنهایی نمیتواند دستور شروع یا لغو یک عملیات را صادر کند
حالا عده ای شانه خالی میکنند و تقصیرات را به گردن یکنفر می اندازند که اخلاقی نیست.
نقل قول کردن
#7 سیاه منصور 1397-10-12 20:49
در مستند نیمه خاموش که در شبکه مستند پخش شد خود مرحوم آیت الله رفسنجانی میگفت من فرمانده عالی جنگ بودم و بدون اطلاع من کاری انجام نمیشد. حالا چون ایران کشور کثیرالقومی است و تصمیمات هم مبتنی بر اقوام است جریان مغرضی سعی دارد شخصیت دکتر محسن رضایی را تخریب کند وگرنه کسی نیست که نداند تمام عملیات ها در کمیسیون امنیت ملی و شورای جنگ و وزارت دفاع با حضور اشخاص نظامی _ سیاسی گرفته میشد حالا عده ای در فضای گمنام مجازی سعی دارند فتنه انگیزی کنند ولی نمیگویند چرا برخی بعد از آزادسازی خرمشهر چه اصراری به ادامه جنگ داشتند؟
نقل قول کردن
#8 دیناری 1397-10-12 22:04
منافقین که ستون پنجم صدام بودند اطلاعات عملیات کربلای ۴ را در اختیار بعثی ها گذاشتند و عامل لو رفتن عملیات بودند
نقل قول کردن
#9 طولابی 1397-10-12 23:55
فیلمش رو تو آپارات دیدم واقعأ آدم ناراحت میشه آخه کدام رزمنده ایرانی که ماه ها و سالها با هم وطنانش و برادران دینی در خط مقدم برای وطن جنگیدن و زندگی کردند حالا از کشته شدن هم لباساش خوشحال میشه؟ در ثانی ایشون دانشجوی رشته مکانیک در تهران بودند و با تعطیلی دانشگاهها و شروع جنگ داوطلبانه عازم جبهه میشن اگر قرار بر دنبال مقصر گشتن هستند که باید با آنها که شروع کننده جنگ بودند برخورد شود ( که صدام مزدور در صدر است ) نه جوانانی که به دفاع از ایران برخواستند
نقل قول کردن
#10 قنبری 1397-10-13 00:01
به نقل از امیری:
با سلام
متاسفانه نگارنده این یادداشت سعی در تبرئه دارد و از همان اول که منتقدین را "یک گروه سیاسی در کشور "می داند، نشان می دهد در پی چه هستند! این در حالی است که خیلی از فعالین و افراد شناخته شده در این باره موضع گیری داشتند...
بالاخره باید ایشان و هر کس دیگه در هر جایگاهی که هستند یا بوده اند جوابگو باشند!
مگر شما فکر کنید ایشان معصوم هستند؟!!
گذشته ها بد یا خوب گشت امروز باید مشکل گرانی و بیکاری جوانان را حل کرد پرداختن به این بحثها قطعأ برای حاشیه سازی است
نقل قول کردن
#11 حاتمی 1397-10-13 00:03
به نقل از دیناری:
منافقین که ستون پنجم صدام بودند اطلاعات عملیات کربلای ۴ را در اختیار بعثی ها گذاشتند و عامل لو رفتن عملیات بودند

علاوه بر منافقین خلق ، فداییان جهل و کمونیست های توده ای هم به ایران خیانت کردند و اطلاعات سری جبهه ها و نقاط حساس شهرها را هم به صدام راپورت میدادند
نقل قول کردن
#12 بازگیر 1397-10-13 00:08
به نقل از امیری:
با سلام
متاسفانه نگارنده این یادداشت سعی در تبرئه دارد و از همان اول که منتقدین را "یک گروه سیاسی در کشور "می داند، نشان می دهد در پی چه هستند! این در حالی است که خیلی از فعالین و افراد شناخته شده در این باره موضع گیری داشتند...
بالاخره باید ایشان و هر کس دیگه در هر جایگاهی که هستند یا بوده اند جوابگو باشند!
مگر شما فکر کنید ایشان معصوم هستند؟!!
محسن رضایی اول انقلاب ۲۳ سال داشته یا مهدی باکری ۲۱ ساله بوده و اینها جوان و کم تجربه ولی پر از ایمان و سرشار از شهامت بودند اینها جوانی خود را در جبهه ها به دفاع از ایران پرداختند و مطمعن باشید دکتر محسن رضایی به دلیل محجوبی و خویشتن داری آماج این حملات برنامه ریزی شده قرار گرفته وگرنه کیست که نداند ظهیرنژاد بعد از فتح خرمشهر به امام گفت باید به جنگ ادامه و بصره را فتح کرد تا جنگ پایان بیابد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا