یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرداري خرم‌آباد - يافتهشوراهای اسلامی شهر و روستا از ارکان اولیه مشارکت مردم در سرنوشت خود و به دست آوردن مطالبات مشروع اجتماعی خویش هستند.

با این اصل که اعضای منتخب شورای یک شهر که منتخب مردم شهر هستند‌، حق انتخاب و تصمیم‌گیری بر اساس نطر و رای فردی و مصالح اجتماعی و موازین شرعی و قانونی هستند‌.

می‌دانیم که شورای یک شهر بر اساس قانون حاکم بر شوراهای اسلامی شهر و روستا‌، مصوب مجلس شورای اسلامی و قانون اساسی حق انتخاب شهردار شهر و یا دهیار روستا را دارند. مشکلی در انتخاب و یا نظر فردی اعضای شورای یک شهر نمی‌بینم و مخالفتی ندارم‌، اما سوالی دارم و آن این است که‌: بر اساس چه معیار و هدف و رویکردی اعضای شورای یک شهر "شهردار‌" انتخاب می‌کنند؟ ملاک انتخاب‌شان چیست؟!

سابقه‌، تجربه، دانش، تعهد، کارآیی و کارامدی، تخصص و یا خروجی کار؟ کدام یک اولویت انتخاب‌شان است‌‌؟!

خط‌کش  و ترازوی این انتخاب چه می‌تواند باشد؟

چه خوب است مردم یک شهر بدانند که  شهردار محبوب و مورد علاقه و موفق آنان چه توانایی و یا آیتمی از شهردار منتخب کم دارد؟!

آیا شورای شهر خیلی فنی، دقیق، حساب شده و بر اساس برنامه‌های نامزدها‌، مو را از ماست بیرون کشید و شهردار ی جدید را انتخاب کرد یا نه‌؟! آیا برنامه‌های شهردار منتخب کارآمدتر و کاربردی‌تر از شهردار سابق بوده است؟!

گله‌ام این است که در کجای این مملکت و استان "شهردار نمونه‌ی کشوری" را کمتر از 7 ماه بعد برکنار می‌کنند؟!

آیا ما به دست خود فرصت‌ها را نمی سوزانیم‌؟ چرا مدیران کارآمد و توانا و متعهد و باتجربه خود را این‌چنین کنار می‌گذاریم و دست به واردات "مدیر" از دیگر شهر‌ها و استان‌ها می‌زنیم؟

سوال دیگرم این است که مطالبات مردم يك شهر يا موکلین آن‌ها يعني اعضای شورای یک شهر، کدامیک بر دیگری رجحان دارد؟

اگر واگرایی بین مطالبه‌ی مردم شهر و یا اعضای شورای شهر باشد‌، شهردار یک شهر باید کدام مطالبه را پاسخگو و متعهد باشد‌؟ مردم یا اعضای شورا را‌؟

با این روند چندساله‌ی انتخاب اعضای شورای شهر و خروجی‌های اعضای شورای شهر در شهری مثل خرم‌آباد‌، به نظر می‌رسد مردم شهر خرم‌آباد‌، کارآمدی شورای شهر را هر سال ضعیف‌تر از سال قبل می‌دانند و این روند ممکن است به عدم حضور و میل علاقه‌ی آنان به انتخاب اعضای شورا در دراز‌مدت بیانجامد.

همچنین به نظر می‌رسد شورای شهر خواسته و یا ناخواسته در صف دسته‌بندی‌ها وگروه‌بندی‌های سیاسی در انتخاب شهردار افتاده است و این به مراتب بسیار نگران‌کننده‌تر است.

این رویکرد در آتیه مردم را بازنده‌ی اصلی این قشون‌کشی و صف‌بندی‌های مدیریتی و سیاسی همانند ادوار گذشته خواهد نمود.

این دور شدن از هدف اصلی شوراهاست.

بی‌شک برکناری شهردار "هرمز نصیری" از سکان شهرداری خرم‌آباد با توجه به خدمات خوب این شهردار سرخوردگی و یاس را در قاطبه مردم شهر خرم‌آباد ایجاد نموده است.

مردم شهر خرم‌آباد کماکان دوست‌دار وخواهان ادامه فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی شهردار نصیری در عرصه‌ی مدیریت شهری خرم‌آباد بودند و از شورای اسلامی انتظار داشتند که حداقل فرصتی یک‌ساله برای ارزیابی فعالیت‌های شهردار فراهم می‌شد‌، آن گاه اعضای شورای شهر به دور از هرگونه تعجیل امکان تصمیم‌گیری داشتند و به این ترتیب به مطالبه‌ی مردم شهر در این امر احترام گذاشته می‌شد.

به هر حال این نقد و نظر دلیل بر اختلاف و یا جبهه‌گیری با سرپرست جديد شهرداري نیست و همه‌ی مردم در اجرای برنامه‌های شهردار بعدي حتماً همکاری خواهند نمود.

سعيد معتمدي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 احمد 1392-09-06 09:35
شوراي شهر خرم آباد با انتخاب اين سرپرست ماهيت خود را براي مردم روشن كرد!!!!!!! مشخص شد كه اكثر اعضا اين كاره نيستند فقط براساس فاميل بازي و روابط به شورا يافتند.!!!!!! هنرمند بايد به دنبال هنر خود برود-- ورزشي بدنبال ورزش.... مداح بدنبال مداحي و سياسي بدنبال سياست خود!!!!!!! متاسفيم كه به اين افراد راي داديم و بار ديگر به انها راي نخواهيم داد
نقل قول کردن
#2 نوسی 1392-09-06 12:41
خوشحالم که به شورا شهر یا بهتر بگم دالتونها رای ندادم :P
نقل قول کردن
#3 بهاروند 1392-09-06 13:35
یکی از اصول قانون اساسی کشور ایجاد شوراها در کشور است. من در کالسی که به همین منظور برگزار شده به استاد جامعه شناسی (که با ایشان به خاطر برنامه هایی که در تلویزیون اجرا میکنند آشنایی دارید ) گفتم برگزاری شوراها در کشور به نظر من در شرایط فعلی کارساز نیست و مردم ما هنوز به آن سطح فرهنگی نرسیده اند که نیاز های شهر و روستای خود را بر اساس توانایی یک کاندیدا در نظر بگیرند. ما هنوز درشهر خرم آباد نمیدانیم که چه افرادی باید به شورای شهر و یا مجلس شورای اسلامی بروند متاسفانه گروه بازی ها و دسته بندی ها و طایفه گری ها ما را از اهدافمان دور کرده است من نمیدانم تخصص اعضای شورای شهر خرم آباد چه دردی را از این شهر علاج میکند ببینید در شورای شهر ترکیب به چه صورت است من به این نتیجه رسیده ام که خودمان مقصر هستیم و نباید دیگران را سرزنش کرد.
نقل قول کردن
#4 حسن 1392-09-06 15:40
یاری اندر کس نمی‌بینیم یاران را چه شد/ دوستی کی آخر آمد دوستداران را چه شد/ آب حیوان تیره گون شد خضر فرخ پی کجاست / خون چکید از شاخ گل باد بهاران را چه شد/ کس نمی‌گوید که یاری داشت حق دوستی/ حق شناسان را چه حال افتاد یاران را چه شد/ لعلی از کان مروت برنیامد سال‌هاست / تابش خورشید و سعی باد و باران را چه شد
شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار / مهربانی کی سر آمد شهریاران را چه شد/ گوی توفیق و کرامت در میان افکنده‌اند/ کس به میدان در نمی‌آید سواران را چه شد/ صد هزاران گل شکفت و بانگ مرغی برنخاست / عندلیبان را چه پیش آمد هزاران را چه شد/ زهره سازی خوش نمی‌سازد مگر عودش بسوخت / کس ندارد ذوق مستی میگساران را چه شد
حافظ اسرار الهی کس نمی‌داندخموش / از که می‌پرسی که دور روزگاران را چه شد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا