یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 وقتی خروارها آهن بر روی شانه‌های نحیف پل شهدای خرم‌آباد آوار شد. خوشحال شدم که شاید نمادی از شهدا بر روی این پل خودنمایی کند.
دیدم نشد و تنها ستون‌ها و میله‌های قطور ارمغان مهندسین طراحی و عمران شهرداری بود که بر گرده آسفالت تفیده این پل و خیابان خودنمایی کرده تا در پس آن قلعه فلک و افلاک تار تر خود را در چشمان عابران سرگردان غروب‌های خرم‌آباد نشان بدهد.
آهن‌ها و میله‌ها بر روی پل نشستند به این امید که نماد شهدا حداقل در گوشه‌ای از این پل خودنمایی کند. دریغ که تنها نامی از آنچه که هویت یک ملت است بر روی تابلوی نقش می‌بندد و آن‌هم به مرور کم‌رنگ می‌شود.




چهارگوشه پل را تابلوهای تبلیغات هزار رنگ در بر گرفته که به جای خود کاری نیکو در حوزه رسانه و تبلیغات است و این کار قشنگ چقدر حس بصری آدم را نوازش می‌دهد.
گذشت و در گوشه‌ای از پل شهدا پرده‌ای کشیده شد و در پشت آن پرده بعد از مدتی، آکواریومی خودنمایی کرد که در آن چند ماهی به عابران سر تکان می‌دادند.
اما گویی این زیبایی دوام چندانی نیاورد و مدت‌هاست چراغ آن آکواریوم خاموش و مثل چراغ کتاب‌خانه‌های باز پارک‌های سطح شهر بی‌فروغ شدند.
یادم نمی‌رود وقتی شهردار وقت کتابخانه‌های باز را افتتاح کرد با چه ذوقی چند جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی‌ام را هدیه کردم و پیشنهاد نذر کتاب دادم تا شاید متولیان فرهنگی و مردم نگذارند این چراغ روشن کتاب‌خوانی و مطالعه کم سو و بی‌فروغ شود؛ اما شد متأسفانه مثل خیلی از کارهای ما که با جابجایی مدیران تعطیل می‌شوند.
ای‌کاش به جای آن آکواریوم، سردیسی از اولین شهید انقلاب شهرستان خرم‌آباد در گوشه پل شهدا می‌نشست که تا ابد چراغش که چراغ راه هدایت است روشن می‌ماند.
ای‌کاش به‌جای آن‌همه آهن که بر روی شانه‌های نحیف پل شهدا آوار شد. با هزینه آن باغ‌موزه دفاع مقدس لرستان تکمیل می‌شد تا آن هم به علت کم‌توجهی خودش به موزه تبدیل نشود.
همه این‌ها را گفتم تا برسم به کج‌سلیقه‌ای متولیان شهری که این روزها در وسط پل شهدا خودنمایی می‌کند. پول در آوردن خوب است. اصلاً وقتی پول نیست حرفت خریدار ندارد؛ اما چطور پول در آوردن خیلی مهم است.
قرار نیست شهرداری به هر شیوه ممکن برای پول در آوردن مبلمان شهری را به هم بریزد.
حالا وسط آن همه آهن آوار شده بر روی پل شهدا با وجود بیلبوردهای تبلیغی فراوان در چهار گوشه پل آیا وجود تبلیغات در وسط پل چه معنی می‌تواند داشته باشد. جز اینکه فراموش کرده باشیم هر چیزی هویتی دارد و از دست دادن هویت یعنی به ابتذال کشاندن فرهنگ و تمدن یک ملت.
نگذاریم هویت ما دست‌خوش کج‌سلیقگی‌ها بشود.
پل شهدا را با هویت شهدا به مردم نشان بدهیم.
 
عبدالرضا شهبازی
الحمدالله اولا و آخرا

دیدگاه‌ها  

#1 چگنی 1396-11-23 22:27
جای تاسف داره.
نقل قول کردن
#2 رمضان 1396-11-23 22:48
متاسفم برا ....بی سلیقه
نقل قول کردن
#3 حمیدت 1396-11-23 22:56
این آکواریوم یکی از بهترین کارهایی بوده که شهرداری برای زیبا سازی، شهر انجام داده است ،ایجاد کتابخانه در پارکها در جهت تروج فرهنگ کتابخوانی بود ...، بله دوست گرامی فرهنگسازی ، زمانبر و هزینه بر است ,دکوراسیون، و‌مبلمان شهر،باید، با گذشت زمان بروز و متنوع باشد ، خیلی ها میگفتن ، تابلو‌تبلیغاتی درشهر نصب نکید یا اینکه این آکواریوم ، را درست نکنید چونکه ، مردم خوردش میکنن ، ولی دیدیم هیچ‌اتفاقی نیفتاد و‌مردم فرهنگ ،استفاده و نگهداری از مبلمان شهری ،تا حدود زیادی خوب رعایت کردن .دوست گرامی نصب تبلیغات در سطح شهر ، بخشی از درآمد شهرداریها است ،خواهشا مسائل رو در نپیچید، ...در ضمن بهتر است شهرداری ،واحد نظر سنجی برای دریافت ، تمام انتقادات و پیشنهادت مردمی ایجاد کند تا یهترین پیشنهادت در نظر سنجی عمومی ، سنجش شود ، و‌بهترین طرحها بنا به بالاترین رای مثبت مردمی در سطح شهر اجرا شود .
نقل قول کردن
#4 حاج حسین 1396-11-23 22:56
چرا آکواریوم تعطیله کاسب های شهدا اعتراض دارند می‌کند آکواریوم دیر وقت اونجا رورونق میداد ....
نقل قول کردن
#5 مریم 1396-11-23 23:34
واقعا جای بسی تاسفه بجای ازاینکه از تمثال شهدا در این مکان قراردهند میان تابلوی تبلیغات نصب میکنن
نقل قول کردن
#6 بیرانوند لرستان 1396-11-24 01:19
شکل هندسی پل شهدا افتضاحه مرکز خرم آباد باستانیه اشکال هندسی و مدرن باف تاریخیشو به هم میزنه..بارها گفتم ورودی جنوب شهر باید بجای اون رو گذر ک دارای ی پیج بده ی میدون بزرگ با سردیس شهید خلبان علی کیارش با ی جت نصب بشه
نقل قول کردن
#7 حسینی 1396-11-24 01:32
تابلو پل شهدا با مشاهده ای که داشتم ایده بسیار جالبیه و طبق اصول و قوانین شهرداری نصب و اجرا شده که قطعا بر فضا ، زیبایی و مبلمان شهر تاثیرگذار است . هویت ، فرهنگ و تمدن جایگاه خودش رو داره اما ای کاش به دید درست و جدا از تفکرات قدیم به این مسائل توجه کنیم ...
نقل قول کردن
#8 شهرام 1396-11-24 10:15
من نمی دونم این کارشناسان دقیقا کارشناسیشون رو از کدوم دانشگاه گرفتن ؟اون از زیرگذر ها {به چز زیر گذر کیو }که تبدیل به ایینه دق شده اند .این هم از پل های شهدا و دارایی زاده که به شکل کاریکاتور بر روی رودخانه در اومدن .زیر گذر های مسخره زیر پل های شهدا و دارایی زاده گه جز شاهکارهای مهندسی مدرن محسوب می شوند .
نقل قول کردن
#9 شاهد 1396-11-24 10:40
به نقل از حسینی:
تابلو پل شهدا با مشاهده ای که داشتم ایده بسیار جالبیه و طبق اصول و قوانین شهرداری نصب و اجرا شده که قطعا بر فضا ، زیبایی و مبلمان شهر تاثیرگذار است . هویت ، فرهنگ و تمدن جایگاه خودش رو داره اما ای کاش به دید درست و جدا از تفکرات قدیم به این مسائل توجه کنیم ...

درستش کردی
نقل قول کردن
#10 حسنوند 1396-11-24 11:31
دوست عزیز شما بهتر است الان تابلو رو ببینید که چقد زیبا و با ساعت زیبا در پایین ان نصب شده . انتطار نداشته باشین با چوب تابلو بسازن
نقل قول کردن
#11 علی 1396-11-24 17:21
بعد میگن چرا از این شهر مهاجرت می کنند آخه چی داره سالهاست همینه که هست دلسوز و کار کن نداره هی اگر و اماس به خدا اگه من هم می تونستم از این شهر می رفتم خوش به حال اونایی که رفتن همه جوره راحت شدن
نقل قول کردن
#12 فرزاد 1396-11-24 17:44
چقدر اینا بی سلیقه ان خدا......
نقل قول کردن
#13 حمیدرضا 1396-11-24 19:14
اول که طراحی این پل توسط یک شرکت مشاور صورت گرفته واین سازه نگهدارنده عرشه پل هستش نه یه نماد تزئینی ، کسب درآمد از هنر های یک شهرداری‌ها این تابلو هیچ تضادی با نمای منظری پل ندارد و هیچ ربطی به قلعه فلک الافلاک ندارن کمی منطقی باشیم
نقل قول کردن
#14 حمیدرضا 1396-11-24 19:16
جناب شهبازی اگر این به اصطلاح شما آهن های خمیده نباشن که پل فرو می‌ریزند مگه میشه این در واقعه ستونهای پل هستند میشه پول ستونهاش رو برد جایی دیگه هزینه کرد
نقل قول کردن
#15 کاندیدا 1396-11-25 08:25
این سازه معمولا در جاهایی که امکان احداث ستون وجود نداره طراحی میشه. جای تعجب داره که روی
پل شهدا با این همه ستون در زیر آن ؛ چنین سازه ی سنگینی ، نصب شده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا