یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس گواه شجاعت و کرامت مردان و زنانی است که با پوست و گوشت خود ناهمواری‌های سال‌ها مبارزه علیه ظلم و ستم را احساس نموده‌اند و سهم بسزایی در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی داشته‌اند و نزدیک به ۴ دهه با جان و دل و صادقانه از انقلاب و نظام و ارزش‌های آن حفاظت و حراست نموده‌اند و شاید زیباترین تعبیر از بزرگی آن‌ها به‌ویژه در دوران دفاع مقدس را بارها از لسان مقام معظم رهبری شنیده‌ایم.
اما چرا به‌رغم اکثریت جمعیت تداوم حضور مدیران به‌عنوان نماینده زاگرس نشینان در دولت‌ها را مشاهده نکرده‌ایم.
روز گذشته بالاخره با رای اکثریت نمایندگان مجلس ترکیب کابینه دولت دوازدهم مشخص گردید.


بی‌گمان حذف بیطرف وزیر پبشنهادی نیرو در نتیجه فریادهای تشکل‌های زیست‌محیطی و به جهت عملکرد وی در سال‌های قبل رقم خورد و مهم‌ترین پیام این موضوع تجلی توانایی و همدلی نمایندگان مردم این مناطق در تحقق این خواسته بود تا مرحمی باشد بر زخم‌های التیام نیافته مردم استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد و همدان، ایلام و حتی ساکنان کوه‌پایه‌های سبلان و...
اینک گام دوم معرفی وزیر نیروی دولت دوازدهم توسط دکتر روحانی مدنظر می‌باشد و پس از آن رای قاطع و انتخاب نمایندگان می‌تواند تکمیل‌کننده این پروسه باشد که در این راستا شایسته است بازهم نقش‌آفرینی‌ها در جهت‌دهی و انتخاب گزینه پیشنهادی وزیر نیرو توسط نمایندگان دیار آسیب‌دیده تجلی یابد.
به هر حال امروز زاگرس نشینان انتظار دارند دولت دوازدهم گوشه چشمی هم به آن‌ها داشته باشد تا همچون اکثر مناطق سهمی در کابینه دوازدهم نصیبشان گردد.
و چه‌بسا با وجود ظرفیت‌های استان‌های زاگرس نشین در حوزه آب و نیرو یقیناً قرار گرفتن مدیری در رأس این وزارتخانه از این مناطق می‌تواند نتایج مثبتی برای توفیق دولت در چهار سال آینده به ارمغان آورد.
اما آنچه مسلم است یکی از آفت‌های توسعه و پیشرفت استان‌های زاگرس نشین حاکم شدن نوعی بخل و خودخواهی حسادت می‌باشد که اغلب در سیاست‌بازان و صاحبان ثروت و قدرت متجلی است، هم آن‌ها که به‌رغم توانایی نه‌تنها هیچ منافعی نصیب مردم محروم این دیار نکرده‌اند بلکه همواره بار سنگینی بر دوش مردم و چوبی بر چرخ فعالیت نمایندگان و مسؤولین محلی غیرهمسو بوده‌اند که تکلیف و اهدافشان مشخص است، اما در حال حاضر تصمیم نمایندگان مجلس و رایزنی‌های آن‌ها با دولت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.
بیاییم برای آبادانی و توسعه زاگرس بغض و کینه‌ها را رها کنیم.
 
عباس شاه علی
 

دیدگاه‌ها  

#1 محسن پشت بازاری 1396-05-31 07:50
دبی آب حوضه سد کرخه یک میلیارد و خورده ایی .که اساس تقسیم آب بر سه اصل جمعیت نرخ بیکاری مساحت استان که هر طور حساب کنی برای ما عدالت در این مورد رعایت نشده .خوزستان بدلیل داشتن کار خانه نیشکر هفت تپه سهم زیادی از آب رو برده
نقل قول کردن
#2 نوریان 1396-05-31 08:42
درود بر شما
نقل قول کردن
#3 دانشجو 1396-05-31 09:35
چند سال پیش که در خوابگاه دانشجویی در یکی از دانشگاه های تهران بودیم،حسادت یزدی ها را به خوبی احساس کردم و اگر مردم استانمان با هم همراه نباشند،هیچ کس به فکر آنها نیست،مردم استان های ایران در کنار هم مثل خارجی اند و فرهنگ ها خیلی متفاوت است.
نقل قول کردن
#4 مهدی نسب 1396-05-31 11:21
به نقل از محسن پشت بازاری:
دبی آب حوضه سد کرخه یک میلیارد و خورده ایی .که اساس تقسیم آب بر سه اصل جمعیت نرخ بیکاری مساحت استان که هر طور حساب کنی برای ما عدالت در این مورد رعایت نشده .خوزستان بدلیل داشتن کار خانه نیشکر هفت تپه سهم زیادی از آب رو برده

سلام دبی حوضه کشکان در استان لرستان به عنوان یکی از زیر حوضه های کرخه 1.636 میلیارد متر معکبه.
نقل قول کردن
#5 ایوب 1396-05-31 11:59
حق بود وزیر اقتصاد رای نمی آورد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا