یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروز به سرعت برق و باد، تصاویر و خبر خودکشی یک زن در زیر گذر بروجرد در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد.
قبل از اینکه مقامات مسوول در شهر در رابطه با این اتفاق ناگوار نظریه رسمی بدهند، مدیران بسیاری از کانال‌های تلگرامی حدس و گمان‌ها را آغاز کردند!
آن یکی روسای شهر را مسوول این اتفاق می‌دانست و این یکی مشکلات اجتماعی را، دیگری نوشته بود که باید فلانی‌ها جوابگو باشند و شخصی دیگر در کانالش تاکید داشت که شهر نا امن است!
در تمامی جوامع بشری از "جهان اول" تا بقول سیاسیون "جهان سوم" هر روزه اتفاقاتی که در آن‌ها تعدادی از شهروندان آن دیار در آن‌ها خواسته یا ناخواسته، کشته و زخمی می‌شوند، رخ می‌دهد.
طی چند روز گذشته در بروجرد تعداد زیادی از ورزشکاران و هنرمندان بروجردی موفق به کسب عناوین استانی و کشوری و حتی آسیایی شده‌اند و پرچم بروجرد را در ایران و پرچم کشور عزیزمان را در آسیا بر افراشته‌اند، اما دریغ از یک چنین پوشش خبری که برای خودکشی این بانوی بروجردی در شبکه‌های مجازی انجام گرفته بود.
متأسفانه امروز ثابت شد که "جاذبه مرگ و نابودی" برای ما در دنیای مجازی هم از "جاذبه‌های زندگی و شادی" بیشتر اهمیت دارد، امروز دیدیم که عده‌ای برای کسب تعداد بیشتر عضو در کانال‌های تلگرام خودشان و یا " لایک خوردن " بیشتر در "پیج‌های‌شان"حاضر هستند شهری را به سمت "نا آرام نشان دادن" پیش ببرند! و با دو سه خط تحلیل‌های ساده یک خودکشی را به زمین و زمان مرتبط کنند!
بسیاری از سراچه‌های معتبر از جمله سایت شخصی فرهاد 90 به مدیریت نگارنده، هیچ‌گاه حاضر نمی‌شوند قبل از اعلام نظر رسمی مقامات مربوطه، تحلیلی بر یک عکس بنویسد و جو نا امن روانی را به شهر وارد کنند.
برای نمونه دو سال پیش در بروجرد اتفاق مشابه ای رخ داد و خیلی‌ها در آن زمان در شبکه‌های اجتماعی "وایبر" و " واتس آپ " بدون تحقیق کافی سمت‌وسو را به کم‌کاری نیروی انتظامی بروجرد سوق دادند، اما جالب اینکه پس از روشن شدن قضایا و اینکه اتفاقاً نیروی انتظامی بروجرد به خانواده آن مرحوم کمک‌های فراتر از وظائف قانونی خود انجام داده بود، هیچ‌کدام از همان مدیران شبکه‌های "وایبر" و "واتس آپ" و حتی خانواده خود آن مرحوم نیز در آن زمان حاضر نشدند حتی یک خط مبنی بر اشتباه شتاب‌زده خود در نوشتن مطالب اولیه خود به رشته تحریر در بیاورند!
به هر حال در جوامع شهری و روستایی و حتی عشایری، هر لحظه احتمال آتش‌سوزی، خودکشی، تصادف، در معرض اصابت صاعقه، سقوط از ارتفاع، درگیری‌های شخصی و ... وجود دارد، بهتر است قبل از اینکه در مقابل هر اتفاق غیرمترقبه رخ داده به شایعات دامن بزنیم و جو روانی شهر را به هم بریزیم، منتظر اعلام نظر مسؤولین امر بمانیم تا هم شهر را به هم نریزیم و هم با آبروی این‌گونه خانواده‌ها بازی نکنیم!
جمع‌بندی کنیم این‌گونه که: با یک اقدام به خودکشی شخصی در شهر، با پوشش گسترده و شتاب‌زده آن، اجتماع شهری‌مان را وارد جو روانی منفی یا اصطلاحاً وارد یک خودکشی جمعی نکنیم! والسلام!

فرهاد داودوندی/ بروجرد

دیدگاه‌ها  

#1 بیرانوند 1395-09-03 23:50
خاک بر سر اون نفراتی ک فیلم میگیرن و پخش میکنن..آخه دوس داری ی روز از خواهر مادر خودتم فیلم بگیرن غیرت مردانگی ات کجا رفته ک بجای کمک فیلم میگی اگه عذاب وجدان داشته باشی باید بمیری ..تویی ک فیلم میگیری و پخش میکنی بدون ی بی وجود به تمام معنایی..
نقل قول کردن
#2 رحیمی 1395-09-04 00:14
اینا فقط بدنبال اخبار منفی از شهرهای استان ما هستند مثل سیل خرم آباد.
چرا اخبار مثبت را انعکاس نمی دهند؟
تو تهران چند وقت پیش زنی خودشو انداخت زیر خط مترو و فوت شد حالا چرا اینقدر سریع اخبار و حوادث استان ما رسانه ای میشه؟مگر این اتفاقات خاص شهر ماست؟
نقل قول کردن
#3 بیرانوند 1395-09-04 08:39
بسیار زیبا بود. زود قضاوت نکنیم. اتفاق و مرگ به شیوه مختلف فقط برای همسایه نیست و برای هر کدام از ما ممکن است رخ دهد. انچه را برای خود می پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم.
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت @ که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
نقل قول کردن
#4 موسوی 1395-09-04 11:51
متأسفانه نرخ رشد سرمایه گذاری در لرستان منفی است و رتبه ۲۹ را در بین ۳۰ استان داریم.ما با انباشت محرومیتهای تاریخی روبرو هستیم باید تمامی مردم و نمایندگان و مسؤلان و مدیران و دولتمردان با همت جهادی و افزایش بودجه و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی زمینه رشد و رونق اقتصادی را فراهم کنند.نرخ و شاخص بیکاری هم بالاست در لرستان نیروی انسانی تحصیلکرده زیاد است اما سرمایه برای کار نیست و این سرمایه را دولت باید فراهم کند مردم عادی که نمیتوانند راه آهن و بزرگراه و کارخانه فولاد و پالایشگاه بسازند دولت باید حمایت کند تا معضلات و مشکلات حداقل کاهش یابد
نقل قول کردن
#5 علی رضا 1395-09-09 08:19
این حرف ها دیگه تکراری شده و نفوذ شبکه های اجتماعی را نباید انکار کرد و نباید از من انتظار داشت از مساله ای به این مهمی چشم پوشی کنند این از یک طرف و از طرفی دیگه جان انسان همیشه عزیز بوده و زندگی و حیات اولین نعمتی است که خداوند به بندگانش عطا کرده پس طبیعی ست آنچه که خللی به این نعمت بزرگ وارد کنه برای همه جلب توجه کنه حالا به زعم نویسنده مردم باید چشمشون از یک اتفاق غیر عادی (حال فارغ از اینکه گاه جان انسان بی مقدارتر از جزیی ترین مسائل می شود) ببندند و بیایند از موفقیت های مثلا ورزشی و .. فیلم بگیرند و ...بسیار قیاس نابجا و البته غیرمنصفانه ای هستش
همان موفقیت ها ی نام برده در این مطلب زمانی ارزشمند ند که انسان و جان انسان ها محترم و عزیز باشد و امنیت و رفاه زمانی ست که آسایش باشد و کسی به جایی نرسد که چاره را در پرتاب خود از پل ها شهر ببیند ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا