یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نمایندگان محترم مجلس حوزه انتخاباتی خرم‌آباد و چگنی در مصاحبه‌های مختلف به صراحت از وجود اختلاف میان نمایندگان در عزل و نصب‌های مدیریتی در استان خبر داده و بر آن صحه گذاشته‌اند.
البته در نقطه مقابل متذکر شده‌اند که بر سر مسئله توسعه در استان هیچ مشکلی میان نمایندگان وجود ندارد. حال برای تبیین موضوع و موارد گفته شده‌، لازم به ذکر است نکات مطروحه زیر مورد توجه قرار گیرد.
-  طبق قانون اساسی و صراحت آن در اصل 171، مجلس شورای اسلامی در عموم مسائل در حد مقرر می‌تواند قانون وضع کند و در اصول دیگر وظایف و اختیارات نمایندگان را به وضوح هر چه تمام‌تر بیان نموده که از رای اعتماد به وزرا تا استیضاح و تحقیق و تفحص در امورات کشور و موارد دیگر را می‌توان از اهم وظایف یک نماینده در مجلس دانست و در هیچ جای قانون اساسی موردی از دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها دیده نمی‌شود، حال اگر قانون نانوشته دیگری وجود دارد و به آن عمل می‌شود بحث دیگری است!
-  در خصوص  بحث اجماع در میان نمایندگان بر سر مسئله توسعه در استان، همین وحدت رویه ای که بر آن تاکید شده با توجه به اختلاف در موضوع عزل و نصب‌ها می‌تواند شکاف‌های جدی و اصطحکاک‌آمیزی در میان نمایندگان به وجود آورد که همانا بحث اجماع نمایندگان دیگر  بلاموضوع و خارج از اراده نمایندگان می‌باشد و این امر انشقاق و دو دستگی را در میان نمایندگان دامن می‌زند.
در منظری دیگر مواجه دولت در برابر دخالت نمایندگان و اعمال نفوذ آن‌ها در امر عزل و نصب‌ها‌ست که مقامات ارشد استان از استاندار گرفته تا معاونت سیاسی و امنیتی به صراحت اعلام نموده‌اند که حاضر نیستند مسوولیت‌ها و اختیارات خویش را نادیده گرفته و از آن عدول نمایند و در انتخاب فرمانداری بروجرد به رغم مخالفت نماینده این شهر و مقاومت‌های فرآوان ایشان و حتی تهدید به استیضاح کردن وزیر کشور، مجموعه استانداری به هیچ عنوان عقب‌نشینی نکرده و با پافشاری بر انتخاب، استیفای حقوق قانونی خویش را در عمل اجرا نمودند.
با اين وصف، با توجه به این تجربه بعید به نظر می‌رسد که نمایندگان بتوانند در عزل و نصب‌های آتی (به صورت فردی) موفقیتی حاصل نمایند و آن‌چه که شایان توجه است پرداختن به این قبیل امور به اندازه کافی می‌تواند وقت، انرژی و ذهنیت هر نماینده‌ای را به مسائل حاشیه‌ای کشانده و نماینده را در جهت پرداختن به وظایف اصلی و ذاتی خویش منحرف نماید و از نظارت کلان بر امورات امين روشن‌پورجاری در کشور غافل شده که می تواند اثرات و تبعات منفی در جامعه به وجود آورد.  پس بنابراین  نماینده خود  به عنوان قانون‌گذار و مرد قانون باید چارچوب‌ها و ساختارهای قانونی موجود در جامعه را به رسمیت شناخته و حدود و ثغور آن را رعایت نماید.
بی‌شک در وضعیت جاری در استان مشکلات و نارسایی‌های فراوانی وجود دارد که عزم نمایندگان و تعامل با دستگاه‌های اجرایی می‌تواند به عنوان  عاملی مهم و تاثیر‌گذار در فائق آمدن بر بخشی از این مشکلات تاثیر اساسی و به سزایی داشته باشد.

امین روشن‌پور

دیدگاه‌ها  

#1 بازنشسته فرهنگی 1395-06-13 12:10
جناب آقای امین روشن پوربرخی نمایندگان در لرستان تنها کاری را که با شهامت و جسارت خوب بلدندانجام می دهند فقط در عزل و نصب ها فعالیت چشم گیر دارند
نقل قول کردن
#2 فلاح نژآد 1395-06-13 12:28
برابرقانون نمایندگان حق دخالت درتمام امورکشوررا دارند.
نقل قول کردن
#3 فلاح نژآد 1395-06-13 15:24
برابرقانون نمایندگان حق دخالت درهمه امورکشوررادرند
نقل قول کردن
#4 رسمب 1395-06-13 23:56
برخی نمایندگان ما مهم ترین وظیفه ای که برای خود قایل هستند عزل و نصب مسوولین بخصوص در آموزش و پرورش است
نقل قول کردن
#5 امیر 1395-06-14 14:01
به نقل از فلاح نژآد:
برابرقانون نمایندگان حق دخالت درتمام امورکشوررا دارند.

دخالت یعنی بررسی امور نه عزل و نصب هم باندهای خود
نقل قول کردن
#6 سفيدكوه تبار 1395-06-17 10:36
نويسنده عزيزسعي كن قوانين رو به صورت عميق ودقيق مورد مطالعه قرارده
نقل قول کردن
#7 کاندیدا 1395-06-17 13:47
فرایند انتخابات در لرستان و احیانا در کل کشور ، به گونه ای است که می بایست از لایه های بالای جامعه ، برای نفوذ در لایه های پایین و جمع آوری رای کمک گرفت.و سهم خواهی قبل از آغاز انتخابات از یک سو ،وداشتن تیمی هماهنگ در جایگاههای اداری از دیگرسو ،لازمه ی بقا و حفظ موقعیت است.
این بحث با نمایندگی عجین است و باید پذیرفته شود.
نقل قول کردن
#8 سالاروند 1395-06-22 10:41
وقتیکه نیروی انسانی مورد نیاز از طریق آزمون و مصاحبه برگزیده نمیشود طبیعتأ فاقد کیفیت لازم برای خدمت رسانی به مردم است.استخدام باید براساس شایسته سالاری باشد
نقل قول کردن
#9 لراندیش 1395-06-22 16:48
سلام برامین روشن پور افتخار لرستان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا