یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کلاً اگر دقت کرده باشید یکی از مشکلاتی که همواره در جامعه‌مان وجود داشته و دارد این است که اصولا نمی‌دانیم باید آب را کجا بریزیم. مثلاً همین یکی دو روز پیش "با هدف ایجاد هماهنگی و ارتقاء آمادگی بیشتر بین دستگاه‌ها در مواقع آتش‌سوزی" مانور اطفاء حریق در خرم‌آباد برگزار شد تا از آتش زهر چشم بگیریم و البته نشد؛ چون خلبان هلی‌کوپتری که آب از دریاچه کیو برداشته بود نمی‌دانست باید آب را بریزد کجا!
این در حالی است که رئیس دولت عدالت‌محورِ مهرورز چند سال پیش در یک سخنرانی عمومی به صراحت گفته بود که اصولاً باید آب را کجا بریزیم! بله؛ جایی که می‌سوزد!
حالا این پرسش پیش می‌آید که چرا خلبان نتوانست این کار را انجام بدهد؟ یعنی درست آب را بریزد جایی که می‌سوزد.
البته در موردش قضاوت نمی‌کنیم چون حدس می‌زنیم در حین انجام این عمل، دید مناسب نداشته و فقط قادر بوده حدس بزند در موقع عمل، مخزن آبش در چه موقعیتی بوده است.
پرسش دوم این است که اصولاً کجاها بیشتر می‌سوزد و به چه دلیل؟!
البته این‌جا مساله کمی پیچیده می‌شود، چون با طیفی از سوختگی‌ها مواجه می‌شویم که ممکن است آب همه‌ی درياها خاموش‌شان نکند. اصلاً بر اساس آنچه متخصصان امر می‌گویند، سوز برخی سوختگی‌ها تا پایان عمر از بین نمی‌رود، و تازه ریختن آب هم برای همه‌ی سوختگی‌ها مفید نیست.
برگردیم سر اصل سوختگی! ببخشید! اصل مساله؛ بر اساس گزارشات واصله، در مانور اطفاء حریق خرم‌آباد حجم نیروهای عمل کننده و تجهیزات به اندازه‌ای بالا بوده که خسارت‌های جبران‌ناپذیری به عرصه‌ی جنگلی محل مانور (منطقه‌ی جنگلی کلدر) وارد آمده که در مقایسه با خسارت ناشی از آتش‌سوزی، چشم‌گیر می‌باشد!
نکته‌ی جالب‌توجه دیگر، آسیب‌دیدن چند تن از نیروهای عمل‌کننده در این مانور است که از قرار به دلیل جدی گرفتن بیش از حد عملیات صورت گرفته است. البته مدیونید اگر به یاد شب‌های بَرَرِه و مانورشان بیفتید که آن‌جا هم مقابل دشمن فرضي با شکست مواجه شد!

کرم‌رضا تاج‌مهر

دیدگاه‌ها  

#1 داربلی 1395-03-11 09:17
بله در مانور برره هم متاسفانه تعدادی از نیروهای شرکت کننده در مانور ، جان باختند
نقل قول کردن
#2 داربلی 1395-03-11 09:18
کجایی عبید ذاکانی یه لطیفه در مورد این شیرین کاریها بنویسی
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1395-03-11 09:37
نکته های جالبی رو نویسنده مطلب فوق به طنز بیان کردند ولی باید دانست اگر چنین مطلبی به بعضی از رسانه ها برسد بقول لری باعث کدورت خاطر همشهریان و هم استانیهای محترم میگردد...
نقل قول کردن
#4 وبگرد 1395-03-11 10:44
اگر دو روز ديگه سيماي بروجرد اين موضوع را تو برنامه هاي طنز پخش كرد شاكي نشويد !!!
خود كرده را تدبير نيست .
انصافا صداي اين شيرين كاري ها را در نياوريد ...
نقل قول کردن
#5 حسین 1395-03-11 11:05
به نظرم به جای گیر دادن به خلبان بیچاره بالگرد رو به چالش بکشید چون نقص فنی از بالگرد بوده که اون دریچه اب باز نمی شده
نقل قول کردن
#6 رامین 1395-03-11 13:50
بعضی ها فقط دنبال سوژه می گردن که چهره شهر و استان و قوم لر را زشت نشان دهند
از فرهیختگان و با سوادان و به اصطلاح اگاهان بعید که همچین سوژه ای رو جوری نشان می دهند که باعث سواستفاده استان ها و اقوام دیگر می شود تا به حال ایا از خود پرسیده اید که این مشکلات فقط در شهر ما اتفاق می افتد یا در جاهای دیگر خیلی بیشتر از ما وجود دارد ولی در سانسور رسانه ای هیچ وقت نمی گذارند کسی به ان پی ببرد متاسفانه استان زیبای من و شهر خرم و اباد من دلسوزی ندارد و هر کس برای اینکه مطلبی بگذارد که دیگران ان را بخوانند به هیثیت اول خود و بعد شهر و استان لطمه می زند دوستان ماجرا گوزن باغ وحش و سنگسار قوم لر فراموش نشود تو را به خدا الان که چهار سرمایه گذار برای سرمایه گذاری پیدا شده انها را با بی اطلاعی از سرمایه گذاری پشیمان نکنیم که بروند درشهری سرمایه گذاری کنند که اصالت و ریشه و دیارمان را به سخره می گیرند به امید روزی که درونمان تحولی ایجاد شود
نقل قول کردن
#7 حسین 1395-03-11 21:39
آب رو اشتباه ریختن باید میریخت تو اون محفظه ای که آتیش گرفته بود!
نقل قول کردن
#8 همشهری 1395-03-12 01:35
اصلا معنای مانور یعنی تمرین و ممارست تا در میدان عمل کار درست انجام شود این دیگر گفتن ندارد با چند بار تکرار و ازمایش و خطا دقت لازم در ریختن اب هنگام اتش سوزی به درستی انجام میشود.
نقل قول کردن
#9 محسن 1395-03-12 12:09
درود بر تاج مهر بزرگ



هنوزم خیلیا دوستت دارن برادر


ممکنه شما ما رو نشناسی ولی یه لرستان شما رو می پرسته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا