یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پس از اعلام نظر هیأت‌های اجرایی در رابطه با صلاحیت داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، فاز دیگري از پروژه عظیم خلق حماسه سیاسی سال 94 کلید خورد.
 اگر چه این تایید صلاحیت نهایی نیست و احتمال عدم احراز صلاحیت تعدادی از نامزدها در مراجع نظارتی و شورای نگهبان وجود دارد و همچنان باید برای اعلام نظر قطعی شورای نگهبان به انتظار بنشینند، اما تا حدودی بخشی از مسیر را گذرانده‌اند و مهیای شدت بخشیدن بر فعالیت‌های تبلیغاتی خود می‌شوند.
هر چند از یک سال قبل فعالیت‌های انتخاباتی آغاز شده و داوطلبان احتمالی به صورت محسوس و غیر‌محسوس ضمن نگاه به خطوط قانونی و با چشمان نگران از احتمال رد صلاحیت خود محتاطانه تا به امروز پیش آمده‌اند، اما با احراز صلاحیت این افراد تبلیغات انتخاباتی وارد فاز جدیدی خواهد شد و هر کدام از داوطلبان بنا به شخصیت حقیقی و حقوقی و به فراخور مسوولیت و سابقه حضور در ادوار انتخابات خود را محق به تبلیغات متنوع و جذب آرای مردم می‌دانند.
گروه اول کسانی هستند که بعضا بدون برنامه وارد این عرصه شده و تنها نقد وضعیت موجود را رکن اصلی تبلیغات خود می‌دانند و بدون این که بخواهند یا بتوانند بگویند که چه می‌خواهند انجام دهند، از عدم انجام نگرفتن‌ها در دوران نمایندگان گذشته انتقاد می‌کنند و بعضاً حتی بدون ارائه برنامه تنها سعی در نقد خارج از چهارچوب برنامه‌های دیگر داوطلبان دارند و به نوعی برای اثبات خود دیگران را انکار می‌کنند.
متاسفانه بعضی هواداران هم این رفتارهای ساختار‌شکن را شجاعت و جسارت عنوان می‌کنند و داوطلبان مذکور هم با استفاده از همین نقطه ضعف هواداران، بی‌محابا به نقد همراه با تمسخر و تخریب دیگر رقبا می‌پردازند و در فضای بسته‌ای با هورا و تشویق هوادارن سرمست شده و خود را در بهارستان می‌بیند، غافل از این که که تمام مردم همین هواداران نیستند و عده‌ای در بیرون از این فضای بسته رفتار او را رصد و قضاوت می‌نمایند!
اما به یقین شجاعت نه به آن معنی که از آن تعبیر شد، بلکه شجاعت همراه با راستی، درستی و صداقت که یک نماینده به واسطه آن بتواند بدون واهمه در مقابل انحرافات احتمالی دولت و وزرای کابینه بماند و اگر چنان‌چه احتمال می‌رفت منافع ملی قرار است فدای مصلحت و خواست جناحی شود در مقابل آن قد علم نماید و فریاد بزند و احقاق حق نماید که گمان نمی‌کنیم تخریب رقبای انتخاباتی آن هم در آشفته‌بازار تبلیغات همان شجاعتی باشد که از آن یاد شد، کما این که امروزه برای احقاق حقوق مردم فضای مناسبی برای فریاد کشیدن‌، تهور و ... وجود ندارد و در مجلس عقلانیت و منطق حاکم می‌باشد و برقراری ارتباط سیاسی و ایجاد یک کانال مناسب ارتباطی با مدیران بالایی و میانی اثر‌گذار و نتیجه بخش خواهد بود.
اما گروه دیگر نمایندگان ادوار گذشته هستند که به بیان عملکرد خود می‌پردازند و این عملکرد را بی‌نظیر و وضعیت موجود را به تیغ انتقاد سپرده و اقدامات نماینده فعلی را تخطئه می‌کنند و بدون توجه به شرایط اقتصادی دولت‌ها سنجشی نا‌همگون می‌نمایند که الزاماً شایسته است در بیان عملکردها انصاف رعایت شود.
و در نهایت در مقابل دو گروه مورد اشاره، نماینده فعلی قرار گرفته که به طور طبیعی آماج انتقادات و بعضاً تخریب‌ها قرار می‌گیرد و به نوعی تمام داوطلبان با امید به برداشتن از سبد آرای 4 سال قبل او به نفع خود قدم به میدان نهاده‌اند و نماینده نیز ناچار است از این سبد آرا دفاع نماید و این امر میسر نمی‌شود مگر با بیان عملکرد دوره که این مهم باید صادقانه و فارغ از غلو و بزرگ‌نمایی و ... انجام پذیرد و یقینا مردم ما اگر صادقانه سخن بشنوند ضمن درک شرایط اقتصادی دولت‌ها و مقایسه عادلانه اقدامات نمره خواهند داد.
 اگر چه وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون می‌باشد اما با توجه به محرومیت شهرهای کوچک مردم انتظار پی‌گیری اقدامات عمرانی را از نمایندگان دارند و  در حقیقت وکلای مردم در مجلس نقش واسطه تحقق خواسته‌ها و مطالبات مردم از قوه مجریه را ایفا می‌نمایند و در بیان عملکرد هم اقدامات دولت را نه به نام خود، بلکه باید حاصل پی‌گیری‌های خود بدانند که یقیناً دلنشین‌تر و معقولانه‌تر خواهد بود.
به هر حال، انجام تبلیغات که برای چهره‌های جدید انتخابات شامل دو بخش مهم سوابق و ارائه برنامه می‌باشد باید در چهارچوب قانون بیان شده و ناتوانی‌ها  تحت‌الشعاع جو ایجاد شده تخریب دیگران قرار نگیرد و در این اثنا مردم هم وظیفه دارند در مقابل انتقادات و تخریب‌های این دسته از داوطلبان از آن‌ها برنامه بخواهند، زیرا همگان روحیه انتقادی دارند و حتی بهتر از برخی مدعیان می‌توانند آن‌ها را بیان نمایند اما به راستی این منتقدان دلسوز شهر تا حالا کجا بوده‌اند؟!
آیا شایسته نبود در این 4 سال سری به مردم می‌زدند و انتقادات خود را همراه با ارائه راه‌کار مطرح می‌نمودند و اگر برنامه دارند به واسطه آن در این مسیر خادمین مردم را همراهی می‌کردند تا امروز کسی گمان نبرد این فریادها و انتقادات و تخریب دیگران نه برای منافع مردم که برای جلب توجه و کسب رای آن‌ها می‌باشد و  فردای روز انتخاب نماینده منتخب فروکش کرده و شاید 4 سال دیگر باز هم برای رقابتی دیگر و به امید حضوری دیگر فوران نماید و تنها چیزی که باقی می‌ماند افسوس و فغان مردمی می‌باشد که سرنوشت خود را به وعده‌های داوطلبان گره زده‌اند و در این سال‌های متمادی نه تنها هیچ تغییری در زادگاه 700 ساله خود مشاهده نکرده‌اند، بلکه باید جایگاه آن را با چند پله سقوط در رده‌ي ششم بين شهرستان‌هاي استان لرستان جستجو نمایند.
آری این مردم تا دنیا دنیاست دهه 60 و سوگ‌نامه انتقال پتروشیمی الیگودرز به اراک را که به واسطه تغافل و شاید مسائل پشت پرده به وقوع پیوست فراموش نخواهند کرد و همین اتفاق تلخ بود که باعث شد امید انبوه بیکاران صف کشیده شهرستان ناامید شده و هجرت به شهرهای بزرگ و حاشیه‌نشینی و روی آوردن به مشاغل کاذب تنها چاره آن‌ها شود و این قصه به همین جا ختم نشد.
 در دهه 80 دومین تراژدی برای این مردم نوشته شد و با آغاز عملیات انتقال آب الیگودرز به شهرهای مرکزی ایران موسوم به طرح قمرود، خشک شدن چشمه‌ها و قنوات و تخلیه روستاها و ... دومین مرحله مهاجرت از الیگودرز به صورت فرا‌گیر انجام گرفت. پروژه‌ای که حتی برای انجام مراسم کلنگ‌زنی آن از نماینده وقت الیگودرز و مسوولین شهرستان و استان دعوت نشد و این بی‌حرمتی حتی مورد اعتراض هم واقع نشد و همین سکوت و بی‌تفاوتی باعث شد مسوولین وقت سازمان آب و نيرو و حتی وزارت نیرو بر خلاف وعده‌های مقرر میزان انتقال آب را افزایش دهند و کلمه جعلی سرشاخه‌های دز را جایگزین الیگودرز نمایند و در مقابل  انتقال آب نقد الیگودرز وعده‌ای نسیه هم ندهند و ...
 این قصه ادامه داشت تا به امروز که بر اساس آخرین سرشماری این شهرستان با 138 هزار نفر جمعیت پس از خرم‌آباد، بروجرد، دورود، كوهدشت و نورآباد قرار گرفته است و در حالي كه از بدو تشكيل لرستان، پس از خرم‌آباد و بروجرد همواره سومين شهر اين منطقه از كشور به لحاظ جمعيت و اهميت بوده است.
مشکلات مردم این دیار بس بسیار است و بیان تک تک آن‌ها تنها رنج‌مان را دو چندان می‌نماید، مشکلاتی که در بروز آن‌ها مردم هم به نوعی مقصر هستند و اوج این کوتاهی و قصور را باید در نوع انتخاب‌ها بدانیم و اگر نگاهی کوتاه به وضعیت شهر و شهرداری و شورای شهر به عنوان نمونه بیاندازیم به راحتی به اشتباهات خود پی خواهیم برد، شورایی که به حال خود رها شده و نه تنها مسوولین شهرستان و عباس شاه‌علياستان و مردم  جویای احوالش نیستند‌، بلکه هیچ رسانه‌ای وقت برای انتقاد از آن نمی‌گذارد و گویی این نهاد که باید شهر را مدیریت نماید دیگر وجود خارجی ندارد!
در آینده بیش‌تر در خصوص اليگودرز و مشكلات آن خواهیم نوشت به این امید که هر روز بر میزان آگاهی‌مان برای انتخاب بهتر افزوده شود و خطاها را به حداقل برسانیم.
 
عباس شاه‌علی
خبرنگار کیهان در اليگودرز
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1394-10-18 10:05
با سلام
کوهدشت سومین شهرستان لرستان است با 190هزار نفر
نقل قول کردن
#2 وحیدی 1394-10-18 11:29
سرنوشت شوراهای لرستان در دوره چهارم باید درس عبرتی برای مردم باشد که از انتخاب طایفه ای پرهیز نمایند
نقل قول کردن
#3 کمال 1394-10-18 11:31
کاندیدا برای اثبات خود دیگران را تخریب نکنند مردم اگاه هستند
نقل قول کردن
#4 محمد اكبري 1394-10-18 12:17
البته دررتبه جمعيت اليگودرز ارفاق فرموديد چرا كه اولا شهرششم هستيم درلرستان بعدكوهدشت
درثاني الان هم حتما جمعيت كمتراز 138 هزاراست جون امارمربوط به چندسال پيش است ونرخ مهاجرت را برويد درخيابان ها اثرش را ميبينيد
ثالثا علت مهاجرت ها متنوع است اما نقش نمايندگان ضعيف ادوارگذشته مهمتراست نماينده بايد وكيل حوزه انتخابيه وشهرخود باشد وظايف قانونگذاري وظيفه فلسفي است ورافع مسووليت نميباشد
نقل قول کردن
#5 بهاروند 1394-10-18 13:16
مشکلات و معضلات فعلی الیگودرز نتیجه ارایه امار غیر واقعی نمایندگان است
نقل قول کردن
#6 ریز بین 1394-10-18 15:32
اقای شاه علی درست است که دیگر کسی حتی از شوراها انتقاد نمی کند اما رها کردن اعضا به حال خود باعث زیان دیدن شهر می شود
بازهم اعضای این نهاد را راهنمایی و نصیحت کنید تا شاید تصمیمی درست بگیرند
نقل قول کردن
#7 برادری 1394-10-18 19:38
در حالی که وسعت بروجرد به اندازه بخش ززو ماهرو الیگودرز است متاسفانه خروج جمعیت باعث شده در رده ششم قرار بگیرد
نبود امکانات و بی عدالتی و نوع انتخابهای مردم باعث این فلاکت شده است
اخر هر 4 سال یک نماینده و عدم مهلت دادن به نمایندگان چه معنی می دهد ؟ اگر می خواهیم مثل بروجرد باشیم باید مثل انها انتخاب نماییم
نقل قول کردن
#8 علی 1394-10-18 22:42
آقای محمد اکبری عزیز
شهرستان کوهدشت از نظر جمعیت رتبه سوم در استان را دارد. پس الیگودر بعد ازخرم آباد و بروجرد و کوهدشت و دورود نوراباد در جایگاه ششم قرار می گیرد.
اگر دقت کرده باشید صدا و سیمای مرکز لرستان نیز به ترتیب جمعیت اخبار شهرستانها را پخش می کند.و کوهدشت همیشه بعد از خرم آباد و بروجرد قرار می گیرد.
_________________________
يافته: سلام
مطابق اعلام سرشماري سال 1390 در بين 100 شهر (نه شهرستان) پرجمعيت ايران نام 4 شهر لرستان ديده مي‌شود:
خرم‌آباد در رتبه 23
بروجرد 33
دورود 83
كوهدشت 96
پس از اين چهار شهر به ترتيب نورآباد و اليگودرز پنجمين و ششمين شهر پرجمعيت لرستان هستند
نقل قول کردن
#9 موسوی 1394-10-18 23:36
توکلی نماینده ای است که بدون شعارحزبی وارد صحنه
شد. مردم حتما از کاندیداهایی حمایت کنند که دید باز
و آینده نگری و تامل گراباشد. اگرجناحی رای بدهیم از
نظریه های تضادگرایی پیروی کردیم که این بسیاربد
است. انشاالله مردم به یک فرد کاردان و متدین و مردمی
رای خواهند داد.
نقل قول کردن
#10 افسوس 1394-10-18 23:47
انتقال آب الیگودرز و ایجاد بحران بی آبی در روستاها ی این شهرستان گناهی نابخشودنی و ظلمی کم نظیر در سوابق نمایندگان آن شهرستان است.
نقل قول کردن
#11 الیگودرزی 1394-10-19 07:47
آقای شاه علی شما که خودت چند شماره اخیر ویژه نامه کیهان رو تبدیل کردی به عرصه تمام تبلیغات برای آقای توکلی
نقل قول کردن
#12 علی 1394-10-19 12:21
[سلام بر کارکنان دلسوز سایت پر بازدید یافته
در بین 100 شهر پرجمعیت ایران(نه شهرستان) دورود رتبه 87 می باشد.
در ضمن الیگودرز دارای رتبه 106 و نور آباد رتبه 133 است پس شهر الیگودر در استان دارای رتبه 5 و نور اباد دارای رتبه 6 می باشد.
جهت اطلاع به این آدرس ها سری بکشید.
1-یافته:http://yaftenews.ir/notes/other/3739-alexa-google-yahoo1437.html

2-https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA_%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D8%B1_%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D9%87_%D8%AC%D9%85%D8%B9%DB%8C%D8%AA#.D9.81.D9.87.D8.B1.D8.B3.D8.AA_.D8.B4.D9.87.D8.B1.D9.87.D8.A7.DB.8C_.D8.A7.DB.8C.D8.B1.D8.A7.D9.86_.D8.A8.D8.B1_.D9.BE.D8.A7.DB.8C.D9.87_.D8.AC.D9.85.D8.B9.DB.8C.D8.AA
______________________
يافته: سلام
اين لينك اول كه منتشر كرديده‌ايد متعلق به خود سايت يافته مي‌باشد!
توصيه مي‌كنيم اين‌جا را هم ببينيد:
http://yaftenews.ir/notes/social/6755-jamiat.html
نقل قول کردن
#13 مهراب 1394-10-19 13:55
شهرستان الیگودرز قربانی باند بازی و تقسیم بندی چپ و راست می باشد خوشیختانه در این 4 سال گذشته ریشه این اختلافات سوزانده شد مردم اگر توسعه و پیشرفت می خواهند یک بار دیگر به توکلی اعتماد نمایند مطمئن باشند زیان نخواهند کرد
نقل قول کردن
#14 قاضی زاده بروجرد 1394-10-19 13:59
الیگودرزیها که بروجرد را امال خود می دانند باید بدانند که بروجرد هم این مشکلات را داشتند اما برای بار دوم به دکتر بروجردی اعتماد کردند و در این سالها رشد قابل توجهی نموده است.
نقل قول کردن
#15 ولی 1394-10-19 14:02
علی اقا حالا چه اصراری داری اینقدر جمعیت کوهدشت را به رخ بکشی؟!!
نقل قول کردن
#16 تگران 1394-10-19 15:06
شما از ویژه نامه کیهان نگرانیتون چیه؟؟ از اطلاع رسانی به مردم باید استقبال کرد.
نقل قول کردن
#17 lمهدی 1394-10-19 15:55
اقای الیگودرزی سخن از تخریب است نه تبلیغات در ضمن در گزارش عملکرد فلان اداره نام نماینده هم می آید این دلیل بر انجام تبلیغات نیست
نقل قول کردن
#18 lرحتی دورود 1394-10-19 16:01
لرستان به داشتن نماینده ای نظیر توکلی افتخار می کند
نقل قول کردن
#19 نگران اندر نگران 1394-10-19 20:18
اقای نگران برخی از عکس و نام رقیب هم در روزنامه نگران می شوند و حتی علیه روزنامه ها شکایت می کنند
داوطلبان الیگودرز با این روحیه می خواهند
درست گفته اند که خدا وند به هرکس به اندازه وجود و لیاقتش بها می دهد
نقل قول کردن
#20 عابدینی الیگودرز 1394-10-19 20:20
نماینده باید شجاع و نترس و حرف بزن باشد مثل مازیار قاسمی
نقل قول کردن
#21 محسن 1394-10-19 20:24
لرستان به دکتر توکلی برخود می بالد
نقل قول کردن
#22 محمودی کریم 1394-10-19 20:27
به نظرم الیگودرز نماینده ای مثل رحمانی می خواهد که شجاعانه از حق مردم دفاع نماید به نظر من برای حق مردم باید کت در اورد این هیچ ربطی به شخصیت و منطق و عقل ندارد
نقل قول کردن
#23 حمید ت 1394-10-19 20:54
از هر دری صحبت کردید و نظر دادید بجز موضوع اصلی این مقاله و مشکلات الیگودرز.....
نقل قول کردن
#24 قهرمان 1394-10-19 22:22
آقای شاه علی سپاس از قلم شیوایتان به یقین تخریب عمل انسانهای بزدل و ترسو است و شجاعت نمی باشد کاندیدا بگویند چه می خواهند بکنند نه اینکه چرا نمایندگان نکردند
نقل قول کردن
#25 mohsen 1394-10-20 21:19
مجلس به کسانی نیاز دارد که عاقل باشند دوران کت در آوردنها تمام شده است اگر با عقلانیت توانستی کار کنی درست است
نقل قول کردن
#26 رجب زاده 1394-10-21 13:40
اقای محسن اگر حاج حجت رحمانی کتش را در نمی اورد راه اهن الیگودرز درست نمی شد برای دفاع از لرستان باید کت در اورد و حتی بزن بهادر بود
نقل قول کردن
#27 ناشناس 1394-10-22 08:23
سلام به مدير محترم سايت شوراي شهر خرم اباد چرا تا بحال حق وحقوق اموال عمومي كه توسط عضو شورا به اصطلاح خود ماشين را به سرقت برده اند ازش نگرفته انند؟ بعضي از اعضا دنبال اين هستند كه ان را ببخشندمثل اينكه از كيسه خليفه مي بخشند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا