یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انتخابات نقشی اساسی در سرنوشت مردم هر کشوری دارد. انتخاب مردم اگر به درستی انجام گیرد می‌توان به آینده امیدوار بود و در واقع اين حاصل انتخاب خود ما است كه مي‌تواند چهار سال گريبان‌گيرمان شود يا براي منطقه و كشور مفيد باشد.
پدیده انتخابات در کشور ما همواره حاشیه‌هاي خاص خود را به همراه دارد، انتخابات مجلس شوراي اسلامي به دلایل و علل گوناگون (از جمله شناخته شده بودن نسبی نامزدها در حوزه‌های انتخابی خود)‌، بيش از برخي انتخابات با اين حواشي درگير است‌.
جریان تبليغات انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند‌ماه سال جاری برگزار می‌گردد چندی است که به صورت غیر علنی آغاز شده است. در حوزه‌های انتخابیه لرستان جلساتی با عناوین مختلف اطلاع‌رساني برگزار می‌شود و پس از چند دقیقه بحث به انتخابات می‌رسد و حتي روستاها شاهد حضور كانديداها هستند.
این فعالیت و تکاپو کار را برای مردمی که قصد دارند به پای صندوق بروند آسان‌تر می‌کند چرا که آن‌ها در فرصت پیش رو می‌توانند بهترین تصمیم را بگیرند. در این ایام  انسان در برخی مواقع وعده انجام کارهایی را از برخی از کاندیداها می‌شنود که شنیدن آن هوش از سر انسان می‌برد! البته مردم و جامعه ما به این وعده دادن‌ها و اعلام اولویت‌هایی که در حیطه اختیارات یک نماینده مجلس نیست عادت كانديداهاي لرستان و آزمون ايستادگي برابر خواسته‌هاي نامعقول فرصت‌طلبانکرده‌اند‌، ولی گويي برخي معتقدند در این جدال انتخاباتی باید به هر شکل عمل کرد تا نام آن‌ها به عنوان پیروز انتخاباتی از صندوق ها بیرون بیاید و وعده دادن كم‌هزينه‌تر راه نزديك شدن به رؤياها و ايده‌آل‌هاي مردم است!
اگر قرار بر این است که برای رقابت، به تخریب کسانی که سال‌ها در مناصب مختلف  کار کرده‌اند و به مردم خدمت کرده‌اند بپردازیم‌، آیا بدعتی را به وجود نمی‌آوریم که خود بعداً از اثرات آن بی‌بهره نخواهیم ماند و ما نيز در دوره‌هاي بعد به همين صورت مورد نقد قرار نمي‌گيريم؟ چرا نباید با مردم صادق باشیم وبه آگاهی آنان واقف؟
متاسفانه باز هم از برخی از حوزه‌ها می‌شنویم که برخی از کاندیداهای انتخاباتی در مسیر عوام‌فریبی گام بر می‌دارند. انتخابات در برخی حوزه‌های انتخاباتی استان لرستان بیش از این که با اندیشه همراه باشد با احساس همراه است‌. این احساس و رقابت‌های طایفه‌ای است که زمینه‌ی رقابت ناسالم را فراهم ساخته و بستر را براي انتخاب نمایندگان لایق و شایسته از بین برده است.
در عرصه‌ی فعالیت‌های انتخاباتی‌، یکی از نشانه‌های صداقت و شجاعت قدرت نه گفتن به کسانی است که با طرح درخواست‌های شخصی و نامشروع از کاندیداها مبادرت به اخاذی و سوء استفاده از شرایط انتخاباتی می‌کنند. عيار كانديداي خوب چنين موقعي مشخص مي‌شود كه مثلاً در مقابل كسي كه براي حمايت از او به صراحت، طلب يكي از مناصب مديريتي در حوه انتخابيه‌اش و يا استان را دارد، مشخص مي‌شود.
برخی کاندیدها صداقت و شجاعت کافی برای نماینده شدن ندارند و برای عوام‌فریبی و جلب آراء چنین افرادی جز جواب مثبت به هرخواسته‌اي چیزی بر زبان جاری نمی‌کنند، لذا در حوزه تبليغات انتخاباتی‌، فرهنگی را رواج داده‌اند که پایه اش وعده‌های دروغین و پوچ است و پس از انتخاب احتمالي همان شخص به عنوان نماينده با سرابي بيش مواجه نمي‌شويم‌!
براي مثال در یکی از حوزه‌های پرحاشیه استان لرستان برخی کاندیداهای احتمالی جلسات تبلیغاتی خود را که به ‌صورت رفتن منزل به منزل است‌، شروع کرده‌اند. این افراد تلاش می‌کنند براي جلب راي مردم كم سوادتر با چهره‌‌ای خندان وعده‌های رؤیایی بدهند! طبق شنیده‌ها در موردي ديگر‌؛ برخی کاندیدها برای دانش‌آموزانی که موفق به اخذ نمره قبولی در درس یا دروسی نشده‌اند با دبیر مربوطه آن درس رایزنی می‌کنند تا نمره قبولی برای فرد مذکور بگیرند!
از دیگر روش های تبلیغات برخی کاندیدها می‌توان به "برگزاری نشست‌هایی که به ناهار یا شام ختم می‌شوند، توزیع لباس ورزشی، تور والیبال و توپ فوتبال‌، گاهی انتشار مقاله و یادداشت در نشریات و شبکه‌های اجتماعی‌" اشاره کرد.
رهبر معظم انقلاب 25 خرداد 84 در دیدار با جمعی از نخبگان علمی کشور فرمودند: «"حرف، جنجال‌سازىِ تبلیغاتی و لفاظی هیچ کمکی به حل مشکلات نمی‌کند؛ همچنانی که شما دیدید. توي همین قضایای انتخابات، تبلیغات انتخاباتی مثلاً باید یک ماه یا بیست روز قبل از شروع انتخابات انجام بگیرد؛ اما از ماه‌ها پیش تبلیغات انتخاباتی شروع شد! همین تلویزیونی هم که مورد انتقاد بعضی از دوستان است، متأسفانه منعکس می‌کرد. بنده موافق هم نبودم. این را هم شما خیال نکنید که حالا بنده چون رئیس صدا و سیما را انتخاب می‌کنم، همه‌ی برنامه‌های صدا و سیما را می‌آورند، دانه دانه بنده نگاه کنم، امضاء کنم. نخیر، از خیلی از برنامه‌های صدا و سیما بنده راضی نیستم؛ از جمله، از همین؛ من راضی نبودم که از سه ماه قبل از انتخابات - انتخابات  خرداد بود - از ماه اسفند، بلکه زودتر از اسفند، بعضی از سفرهای تبلیغاتی و حرف‌هایی که زده شد و مجادلاتی که انجام می‌گرفت، از تلویزیون پخش شود که متأسفانه توي تلویزیون پخش شد؛ به خاطر همین، که یعنی ما آزاداندیشیم. این‌ها توهم است؛ این جنجال‌آفرینی در داخل کشور است.»
حال باید به انتظار بنشینیم تا ببینیم، عزیزانی که عدم پای‌بندی به قانون را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند آیا می‌توانند از فیلتر شورای محترم نگهبان عبور کنند یا خیر؟ آيا کسی که با تخلف تبليغات زودهنگام می‌خواهد  وارد مجلس شود، صلاحیت قانون‌گذاری را دارد‌؟ آيا مراجع قانوني نمي‌توانند اين وضعيت را ساماندهي كنند‌؟ آيا مراجع برگزاري انتخابات با اين بدعت‌ها‌ي زشت برخود خواهند كرد؟
مجتبي پسندامیدواریم مردم هفتم اسفند با چشم و گوشي باز، فارغ از زرق و برق تبليغات و بر اساس سوابق هر كانديدا، افرادي را انتخاب کنند كه خيلي زود از انتخاب خود پشيمان نشوند. یادمان باشد که رأی من و شما این افراد را صاحب انتخاب و داراي مقام می‌کند؛ پس قدر اين راي را بدانيم‌.
 
 مجتبي  پسند / پلدختر
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 حسام 1394-10-17 00:46
با سلام
بنده در دوره قبل یکی دو كانديدا که اتفاقا اسم و رسم زیادی تو شهر نداشتن دیدم که خیلی پارامترهای نمایندگی رو داشتن اما در این هیاهویای بی فایده ی غرق شدند
امیدوارم که مردم به نمایندگانی که خالصانه برای مردم به صحنه انتخابات آمدند رای بدهند
اگر نماینده ای که شامی، سیم کارتی و قول سرکار بردنی نداد به نظرم اون موقع باید بهش فکر کرد و بریم سوابق، زندگی نامه و برنامه هاشو خواند.
نقل قول کردن
#2 پلدختری 1394-10-17 05:52
دروود خدا بر قلم شیوای مهندس پسند/اخه دیگه خسته شدیم از بس اقایان کاندید شب و روز درب منزل اومدن/اگه حرفی دارن باید در مناظره بزنن نه خونه ب خونه گشتن
نقل قول کردن
#3 کاندیدا 1394-10-17 08:02
برخی از کاندیداهای انتخاباتی در مسیر عوام‌فریبی گام بر می‌دارند. :-*
شعار اینجانب در دوران تبلیغات ((خواص فریبی ))است. ;-)
آيا کسی که با تخلف تبليغات زودهنگام می‌خواهد وارد مجلس شود، صلاحیت قانون‌گذاری را دارد‌؟ :o
الف -بله ب -خیر ج موارد الف و ب د -هیچکدام
آيا مراجع برگزاري انتخابات با اين بدعت‌ها‌ي زشت برخود خواهند كرد؟ :zzz
الف- هیچکدام ب- هردو مورد
نقل قول کردن
#4 انتخاب اصلح 1394-10-17 08:35
نماینده باید همه صفات را داشته باشد
بنظرم اقای سید محمد قاسمی میتونه نماینده ای باشه که در اینده کل شهرمون به داشتن چنین نماینده ای افتخار کنند
نقل قول کردن
#5 همشهری 1394-10-17 14:28
همانطوریکه اشاره فرموده اید برخی از کانیداها در جلسات خانگی برای رای اوردن و موج سواری بر افکار مردم با تخریب کسانیکه زحماتی در این شهر واستان کشیده اند را با بی تدبیری زیر سوال میبرند
چند شب پیشیکی از این افراد با انتقاد تند وتیز از کسیکه در بزرگراه خرم اباد پل زال سرمایه گذازی کرده تاخته که چرا یک نفر ترک زبان می بایست بیاید امده واین پروزه را ساخته و اگر من نماینده شوم پای این افراد به استان را قطع می کنم و حرفهای دیگر
ایا این اقای کاندید نمی داند با این کارش باعث نیامدن سرمایه گزار به استان می شود ایا نمی بایست شواری نگهبان این موضوعات تفرقه انگیز را از سوی این قبیل کاندید اها رصد کند.
نقل قول کردن
#6 سامان 1394-10-17 20:06
برخي فرق منابع مالی پروژه را نمیدونن و به این شهر واستان ضربه میزنند
اگه انتقادی هست به مالکیت این پروژه است این طرحهای ملی باید ازسرمایه ملت احداث بشن وسود حاصل آون در جیب مردم ودرکارهای عمرانی مصرف گردد.
روی دریاچه اورمیه که یک طرح استانی ونه ملی ازبیت المال وپول همه ملت پل متحرکی با هزینه چند برابر جاده پل زال خرج شده واز عوارضی ودرامدش هم صرف شهر شون وشهرداری ارومیه میشه نه توجیب یک سرمایه دار فرق اینه
نقل قول کردن
#7 سامان 1394-10-18 02:15
جناب همشهری بحث احداث خرم زال توسط ترک و لر و...نیست نکته اینجا که خرم زال با توجه به ملی بودن طرح باید توسط دولت واز خزانه ملی احداث میشد و منافعش وپول عوارض آون هم برای این شهر واستان خرج بشه.
انتقاد آن کاندید به این که با دادن این طرح ملی به بخش خصوصی الان اراضی و زمینهای مسیر از خرم اباد تااندیمشک ملک خصوصی و پدری آن سرمایه دار وهیچکس از مردم این دیار نمیتونن حتی یک مغازه در مسیر اون جاده بزنن.
همین مسیل کلیدی که کلاه سرمان گذاشتند. حالا یک انسان آگاه که میدون تو مملکت چه خبره این رو مطرح کرده. بجای دروغ گفتن بهتره آگاهی مون رو بالا ببریم
نقل قول کردن
#8 پیام 1394-10-18 12:43
کاندید مجلس باید تجربه, مدیریت و نفوذ داشته باشه.
درویش وند تمام مشخصه هارو داره....
دکترای حقوق,معاون وزیر و...
نقل قول کردن
#9 سعید 1394-10-19 14:33
بسیار عالی حرف دل بسیاری از مردم هستش تو رو خدا انتخاب قومی قبیله ایی رو بزارید کنار و به فرد شایسته رأی بدید
نقل قول کردن
#10 شهروندالشتر نوراباد 1394-10-20 06:38
دکتر یحیی ابراهیمی فوق تخصص قلب عروق وعضو علمی دانشگاه کاندید حوزه سلسله ودلفان لیاقت نمایندگی داره انسان خاکی ومهربان
نقل قول کردن
#11 همشهری 1394-10-20 22:02
جناب سامان اگر اطلاع نداری بدان که ازاد راه پل زال خرم اباد با مشارکت دولت و سر مایه گزار بخش خصوصی ساخته شده یعنی نصف دولت و نصف بخش خصوصی
ضمننا کاندیدای مد نظر جنبعالی با این حرفها فقط ضربه به شهر و استان می زند
ایا چند رای ارزش این را دارد که مانع امدن سرمایه گزار به استان باشیم
استاندار محترم ماههاست در بین اتوبان قم تهران پیامهای تبلیغاتی برای جذب سرمایه گزار می دهد ان وقت یک نفر این چنین زحمات را بر باد دهد.
نقل قول کردن
#12 عزیزی 1394-10-27 19:02
احسنت به شورای نگهبان کار مردم را سهل کرد انتخاب 2 نفر از بین ان همه ادم ناشناخته کار دشواری بود ان شاالله برخی از این تایید شده ها هم انصراف بدهند تا کار بهتر جلو برود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا