یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تنور انتخابات در لرستان گرم شده است و با پایان ثبت نام‌ها همه مردم منتظر مرحله احراز یا عدم احراز صلاحیت‌ها از سوی هیات‌های اجرایی‌، نظارت و شورای نگهبان هستند.
هر یک از کاندیداها با انگیزه‌های متفاوتی وارد کارزار انتخابات شده‌اند‌. قبلاً طی یادداشتی به این موضوع پرداختیم که هر چند حضور در انتخابات برای هر شخصی آزاد است ولي رسالت نمایندگی مجلس، مسوولیتی سنگین و سرنوشت‌سازي است و قبول این مسوولیت خطیر بدون داشتن تخصص، کارایی و توانمندی‌هاي لازم، خیانتی در قبال خود و شهروندان محسوب می‌شود و متذکر شدیم که کانديداهايي كه از توانايي‌هاي خود آگاهند و مي‌دانند كه نمايندگي مجلس در توان آن‌ها نيست بهتر است كانديدا نشوند‌!
در اين بين، اعتماد به نفس كاذب و ميل و هوس رسيدن به قدرت، بسياري از افراد را چنان وسوسه کرده تا در كنار كساني كه واقعاً مي‌توانند در مجلس براي مردم لرستان و كشورمان اثرگذار باشند، اين عده هم شانس خود را براي رسيدن به صندلي سبز مجلس در بوته‌ي آزمون بگذارند. بسیاری از افراد به صرف داشتن مدرک "کارشناسی ارشد" خود را در قامت یک نماینده مجلس مي‌بینند!
 برخي از نامزدها اصرار دوستان و مردم را دليل شركت در انتخابات مي‌دانند و برخي براي كسب شهرت وارد عرصه انتخابات مي‌شوند و براي آن‌ها مهم نيست كه راي بياورند و فقط اين كه اظهار وجود كنند براي‌شان كافي است.
بعضي‌ها نمايندگي را اهرمي براي كسب قدرت در آينده مي‌دانند و عده‌اي هم كه كاملاً از توانايي‌هاي خود آگاهند و مي‌دانند كه نمايندگي مجلس در توان آن‌ها نيست ولي باز اصرار بر حضور دارند!
كانديداهاي زيادي از ميان خانم‌ها و آقايان هم هستند كه هيچ كارنامه مشخص و سابقه مديريتي در دستگاه‌هاي استان و حتي شهرستان ندارند ولي نمايندگي مجلس را شايسته‌ي خود مي‌دانند!
در اين ميان، عده‌اي نيز احساس تكليف در جهت خدمت به مردم را دليل حضور در اين عرصه قلمداد مي‌كنند‌.
 انتخابات مجلس در لرستان و معضلی به نام کاندیداهای اجاره‌ای
ولی این بار به موضوعی مهم‌تری اشاره ‌مي‌کنم که سال‌هاست انتخابات لرستان درگیر آن است و آن هم حضور برخي کاندیداها موسوم به "اجاره‌ای" است! بیش‌تر کاندیداهای انتخابات مجلس در لرستان از چند سال قبل شروع به فعالیت‌های انتخاباتی می‌کنند و این افراد با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال پیروزی و موفقیت در انتخابات هستند، ولی عده‌ای هم در زمان انتخابات به یک‌باره مانند قارچ سر از خاک درمی‌آورند و در انتخابات ثبت نام می‌کنند‌.
فرق این‌گونه کاندیداها با دیگران این است که  این کاندیداها نه برای برد خود که فقط برای شکست بعضی از کاندیداهای دیگر تلاش می‌کنند. این قبيل کاندیداها از سوی جناح‌های سیاسی و یا کاندیداهای طایفه‌ای و یا کانون‌های قدرت و ثروت حوزه‌هاي انتخابيه برای شکست رقبای شاخص و کسانی از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند به میدان فرستاده می‌شوند‌.
بیش‌تر این کاندیداهای اجاره‌ای یا با وعده و وعید و یا از روی حسادت و غرض‌ورزی پا به عرصه انتخابات می‌گذارند‌. در انتخابات دروه‌‌ي قبل شاهد این موضوع بوده‌ایم که کاندیداهایی این‌چنینی از سوی چه جناح‌ها و افرادی وارد انتخابات شدند تا از این طریق به کاندیداهای مطرح ضربه بزنند‌. این بار هم در میان ثبت نام کنندگان عده‌ای از کاندیداهای اجاره‌ای به چشم می‌خورند‌.
در انتخابات دروه قبل بعضی از این افراد حتی چهره‌های شاخصی بودند و سابقه‌ي نمایندگی مجلس را هم در کارنامه خود داشتند ولی چون برای پیروزی خود که فقط به خاطر شکست دیگر کاندیداها وارد میدان انتخابات شده بودند، از سوی مردم سیلی خوردند و با رای‌هاي پایین، شکست را پذیرا شدند‌. آن‌ها با این کار آبروی خود را برده و آخرت خود را نيز فدای دنیای دیگران کردند‌.
این قبيل کاندیداه اغلب با اقبال کمی از سوی مردم مواجه می‌شوند ولی به هر حال باعث اخلال در روند تصمیم‌گیری درست شماري از محمدرضا گودرزيمردم در انتخابات می‌شوند‌.
مردم فهیم لرستان باید این‌گونه کاندیداهای اجاره‌ای را شناسایی کنند و بدانند که دیگر زمان آزمون و خطا نیست. لازم است با درایت نمایندگان شاخص و توانمند را انتخاب کنند تا گشایشی در توسعه استان و رفع مشکل بیکاری به وجود آید‌.
 ارسال کننده:
محمدرضا  گودرزی / خرم‌آباد
 

دیدگاه‌ها  

#1 یک خرم ابادی عاشق لرستان 1394-10-16 09:13
واژه اجاره ای اصلا به این متنی که نوشته شده نمیاد.چه ربطی به کاندیدای دوره قبل و الان داره؟!! اصلا نماینده چه ربطی به بیکاری حوزه خود داره اونا کارشون قانون گذاریه!
نقل قول کردن
#2 بالاگریوه 1394-10-16 10:33
باسلام و تشکر ازمسئولان محترم یافته و جناب آقای گودرزی
این مطلب با عنوان "پشت پرده به میدان فرستادن کاندیداهای اجاره ای "دربالاگریوه بازنشر گردید.
احمدی
balageriveh.ir
نقل قول کردن
#3 امیر 1394-10-16 11:19
جالب بود. این وسط باز هم سر مردم بیچاره خرم آباد بیبی کلاه می مونه
نقل قول کردن
#4 حسینی 1394-10-16 12:10
ستشکر اقای گودرزی واقعا این همه کاندیدا نوبره باور کنیدهمینه که شما میگید درودبر شما
نقل قول کردن
#5 شاه حسینی 1394-10-16 12:31
سلام اقای گودرزی منم فوق لیسانس مدیریتم اگه پول توشه به برخي از این دوستان بگید دست ما رو هم بگیرند ممنون میشم
نقل قول کردن
#6 همشهری 1394-10-16 13:46
جناب گودرزی به مورد خوبی اشاره نموده اند در یکی از طوایف فردی که تمام شاخصهای نماینده شدن را دارد و انصافا در طول مدت خدمتش در رده های مدیریتی تجربه کافی را دارد و از طرفی مورد اقبال سایر شهروندان نیز می باشد ولی متاسفانه همیشه چوب این کاندیداها را خورده امیدواریم این دوره ان افراد جوانمردی به خرج دهند و با انصراف خود زمینه را برای پیروزی و خدمتگزاری در سنگر مجلس را برایش فراهم اورند چرا این خودزنی ها باعث می گردد سرنوشت شهر ما در دست کسانی قرار گیرد که حتی تجربه مدیر کلی یک اداره را نیز نداشته باشند.
نقل قول کردن
#7 رستمی 1394-10-16 14:31
تشکر از یافته و آقای گودرزی
به نکته خوبی اشاره کردید و خوب اسمی برای این کاندیداها انتخاب کردید که واقعا هر دوره شاهد حضور این کاندیداهای اجاره ای هستیم .
نقل قول کردن
#8 شهروند 1394-10-16 15:12
با سلام جناب محمدرضا گودرزي كاملا سخن شما حقيقت محض است كه الان هم در اين دوره نمود بارزي دارد
متاسفانه با اينكه بعضي از كانديداها از نمايندگان ادوار گذشته هستن كه هيچ گونه كارنامه اي براي ارائه ندارند صرفا براي قبضه قدرت در شهر به ميدان انتخابات آمده اند ، واقعا اينان چه از جان مردم ميخواهند ؟؟؟؟
نقل قول کردن
#9 سامان 1394-10-16 17:38
باسلام ودرود فراوان خدمت آقای گودرزی احسنت باید دست حضرتعالی را بو سید که دراین خصوص بامردم صحبت کردید. متاسفانه برخي تشنگان قدرت وثروت دست به هر کار کثیف میزنند تا جلو ی سفیران ونمایندگان پاک ودلسوزان رو که درمیان مردم فرهیخته صاحب کلام ونفوذند روبگیرن. تکلیف این قبیل افراد مشخص است دنیا و ثروت و قدرت چشمشان رو کور کرده ولی باید ازاین کاندیداهای اجاره پرسید دنیا واخرت خود واینده این مردم رو باچه قیمتی تباه میکنند؟
آیا ارزش یک پست ومقام چند روزه ارزش تباه شدن آینده فرزندان خود واین مردم داره؟ ولی جای خوشحالی وامیدواری چون مردم بیشتر این خودفروخته ها رو شناسایی میکنن و به امید خدا و همت و اگاهی رسانی عزیزانی مانند اقای گودرزی در مقابلشون می ایستند
نقل قول کردن
#10 سامان 1394-10-16 17:43
باید ازیافته عزیزم تشکراکنیم باپرداختن به این پدیده شوم ثابت کردید یک رسانه سالم و مردمی هستید که همواره منافع و مصالح این شهر و مردم براتون مهمه .تشکر از آقای گودرزی و یا فته همیشه بیدار
نقل قول کردن
#11 ج 1394-10-16 18:08
می خواهم به واقعیتی طنزآلود اشاره کنم، امیدوارم به کسی برنخورد. نوع دیگری از کاندیدا وجود دارد که بنده آنها را کاندیدای «اجاره ای به شرط تملیک» می نامم. می دانیم که اجاره به شرط تملیک عبارت است از: «اجاره‌ای که در آن شرط می‌شود مستاجر در پایان مدت اجاره در صورت عمل به شرایط قرارداد، عین مستاجره را مالک شود!» در اینجا به کاندیدی احتمالی پیروز مشروط به عمل به وظایف (برآوردن انتظارات جناح حامی) علاوه بر استفاده از مزایای نمایندگی که آن را تملک نموده، جزء لیست جناح حامی قرار گرفته و به طور نامحدود مورد حمایت قرار گیرد! اینگونه کاندیداها از طرف هر دو جناح مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا جناح چپ به خاطر عبور از مرحله تایید صلاحیت از کاندیداهای با پیشنه بینابینی اجاره ای استفاده می کنند و راستی ها با توجه به اقبال عموم از حامیان دولت از افراد مشابه... به هر حال به هوش باشیم!
نقل قول کردن
#12 آگاه 1394-10-16 18:56
مردم درس خوبی به اینها میدهند ولی برخی پررو هستند با هزار رای از رو نمیرن. نمیدانند آیا که اگر تخصص کاری را نداشته باشی و یا بدانی اقبال عمومی به سوی افرادی دیگر است وارد شدن به این میدان از نظر عقلی و شرعی و اخلاقی و اجتماعی ایراد دارد؟ ! اگر لحظه ای بیندیشند قطعا تغییر در آنها حاصل میشود
نقل قول کردن
#13 سامان 1394-10-16 23:07
احسنت به آقای گودرزی بازهم شیفته گان قدرت این کاندیداهای اجاره ای رو آوردند تا جلوی انسانها آزاده وکساینکه میتونن قدمی برا مردم بردارن روبگیرن.ولی بااین اطلاع رسانی ها این دوره کور خوندند ومردم آگاه شدن وهم این کاندیداها که هویت وانسانیتشون رو به پست ومقام فروختند رو شناسایی کردن وبه امید خدا به مردم معرفی میشن
نقل قول کردن
#14 بهره ایی 1394-10-17 02:21
یکی از این کاندیداها ایقدر رو زده به معلمین مدارس تا نمره دانش اموزان مردودی را قبول کند.ایشون داره خیانت میکند اما نمیفهمد..بعد میگه من یک در برابر 20 هستم؟
نقل قول کردن
#15 ح 1394-10-17 08:59
به نقل از شاه حسینی:
سلام اقای گودرزی منم فوق لیسانس مدیریتم اگه پول توشه به برخي از این دوستان بگید دست ما رو هم بگیرند ممنون میشم

آقا اين فرمايشت از اون حرف ها بود خب معلومه كه پول توشه اگه نبود كه اين همه مدعي نداشت
يعني برخي از اون قبلي ها كه خونه شون اول حوزه انتخابيه شون بود و الان بالاي نشين تهران و كارخونه دار هستن رفتن تهران عملگي كردن پولدار شدن؟
نقل قول کردن
#16 بیرانوند 1394-10-17 17:49
با عنایت به امار بسیار بالای بیکاری جوانان تحصیلکرده لرستانی و خرم ابادی بایستی ما را به این مهم وا دارد که درست انتخاب کنیم و از احساسی شدن بپرهیزیم
لازم است به کسانی رای بدهیم که مشکل بیکاری جوانان خرم ابادی را در خانه ملت فریاد بزنند و کسانی باشند که قلبا به این حرف باور داشته باشندنه کسانی که حرف های زیبا در زمان تبلیغات می زنند اما وقتی نماینده می شوند ان حرفها را فراموش می کنند.
این کار زیاد دشوار نیست وجوانان فرهیخته لرستانی می توانند ان را تحقق بخشند.ان شاء الله
نقل قول کردن
#17 شهروند 1394-10-19 02:28
الشتر ونوراباد انتخاب درست انجام میدن اینبار فقط دکتر ابراهیمی
نقل قول کردن
#18 علی 1394-10-22 08:17
به نظر من باید در کشور قانونی را تصویب کرد که هر نماینده تنها دو دوره بتواند انتخاب و در مجلس حضور یابد . مثل انتخابات ریاست جمهوری . برخی متأسفانه هر دوره شرکت می کنند و در حوزه انتخاباتی خود مافیایی عمل می کنند تا دیگران انتخاب نشوند . برای جلوگیری از این بد رفتاری سیاسی و اجرای عدالت بهتر است دوره انتخابات برای هر نماینده محدود شود . نه اینکه نماینده ای تا دوره پنجم و ششم و مادام العمربه مجلس برود و همه فکر کنند که به حق انتخاب شده است ! و فرصت را از شایسته ها بگیرد. نمی دانم چرا یک دفعه که به مجلس راه می باند خود را محق تر از دیگران می دانند ؟ . راستی چرا؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا