یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چهار سال قبل موقع تبلیغات انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در  محلي نشسته بودیم که یکی از کاندیداها وارد شد.
از آن‌جا که کاندیدای مورد نظر از دوستان بسیار قدیمی‌ام بود، نیم‌خیز شدم که از جايم بلند شده و سلام و علیکی کنم، اما بغل دستی‌ام با کشیدن آستین پالتوی من، زیر لب نهیب زد: بنشین، خودت را به ندیدن بزن!
در حالی که دوباره مثل فنر برخاستم و نشستم، متعجبانه نگاهی به بغل دستی‌ام انداخته و گفتم: معلومه چی می‌گی؟ طرف دوست قدیمی من است، در ضمن سن و سالش هم از من بزرگ‌تر است، ادب حکم می کند جلوی پایش بر‌خیزم و سلامی بکنم.
بغل دستی‌ام که حس كرده بود من توی باغ نیستم، بلند شد و سراسیمه و تقریبا به حال دویدن از آن محل دور شد و در حال رفتن گفت: از من گفتن بود، اگر بر و بچه‌های ستاد خودمان و یا حتی بقیه کاندیداها تو را ببینند که با این کاندیدا سلام علیک گرم کرده‌ای، بیچاره می‌شوی! این‌قدر پشت سرت حرف خواهند زد که فلانی احتمالاً با فلان کاندیدا به توافقاتی دست یافته که نتوانی به خاطر فضای سنگين ایجاد شده، نفس بکشی!
بعد در حالی که صدایش را از فاصله‌ي دور، بلند‌تر کرد در ادامه گفت: از فردا وقتي با طرفداران کاندیداهای دیگر روبه‌رو بشوی، جواب سلامت را نخواهند داد! در ضمن خود من هم از ریخت و قیافه‌ي این آقا خوشم نمی‌آید! اگر با این کاندیدا سلام علیک کردی، دیگه رفاقت بی‌رفاقت!
خنده‌ي تلخی روی لبانم نشست، به رسم ادب به پیشواز کاندیدای مورد نظر رفتم و سلام علیکی و خوش و بشی کردیم، هر چند تا آخر انتخابات بعضی رفقا و دوستان چپ چپ نگاه‌مان مي‌کردند!
تقریباً در تمامی انتخابات دوره‌های مختلف که طی این چند سال دیده‌ایم، این مشکل که بیش‌تر هم مختص شهر‌های کوچک است دیده می‌شود که: اگر با یک کاندیدایی در محلی سلام علیک کنی يا در مجلس سخنراني او حضور پيدا نمايي، هواداران بقیه‌ي کاندیداها، آن‌چنان دلخور سلامتی‌ات می‌شوند که نگو و نپرس!
برای این دوره که حدس زده می‌شود استقبال از انتخابات پرشور‌تر از دوره‌های قبل باشد و حتی حدس زده می‌شود در بروجرد بیش از چهل کاندیدای محترم  ثبت نام کنند، ظاهراً برای برخورد اتفاقی با کاندیداهای مختلف در اماکن عمومی و میهمانی‌ها و حتی مراسم ختم و این که انگ فلانی با فلان کاندیدا به تفاهم رسیده را نخوریم، باید یک سمعک به بهانه ناشنوا بودن و یک عینک دودی به بهانه‌ي نابینا بودن به دو گوش و چشمان خود نصب کنیم!
 
برگرفته از وبلاگ آقای فرهاد داودوندی / بروجرد
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1394-10-04 11:26
باید همه به نظر و عقیده اطرافیانمان احترام بذاریم و پیش خودمان فکر نکیم که نماینده ما بهتر از نمایند دیگران است .... درست یا غلط حق با اکثریت است و باید به کاندیدی که در اخر نماینده شهرمان میشود احترام بذاریم و نتیجه رو قبول داشته باشیم . ارزش ندارد که بخاطر این حرفها دوستان و اشناهایمان رو از خودمان برنجانیم.
نقل قول کردن
#2 رشنو 1394-10-04 12:05
دردسرهای شهرت در محیط های کوچک
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1394-10-04 23:57
سلام اقای داودوندی از اینکه مقالات و نوشته های شما رو در سایت محبوب لرستان یعنی یافته می بینم بسیار خوشحالم . من بیشتر مقالات شما رو در فضای مجازی مطالعه کرده ام و با اینکه اهل بروجرد هستید ولی ادم منصفی هستید و غالبا میانه رو .... امیدوارم از این پس شاهد ارسال سایر مقالات و گزارشات از خبرنگاران و نویسندگان و اندیشمندان بروجردی به این سایت باشیم ... چون باعث میشود که شهرهای استان درک بهتری از همدیگر داشته باشند و احساس بیگانگی با همدیگر نداشته باشند. و نهایتا باعث دوستی و برادری میشود . از خدا برای شما طول عمر با برکت استدعا دارم... خدانگهدارتان
نقل قول کردن
#4 کاندیدا 1394-10-05 08:05
ادم منصفی هستید ؟؟؟؟؟؟ :o :-? :o :-? :eek:
جناب دادوندی اهل قلم هستند و روشن فکر
ما که دورا دور به ایشان علاقه مندیم.
40 نفر کاندیدا در بروجرد و یا هر شهر دیگه ؛تعداديشون با اطمینان از رای نیاوردن میان و بالاخره بعد از انتخابات سرشون بی کلاه نمی مونه.
ولی امثال بنده فقط به خاطرادای دین اومدیم ;-)
نقل قول کردن
#5 محمد 1394-10-05 08:21
:lol:
نقل قول کردن
#6 فرهاد داودوندی 1394-10-05 14:39
با سلام و سپاس از حمید خان ت
این افتخار را دارم که از روز اول عضوی از خانواده یافته بوده، هستم و خواهم بود
برای شما و دیگر هم استانی های عزیزم صمیمانه آرزوی موفقیت روز افزون دارم
نقل قول کردن
#7 حمید ت 1394-10-06 00:08
به نقل از فرهاد داودوندی:
با سلام و سپاس از حمید خان ت
این افتخار را دارم که از روز اول عضوی از خانواده یافته بوده، هستم و خواهم بود
برای شما و دیگر هم استانی های عزیزم صمیمانه آرزوی موفقیت روز افزون دارم

بسیار ممنون....و پیروز باشید .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا