یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

"عوام‌فریبی" یا "‌مردم‌فریبی" در اصطلاح به گمراه کردن مردم از طریق دادن وعده‌ها و شعارهای دروغین اشاره می‌کند و عوام‌فریب کسی است که با ادعا و دروغ و وعده‌های بی‌پایه و اساس با تحریف حقایق سعی می‌کند مردم را به سوی خود بکشد و موافقت و پشتیبانی آنان را جلب کند.[1]
با نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس، فعالیت‌های عوام‌فریبانه از جانب برخی کاندیداها شروع شده است. این فعالیت‌ها متاسفانه در طول تاریخ انتخابات تمام شهرستان‌های استان لرستان وجود داشته و همین مسأله انتخاب کاندیداهای با برنامه را دشوار کرده است، اما شرایط فرهنگي، سیاسی و وضعیت کنونی اجتماعی استان در مقایسه با سال‌های قبل تفاوت بسیار زیادی دارد‌.
کاندیداهای محترم باید متوجه باشند که شرایط انتخابات اسفند 94 با شرایط انتخاباتی گذشته تفاوت چشم‌گیری دارد. امروزه خوشبختانه به برکت جوانان آگاه و جمعیت تحصیل‌کرده و روشن‌فکر جامعه هم اکنون می‌توان برنامه و برهان را از عوام‌فریبی تشخیص داد و روند منطق‌گرایی اخیری را که در چند سال گذشته به صورت نسبی شروع شده بود را تکمیل‌تر نمود.
میزان آگاهی و قدرت تحلیل و بررسی دیدگاه‌ها و برنامه‌ها کاندیدها در میان شهروندان به‌ خصوص نسل نو به مراتب بیش‌تر و بهتر شده است و نباید با رفتار و گفتار عوام‌فریبانه به شعور مردم توهین کنند. از این رو کاندیداهای محترم تلاش کنند به خاطر برنامه‌های بهتر با رقیب به رقابت بپردازند تا توجه مردم و رای آنان را جلب کنند. استفاده از احساسات مردم برای جلب نظر رای‌دهندگان کاری بسیار زشت و ناپسند است و در واقع یک نوع توهین به شعور سیاسی مردم تلقی می‌شود.
عوام‌فریبی انتخاباتی برخی کاندیداها در لرستان/ نردبان ترقي عده‌اي نشويم 
متاسفانه این عوام‌فریبی اکنون در لرستان رایج شده است که به عنوان مثال می‌توان به شعارهای ارائه شده در پوسترهای انتخاباتی (‌در زمان انتخابات) ، قول‌های مبنی بر اشتغال و یا شرکت  در مراسم ختم اموات اشاره کرد. اگر به مجالس ختم شهر به طور تصادفی سری بزنید چهره برخی از این افراد را به کرات مشاهده خواهید کرد.
بيش‌تر شهروندان هم استانی و ديگر ساكنان اين مرز و بوم بر این باور هستند كه شعارهاي ارائه شده در پوسترهاي تبليغاتي كانديداها با هدف فريب مردم و جلب توجه افكار عمومی برای کسب رأي مردم بوده و هيچ‌كدام از اين شعارها جنبه عملي پيدا نخواهند كرد. لرستان دیگر مکان مناسبی برای عرض اندام برخي کسانی که می‌خواهند با اشک تمساح ریختن برای مردم به بهانه  عمران شهری و ده‌ها وعده و وعید دیگر، برای خود کیسه‌ای دیگر بدوزند و مردم این منطقه نردبانی برای ترقی آن‌ها باشند نخواهد بود.
لذا به جاست برخي کاندیداهای محترم به جای رو آوردن به گفتار و رفتار عوام‌فریبانه تلاش کنند با صداقت رفتاری و گفتاری و در نظر داشتن مجتبي پسندواقعیت‌های موجود به مردم نزدیک شوند. آن‌ها اگر در گفتار صادق نباشند در رفتار نیز صادق نخواهند بود. بنابراین، نباید از هر وسیله‌ی ممکن و نامعمول برای جلب توجه مردم در انتخابات استفاده کرد و بدون در نظرداشتن پیامدهای منفی آن، مردم را با ماسک ریا و جامه‌ی نیرنگ فریب داد!
 
مجتبی  پسند / پلدختر
 
پي‌نويس:
 [1] - خسرو، روزبه، واژهای سیاسی، انتشارات پژوهش
 

دیدگاه‌ها  

#1 دوست 1394-07-16 21:07
حرف دل مارو زدی ...
نقل قول کردن
#2 چگنی پور 1394-07-18 01:44
دست شما درد نکند.کاش به پاره ایی از رفتارهای زشت برخي نامزدها و تزدیکانشان هم اشاره ایی بشود از وام گرفتن.شام و نهار دادن.مجوز برق برای چاه اب ما گرفتن. ما نماینده ایی غیر سیاسی میخواهیم که هدفش بیان مشگلات منطقه باشد نه در مجلس برود کشتی بگیرد هدف و گروه و حزب را مد نظر داشته باشد و با کشتی گرفتن و فحاشی کردن ابروی مردم را هم در گرو حرکات زشت خودشون بگذاراند
نقل قول کردن
#3 کاندیدا 1394-07-20 08:09
"عوام‌فریبی" یا "‌مردم‌فریبی" در اصطلاح به گمراه کردن مردم از طریق دادن وعده‌ها و شعارهای دروغین.... 8)
سلام
ما یه چند روزی نبودیم گرت و توز بلند شده :

zzz :zzما کاندیداها ی قرن 21 ؛ دیگه اون ترفند های عوام فریبانه رو کنار گذاشته و وارد فازجدیدی شدیم که
....... :o
همه متوجه شدیم عوام به هیچ وجه فریب نمی خورند و باید این دام بر مرغ دگر نهیم
اینجانب تمام انرژی خود را بر خواص فریبی متمرکز کرده و فهمیدم باید خواص را فریب داد تا اونا زحمت فریب عوام رو بکشند :-*
نقل قول کردن
#4 شکرزاده 1394-07-20 11:53
متاسفانه ما مردم لرستان از تاریخ سالهای گذشته درس عبرت نمی گیریم و باز هم در روز انتخابات با انگیزه های غیر مسوولانه ای مانند فرستادن یک نفر از طایفه خودمان به مجلس!، آخی ، این گناه داره بهش رای بدیم!، این اگه این دفعه رای نیاره دق می کنه میمیره ! ، این کاندیدا چشماش رنگیه بهش رای بدیم! آخی این چند دوره است شركت كرده و خلاصه هزاران دلیل و بهانه دیگر یک نفر را به مجلس بفرستیم و بعد از اینکه آبها از آسیاب افتاد در محافل خود بگوییم : حیف از رایی که به فلان نماینده دادم ، اینکه همه اش دنبال کارهای شخصی خودش و اقوامشه!
با توجه به پرونده کاری نمایندگان ادوار گذشته باید گفت این دوره هم اگر مثل دوره های قبل راي دهيم ، نمایندگان یک بار مصرف بوده و به دلیل عملکرد بدون بازده شان از ردیف انتخابهای مردم حذف خواهند شد.
نقل قول کردن
#5 کاندیدا 1394-07-20 13:50
به نظر بنده دو نفر رو انتخاب کنیم و 15 بار بفرستیم مجلس تا مشکل خرم آباد یک بار برای همیشه حل بشه :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا