یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نمایندگی مجلس یا همان وکالتی که مردم بر اساس یک قرارداد اجتماعی بر عهده یک فرد قرار می‌دهند تا چشم و گوش و زبان مردم در تصمیم‌گیری‌های مملکت باشد، یکی از عرصه‌های مهم تصمیم‌گیری در جامعه محسوب می‌شود.
به عبارتی بهتر و گویاتر باید گفت که یک نماینده مجلس سمبل و نماد، فکر، شعور، فرهنگ، پوشش و حتی عقیده مردم خود محسوب می‌شود و در دوران نمایندگی باید منیت را به طور کامل کنار بگذارد. به همین جهت است که معمولاً نمایندگانی ماندگارتر هستند که در طول دوران خدمت‌گذاری خود، نمادی کامل از به نمایش گذاشتن فرهنگ و شعور بالای مردم باشند.
یکی از مباحثی که از چند وقت گذشته در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفت بحث حق و حقوق مادی و مالی نمایندگان پس از پایان دوران نمایندگی بود که مجلس به این موضوع با کیفیت کامل پرداخت‌. (بحث قطع شدن حقوق مادی نمایندگان مجلس پس از اتمام دوران نمایندگی).
بنده در یکی از آخرین نشست‌های خود به تجزیه و تحلیل این مسئله پرداختم که متاسفانه در برخی جراید به طور کامل تمامی صحبت‌ها منعكس نشد و گزینشی چاپ و نشر داده شد. در نشست فوق، بحث بر سر نظر موافق من به عنوان یک  شهروند و کارشناس با قطع شدن حق و حقوق نمایندگان مجلس و نمایندگان شورای شهرهای کشور بود که متاسفانه برداشت اشتباهی صورت گرفته و از زبان بنده مخالفت با گرفتن حق و حقوق در دوران نمایندگی تلقی شده بود.
همان طور که گفته شد با توجه به این که جامعه به لحاظ مالی و مادی از طبقات مختلف تشکیل شده است و متاسفانه قشر ضعیف در جامعه اکثریت را تشکیل می‌دهند، به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین کارهایی که در جامعه باید صورت بگیرد کاهش فاصله طبقاتی و شکاف فقیر و غنی است. همچنین باید برای کاهش این فاصله، فقرا را هم تا سطوح بالاتر توانمند کنیم تا از فاصله موجود میان فقیر و غنی کاسته شود.
در استان لرستان به صورت ویژه با توجه به این که اقشار ضعیف در اکثریت هستند و ارتقاء طبقه مالی آن‌ها در کوتاه مدت شاید امکان‌پذیر نباشد‌، یکی از اقدامات خوبی که می‌تواند در راستای همدلی آن‌ها صورت گیرد بحث نزدیکی و هم‌گرایی مسئولان و مردم به لحاظ طبقه‌ی مادی  است.
یکی از موضوعاتی که به نظر می‌رسد در این زمینه قابلیت اجرایی را داشته باشد مسئله کاهش هزینه‌های جانبی و قطع کردن حق و حقوق نمایندگان ادوار مجالس شورای اسلامی و نمایندگان شوراهای محلی پس از پایان دوران نمایندگی است. وقتی مردم عادی و به خصوص اقشار ضعیف جامعه شاهد حرکاتی از این قبیل باشند و به طور مثال شاهد باشند که نمایندگان آن‌ها پس از اتمام دوران وکالت، تمام حق و حقوق نمایندگی خود را کنار گذاشته‌اند و به حالت عادی قبل از نمایندگی رسیده‌اند، نوعی احساس آرامش و اعتماد میان آن‌ها ومسئولان ایجاد می‌شود.
همچنین با اجرایی شدن این طرح می‌توان متصور شد که حداقل بخش کوچکی از درآمد فوق به خزانه دولت برای انجام کارهای عام‌المنفعه واریز خواهد شد و در نهایت باز هم تمام مردم بطور یکسان از دستاوردهای آن استفاده خواهند کرد.
به هر حال به نظر می‌رسد انجام دادن اقداماتی از این قبیل در تمامی سطوح جامعه و در بخش‌های مختلف باعث نوعی آرامش و اعتماد عمومی به جامعه خواهد شد و فرهنگ صرفه‌جویی و مدارا هم به عنوان یک اصل نهادینه خواهد شد. پیش‌زمینه و لازمه‌ي تمامی اقدامات اعظم محمدي‌نيادر هر سطح و هر جامعه‌ای، اعتماد کامل میان مسئولان و مردم است.
حال که با تمام وجود در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بحث همدلی و اعتماد میان مردم و مسئولان به عنوان یک اصل مهم گفته می‌شود، به نظر می‌رسد یکی از کانال‌های ایجاد اعتماد عمومی در جامعه را از طریق اجرای این طرح و عملیاتی کردن آن می‌توان پوشش داد.
 
اعظم  محمدی‌نیا / مدرس دانشگاه
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 ا.ب 1394-05-30 06:50
خانم محمد نيا نرفته مجلس چرتكه داره ميندازه... بله شما درست ميگيد... شما هم بريد مجلس مي بينيمتون... با ارزوي فرداي بهتر براي لرستان..
نقل قول کردن
#2 مهدوی امیر - تهران 1394-05-30 11:01
به هر حال اکثر نماینده ها قبل از دوره نمایندگیشون مشاغل مدیریتی و مهمی داشتن نمی شه انتظار داشت که یک نماینده که استاد دانشکاهه یا مدیر کل یا فرماندار بوده مثل مردم عادی زندگی کنه. اصلا مدیر کلی که بعد از بیست و چند سال نتونه از نظر مالی در سطح قابل قبولی باشه معلومه که شم اقتصادی ضعیفی داشته . اینجور آدمی که نتونسته زندگی خودش رو ارتقاء بده چطور می تونه استانش رو از نظر اقتصادی جلو ببره
نقل قول کردن
#3 شهروند 1394-05-30 11:02
خانم محمدی نیا شما گره گشا باشید حقوق هم بگیرید کسی مخالف نیست
نقل قول کردن
#4 حسینی 1394-05-30 11:06
یافته ، یه بار با آقای صفری ،حالا هم خانم محمدی نیا و فردا دیگر کاندیدای مجلس

از شما بعیده!!!!
______________________________
يافته: سلام. گويا پاسخ ما در مطلب قبلي را نخوانده‌ايد!
اخيرا باب شده از هر كسي مطلبي منتشر مي‌شود فوراً او را كانديداي مجلس معرفي مي‌كنند! يافته نوشته‌هاي ارسالي همه را منتشر مي‌كند حتي كساني كه به زعم شما كانديداي مجلس باشند، البته به شرطي كه به كسي توهين نكرده باشند و به بيان مشكلات اجتماع يا لرستان و يا ارائه راه حل‌هاي پيشنهادي پرداخته باشند.
در اين بين نيز براي هيچ‌كس و هيچ چيز نيز استثناء قائل نيستيم.
اتفاقا از طريق خواندن مطالب ديگران بهتر مي‌توان براي انتخابي درست تصميم گرفت. به قول معروف:
تا مرد سخن نگفته باشد/ عيب و هنرش نهفته باشد
بسياري از افرادي كه برخي خوانندگان سايت ادعا مي كنند
نقل قول کردن
#5 دکتر سعید 1394-05-30 13:05
خانم محمدی نیا . شما كه اینقده ب فکر مردم هستید بجای هزینه های گزاف تبلیغاتی اونو به مردم فقیر بدین .وقتی شما از مال خودتون گذشتید و به مردم بخشیدید ما هم باور میکنیم شعار ندیم عمل کنیم
نقل قول کردن
#6 محمد 1394-05-30 14:31
شما رو هم میبینیم
نقل قول کردن
#7 علی 1394-05-30 16:16
سلام خانم محمد نیا
کاهش فاصله طبقاتی و شکاف فقیر و غنی یک موضوع مهم اجتماعی ونیاز به یک برنامه ریزی جامع واصولی داره!
به نظر شما این نوع دیدگاه در مورد فقر وغنی بیشتر یک نوع نگاه پوپولیستی وعوام فریبانه به موضوع نیست؟!
نقل قول کردن
#8 امیر ارسلان نوری 1394-05-30 17:39
مدرس کدام دانشگاه هستند؟
نقل قول کردن
#9 چگنی 1394-05-30 19:53
خانم محمدی نیا شخص بنده یکی از طرفداران اقای [...] بودم اینقدر قشنگ و زیبا وامیدوارنه صحبت میکرد که من توی خیال خود خرم اباد رو یه شهر رویايی تصور کردم ولی کجاست کارخانه و قول های که داده شد ؟ حالا شما چه قول و حرف قشنگی میخوای بزنی اونا که رویای داشتن هیچی نکردن شما که دیگه جای خود داری .
نقل قول کردن
#10 حسن 1394-05-30 20:13
این از آن طرحهایی است که در مجلس حتی اعلام وصول نجواهد شد تا برسد به تصویب
نقل قول کردن
#11 سید 1394-05-30 22:52
واقعا در برابر نماینده دیگر استانها کم میارید
نقل قول کردن
#12 خرم ابادی 1394-05-30 23:26
مدرس دانشگاه کلاسش بیشتر از فرهنگی بودن است؟ خانم محمدی فرهنگی هستند ای کاش می نوشتند فرهنگی نه مدرس دانشگاه
نقل قول کردن
#13 شهروند 1394-05-31 00:46
با سلام خانم محمدي نيا ، اين حقوق نمايندگي پس از دوران نمايندگي كه شما خواهان قطع شدن آن هستيد اصلا وجود ندارد
لطفا ما مطالعه بيشتر اظهار نظر بفرماييد ، اين سخن شما ميتونه مصداق تهمت به نمايندگان ادوار گذشته باشه ...
نقل قول کردن
#14 احسان سیفی 1394-05-31 08:07
یافته و تبلیغ برای کاندیدا ؟؟؟؟؟؟؟
دور باد دور باد
___________________________
يافته: سلام. هر كس قلم در دست گير دو با رعايت قانون مطبوعات، بدون توهين به ديگران مطلب بنويسد و براي ما ارسال كند، مطلبش را منتشر مي كنيم. خواه كانداي مجلس باشد خواه هر شغل ديگري.
ما به سخن توجه مي‌كنيم نه به گوينده‌ي سخن
نقل قول کردن
#15 محمدرضا 1394-05-31 10:27
سلام به سایت همیشه محبوب و دوست داشتنی یافته.
واقعا درست میگید یافته جان و تا کسی سخن نگوید نمیشه عیب و هنرش رو بدونیم. بعدشم این خانم محمدی نیا اتفاقا صحبت قشنگی رو ارایه دادند و نباید سریعا موضع ناامیدی گرفت. اجاز بدیم همه حرفاشون رو بگن. بالاخره در هزاره سوم هستیم و عصر گفتگو و صحبت کردن است. بازهم خوشحالم که یکی از خوانندگان شما هستم یافته جان
نقل قول کردن
#16 شهروند 1394-05-31 17:03
با سلام
خانم محمدي نيا ، قانوني كه شما گفته ايد نمايندگان بعد از اتمام دوره نمايندگي حقوق ميگرند اصلا وجود ندارد ، كه شما خواستار لغو آن شده ايد
نقل قول کردن
#17 شهروند 1394-06-01 02:47
با سلام خدمت خانم محمدی نیا
مطلب بسیار عالی بود واقعا استفاده کردیم ،مردم خرم آباد نیازمند همچین آگاهی هستن
نقل قول کردن
#18 اسی 1394-06-02 10:05
امیدوارم که چنین باشد
ضمن وارد دانستن این نقد به عملکرد سایت وزین یافته، توما قدردان زحمات شما در حوزه رسانه هستم
نقل قول کردن
#19 نیما زکی پور .دکه پ هتل شقایق 1394-06-07 02:15
باسلام.خدمت سرکار خانم محمدی نیا..اکثر اینهای ک الان روبروی خانم محمدی نیا صف ارایی میکنن بدونن ک ایشون نظر خودشون رو در مورد ی موضوع نقد کردن .و با کمال احترام ب همگی شما.انشالله تمامی شما مخاطبان این سایت در این دوره انتخابات در پیش رو طایفه گرایي را کنار گذاشته و با تفکر صحیح شخص برتر را روانه مجلس نمایید.با تشکر نیما زکی پور.
نقل قول کردن
#20 فرید 1394-07-02 19:08
بعد از36سال دور باطل که باعث شد برخي وارد مجلس شوند و موفقیت شان تعطیلی کارخانه های زمان طاغوت شد. بودجه برگشت بخورد پتروشیمی نیاید وغیره......
نقل قول کردن
#21 مهندس بابایی 1394-09-28 19:49
با سلام این حقوق نمایندگی مادام العمر اصلا وجود خارجی ندارد قانون می گویند فقط شغل پایین تر از جایگاه شغلی 20 نمی توان به نمایندگان داد و بعد از دوره نمایندگی اگر 30 سال خدمت آنان تمام نشده باشد مانند دیگر کارمندان تا اتمام 30 سال خدمت کرده و بازنشسته می شود
نقل قول کردن
#22 زاپاتا 1394-10-27 23:32
پر کردن مغاک هولناک فاصله طبقاتی مبحث کلانی به قدمت کل تاریخ مکتوب بشر است. مدل بسیار حدی آن را باید در اندیشه های کارل مارکس چست. اما دنیا و خاصه بلوک شرق از اندیشه های او طرفی نبست.چنانکه در دستان لنین و استالین کلا به بیراهه رفت. مدل وطنی اش هم که پیامد انترناسیونال چهارم بود به شکست تمام قد ان حزب انجام انجامید.بدترین نمومه آن چین زمان مائو بود. مائو گمان میبردپاسخ کل مشکلات اقتصاذی چین در کتاب سرخ اوست. همانطور که قذافی در کتاب سبزش جنین ادعایی مطرح کرد. چین بابت افکار مائم هزینه سنگینی داد.
نقل قول کردن
#23 زاپاتا 1394-10-27 23:41
خانم محمدی نیا مثالهای فوق مهمترین حرکتهای رادیکالی تاریخ برای پرکردن فاصله طبقاتی است. قصدم نوامید کردن شما یا خواننگان اجتمالی این کامنت نیست. در چین این مهم با دن شیائو پینگ آغاز شد و به کاهش نسبی فاصله مورد نظر انجامید.
نقل قول کردن
#24 زاپاتا 1394-10-28 00:01
همجنین لی کوان یو در سنگاپور که کل پیشرفت این کشور مدیون اوست. آنچه امروز مالزی را تبدیل به کشوری ثروتمند کرده و باعث شده مردمش در رفاه زندگی کنند ناشی از اقدامات ماهاتیر محمد است.گزینه اول بسیاری از دانشجویان کشورماست. اما درباره ادعای نماینده احتمالی. سوال بنده از شما بنده آیا بسترهای مناسب برای چنین امر بزرگی در شهر موجود است؟ با توسل به کدام امکان میخواهید چنین رویایی را برای خرم آباد محقق کنید؟ بزرگترین یاور شما در این مهم استفاده ا نیروهای زبده کاربلد خلاق و شایسته است. با شهری که بشدت از فقدان شایسته سالاری رنج میبرد و عمده مشاغل و مناصب یا به عبارتی گلوگاه های حیاتی اش در چنگ طایقه سالاری است چه میکنید؟
نقل قول کردن
#25 زاپاتا 1394-10-28 00:20
با شهر هزار فامیل و عموزادگان؟ شرط اول ایده آل شما به کار گرفتن افراد کاربلد است. برای جلوگیری از انتصابات چناحی چه برنامه ای دارید؟ تمام موارد مطروحه موانع فراروی شما هستند. چه بسیار افراد الیت یا نخبه که به دلیل همین موارد رخت از دیار بستند و رحل اقامت در غربت افکندندو در چمباتمه حسرت نشستند. و البته درحالت دیگر موهبت استعداد خود را ثروت وسرمایه ذیار خویش را در جای دیگری خرج کردند. یا افرادی که به علت عدم تقرب به ایلی گردن کلفت یا جناحی که دور اوست یه کنج عزلت خزیدند و روزها را روزمرگی کردند و مثال ژنرال شکست خورده از دقایق بیهوده عمر چون لشکر هزیمت سان دیدند!التفات نظر کنید از این اشباح سرگردان در شهر کم نمیبینید. برخی از آنها نومیدانه در بیراهه اعتیاد سرگردان هستند.با خدر و مخدر احساس و افکارشان را تخدیر و کرخت میکنند تا شاید کمی با تسامح چهره درد را در رخ آیینه ببینند.
نقل قول کردن
#26 زاپاتا 1394-10-28 00:59
مهم دیگر برای تحقق منویات نوعدوستانه و خداپسندانه شما ایجاد اشتغال است. بیکاری از در و دیوار این شهر بالا میرود. اگر شهرما در احراز رتبه ای صاحب عنوان نخست است همانا فقدان پیشه است که ریشه و چوهر فرد را میچود. صادق هدایت در سطور آغازین بوف کور میگوید در زندگی زخم هایی هست که در انزوا روح را میخراشدو...(نقل به مضمون) تعبیر امروز مهمترین این زخم ها -شاید ناسورترین زخم-بیکاری است. مسئله عمده در بیکاری نبود پول هست و نیست. هست به دلایلی که نیاز به توضیح ندارد؛درد مشترک است و بازگوکردنش دست کم گرفتن شعور مخاطب احتمالی این خطوط. نیست چون عوارض روحی مترتب بربیکاری مثنوی هفتادمن کاغذ است . یکی از آنها احساس نامرئی بودن در فرد بیکار است. هست اما نیست. کسی او را نمیبیند.صدمه شدید به اعتماد به نفس..خودکم بینی. آماس شدن عقده یوناس...و بعنوان تکمله با خیل عظیم نومیدی و بیکاری و فقدان شایسته سالاری چگونه به جنک دیو بدصورت و پلشت سیرت فقر میروید؟ همه میدانیم دره عمیق فاصله طبقاتی با شعار پر نمیشود. بعید میدانم با شعبده و مجیک هم اتفاقی بیفتد.موافقید؟
نقل قول کردن
#27 زاپاتا 1394-10-28 01:07
پیشنهاد راقم این سطور به شما: بهبود نسبی اوضاع را جانشین شعار مدنظرتان کنیدکه فقط کلی گویی از آن افاده میشود.برای بهبود نسبی و رفاه حداقلی شهرستان محروم به فکر تیمار چشم اسفندیار ضدفرهنگ فامیل بازی، آشنا بازی، جناح بازی، طایفه بازی و دیگر بازی های غیر متعارف و خطرناکی باشید که زندگی پرمشقت مردم را به بازی گرفته است.ط
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا